COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL
ADI: COLOR CUPS TASARLAYANLAR: HÜSEYİN YÜKSEL, İREM AKSOY AMACI: Bu etkinliğin amacı, colors konusu derste işlendikten ve tamamlandıktan sonra öğrencilerin konuyu tamamen kavraması ve akıllarında kalması için üzerinde renklerin İngilizce isimleri yazan renk bardakları ve renkli şekerler kullanarak bir oyun oynamak. Bu şekilde tüm öğrenciler konunun içine dahil edilebilir, kimin konuyu anlayıp kimin anlamadığı ve gerçek hayatta uygulamaya geçirebilip geçiremediği gözlemlenebilir. SINIF SEVİYESİ: 2. sınıf ÖĞRENME ALANI: İngilizce KONU: Colors
İLGİLİ KAZANIMLAR: İkinci sınıf öğrencilerine İngilizce renkler konusunu öğretmek, konuyu bir oyun yardımıyla gerçek hayata adapte etmek, pekiştirmek ve öğrenciler için eğlenceli bir şekilde onları gözlemleyebilmek. GEREKLİ MALZEMELER *Bir büyük mukavva *Üç renkli karton *İki yapıştırıcı *Çift taraflı bant *On adet karton bardak *Renkli grapon kağıtları *Stickerlar *Makas *Keçeli kalem *Sepet *Şeker
Yapılışı: İlk olarak büyük mukavvanın üzerini uhuyla kapladık ve sonra diğer renklerin daha canlı görünmesi için mukavvanın üzerine siyah bir karton yapıştırdık.
Daha sonra sarı kartonları teker teker kestik ve kestiğimiz şeritlerle on adet karton bardağı kapladık.
On adet karton bardağın üzerine teker teker renklerin ingilizce isimlerini keçeli kalem kullanarak yazdık ve 2. sınıf öğrencileri için daha keyifli bir hale getirmek için üzerlerine stickerlar yapıştırdık.
Daha sonra on adet karton bardağı büyük mukavvanın üzerine çift taraflı bant yardımıyla yapıştırdık. İlk olarak uhu ile yapıştırmayı denedik fakat başarısız olduk ve çift taraflı bant kullandık. Sonra yine sarı bir kartonun üzerine materyalimizin adını yazıp başlığı yapıştırdık ve renkli stickerlar ile süsledik.
Otuz adet şekeri seçtiğimiz on renk grapon kağıdı ile kapladık, her renkten üçer tane olmak üzere kapladığımız şekerleri minik bir sepetin içerisine koyduk. Ve materyalimiz bu şekilde kullanıma hazır hale geldi.
Uygulanış: Öncelikle bu materyal otuz kişilik bir sınıf için düzenlenmiştir. Colors konusunu anlattıktan sonra konuyu pekiştirmek için ders sonunda bu etkinliği öğrencilere uygulamaya karar verdik. Bu etkinlik ile öğrencileri eğlendirerek renklerin daha akılda kalıcı hale gelmesini hedefledik. Konu anlatımını bitirdikten sonra öğrencilere konuyla ilgili bir oyun oynayacağımızı söyleyip tahtaya karton bardakların asılı olduğu mukavvayı yerleştiriyoruz. Daha sonra öğrencileri üçer kişilik on takıma ayırarak kendilerine birer takım rengi belirlemelerini ve o takımın rengindeki şekerleri seçmelerini istiyoruz. Sonra oyunu öğrencilere açıklayacağız. Oyun şu şekilde; her öğrenci ellerindeki renkli şekerleri üzerinde ingilizce isimleri yazan renk bardaklarına sırayla atacaklar, bu esnada geri kalan öğrenciler arkasını dönecek ve atan öğrencinin hangi bardağa hangi renk şeker attığını görmeyecek. Atan öğrencinin ismini ve attığı renk bardağını bir kağıda yazarak kaydedeceğiz, bütün öğrenciler bu işlemi bitirdikten sonra bardaklardaki şekerleri alıp kontrol edeceğiz. Bütün öğrenciler şekerleri bardaklaraattıktan sonra her rengin ingilizcesini ve hangi bardakta olması gerektiğini açıklayacağız. En az iki şekeri doğru bardağa atmış olan gruplar şekerlerini yiyebilecekler.