ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Sunum transkripti:

ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA HOŞGELDİNİZ

KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ

PROJE NEDİR? Öğrencilerin, okul eğitimleriyle birlikte hafızlık eğitimlerinin bir arada yürütülmesidir.

NEDEN ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK? Hafızlık gibi mukaddes yolculuğa talip olan çocuklarımızın bu ulvi gayeye ilerlerken yalnızca Kur’an ezberine odaklandıkları bir gerçektir. Ancak hayatın bir parçası olan örgün öğretimden ayrı kalmalarının ise sosyal dokudan uzaklaşmalarına, eğitim hayatında arzu edilen düzeye ulaşamamalarına büyük oranda sebep olduğunun da farkına varılmıştır. Bu durum hafızlık eğitiminin, örgün eğitimle eş güdümlü olarak uygulanmasını gerekli kılmaktadır.

PROJENİN AMAÇLARI Öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’i hıfz etmeleri, Kur’an-ı Kerim’in ana konularını bilmeleri Akademik başarılarını artırmaları, ilgi ve kabiliyetlerine göre sanat, kültür ve sportif alanlarda gelişmeleri İnsanlığa ve topluma katma değer üretebilen, okuyan, düşünen; tartışabilen, problemlere çözümler üretebilen bireyler olarak yetişmeleri

Değerlerimizin farkında olarak yetişmelerine ve ortaöğrenime hazırlanmalarına katkı sağlanması, Öğrencilerin yıl kaybının önüne geçilmesi, örgün eğitimin imkanlarından uzak kalmaksızın temel eğitimden ortaöğretime geçişte öğrenci ve veli beklentisinin karşılanması ve bir üst öğrenim kurumuna akademik açıdan hazırlanmalarının sağlanması planlanmıştır.

PROJE NASIL UYGULANIR? A-Öğrenci Seçim Aşaması: İlkokul 4. sınıfı bitiren öğrenciler arasından seviye belirleme sınavı sonucuna göre öğrenci alınır ve ön hazırlık çalışmasının ardından mülakat yapılır. B-Hafızlık Ön Hazırlık Eğitimi Aşaması: Seçilen öğrenciler yaz dönemi boyunca hafızlık ön eğitimi programında yoğunlaştırılmış Kur’an eğitimi alırlar. Sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılırlar.

C- Hafızlığa Hazırlık Aşaması: 5 C- Hafızlığa Hazırlık Aşaması: 5. sınıfa kaydolan öğrencilere ‘’İmam Hatip Ortaokulları Haftalık Ders Çizelgesi’’nin 4. Maddesi gereğince haftada dokuz (9) saat Kur’an-ı Kerim dersi verilir. Hafızlığa hazırlık süreci en geç o yılın mart ayı sonuna kadar bitirilir. D- Hafızlık Yapma Aşaması: Hafızlığa başlayan öğrenciler 6. sınıfta ‘’Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’’ Madde 32/4’e göre okula bir (1) yıl ara verirler. Hafızlıklarını tamamlarlar ve yapılan sınav sonucuna göre bir üst sınıfa geçerler.

E- Hafızlık Pekiştirme Aşaması: 6 E- Hafızlık Pekiştirme Aşaması: 6. sınıfta ara veren ve o yılın haziran ayında ilgili Yönetmelik’e göre sınava girerek sınıfını geçen “Hafız Öğrenciler” 7. sınıfa devam ederlerken de haftada 9 saat Kur’an-ı Kerim dersi alırlar ve hafızlıklarını o yıl içerisinde pekiştirirler.

BAŞVURU SİSTEMİ https://kayseri.meb.gov.tr/hafiziho

PROJE OKULLARIMIZ ERKEKLER İÇİN; 1-MEDİNE İMAM HATİP ORTAOKULU 341 40 00 CEP: 0553 765 40 01 2-MUSTAFA GERMİRLİ İMAM HATİP ORTAOKULU 234 06 83 CEP: 0505 582 41 10 KIZLAR İÇİN; ÖZKOYUNCU FATIMATÜZZEHRA İMAM HATİP O. 326 99 90 CEP: 0505 686 20 61 ŞEHİT MUSTAFA SEZGİN İMAM HATİP ORTAOKULU 343 03 20 CEP: 0505 265 83 70

TEŞEKKÜR EDERİZ.