PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Pazarlama karmasında firmanın özellikle ilgilendiği eleman fiyattır
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Teknikleri.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Ekonomik hayatın temel unsuru olan işletmeler, mal ve hizmetleri üreterek insanların ihtiyaçlarını karşılar ve sahiplerine kar sağlarlar. İşletmelerin.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
BÖLÜM I PAZARLAMA NEDİR?.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMA NEDİR?.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Bölüm 10 – Hizmetlerin Fiyatlandırılması
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA KARMASI.
Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Yrd. Doç. Dr. Selin Küçükkancabaş
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI Yrd. Doç.Dr. Gaye Açıkdilli

Pazarlama (Marketing) İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak değişimleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaçları karşılayacak malların,hizmetlerin ve fikirlerin üretilmesi, fiyatlandırılması, dağıtılması ve tutundurulmasına ilişkin eylemleri planlama ve uygulama sürecidir. American Marketing Association (AMA)

İhtiyaç (Need) Abraham Maslow İhtiyaç, bir şeyin yokluğu durumunda ortaya çıkan gerilim durumudur. İnsan İhtiyaçları Hiyerarşisi Kuramı Abraham Maslow

İstek (Want) İhtiyacı gidermek için yapılan tercihtir. Talep (Demand) İsteklerin satın alma gücüyle desteklenmiş halidir

Ürün (Mal ve hizmet) İhtiyaç duyulan Tüketici Müşteri İhtiyaç duyan

Değişim (Exchange) Arzu edilen nesnenin, karşılığında bir şey verilerek elde edilmesi durumdur.

Pazar (Market) Gerçek ya da potansiyel alıcıların oluşturdukları kümedir. - Karşılanacak ihtiyaç ve istekleri , harcayabilecek geliri ve bu geliri harcama isteği olan kişi ve örgütlerdir. Coğrafik boyutlarına göre pazar Ulusal - Uluslararası Satın alma amaçlarına göre pazar Tüketici - Endüstriyel

Müşterinin Elde Ettiği Gerçek Değer = Değer (Value) Rakiplerin ürünleriyle karşılaştırıldığında beklentileri aşacak deneyimleri, müşterilere süreli olarak yaratmayı içeren stratejik bir sürücüdür. Müşterinin Elde Ettiği Gerçek Değer = Toplam Müşteri Değeri - Toplam Müşteri Maliyeti Tatmin (Satisfaction) Üründen elde edilen performans > tüketici beklentisi < Fayda (Benefit)

Müşterinin Algıladığı Değer Toplam Müşteri Değeri Toplam Müşteri Maliyeti Parasal Maliyet Ürün Değeri Zaman Maliyeti Hizmet Değeri Personel Değeri Enerji Maliyeti İmaj Değeri Psişik Maliyet

YENİ PAZARLAMA KAVRAMLARI İlişkisel Pazarlama Birebir Pazarlama Yeşil Pazarlama Gerilla Pazarlama Viral Pazarlama Mobil Pazarlama Deneyimsel Pazarlama Nöro Pazarlama

PAZARLAMA ANLAYIŞLARI

1.Üretim Anlayışı -1900 yılların başında arzın talebi karşılayamaması - Tüketicilerin ucuz ürünlere yöneleceği varsayımı. -Verimliliği arttırmaya çalışırlar -Üretimi arttırarak birim maliyeti azaltma amacı ”Ne üretirsem onu satarım” ** istek ve ihtiyaçlar göz ardı edilir Henry Ford “sunacağımız otomobil hangi renk olursa olsun yeter ki siyah olsun”

2.Ürün Anlayışı Tüketicilerin en üstün performanslı ürünleri tercih edecekleri varsayılır İşletme yönetimi en iyi ürünü üretme ve geliştirmeyi amaçlar. Kalite ve standart “iyi mal kendini satar” ** pazarlama miyopluğu **istek ve ihtiyaçlar dikkate alınmaz

Pazarlama Miyopluğu (Marketing Myopia) Firmaların tüketicilerin ihtiyaçlarını dikkate almaksızın ürüne odaklanmalarıdır. - Firmaların sundukları ürünlere, ürünlerin yarattıkları faydadan daha fazla önem vermeleridir. - Firmaların, tüketicilerin sadece mevcut isteklerine odaklanıp, ihtiyaçlarını göz ardı etmeleridir

3.Satış Anlayışı (1930) Aşırı stoklar ve satış zorluğu Yoğun satış tutundurma çabaları gerektiği varsayımı Tüketicileri zorla satın almaya çalışma “Ne üretirsem onu satarım yeter ki satmasını bileyim” **istek ve ihtiyaçlar dikkate alınmaz

4.Modern Pazarlama Anlayışı (1960) Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını rakiplerden daha fazla tatmin edebilmek Pazarlama çabaları üretim öncesi başlar Pazarlama işletmenin üretim, muhasebe vb. gibi fonksiyonları içerisinde değildir Unsurları Alıcıya yönelik Hedef pazar homojen Bütünleşik pazarlama Uzun dönemli kar hedefi

Designing a Customer-Driven Marketing Strategy Marketing Management Orientations

5.Toplumsal Pazarlama Anlayışı Marketing Management Orientations

5.Toplumsal Pazarlama Anlayışı (1970) Bireysel tepki toplumsal tepkiye dönüşmüştür Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını rakiplerden daha fazla tatmin edebilmek Toplumun refahını dikkate alma İşletmelerin toplumsal sorumlulukları gündeme gelmiştir (ekonomik durgunluk, doğal çevre korunması) Etik davranma (Pazardaki rekabeti bozan birleşmeler, tüketiciyi aldatıcı yanıltıcı pazarlama eylemleri)

Bütünsel (Holistic)Pazarlama Bütünleşik Pazarlama İçsel Pazarlama Bütünsel Pazarlama İlişkisel Pazarlama Performansa Dayalı Pazarlama