Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Web Sitesi Hazırlama.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
BÖLÜM 6.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Görsel Tasarım İlkeleri
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Çalışma Yaprağı.
GÖRSEL TASARIM.
Öğretimde Materyal Kullanımı
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar

1. Bilgisayarların Yönetim Amaçlı Kullanımı 2. Bilgisayarların Öğretim Amaçlı Kullanımı a) Özel Ders: Bir öğretmenin sınıfta anlattığı gibi içeriği sunma. b) Alıştırma ve Uygulamalar: Yapılan çalışmalarla ilgili ve doğruluğu hakkında dönüt verilen egzersizler. c) Benzeşimler: Bir sistemin nasıl işlediğini göstermek amacıyla tasarlanmış gerçek veya imgesel sistemin bilgisayarlı modeli. d) Öğretimsel Oyunlar: Öğrenme aktivitelerine oyun katarak motivasyonu artıran ders yazılımları. e) Testler: Öğretimsel programların değerlendirme bölümü.

EĞİTİMDE BİLGİSAYARLAR YÖNETİMSEL AMAÇLI ÖĞRENME-ÖĞRETME AMAÇLI Öğrenci Takip Dosyaları Öğretim Sürecini Planlama Ölçme- Değerlendirme

Öğretmen Rehberliğinde Kendi Kendine (Bireysel) BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM ÖĞRENME-ÖĞRETME AMAÇLI Öğretmen Rehberliğinde Öğrenme Kendi Kendine (Bireysel) Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğretim / Öğrenme Web Tabanlı Öğrenme Her Öğrenciye Bir Bilgisayar İnternet Destekli Proje Çalışmaları Her Sınıfa Bir Bilgisayar Eğitsel Oyunlarla Öğrenme Her Sınıfa Çok Bilgisayar BT Sınıfları

Öğrenme - Öğretme Süreci, en genel anlamıyla bir iletişim sürecidir. İletişim ise, iki birim arasındaki anlamlı mesaj alış verişi süreci olarak tanımlanabilir.

Mesaj, BİT ve Yöntem İlişkisi

İletişim süreci genel olarak böyle tanımlansa da tüm iletişim süreçleri * aynı ölçüde keyifli değildir. * aynı kalıcı etkiyi yaratmaz. * aynı gönüllü etkileşimi içermez. Özellikle iletişim tek yönlü bir istemin sonucu ise.

O halde, iletişim isteminde bulunan tarafın, iletişimin sağlıklı ve kalıcı etki yaratacak biçimde oluşmasını sağlama zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk, 1. Mesajın içeriğini, 2. Mesajın iletilme biçimini dikkatlice düzenlemeyi gerektirir.

GÖRSEL MATERYALLERİN ÖĞRENME SÜRECİNDEKİ ÖNEMİ : Dikkat Çekerler Soyut kavramları somutlaştırırlar Farklı öğrenme stillerine hitap ederler Anımsamayı (Öğrenmeyi) Kolaylaştırırlar

Materyal Geliştirme Süreci 1. Hedeflerin incelenmesi 2. İçeriğin incelenmesi 3.. Öğrencilerin özelliklerinin belirlenmesi ve incelenmesi 4. Mesaj Tasarımı 5. Geliştirme 6. Değerlendirme

Görsel Tasarımın Temel İlkeleri: En önemli öğe sol bölüme yerleştirilmeli.

Renk Kullanımı Materyallerde renk, aslına uygunluğu artırmak, vurgulamak, duygusal etki yaratmak için kullanılmalı ve zemin figür ilişkisine dikkat edilmelidir.

Görsellerde zemin ve şekil rengi birbirine zıt olmalıdır

Yazılı Unsurlar Harf Stili Kolay okunabilir Stil çeşitliliği En fazla dört Büyük harf Zorunlu durumlarda Renk Zemin rengiyle zıt Punto Yaşın gereklerine uygun Boşluklar Birbirine eşit

Sözel ve Görsel Öğrenme

GÖRSEL TASARIM TEMEL İLKELERİ Materyalde kullanılan uyarıcılar çok iyi sınırlandırılmalı, çok sayıda mesajı içeren materyaller öğrenmeyi zorlaştırır Materyal, öğrenenin dikkatini dersin önemli noktaları üzerinde toparlamalarına yardımcı olmalı. Materyalde kullanılan uyarıcılar (bilgiler) kendi içinde bağlantılı ve bütüncül olmalıdır

GÖRSEL MATERYALDE YAZILI METİNLERİN TASARIMI Anahtar cümlelere yer verilmelidir Mesajın iletilmesini engelleyen ve zorlaştıran unsurlara yer verilmemeli Öğrenenin dikkatini hedeflenen noktadan uzaklaştıracak öğelere yer verilmemeli Metinler, ilgili resimlerle desteklenmeli

GÖRSEL MATERYALDE RESİMLERİN TASARIMI Resimler öğretilmek istenilen özellikleri temsil etmelidir Konu dışı resimlere yer verilmemelidir Resimler tek başlarına değil, ilgili metinlerle birlikte kullanılmalı

BÜTÜNLÜK (TUTARLILIK) İLKELERİ Görsel materyale, ilginç ancak konu ile ilgisi olmayan yazı ve resimler konulduğunda öğrenme zorlaşmaktadır 2. Görsel materyale, ilginç anacak konu ile ilgisi olmayan ses ve müzik eklendiğinde öğrenme zorlaşmaktadır 3. Görsel materyal, gereksiz sözcüklerden arındırıldığında, öğrenme artmaktadır

TEŞEKKÜR EDİYORUM