İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
SUNUM.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Cümlede Anlam.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İŞYERİNDE İLETİŞİM NASIL OLMALIDIR? İŞYERİNDE İLETİŞİM SORUNLARI
Sosyal Bilgiler İletişim
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
En uzak mesafe ne Afrika’dır
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İLETİŞİM NEDİR??.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İLETİŞİM

Salime’nin tekir kedisi evden giderken sütü dökmüş ETKİNLİK Salime’nin tekir kedisi evden giderken sütü dökmüş

İletişim Duygu, düşünce ya da bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır (TDK Sözlüğü)

İletişim Bir canın başka bir cana dokunmasıdır. (Doğan CÜCELOĞLU)

İki insan birbirinin farkına vardığı anda başlar. Kişilerin ; söylediği /söylemediği yaptığı /yapmadığı her şeyin anlamı vardır.

MESAJ KAYNAK ALICI KANAL Geri Bildirim

Ses tonu, vurgusu, yüksekliği Sözlü İletişim Anlaşılır bir dil Ses tonu, vurgusu, yüksekliği Hitap şekli Açıklık, netlik, sadelik Soru sormak, cevaplar için cesaretlendirmek Özetlemek Sözsüz İletişim İlk izlenim Göz teması Mesafe Dokunmak Yüz ifadesi Beden duruşu Giyim-Takı

Etkili iletişimde etki oranları nedir? Sözcükler : %------ Ses tonu : %------ Beden dili : %------ Etkili iletişimde etki oranları nedir?

55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) 38% Ses tonu 7% Sözcükler Mehrabian (Beden Dili, A. Pease, 1997))

Sözlü İletişim Anlaşılır bir dil

Ses tonu, vurgusu, yüksekliği Sözlü İletişim Ses tonu, vurgusu, yüksekliği İnsan, her dönemin adamı değil, her dönem adam olmalıdır.  (Rauf Denktaş) İnsan, her dönemin adamı değil, her dönem adam olmalıdır.  (Rauf Denktaş)

Sözlü İletişim Hitap şekli

Açıklık, netlik, sadelik Sözlü İletişim Açıklık, netlik, sadelik ben de kaynanamla kavga ettim o yüzden dedi kaynanam dedi kızım bak dedi madem kocan öyle yapıyor dedi ne yaparsan yap kızım sen de dedi al kendini git dedi benim çekicek halim yok dedi bana al dedi çocuklarını dedi çocuklarını istiyorsan dedi kendini dedi al kendini dedi git dedi nerede kalırsan kal dedi bana

Soru sormak, cevaplar için cesaretlendirmek Sözlü İletişim Soru sormak, cevaplar için cesaretlendirmek

Sözsüz İletişim İlk izlenim

Sözsüz İletişim Göz teması Victor Hugo

Mesafe GENEL ALAN 100-250 cm SOSYAL ALAN KİŞİSEL ALAN MAHREM ALAN Sözsüz İletişim Mesafe MAHREM ALAN 0-25 cm KİŞİSEL ALAN 25-100 cm SOSYAL ALAN 100-250 cm GENEL ALAN 250- + cm

Sözsüz İletişim Dokunmak

Sözsüz İletişim Yüz ifadesi Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü Tiksinti

Sözsüz İletişim Beden duruşu

Sözsüz İletişim Giyim-Takı-Saç

(eş duyum) (duygudaşlık) EMPATİ (eş duyum) (duygudaşlık)

(eş duyum) (duygudaşlık) EMPATİ (eş duyum) (duygudaşlık)

ETKİN DİNLEME Dinlemeye gerçekten istekli olun İlgili olun Acele etmeyin Soru sorun Dinlediğinizi beden diliyle belli edin Tartışmaya değil, anlamaya çalışın Önce dinleyin, sonra konuşun

İLETİŞİM ENGELLERİ

EMİR VERMEK, YÖNETMEK Sen en geç saat 9 da yatacaksın Benimle böyle konuşma Sana ne diyorsam onu yapacaksın Şikayet etmeyi bırak

TEHDİT ETMEK, GÖZDAĞI VERMEK Eğer yatağa hemen gitmezsen dayağı yersin Geçen gün ağladığında başına gelenleri biliyorsun değil mi?

YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK Sen çok pis bir çocuksun Her zaman ki gibi yine hatalısın Sen çok düşüncesizsin

AD TAKMAK, ALAY ETMEK, UTANDIRMAK Korkak sende. Kocaman çocuk oldun hala bebek gibi ağlıyorsun Koca kafalı sen işine bak

KARŞILAŞTIRMAK, KIYASLAMAK Bak ablan ne güzel yemek yiyor Ahmet işini senden daha iyi yapıyor. Sende Ayşe gibi işini güzel yap….

VAAZ VERMEK, AHLAK DERSİ VERMEK O müşteriye cevap vermemeliydin Susup özür dilemen gerekirdi.

ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK Ben olsam onunla oyuncağımı paylaşırdım. Bence bunu şu şekilde yapsan daha iyi olur.

ÖVMEK, İLTİFAT ETMEK, POHPOHLAMAK Sen dünyanın en çalışkan adamısın. Sen bunların içinde en akıllılısın

ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK Sen bunu sırf ilgi çekmek için yapıyorsun Senin derdinin ne olduğunu biliyorum, onu kıskanıyorsun

GÜVEN VERMEK, AVUTMAK, TESELLİ ETMEK Her şey zamanla yoluna girer Boş ver…. Geçer….

SORU SORMAK, SINAMAK, ÇAPRAZ SORGULAMAK O zaman sen ne yaptın? Ne söyledin? Bu fikri kafana kim soktu şimdi?

OYALAMAK, ŞAKACI DAVRANMAK Haydi, güzel şeylerden konuşalım Gel başka bir şey yapalım… İçim sıkılıyor… Gevşeteyim mi?

ETKİNLİK

İŞYERİNDE İLETİŞİM

İletişim içeriği, şekli, yolları ve tarzı öncelikle iş yerindeki çalışanları ve müşterileri direkt etkiler. Kaliteli bir iletişimin kurulması; iletişim çatışmaları veya noksanlıkları sebebiyle meydana gelebilecek problemleri engeller böylece çalışanlara da kaliteli ve sağlıklı bir iş ortamı sağlar.

Bunun ardından da iş tatmini, motivasyon, müşteri memnuniyeti, şirket karında artış ve iş yerinde verimlilik ortaya çıkar.

İletişimin iş hayatında bu kadar önemli rolleri varken, iletişime dikkat edilmemesi hem çalışanlar hem müşteriler hem de şirket sahipleri tarafından bazı sakıncalarla karşılaşılmasına neden olabilecektir. 

İŞYERİNİZDEKİ 14 ZOR KİŞİLİK VE ONLARI İDARE ETME YÖNTEMLERİ

Her işyeri birbirinden farklıdır ama işyerlerindeki zor insanlar hep aynıdır. Yazar Gary S.Topchik’in hazırladığı bu 14 zor karakter listesi, onları tanımanıza ve idare etmenize yardımcı olacak. 

1.LOKOMOTİFLER: Bu tür insanlar mutsuzluklarını başkalarından çıkarmaya çalışırlar. Genelde sinirli ve düşmanca davranırlar. Otoriter, acımasız ve diktatörce bir ruh hali içindedirler. En sevdikleri cümle -ya benim dediğim gibi olur, ya da hiç olmazdır.  Çözüm: Kabullenmeyin. Amirinize bu tür davranışların işinizi olumsuz etkilediğini ve sizinle nasıl iletişim kurulmasını istediğinizi anlatın. Lokomitiflere karşı ısrarcı davranın. 

2. MÜKEMMELİYETÇİLER: Eğer bir şey mükemmel değilse, olumsuz davranışlar gösterirler. Onların standartları gerçekçi değildir, başkalarının övdüğü bir iş, onlara göre kabul edilebilir dahi olmayabilir. Onları sık sık -daha iyi olabilirdi- derken bulabilirsiniz.  Çözüm: Bu tür insanların söylediklerini fazla ciddiye almayın. Onlar aslında kendi yetersizliklerine hayıflanırlar, sizinkine değil. Onlarla beraber çalışmayı deneyin ki, hem kendilerine hem başkalarına daha gerçekçi hedefler belirleyebilsinler. 

