Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Global pazarlama stratejisi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Hızlı Tüketim Ürünleri
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
COĞRAFİ İŞARETLER’DE ULUSLARARASI SON GELİŞMELER, YÖNETİŞİM VE GAZİANTEP DENEYİMİ Antep Fıstığı ve Yerel Kalkınma Dinamikleri Selim Çağatay*, Ummuhan Gökovalı**,
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Konumlandırma.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İZİNLİ PAZARLAMA.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
1 9 Marka Değeri Yaratma.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Hazırlayan: Selim ERDEM
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Teknoloji ve Tasarım Dersi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
Sunum transkripti:

Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi Hazırlayan 2004150013 Gamze Nur yurtseven 2004150014 Elif sıla Soytürk 2004150016 Münevver afra Dönertaş 2004150020 Selin Zeynep abdal

Marka İmajı Stratejisi Marka üzerinde bulunduğu ürünün üreticisini belirten bir işaret olmaktan çıkarak, ürünün kalitesi ve ürünü kullananların kimliği hakkında bilgi veren ve bu nedenle ürüne artı değer katan bir simgeye dönüşmüş, bu niteliği ile de üründen ve şirketten ayrı olarak ticaret konu bir varlık niteliğini de kazanmıştır. Günümüz tüketim toplumunda insanlar kendi benliklerini oluşturma çabası içinde markalardan yararlanır hale gelmiş; tüketiciler de kendi kimliklerini markalar vasıtasıyla tanımlama ve ifade etmeye başlamıştır. Bu nedenle günümüzde markalar arası savaş piyasadan ziyade tüketicilerin zihninde gerçekleşmektedir.

Bir marka için önemli olan tüketicinin zihninde en ön sırada, en olumu çağrışımlarla yer almak ve tüketicilerle duygusal bir bağ kurmaktır. Dolayısıyla markanın gücü yaratmış olduğu olumlu ve güçlü çağrışımlarla orantılıdır. Marka imajı da bu çerçevede marka ile ilgili olarak tüketicilerin zihninde yer alan çağrışımlar bütünü olarak tanımlanabilir.

Temel Satış Stratejisi

Satış stratejisi oluşturmanın temel adımları şunlardır: Müşteri segmentasyonu: Şirketin güçlü yönleri ve hedefleriyle uygun olarak müşteri segmentleri belirlenir. Her segmentin ayrıştırıcı özellikleri, potansiyel değeri ve beklentileri değerlendirilir. Hedeflenecek segmentler belirlenir. Değer analizi çalışması: Hedeflenen segmentlerde müşteriye sunulan değerlerin müşteri açısından çekicilik ve münhasırlık değerlendirmeleri yapılır. Müşteriye sunulan hizmet ve ürünler rakiplerden doğru yönde farklılaşmamışsa satış ekibi oldukça zorlanır.

Kanal çalışması: Hedeflenen müşteri segmentlerine belirlenen değer önerilerini hangi satış kanallarıyla sunulacağı bu çalışmada belirlenir. Tüm kanal alternatifleri müşteriye ulaşım maliyetleri, müşterilerin farkındalığı, hizmet desteği, müşteri odaklılık açılarından değerlendirilir. Satış süreçlerinin belirlenmesi: Satış süreçleri satış sisteminin kalbidir. Satış süreçleri olası müşteri yaratmakla başlayan, satışın kapatılmasına ve müşteriyi elde tutmaya kadar giden satış adımlarıdır. Her adımın nasıl atılacağı belirlenmelidir. Temel satış süreçleri olan olası müşteri yaratma, potansiyel müşteri değerlendirme, ihtiyaç analizi, teklif ve satış kapatma süreçleri nasıl şirketinize adapte edilir? Kritik süreçler sizin işiniz için hangileri olmalı? Süreçler nasıl takip edilecek? Satış hunisi ölçümleri bu süreçlere göre nasıl yapılacak gibi sorular bu adımda cevap bulur.

Satış organizasyonunun belirlenmesi: Hedeflenen müşteri segmentlerine en etkin ulaşım için nasıl bir satış organizasyonuna ihtiyacımız var? Kaç farklı satış ekibi kurulmalı? Satış organizasyonumuzu bölgesel bazda mı, büyük/küçük müşteriler bazında mı kurmalıyız? Uzman satıcılar mı yoksa genel satıcılar mı kullanmalıyız? Satıcı beceri setinin tarifi: Her şirketin pazardaki durumu, müşteriye önerdiği değer paketi, güçlü ve zayıf tarafları farklı olduğu için bu şirkette çalışacak satıcıların sahip olması gereken satış becerileri de farklılık gösterir. Genel satış becerileri dışında şirketin seçeceği satıcılarda öne çıkması gereken satış becerileri her iş kolunda, her şirkette ve hatta müşteri segmentleri bazında değişir.

