OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
Advertisements

5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BEBEKLER Giriş.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Şenay KALIN FALAKAOĞLU Fevzi Özbey İlkokulu Rehber Öğretmeni
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
DESTEK VE HAREKET SİSTEMİ
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
DİL GELİŞİMİ.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İŞLEM KAVRAMI.
OYUN ve OYUNCAKLAR.
GÖRME ENGELLİLER.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
ŞEKİLLER.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Yaratıcı Drama.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İŞLEM KAVRAMI.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 3 Okul Öncesi Çeşitli Gelişim Alanları
Spor hareketleri dönemi
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
GELİŞİM.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

FİZİKSEL GELİŞİMİN TANIMI Fiziksel ya da bedensel gelişim, bedeni oluşturan tüm organların gelişmesini, boyun uzamasını, kilonun artışını, kemiklerin gelişimini, dişlerin çıkmasını ve değişmesini, kas beyin ve tüm sistemlerle ( sinir, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım gibi) duyu organlarının gelişimini kapsar.

SOSYAL GELİŞİMİN TANIMI İnsanın içinde bulunduğu toplumun kendisinden beklediği ya da yapmasını istediği davranışları yapacak şekilde gelişmesi sosyal gelişimi oluşturur. Sosyal gelişim çocuğun toplum içerisindeki kişilerle iyi geçinebilmesi ve karşılıklı uyumudur.

BİLİŞSEL GELİŞİMİN TANIMI Bilişsel gelişim çevre ile etkileşimi sağlayan, dünyayı anlamaya yarayan, bilginin edinilip kullanılmasına yardım eden, tüm süreçleri içine alan bir gelişim alanıdır. Bilişsel gelişimin esas öğesi olan bilgi kazanma yöntemiyle zihinsel etkinlikler arasında yakın bir ilişki vardır. Bilgi kazanma yöntemi de, bilgilerin elde edilmesi, saklanması, yorumlanarak yeniden düzenlenmesi, değerlendirilmesi ve kullanılması süreçlerini kapsar.

5 YAŞ GELİŞİM SÜREÇLERİ

FİZİKSEL GELİŞİMİ Beş yaşında çocuk koşma, sekme, atlama, sıçrama, hızla bisiklet pedalını çevirme ve takla atma gibi bedensel hareketleri becerebilir Merdivenleri tek başına yardımsız ve ayak değiştirerek çıkar. Eğer yardım edilirse ayak değiştirerek merdivenden inebilir. Ayaklarını birleştirerek zıplama, bir ayağından öbürüne sıçrama, ip atlama, duruş değiştirme, düz yürüme, tek ayak üzerinde durma, içi dolu su kabını taşıma becerileri yapabilir. Küçük kaslarını rahatlıkla kullanır.

SOSYAL GELİŞİMİ Ellerini, yüzünü yıkayıp kurulayabilir ama bedeninin diğer bölümlerini yıkarken yardıma ihtiyaç duyar, Genelde daha aklı başında ve bağımsızdır; daha kontrollü ve duyarlı bir yaklaşım içindedir, Kendi başına giyinip soyunabilir, Düzenli ve temiz olması gerektiğini kavrayabilir ancak yine de sürekli olarak anımsatılmalıdır, Grup oyunlarını tercih eder

BİLİŞSEL GELİŞİMİ Parçayla bütünü aynı zamanda düşünemez, Zihinsel kıyaslama yapamazlar, Eylemlerinde, düşüncelerinde, bakış açılarında ben merkezcidir. Toplumsal yönelim tam biçimini ancak 7-8 yaşlarında alır, İşlem öncesi çocuk, başkalarının görüşüyle; dünyanın ne olduğunu düşünmez, Mantık henüz gelişmemiştir

DİL GELİŞİMİ 5 yaşındaki çocuk hep konuşmak ister, Yetişkinler gibi uzun cümleler kurmaya çalışır, Bilgisini arttırmak için sorular sorar, Dil bilgisi kurallarına uygun konuşur, Her şeyin ‘neden’ ve ‘niçin’i ile ilgilenir, Söylemek istediğini dile getirmeden önce düşünür,sonra söyler,

6 YAŞ GELİŞİM SÜREÇLERİ

FİZİKSEL GELİŞİMİ Sınırsız enerjiye sahip olan çocuk yerinde duramaz. Otururken bile kımıldanır, bükülür, uzanır. İp atlar. Topa yön vererek sıçratır. Tek elle topu tutar. Sopa ile topa vurur. Paten kayar. İki tekerlekli bisiklete biner. Bloklarla çeşitli yapılar yapar, onlarla oynar. Zorluk çekmeden ayakkabılarını bağlar. Düğmelerini ilikler.

SOSYAL GELİŞİMİ Toplum içerisinde kendinden beklenen uygun davranışları gösterir. Kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duyguları belli eder. Başkalarının duygularını anlar. Kurallı oyunların kurallarına uyar. Başkalarına oyunun veya etkinliğin kurallarını açıklar. Kendine güven duyar. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.

BİLİŞSEL GELİŞİMİ Nesneleri kullanarak toplama ve çıkarma yapar. Yaşadığı şehrin ve sokağın adını söyler. Dün, bugün ve yarın ile ilgili konuşur. Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır. ( renk, şekil, boyut vb) Daha önce dinlediği öyküleri içeriğine uygun olarak anlatır. Haftanın günlerini sırasıyla söyler.

DİL GELİŞİMİ Günlük deneyimlerini anlatır. Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamlarını bilir. ‘ne zaman, neden, nasıl’ gibi soru sözcüklerini içeren soruları cevaplar. ‘çünkü, daha sonra’ gibi bağlaçları kullanarak konuşur. Olayları oluş sırasına göre anlatır. İsteklerini uygun cümlelerle anlatır. Soyut ifadeleri anlar.

4. YAŞ İÇİN ÖNERİLER

Çocuğunuzla konuşun. Çocuğunuzla öyküler okuyun, öyküdeki kişileri ona sorun, sonradan da öykünün bazı kısımlarını anlatmasını isteyin. Beraberce basit resimler, örneğin çöp adam çizin. Buna sevinçli, üzgün, şakın yüzler yapın. Bunlara uygun sözler söyletin. Sayı sayma çalışmaları yapın. Renkleri öğretin. Saklambaç oynayın. Beraberce yap-boz yapın.

5.Yaş İÇİN ÖNERİLER

Olumlu sıfatlarla anın benliğini zedeleyici şekilde eleştirilerde bulunmayın, Çocuğunuza “aptal, tembel” gibi sıfatlar söylemeyin. Ya da “sen çocuksun, anlamazsın” demeyin. Hareketli oyunlar, spor ve dans, koordinasyonunu, vücut becerilerini geliştirir . Resim çizme-boyamada, anlatımda, ya da evde ufak-tefek işlere yardımlarında küçük başarılarını, hatta sadece gösterdiği gayretleri bile, gülümseyerek, “aferin” diyerek memnuniyetinizi belli edin.

6.YAŞ İÇİN ÖNERİLER

Soru sormasını, etrafı araştırmasını destekleyin Soru sormasını, etrafı araştırmasını destekleyin. Size soru sorduğunda bazen “sence nasıl (veya neden) olabilir?” şeklinde sorarak onu düşünmeye yönlendirin. Her gün en az bir kez hareketli oyunlar oynamasına olanak sağlayın. Televizyonu günde bir saat ile sınırlayın. Bunun dışında daha üretken etkinlikler yapmalıdır