3. SİNSİ DİRENİŞÇİLER: İşyerindeki en ufak bir değişiklik bu insanların canını sıkar. Mevcut  düzene bayılırlar, asla değişmesini istemezler. Ancak bir değişiklik karşısında seslerini de çıkarmazlar. Sessizce kavga ederler. Değişikliğin iyi olduğunu söyler ve desteklerler ama uygulamazlar. Eski onlar için hep daha iyidir.  Çözüm: En iyi strateji, bu tipleri de değişimin içine dahil etmektir. Eğer sürecin bir parçası iseler ya da kendileri bir değişiklik talep etmişse, davranışlarında ani bir düzelme görülür. Ayrıca, değişikliği aşama aşama onlara göstermelisiniz ki yeni ortama alışsınlar. 

4. BENİM İŞİM DEĞİLCİLER: Bu tipler olumsuzluklarını, bir iş ne kadar kolay olursa olsun eğer iş tanımına dahil olmadığına inanıyorsa kesinlikle yapmayarak gösterirler. Kendilerini tehlikede hissettikleri için mutsuzdurlar ve çalışma arkadaşlarına, amirlerine bu şekilde karşılık verirler.  Çözüm: Aslında tek istedikleri kendilerini geliştirmek ve daha iyi yerlere gelmektir. Ancak kariyerlerinin açık olmadığını düşünerek işlerine karşı heyecanlarını kaybederler ve bu nedenle mümkün olduğunca az iş yapmaya çalışırlar. Eğitim ve gelişim fırsatları yaratmaya çalışın. 

5. AYAKLI GAZETELER: Bu tiplerse mutsuzluklarını etrafa söylentiler yayarak yansıtırlar. Yayılmasına yardımcı oldukları ve yarattıkları hikayeler etrafta dolaşmaya başlayıp insanlardan güçlü tepkiler aldığında kendilerini önemli hissederler. Yöneticiler, yeniden yapılanma, başkalarının maaşları, diğer şirketlerin çalışanlarına önerdikleri, şirkette kimin kimle beraber olduğu gibi konular en favori konularıdır. Çözüm: En iyi çözüm çalışanlara şirket hakkında gerçek bilgileri vermektir. Böylece kimse ayaklı gazetelere rağbet etmeyecektir.

6. KARAMSARLAR: Karamsarlar dünyayı zevksiz bir yer olarak görürler 6. KARAMSARLAR: Karamsarlar dünyayı zevksiz bir yer olarak görürler. Dünyanın tepelerine yıkılmasını beklerler, eğer yıkılmazsa yıkmak için ellerinden geleni yaparlar. Her şeyden rahatsızdırlar, ne yaparsanız yapın onların bakış açısını değiştiremezsiniz. Bu tür insanlar iş dışında da genellikle bu yapıdadır.  Çözüm: Büyük ihtimalle onun davranışını değiştirmek kolay olmayacaktır ama başlangıç olarak mevcut negatif alışkanlıklarının yerine birkaç iyi alışkanlık edinmesine yardımcı olabilirsiniz. Biraz alıştırma ve destekle bu yeni davranışlar eskisinin yerini alacaktır.

7. MIZMIZLAR: Bu tipler çocuk gibi davranırlar 7. MIZMIZLAR: Bu tipler çocuk gibi davranırlar. İşler onun istediği şekilde yürümüyorsa, kaşlarını çatar, geri çekilir ve resmen ağlar.  Çözüm: Bu tipler destek görebileceği bir çevreye ihtiyaç duyarlar. Birileri sürekli ona ne kadar iyi iş yaptığını söylemelidir. 

8. CİDDİYETSİZLER: Bu tipler işi hiçbir zaman ciddiye almazlar, takım arkadaşlarının işini daha da zorlaştırırlar. İşin önceliği onlar için çok düşüktür. Onlar için işe mümkün olduğunca az zaman ayırmak gerekir ki kendi özel işlerine daha fazla odaklanabilsinler. Hiçbir iş onlar için acil değildir, her iş bekleyebilir. Çözüm: Ciddiyetsizler için açık hedefler, standartlar ve beklentiler belirlenmeli ve kendisine iletilmelidir. Ayrıca bunları yapıp yapmadıklarını izlemek de gerekir. 

