Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
1. Bilgisayarların Yönetim Amaçlı Kullanımı 2. Bilgisayarların Öğretim Amaçlı Kullanımı a) Özel Ders: Bir öğretmenin sınıfta anlattığı gibi içeriği sunma. b) Alıştırma ve Uygulamalar: Yapılan çalışmalarla ilgili ve doğruluğu hakkında dönüt verilen egzersizler. c) Benzeşimler: Bir sistemin nasıl işlediğini göstermek amacıyla tasarlanmış gerçek veya imgesel sistemin bilgisayarlı modeli. d) Öğretimsel Oyunlar: Öğrenme aktivitelerine oyun katarak motivasyonu artıran ders yazılımları. e) Testler: Öğretimsel programların değerlendirme bölümü.
EĞİTİMDE BİLGİSAYARLAR YÖNETİMSEL AMAÇLI ÖĞRENME-ÖĞRETME AMAÇLI Öğrenci Takip Dosyaları Öğretim Sürecini Planlama Ölçme- Değerlendirme
Öğretmen Rehberliğinde Kendi Kendine (Bireysel) BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM ÖĞRENME-ÖĞRETME AMAÇLI Öğretmen Rehberliğinde Öğrenme Kendi Kendine (Bireysel) Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğretim / Öğrenme Web Tabanlı Öğrenme Her Öğrenciye Bir Bilgisayar İnternet Destekli Proje Çalışmaları Her Sınıfa Bir Bilgisayar Eğitsel Oyunlarla Öğrenme Her Sınıfa Çok Bilgisayar BT Sınıfları
Öğrenme - Öğretme Süreci, en genel anlamıyla bir iletişim sürecidir. İletişim ise, iki birim arasındaki anlamlı mesaj alış verişi süreci olarak tanımlanabilir.
Mesaj, BİT ve Yöntem İlişkisi
İletişim süreci genel olarak böyle tanımlansa da tüm iletişim süreçleri * aynı ölçüde keyifli değildir. * aynı kalıcı etkiyi yaratmaz. * aynı gönüllü etkileşimi içermez. Özellikle iletişim tek yönlü bir istemin sonucu ise.
O halde, iletişim isteminde bulunan tarafın, iletişimin sağlıklı ve kalıcı etki yaratacak biçimde oluşmasını sağlama zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk, 1. Mesajın içeriğini, 2. Mesajın iletilme biçimini dikkatlice düzenlemeyi gerektirir.
GÖRSEL MATERYALLERİN ÖĞRENME SÜRECİNDEKİ ÖNEMİ : Dikkat Çekerler Soyut kavramları somutlaştırırlar Farklı öğrenme stillerine hitap ederler Anımsamayı (Öğrenmeyi) Kolaylaştırırlar
Materyal Geliştirme Süreci 1. Hedeflerin incelenmesi 2. İçeriğin incelenmesi 3.. Öğrencilerin özelliklerinin belirlenmesi ve incelenmesi 4. Mesaj Tasarımı 5. Geliştirme 6. Değerlendirme
Görsel Tasarımın Temel İlkeleri: En önemli öğe sol bölüme yerleştirilmeli.
Renk Kullanımı Materyallerde renk, aslına uygunluğu artırmak, vurgulamak, duygusal etki yaratmak için kullanılmalı ve zemin figür ilişkisine dikkat edilmelidir.
Görsellerde zemin ve şekil rengi birbirine zıt olmalıdır
Yazılı Unsurlar Harf Stili Kolay okunabilir Stil çeşitliliği En fazla dört Büyük harf Zorunlu durumlarda Renk Zemin rengiyle zıt Punto Yaşın gereklerine uygun Boşluklar Birbirine eşit
Sözel ve Görsel Öğrenme
GÖRSEL TASARIM TEMEL İLKELERİ Materyalde kullanılan uyarıcılar çok iyi sınırlandırılmalı, çok sayıda mesajı içeren materyaller öğrenmeyi zorlaştırır Materyal, öğrenenin dikkatini dersin önemli noktaları üzerinde toparlamalarına yardımcı olmalı. Materyalde kullanılan uyarıcılar (bilgiler) kendi içinde bağlantılı ve bütüncül olmalıdır
GÖRSEL MATERYALDE YAZILI METİNLERİN TASARIMI Anahtar cümlelere yer verilmelidir Mesajın iletilmesini engelleyen ve zorlaştıran unsurlara yer verilmemeli Öğrenenin dikkatini hedeflenen noktadan uzaklaştıracak öğelere yer verilmemeli Metinler, ilgili resimlerle desteklenmeli
GÖRSEL MATERYALDE RESİMLERİN TASARIMI Resimler öğretilmek istenilen özellikleri temsil etmelidir Konu dışı resimlere yer verilmemelidir Resimler tek başlarına değil, ilgili metinlerle birlikte kullanılmalı
BÜTÜNLÜK (TUTARLILIK) İLKELERİ Görsel materyale, ilginç ancak konu ile ilgisi olmayan yazı ve resimler konulduğunda öğrenme zorlaşmaktadır 2. Görsel materyale, ilginç anacak konu ile ilgisi olmayan ses ve müzik eklendiğinde öğrenme zorlaşmaktadır 3. Görsel materyal, gereksiz sözcüklerden arındırıldığında, öğrenme artmaktadır
TEŞEKKÜR EDİYORUM