Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
TÜKETİCİLERİN İNDİRİM MARKETİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNDEN AHP YÖNTEMİ İLE TESPİTİ Yrd. Doç. Dr. Mutlu Yüksel.
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
TELEVİZYON REKLAMLARINA YÖNELİK TÜKETİCİLERİN ETİKSEL ALGI FARKLILIKLARI: İKİ ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA Doç. Dr. Suzan ÇOBAN Yrd.
FONKSİYONEL GIDA TÜKETİMİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Yrd. Doç. Dr. Buket BORA SEMİZ SİNOP ÜNİVERSİTESİ
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Ürünün Görsel Estetiğinin İçsel Referans Fiyatlara Etkisi
Yrd. Doç. Dr. Tuğba KILIÇER. Yrd. Doç. Dr. Elif BOYRAZ. Yrd. Doç. Dr
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Marka Aşkının Değerlendirilmesi: Beyaz Eşya Markası Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma 21.PAZARLAMA KONGRESİ Dijital Dünyada Pazarlama Yrd.Doç.Dr.
21. Pazarlama Kongresi - Kütahya
İstatistiksel Analizler
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Volkan ÖZBEK Aycan KÜLAHLI
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Korelasyon testleri Pearson korelasyon testi Spearman korelasyon testi Regresyon analizi Basit doğrusal regresyon Çoklu doğrusal regresyon BBY606 Araştırma.
Sunum transkripti:

Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU Sevimlilik Algısının Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Denizli'de Bir Araştırma Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU

Sunum İçeriği Satın Alma Sürecinde Tüketicilerin Duygularına Seslenmek Sevimlilik Kültürü ve Sevimliliğin Özellikleri Pazarlama Literatüründe Sevimlilik Sevimli Pazarlama Araştırma Amacı, Yöntemi, Bulguları, Sonuç Ve Öneriler 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Satın Alma Sürecinde Tüketicilerin Duygularına Seslenmek Satın almaya etki eden faktörler? Ürün ve tüketici arasındaki bağ?? Önemli olan sadece ürüne sahip olmak mı??? Yoksa……. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Sevimlilik Kültürü ve Sevimliliğin Özellikleri Japonya Kawaii Konrad Lorentz baş ebatları alışılmış boyutlardan biraz daha büyük, kısa uzuvlara sahip, yuvarlak yapılı, Küçük ve tombul, büyük gözlü, tombul yanaklı küçük ağızlı ve küçük burunlu (Glocker vd., 2009: 257; Möller, 2009: 5). 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Pazarlama Literatüründe Sevimlilik Birisi normal diğeri sevimli olarak dizayn edilmiş dondurma kaşıklarından her ne kadar daha dayanıksız olduğunu düşünseler de tüketicilerin sevimli olanı tercih etmesi, Birisi normal diğeri sevimli bir timsah şeklinde dizayn edilen zımbalardan da tüketiciler yine sevimli olanı alması, Özellikleri bakımından fark bulunmayan bisküvilerden desensiz ve ayıcık desenli bisküviler arasında yapılan tüketim miktarlarında yine ayıcıklı olan tercih edilmesi (Nevkov ve Scott, 2014). 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Pazarlama Literatüründe Sevimlilik Louis Vuitton’un Japon desen tasarımcısı Takashi Murakami’nin, (1997-2013 yılları arasında) sevimli çanta tasarımları 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Sevimli Pazarlama TANIMI Tüketicilerin duygularına etki etmek amacıyla sevimliliği ön plana çıkararak ürünü, ürünün ambalajını, dizaynını, markasını, reklamını farklılaştırma yoluyla hedef pazardaki tüketicilerin ilgisinin ve satın alma istediğinin arttırılması yönlü tasarımlanan pazarlama faaliyetlerdir. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Araştırmanın Amacı ve Hipotezleri Sevimli ürünlere yönelik satın alma davranışlarının analizi (çalışma ilk olma özelliği göstermekte), Denizli İlindeki katılımcılar, Sevimli ürünlere yönelik satın alma niyeti sosyal etki, duygusal etki, fiyat kalite açısından analiz edilmiştir. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Araştırmanın Amacı ve Hipotezleri Sweeney ve Soutar’ ın çalışmalarına (2001) dayanarak sevimli ürünlere yönelik satın alma niyetine etki eden faktörlere ışık tutmak, Sevimli ürünlere yönelik tutumların cinsiyet açısından farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi, Sevimli ürünlerin satın alınma niyetinde çocukların rolünün belirlenmesi. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Araştırmanın Amacı ve Hipotezleri H1: Sevimli ürünlere olan satın alma niyeti cinsiyete göre farklılık göstermektedir. H2:Sevimli ürün karşı olan satın alma niyeti çocuk sahibi olmaya göre farklılık göstermektedir. H3: Sevimli ürünlerin kalite algısı cinsiyete göre farklılık göstermektedir. H4: Sevimli ürünlerin yarattığı sosyal etki cinsiyete göre farklılık göstermektedir. H5: Sevimli ürünlerin yarattığı duygusal etki cinsiyete göre farklılık göstermektedir. H6: Sevimli ürünlerin fiyat algısı cinsiyete göre farklılık göstermektedir. H7: Sevimli ürünleri satın alma niyetinde, sosyal etki pozitif etki etmektedir. H8: Sevimli ürünleri satın alma niyetinde, duygusal etki pozitif etki etmektedir. H9: Sevimli ürünleri satın alma niyetinde, kalite algısı pozitif etki etmektedir. H10:Sevimli ürünleri satın alma niyetinde fiyat algısı pozitif etki etmektedir. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Araştırma Modeli 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Araştırmanın Yöntemi Tanımlayıcı Bir Araştırma, Anket, Anket sorularının hazırlanmasında Sweeney ve Soutar, 2001; Yoo ve Donthu, 2001; Bohlen vd., 1993; Hutchins, 2015 çalışmalarından yararlanılmıştır. Araştırmanın ana kütlesini Denizli Halkı oluşturmaktadır, Katılımcıların seçiminde, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerden kolayda örnekleme yöntemi, Örnek büyüklüğü “Bütçe ve Zaman İmkanları Yöntemiyle” 410 anket dağıtılmış, 6 anket formu bazı cevapların eksik olmasından dolayı değerlendirme dışı bırakılmış ve 404 değerlendirmeye alınmıştır, 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Araştırmanın Yöntemi Verilerin analizinde SPSS 15.0 den yararlanılmıştır, Araştırmanın güvenirliği, alpha katsayısı (Cronbach Alpha) demografik sorular değerlendirme dışı bırakıldığında alpha katsayısı 0,925 olarak hesaplanmıştır, Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesinde frekans dağılımları, hipotezlerin test edilmesinde bağımsız örneklem t-testi (independent sample t-test), sevimli ürünlere yönelik kalite, fiyat, sosyal etki, duygusal etki ve satın alma niyetlerinin ölçüldüğü betimsel (descriptive) analiz, sevimli ürünlere yönelik kalite, fiyat, sosyal etki, duygusal etkinin satın alma üzerindeki etkisini görebilmek için doğrusal çoklu regresyon (multi dimensional linear regression)’ dan yararlanılmıştır. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Araştırmaya Katılanların Demografik Özellikleri 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Betimsel İstatistikler 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Hipotez Testleri (H1, H2, H3, H4, H5, H6) 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Hipotez Testleri (H7, H8, H9, H10) 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Sonuç ve Öneriler Literatür taramasında yabancı literatürde sevimlilik ile ilgili çalışmalara rastlanılmış olmasına rağmen (Porter, 2002; Demirbilek ve Şener, 2003: 1354-1355; Ngai, 2005; Cila, 2008: 46; Decatur, 2012; Granot vd., 2014; Nevkov ve Scott, 2014) Türkçe Pazarlama Literatüründe sevimlilik yönlü sınırlı sayıda (Barutçu ve Adıgüzel, 2015: 78) bulunması, çalışmanın literatüre olan katkısıdır. Sevimli ürünlere yönelik satın alma davranışlarının analizine göre; Katılımcıların sevimli ürünlerden hoşlandıkları, Sevimli ürünlerin tüketicilerde kullanma isteği uyandırdığı, Sevimli ürünlerin tüketicilerde iyi hissetme duygusu yarattığı, Sevimli ürünlerin kendilerinden beklenen fonksiyonları yerine getirdiği, Sevimli ürünlerin, kullanıcılarının kişilikleri hakkında fikir verdikleri, Sevimli ürünlerdeki kalite anlayışının ve duygusal etkinin cinsiyete göre farklılaştığı, Sevimli ürün satın alma niyetinin, duygusal etki, sosyal etki ve fiyattan etkilendiği ancak kaliteden etkilenmediği , Sevimli ürünlere yönelik tutumun çocuk sahibi olan ve olmayan kişiler arasında değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

Sonuç ve Öneriler Kadınların sevimli ürünlerden daha çok etkilendiği, sevimli ürünlerin ilk etapta hedef pazarının kadınlar olduğu ve ürünün hedef kitlesinin sevimli ürünlerin fiyatlarını pahalı bulmaları ya da bu ürünleri düşük kaliteli olarak algılamalarının engelleyecek pazarlama iletişimi mesajlarının hazırlamasının pazarlama yöneticilerinin yararına olacağı düşünülmektedir. 08.10.2016 Ü.Adıgüzel&Barutçu

TEŞEKKÜRLER…