Tuğba BAĞCI KARAKAŞ Psikolojik Danışman Aile ve Evlilik Danışmanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Sunum transkripti:

Tuğba BAĞCI KARAKAŞ Psikolojik Danışman Aile ve Evlilik Danışmanı 5.SINIFA UYUM SÜRECİ Tuğba BAĞCI KARAKAŞ Psikolojik Danışman Aile ve Evlilik Danışmanı

Çocuklarınız artık aynı bina içerisinde okula devam etseler bile farklı bir okuldalar :ORTAOKULDA..

Her yeni dönem beraberinde belirsizlikleri de getirir Her yeni dönem beraberinde belirsizlikleri de getirir. Bu yüzden çocuklarımızı bu süreçte desteklemeli ve aydınlatmalıyız. 5.sınıfa başlayan öğrencimiz için neler yapmalıyız? Mesela ;öğrencileri yeni dönemin dersleri ve içerikleri konusunda bilgilendirmeliyiz..

Birinci kademede karşılaşılan sorunlar gibi ikinci kademde de sorunlar yaşayabileceği bunların normal olduğunu belirtilmeli,Hiçbir problemin çözümsüz olmadığını bunun için hangi yolların kullanması gerektiği anlatmalıyız.

İlkokulda sürekli aynı öğretmenle olan öğrenci orta okul kısmında farklı öğretmenlerle karşılaşacağı için ilk başta alışmakta zorlanabilir. Ancak öğretmeler ile tanıştıkça ve öğretmenler branşları konusunda bilgi verdikçe bu farklılık sıkıntı olmayacaktır.

Bu süreçte öğretmenlerin öğrencileri tanıması zaman alabilir Bu süreçte öğretmenlerin öğrencileri tanıması zaman alabilir. Çocuğunuzla ilgili özel bir durum varsa bunu mutlaka öğretmenlerine ve rehberlik servisine bildirmeliyiz.

Öğrencilerin yeni döneme uyumlarını kolaylaştırmak ve desteklemek için anne-babaların birbirleriyle tanışabilecekleri bir ortam oluşturulabilir .Birbirlerini tanıyan aileler çocukları konusunda birbirlerine yardımcı olabilirler. Hiç değilse çocuğunuzun yakın arkadaşlık ettiği öğrencilerin aileleriyle tanışın..

İlk aylar hatta haftalar sınıf öğretmeni aileler ile sık sık görüşerek öğrenciler konusunda bilgi paylaşımında bulunmalıdır. Varsa sorunlar zamanında fark edilmesi sağlanarak çözüm yolu aranmalıdır.

Ortaokula uyum sürecinde yaşanan en büyük problemlerden biri de öğrenci başarısında düşüş olmasıdır. Öğrenci başta bunun önemini fark edememektedir. Bu yüzden aileler olarak çocuklarımızın çalışma alışkanlıkları oluşturmasına yardımcı olmalıyız.

Bunun için ; Çocuğumuzun her gün az da olsa düzenli çalışmasını sağlamalıyız. İlkokuldayken ödev yoksa ders çalışmama gerek yok anlayışı hakim olduğu için ders çalışmak başta çocukların zoruna gitmektedir. Çocuğun ders çalışma alışkanlıklarını pekiştirmek için onu yüreklendirmeli ve nasıl ders çalışacağını öğretmelisiniz.

Bir öğrencinin her gün yapması gerekenler; Ders Tekrarı Varsa ödev İşlenen konu ile ilgili test çözme Kitap okuma

Bunların takibi düzenli bir şekilde ebeveyn tarafından yapılmalı, öğrencinin takıldığı noktada yardım edilerek önü açılmalıdır. 5. sınıf ortaokulun temelidir. Türk eğitim sistemi sarmal yapıda olduğu için konular birbirinin devamıdır. Bu yüzden anlaşılmayan bir konu daha büyük boşlukların oluşmasına sebep olur.

Diğer önemli bir konu KIZ –ERKEK ARKADAŞ İLİŞKİLERİ Öğrenciler içinde bulundukları yaş dönemi ve ortaokula başlamış olmanın verdiği özgüvenle kız-erkek arkadaş ilişkilerine yoğun ilgi göstermektedir. Özellikle kızlar daha duygusal oldukları için kendilerini çabuk kaptırabiliyorlar. Bu durum onları dersten uzaklaştırmakla kalmıyor gelecekte kuracakları ikili ilişkileri de olumsuz etkiliyor.