9. ELEŞTİRİCİLER: Eleştiriciler mutlaka yerecek bir şey bulur 9. ELEŞTİRİCİLER: Eleştiriciler mutlaka yerecek bir şey bulur. Onların misyonu, söylenen her şeye muhalif olmaktır. Ne olursa olsun, kendi söylediklerinin doğru olduğuna inanırlar. Size hiçbir zaman pozitif geribildirim vermezler ancak hatanızı gördüklerine hemen atlarlar. Genelde şu cümleyle tanınırlar: Çok kötü bir fikir.  Çözüm: Negatif yorum yapmaya bayılırlar ama genelde konuyla ilgili kesin bir şey söylemezler. Onlardan örnek vermelerini, kanıt göstermelerini isteyin ya da konuya muhalif olmalarının nedenini sorun. Ona fikirlerinin önemli olduğunu ve endişesini anladığınızı mümkün olduğunca kibar bir şekilde söyleyin. Sonunda, sorduğunuz sorular yüzünden sizi eleştirmenin zor olduğunu görecek ve peşinizi bırakacaktır

10. FEDAKARLAR: Bunlar bir ofisin kanayan yarasıdır 10. FEDAKARLAR: Bunlar bir ofisin kanayan yarasıdır. Erken gelirler, geç giderler. İstediğiniz her işi yaparlar. Ancak bunu yaptıkların için de kendilerine kızarlar, işlerinin çokluğundan, zor patronlardan, müşterilerden yakınırlar. Genellikle mutsuz bir özel hayatları vardır ve çok çalışarak bundan sıyrılacaklarını zannederler. İşlerinde mutsuz olmalarının nedeni ise bu çabalarının yeterince takdir edilmediğini düşünmeleridir. Şu tam onlara göre bir cümledir: Bu şirkete bütün hayatımı verdim ama kimsenin umurunda değil.  Çözüm: Fedakarlara devamlı pozitif geribildirim vermeli ve yaptığı işi ne kadar takdir ettiğinizi söylemelisiniz. Özellikle çalışma arkadaşlarının yanında güzel sözler söylenmesi hoşlarına gider. Onlara düzenli olarak yaptığı işleri öven e-mail gönderebilirsiniz.

11. KENDİNİ SUÇLAYANLAR: Genellikle kendilerine kızarlar 11. KENDİNİ SUÇLAYANLAR: Genellikle kendilerine kızarlar. Hatayı her zaman kendi iş performanslarında, görünüşlerinde, kariyerlerinin seyrinde, sosyo-ekonomik statülerinde, eğitimlerinde vs görürler. Kağıt üstünde aslında çok başarılılardır ancak onlar böyle görmezler. Çözüm: Bu kişilerin kendilerine güvenlerini yeniden kazanmaları için herhangi bir strateji bulmalısınız. Egolarını harekete geçirecek bir nedene ihtiyaçları vardır. Aslında iyi iş yaptıklarını gösteren kanıtlar bulmalı, gerektiğinde ona göstermelisiniz.

12. GÜNAH KEÇİSİ ARAYANLAR: Hiçbir zaman sorumluluk alamadıkları ya da kendi hataları için suçlama kabul edemediklerinden külfeti hep başkalarına yüklerler. Başkalarının başının belaya girdiğini gördüklerinde rahatlamış oldukları gözden kaçmaz.  Çözüm: Bu tiplere hatalarını ve yanlış hesaplamalarını bariz örneklerle açıkladığınızda bu davranışlarından vazgeçeceklerdir. Mutlak konuşmayın, kesin bir şekilde kendinizi anlattığınızda günah keçisi arayamayacaklar, suçu kabulleneceklerdir. 

13. KIRILGANLAR: Çok hassas insanlardır, iyi ifade edilmemiş bir cümle hemen kırılmalarına yol açar.  Çözüm: Bu insanlara önemli bir şey söylemeniz gerektiğinde kısa ve direkt hedefe yönelik olmamasına dikkat etin. Yavaşça konuya girin, kişiselleştirmeyin, ayrılmadan önce sizi tam olarak anladığından emin olun.

14. DETAYCILAR: İşyerinde detaycılara çok rastlarız 14. DETAYCILAR: İşyerinde detaycılara çok rastlarız. Mükemmel bir iş başarmışsınızdır, herkes memnun kalmıştır ama o ne yapar eder bir hata mutlaka bulur. Bir beyin fırtınası mı yapıyorsunuz, her fikrin altında mantık arar. Çözüm: Ondan tüm projeyi ya da görevi değerlendirmesini isteyin. Tek yapması gereken detaylardan uzaklaşıp, fotoğrafın tümüne bakabilmeyi öğrenmektir. 

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Mustafa KEMER kemer.mustafa@hotmail.com