OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
MONTESSORİ.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
BÜYÜME Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
GELİŞİM DÖNEMLERİ KOZA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
MUTLU BİR AİLEyİz Hazırlayan: Bensu DEMİRYÜREK.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
GELİŞİM.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ

6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ Bu yaşlarda çocuklar oyun çağının birçok özelliklerini gösterir, 6 yaş zihni ve duygusal gelişmeleri bakımından okula devam edebilecek kadar olgun olunan bir yaştır.

Aynı zamanda değişmekte olan bir çocuktur Aynı zamanda değişmekte olan bir çocuktur. Anneler, çocuklarındaki bu ani değişiklikleri: “Bu çocuğa ne oldu, bilmiyorum, çok değişti” şeklindeki sözcükleriyle dile getirirler. Tembel ve kararsız görünümdedir. 2.5 yaşında yaşamış olduğu karar verme güçlüklerine uğrar. Bir şeyin olumlu ve olumsuz iki yüzü arasında hızla gelip gider.

Çocuğun okula başlamasıyla birlikte, okulöncesi dönemine oranla, daha çok sayıda arkadaşla ilişki kurduğu, bunun yanında aile ilişkilerinin zayıfladığı, bireysel oyunun yerini grup oyununun aldığı görülür. Yani, çocuğun okul çağıyla birlikte grup çağına girdiği ve sosyal bilincin arttığı dikkatimizi çeker.

Okulöncesinin temelinde anne-babası tarafından “dinlenmiş olma” ve “anlaşılmış olma” yatar. Anne ve baba, çocuğa okulda nasıl daha iyi öğrenebileceğini ya da mutlu olabileceğini öğretmeden önce, çocuğu OLDUĞU GİBİ, KENDİSİ OLARAK GÖRMEYİ ÖĞRENMELİDİR.

60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN GELİŞİM ALANLARI Psikomotor Gelişim Kağıt üzerine çizilmiş şekilleri keser. Modele bakarak daire, kare, dikdörtgen ve üçgen çizer. Yatay, dikey, eğri ve eğik çizgileri çizer. Yetişkin gibi kalem tutar.

5) Baskı ve yapıştırma işlemlerini düzgün olarak yapar. İsmini kopya eder. Eksiklerle çizilmiş insan resmini tamamlar.

Sosyal- Duygusal Gelişim Toplum içinde kendisinden beklenen uygun davranışları gösterir. Kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularını belli eder. Kendine güven duyar ve sorumluluk alabilir. İşbirliğine dayanan oyunlara katılır.

5) Kendi arkadaşlarını kendisi seçer. Sorulduğunda adresini ve telefon numarasını söyler. Yapı-inşa oyunları planlar ve oynar. Kendi cinsiyetinden memnuniyet duyar.

Dil Gelişimi Günlük deneyimlerini anlatır. “Ne zaman, neden, nasıl” gibi soru sözcüklerini içeren soruları cevaplar. “ Çünkü, daha sonra” gibi bağlaçlar kullanarak konuşur. Olayları oluş sırasına göre anlatır. Yer bildiren sözcükleri doğru olarak kullanır.

Basit şakalar yapar. Soyut ifadeleri anlar. İsteklerini uygun cümlelerle ifade eder.

Bilişsel Gelişim Artık materyalleri kullanarak özgün bir ürün oluşturur. 20’ye kadar atlamadan sayar. 1-10 arasında verilen nesne grupları ile rakamları eşleştirir. Dün, bugün ve yarın ile ilgili konuşur. Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları gösterir.

Haftanın günlerini sırayla söyler. Sağını-solunu gösterir. Nesneleri kullanarak toplama ve çıkarma yapar. Parçalı yap-bozu yapar.

Elini yüzünü yıkar, kurular. Kendi kendine giyinir, soyunur. Özbakım Becerileri Elini yüzünü yıkar, kurular. Kendi kendine giyinir, soyunur. Ayakkabılarını bağlar. Dişlerini fırçalar. Tuvalet gereksinimi ile ilgili işleri yapar.

OKULA BAŞLAYAN ÇOCUĞA NASIL YARDIMCI OLUNABİLİR? Okula başlayan çocuğa anne-baba, önce OKUL ’a ve ÖĞRETMEN ‘ e saygı duyarak, çocuğun öğrenme faaliyetini önemseyerek ve değer vererek katkıda bulunmalıdır.

Gazali okula başlayan çocuğu olan anne babalara şu öneride bulunur: “Okuldan döndükten sonra, çocuğun güzelce oynamasına ve okul yorgunluğunu gidermesine izin verilmelidir. Çocuğun oyundan alıkonması ve devamlı öğretim yükü altında ezilmesi; onun kalbini öldürür, zekasını köreltir.”

Oyuna ve çalışmaya ayrı zaman ayırarak “ Programlı Yaşam”a çocuk özendirilmelidir. Çok çalışmak yerine verimli çalışmak ilkesi temel alınmalıdır. Anne, çalışma alışkanlığını kazanmakta olan çocukla aynı masayı paylaşmamalı, ihtiyacı olduğu konularda sorularını cevaplamakla yetinmelidir.

Okuldan gelen çocuk “ bugün derste başarılı mıydın Okuldan gelen çocuk “ bugün derste başarılı mıydın?” sorusu yerine “günün nasıl geçti, hoş geldin” cümlesi ile karşılanmalı, ilgi alanı akademik başarısı değil, ÇOCUĞUN KENDİSİ olmalıdır. Anne-baba akşamları kitap okuyarak çocuğu okumaya özendirmelidir.

Çocuk, özgüvenini kazanması için ders dışında kendisini kanıtlayabileceği etkinliklere (bale, yüzme, herhangi bir enstrüman çalma, resim kursu vb.) yöneltilmelidir.

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.. YILDIRIM BEYAZIT ANAOKULU