Marka Konumlandırma Stratejisi Marka konumlandırma markayı tüketicinin kafasına yerleştirme sürecidir. Konumlandırma stratejisi ise çeşitli yollarla geliştirilir.

Ürün karakteristiğine veya tüketici faydasına göre konumlandırma :Temel olarak ürünün özelliklerine veya tüketici faydasına odaklanır. Çeşitli özellikler olabilir. Dayanıklılık, ekonomi, güvenlik gibi. Örneğin bazı motorsiklet markaları yakıt ekonomisine odaklanırken, bazıları kuvvete bazıları görüntüye bazıları dayanıklılığa odaklanıyor.

2) Fiyata göre konumlandırma : Kalite algısını fiyatla yaratmadır  2) Fiyata göre konumlandırma : Kalite algısını fiyatla yaratmadır. Örneğin bir mağazada 35 TL den 200 Tl ye pantolon çeşidi olsa ilk akla gelen 35 tl lik pantolonun kalitesiz olduğu yönünde olur. Fiyat-kalite algısı birçok sektörde yaygın şekilde kullanılır.

3) Kullanım veya uygulamaya göre konumlandırma: Kullanım dönemine bir örnek olarak Nescafe kahve kendini yıllarca kış ürünü olarak konumlamış ve bunu destekleyen reklamlar yapmıştır. Soğuk kahveyi de lanse ederek yaz mevsimi ürünü olarak da konumlanmıştır ve pazarı genişletmiştir. Ürünün yeni kullanım alanlarını da pazara anlatmak hem pazarı genişletir hem de yeni kullanıcılara ulaşır.

4) Ürün süreçlerine göre konumlandırma: Ürünü kullanıcıları veya kullanıcı kesimi ile iliştirmek de diğer konumlandırma opsiyonudur. Bazı kıyafetler mesela kot pantolonlar moda imajı yaratmak için “özel tasarım” ile çıkar. Bir model veya özel bir kişi ürünün yüzü olur ve kullanıcıları ve marka imajını etkiler.

5) Ürün sınıfına göre sınıflandırma: Bazı ürün sınıflarında konumlandırma daha kritik olabilir. Örneğin, dondurulmuş kuru kahvenin konumlandırması normal ve hızlı kahveyi de düşünerek yapılmalı. Diğer bir örnek kurutulmuş süt üreticileri ürünlerini kahvaltıya alternatif olarak “hızlı kahvaltı” veya diyet ara öğün olarak konumlandırması düşünülebilinir.

6) Kültürel sembollere göre konumlandırma: Günümüzde reklamcıların birçoğu ürün konumlandırması için toplumda yer edinmiş kültür sembollerini kullanıyor. Kritik nokta insanların kafasında yer edinmiş olması ve rakiplerin bu sembolü kullanmaması. Air India logosunda maharaja kullanıyor. Bu sembolle misafirlerimizi saygıyla ve iyi ağırlıyoruz mesajı veriyor.

7) Rakiplere göre konumlandırma: Bu tür konumlandırmalarda rakipler incelenir ve referans alınır. Bazı durumlarda rakip dominant olabilir. Bazen rakiplerle aynı konumlandırma kullanılabilir reklamcılar, bazen de rakibi temel alıp başka bir konumlandırma üretebilir. İyi bir örnek, Colgate ve pepsodent. Colgate pazara ilk girdiğinde aile sağlığına odaklanmışken pepsodent çocuklar için 24 saat korumaya odaklanmıştı. Colgate rekabetten dolayı konumlandırmasını aile korumasından çocuk dişi sağlığına çevirdi. Bunda rekabet önemli rol oynadı.

KAYNAKÇA http://www.sineragroup.com/tr/hizmetler/satis-danismanligi/satis-stratejisi-olusturma_49.html http://www.barisekdi.name/yayinlar-sunumlar/99-mes-010-75778286.html https://markamuduru.com/2015/04/07/7-konumlandirma-stratejisi-2/