ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Davranışsal Öğrenmenin Temel İlkeleri Mehmet DOĞAN
Televizyon ve okul başarısı
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Benjamin BLOOM ( ).
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME YÖNTEMLERİ
Burrhus Frederick Skinner ( )
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
SURRAM.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Edimsel Koşullanma.
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
CEZA NEDİR?.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
EVDE BAŞARIYI ARTTIRMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ EĞİTİM: Yaşam süresi boyunca istendik yönde davranış değiştirme ya da oluşturma sürecidir. ÖĞRETİM: Okullarda amaçlı, planlı, programlı.
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
SINIF YÖNETİMİ.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME YÖNTEMLERİ
EDİMSEL KOŞULLANMA BURRHUS FREDERIC SKINNER ( )
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ

“AKADEMİK BAŞARI” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “AKADEMİK BAŞARI” Nedir? Hedef????????

Akademik Başarı Hayatta Başarılı Olmak Mı? Demek “Akademik Başarı, tek başına hayatta başarının anahtarı olamaz.”

AKADEMİK BAŞARI’DAN KİMLER SORUMLU? AİLE OKUL

Öğrenciyle İlgili Alınan Kararlarda Öğrencinin Fikrinin Alınması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrencinin Ailedeki Sohbet ve Konuşmalara Katılmasına İzin Verilmesi ile Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrencinin Ailesinden Olumsuz Eleştiri Alması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Anne ve Babanın Kavga veya Tartışmalarını Çocuklarının Yanında Yapması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

NELER YAPALIM?

Fiziksel sağlığına özen gösterin. Çocuğunuzla beraber bir düzen rutini oluşturun. Okulda olabilecek olumsuzluklardan haberdar olun.

Kitap okuması için teşvik edin. Teknolojiyi bilinçli kullanmasını sağlayın.

Ödevler stres kaynağı olmasın. Kıyaslama yapmayın, yetersiz görmeyin.

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARDA PEKİŞTİREÇ NEDEN ÖNEMLİ

Eğitimde Pekiştireç Önemli. Neden? Hedef davranışın tekrarlanma olasılığını arttırmaktır.

Aile belli bir davranışın sıklığını artırmak istiyorsa, söz konusu davranışları pekiştirmelidir.

BİRİNCİL PEKİŞTİREÇLER; Her canlı için önemli olan hayati ihtiyaçlardır. Eğitim ortamlarında öğrenmeyi desteklemek için birincil pekiştireçlerin tercih edildiği bilinmektedir. İKİNCİL PEKİŞTİREÇLER; Oyuncak, etkinlik, sembolik ve sosyal olarak kendi içinde ayrılır.

Birincil pekiştireçler özellikle küçük yaş grubu ve zihin engelli bireyler için kullanmak uygundur. Ancak amaç bir an önce ikincil pekiştireçlere geçmektir. Eğer çocuk ikinci pekiştireçlerle motive oluyorsa birincil pekiştireç kullanmamak gerekir.

OLUMLU- OLUMSUZ PEKİŞTİREÇ Organizmaya verildiğinde davranışın yapılma ihtimalinin arttıran, haz veren uyarıcılara “olumlu pekiştireç” denir. Ortamdan alındığında davranışın yerine getirilme sıklığını arttıran, organizma açısından hoş olmayan, haz duyulmayan uyarıcılar “olumsuz pekiştireç”.

Genelde ceza ile olumsuz pekiştireçler karıştırılmaktadır Genelde ceza ile olumsuz pekiştireçler karıştırılmaktadır. Bu iki kavram birbirinden tamamen farklıdır. Cezada davranışın sıklığı azalırken, olumsuz pekiştireçlerde davranışın sıklığını arttırma vardır.

Pekiştirmenin etkililiğini artırmanın en temel yolu doğru pekiştireç belirlemek ve belirlenen pekiştireci en uygun tarife ile uygulamaktır.

Pekiştirme Tarifeleri Tanım Ve Örnekleri Sürekli; Her davranıştan sonra mümkün olan en kısa sürede pekiştireç verilmesi. Öğrenciye verdiği her doğru cevap için aferin denmesi. Sabit Oranlı ;Davranış her belirli sayıdan sonra pekiştirilir. 5 doğru cevaptan sonra verilen pekiştireç. Değişken Oranlı; Davranış belli bir ortalamada ama sayısı tahmin edilemeyen davranıştan sonra pekiştirilir. Sabit Aralıklı;Davranış belirlenen süre geçtikten sonra pekiştirilir.Belirlenen zaman aralığında pekiştireç verilmesi. Değişken Aralıklı; Davranış belli bir ortalama süreden sonra pekiştirilir ama ne zaman pekiştirileceği tahmin edilemez.

HANGİ PEKİŞTİREÇ? OLUMSUZ DAVRANIŞ. PEKİŞTİRECİ DOĞRU KULLANMAK.

Etkili Pekiştireç Belirlerken Öğretmen Ne Yapabilir? Öğrenciye hoşlandığı ve hoşlanmadığı nesne ve olaylar doğrudan sorulur. Potansiyel pekiştireç listesi oluşturabilmek için, öğrencinin hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları aile bireylerine sorulabilir. Öğrenci, günün belli zamanlarında doğal ortamlarda gözlenebilir. Öğrenci yapılandırılmış ortamlarda gözlenebilir

Etkili Pekiştireç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Özellikler Kullanılan pekiştireç kolayca doyuma yol açmayacak özellikte olmalıdır. Pekiştireç etkili bir pekiştirme tarifesine göre sunulmalıdır. Pekiştireç bireyin özellikleriyle (örneğin, ilgi alanları, kişilik özellikleri, gelişim düzeyi) uyuşmalıdır. Pekiştireç uygulayıcı tarafından kolay ulaşılır ve kolay uygulanabilir olmalıdır. Pekiştirecin niteliği ve niceliği izlediği davranışın önemine uygun olmalıdır. Tek düzeliği önlemek amacıyla, pekiştireçler çeşitlendirilmelidir. Pekiştirilecek davranışın gerçekleşmesine zemin hazırlamak için ön uyaranlar kullanılmalıdır.