Bu yüzden ; Kız olsun erkek olsun çocukların takibini yapmalı ,hemcins arkadaşlarının iyi olmasına özen göstermeli , bilgisayar ve cep telefonu kullanımını kontrol altında tutmalıyız.

Bu onlara baskı şeklinde yapılmamalı başta kurallar buna göre koyulmalıdır. Ör: telefonu günde 1 saat kullanma vs.. Koyulan kurallardan da taviz verilmemelidir. Tutarsızlık davranışın oturmasını geciktirir.

Tüm bunların dışında ; Çocuğunuzun sağlık durumu ile yakından ilgileniniz. Sağlık durumu çocuğun okul başarısına etki ettiği gibi birtakım uyumsuz davranışların da sebebi olacaktır.

Çocuğunuzu kahvaltı ettirmeden veya yemek yedirmeden kesinlikle okula göndermeyiniz. İlköğretimdeki çocuk hızlı bir büyüme ve gelişme dönemindedir. Bu konuda titiz olunuz. Yemeklerini zamanında yediriniz.

Çocuğunuzu iyi tanıyınız. Çocuklardan yapamayacağı şeyleri istemeyiniz Çocuğunuzu iyi tanıyınız. Çocuklardan yapamayacağı şeyleri istemeyiniz. Onları yeteneklerinin ötesinde başarı göstermeye zorlamayınız.

Çocuğunuzu sık sık eleştirmeyiniz Çocuğunuzu sık sık eleştirmeyiniz. Hele bunu başkalarının yanında asla yapmayınız. Onun aşağılık duygusuna kapılmasını önleyiniz. Beğendiğiniz takdir ettiğiniz taraflarını söyleyiniz. Onun kendine güven duymasını sağlayınız. Çocuklarınız arasında ayrım yapmayınız. Çocukları kıskandırmayınız. Hepsine sevgi ve ilgi gösteriniz

Çocuğunuza yeteri kadar harçlık veriniz. Çocuğunuzun okul ve çevresindeki sosyal faaliyetlere katılmasına izin veriniz.

Evde çocuğunuza rahat bir çalışma ortamı hazırlayınız Evde çocuğunuza rahat bir çalışma ortamı hazırlayınız. Çocuklarınızın zararlı alışkanlıklar edinmesine engel olunuz. Zararlı alışkanlıklara karşı her zaman aynı tepkiyi gösteriniz tutarlı olunuz.

Çocuğunuzun okuluna ve eve zamanında gelişini sağlayınız, varsa geç kalma alışkanlığını önleyiniz.

Çocuklar önünde yapılan tartışmalar, kavgalar onları mutsuz, güvensiz ve endişeli olmalarına neden olur. Sorunlarınızı yanında konuşmayınız, münakaşa etmeyiniz.

Çocuğunuzun yanında ona uygulanan eğitimin tartışmasını yapmayınız Çocuğunuzun yanında ona uygulanan eğitimin tartışmasını yapmayınız. Okul ve öğretmenler ile ilgili görüşlerinizi çocuğun yanında açığa vurmayınız. Çocuğunuzun çalışma programı yapmasına, uygulamasına yardımcı olunuz. Planlı çalışma üzerinde durunuz

.Kitap okuma alışkanlığı küçük yaşlarda kazanılır ve her yaşta büyük önem taşır. Çocuğunuzun bu alışkanlığı kazanmasına yardımcı olmak için birlikte okuma saatleri düzenleyiniz. Birlikte okumanız olumlu yönde örnek olacaktır.

VE ŞUNU UNUTMAYIN!.. ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR Eğer bir çocuk, Sürekli eleştirilmişse, kınama - ayıplamayı öğrenir. Kin ortamında büyümüşse, kavga etmeyi öğrenir.

Eğer bir çocuk, Alay edilip aşağılanmışsa, sıkılıp, utanmayı öğrenir. Utanç duygusuyla eğitilmişse, kendini suçlamayı öğrenir.

Eğer bir çocuk, Hoşgörü ile yetiştirilmişse, sabırlı olmayı öğrenir. Desteklenip yüreklendirilmişse, kendine güven duymayı öğrenir.

Eğer bir çocuk, Övülmüş ve beğenilmişse, takdir etmeyi öğrenir. Hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse, adil olmayı öğrenir. Güven ortamı içinde yetişmişse, inançlı olmayı öğrenir. Kabul ve onay görmüşse, kendini sevmeyi öğrenir. Aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse, “BU DÜNYADA MUTLU OLMAYI ÖĞRENİR.”