Sosyal Bilimler Enstitüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Toplam Çıktı - Bir ekonomide belirli bir dönemde üretilen (arz edilen) toplam mal ve hizmet miktarıdır. Toplam Gelir - Belirli bir dönemde üretim faktörlerinin.
Sunum transkripti:

Sosyal Bilimler Enstitüsü Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilimsel Araştırma

Araştırmada Kolaylıklar A. Konu Seçimi 1. Konu seçimi ve hazırlık 2. Konu özellikleri 3. Hazırlık okuması B. Konu Sınırlandırması ve Tez Cümlesinin Belirlenmesi C. Geçici Plan Hazırlanması D. Kaynakların Toplanması E. Kaynakların Okunup Değerlendirilmesi F. Araştırmanın Yazılması

Araştırmada Kolaylıklar A. Konu Seçimi 1. Konu seçimi ve hazırlık * Zordur ve önemlidir. * Bilgi birikimi gerekir * Danışman yardımı önemli, danışman dikte ettirmemeli * Konuya ilgi duyulmalı * Önceki araştırmalar incelenmeli -Tez özetleri - Makaleler Dublikasyounu önler - Konferanslar * Bulunan isimler not edilir.

Araştırmada Kolaylıklar A. Konu Seçimi Başlık nasıl olmalı İlk izlenimler güçlü izlenimlerdir; bu nedenle, bir başlığın iyi tasarlanması ve sınırlar izin verdiği ölçüde, ne gelmekte olduğunun tam ve kesin göstergesi olması gerekir. T. Clifford Allbutt

Araştırmada Kolaylıklar A. Konu Seçimi 1. Konu seçimi ve hazırlık 2. Konu özellikleri * İlgi: Sevilen bir alan. Son dakikaya sıkştırılmamalı * Orijinallik: * Çağdaşlık * Yararlılık * Zaman (süre) * Muğlak olmamalı * Kaynak durumu

Araştırmada Kolaylıklar A. Konu Seçimi 1. Konu seçimi ve hazırlık 2. Konu özellikleri 3. Hazırlık okuması * En az iki temel kaynak okunmalı * Tez cümlesine hazırlık

Araştırmada Kolaylıklar B. Konu Sınırlandırması ve Tez Cümlesinin Belirlenmesi - Konu dar tutulmalı: Derinlemesine inceleme için gerekir - Bunun için tez cümlesi belirlenmeli: * Araştırmacının neyi araştıracağı öz olarak ifade edilir * Tez cümlesi ileride değişebilir Türkiye’de Kayıt Dışı Ekonomi ve Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkisi 1. Tez cümlesi: Kayıt dışı ekonomi ve gelir dağılımı üzerindeki olumsuz etkisi 2. Sorular a. Kayıt dışı ekonominin gelir dağılımının adaletsiz olmasındaki rolü nedir? b. Kayıt dışı ekonominin boyutu, vergilendirilen gelirin ne kadarıdır?

Araştırmada Kolaylıklar A. Konu Seçimi 1. Konu seçimi ve hazırlık 2. Konu özellikleri 3. Hazırlık okuması B. Konu Sınırlandırması ve Tez Cümlesinin Belirlenmesi C. Geçici Plan Hazırlanması D. Kaynakların Toplanması E. Kaynakların Okunup Değerlendirilmesi F. Araştırmanın Yazılması

Araştırmada Kolaylıklar C. Geçici Plan Hazırlanması - Danışman nezareti - Okunan çalışmalardan istifade - Kaç ana başlık olacak? Alt başlıklar önemsiz - Sürekli değişebilir. - İdeal bölüm 2-5 - Bölümler aynı uzunlukta olmalı

C. Geçici Plan Hazırlanması Uluslararası Hukukta Kıta Sahanlığı ve Ege Denizi Kıta Sahanlığı Uyuşmazlığı BİRİNCİ BÖLÜM ULUSLARARASI HUKUKTA KITA SAHANLIĞI I. Jeolojik Açıdan Kıta Sahanlığı ....................................................3 A. Yerküre, Yerkabuğu, Yeryüzü 3 B. Kıta Sahanlığının Tanımı 4 C. Kıta Sahanlığının Jeolojik ve Jeomorfolojik Yapısı 4 II. Hukuki Açıdan Kıta Sahanlığı 9 A. Kıta Sahanlığı Kavramı ve Kıta Sahanlığının Sınırlandırılması 9 1. İlk Gelişmeler 9 2. Birleşmiş Milletler Hukuk Komisyonu Çalışmaları 15 3. 1958 Cenevre Kıta Sahanlığı Sözleşmesi 17 4. 1958 Cenevre Kıta Sahanlığı Sözleşmesi Sonrası Yargı Kararları 20 a. Kuzey Denizi Kıta Sahanlığı Davaları – ‘Doğal Uzantı’ 21 b. İngiltere-Fransa Kıta Sahanlığının Sınırlandırılması Tahkimi 23 c. Tunus-Libya Kıta Sahanlığı Davası 26 5. 1982 Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi 28 6. 1982 Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi Sonrası Yargı Kararları 36 a. Maine Körfezi Davası 36 b. Libya/Malta Davası – ‘Mesafe İlkesi’ 40 c. Saint Pierre ve Miquelon Adaları Davası 46 d. Jan Mayen Davası 48 7. Kıta Sahanlığının Sınırlandırılmasına Adaların Etkisi 49 B. Kıta Sahanlığının Hukuksal Rejimi 57 KİİNCİ BÖLÜM EGE DENİZİ KITA SAHANLIĞI UYUŞMAZLIĞI I. Ege Denizi 61 A. Ege Denizi’nin Konumu ve Sınırları 61 B. Ege Denizi’nin Coğrafi Özellikleri 62 C. Ege Denizi’nin Jeolojik ve Jeomorfolojik Yapısı 63 D. Ege Denizi’nin Yeraltı Kaynakları 66 II. Kıta Sahanlığı Uyuşmazlığı 69 A. Uyuşmazlığın Ortaya Çıkışı ve Gelişimi 69 1. 1973 Kıta Sahanlığı Krizi 69 2. Yunanistan’ın B.M. Güvenlik Konseyi’ne ve U.A.D.’ye Başvurusu 80 3. Bern Anlaşması 84 4. Uluslararası Adalet Divanı’nın Kararı 88 5. 1987 Kıta Sahanlığı Krizi 93 6. Türk – Yunan Diyaloğu 97 B. Kıta Sahanlığı Uyuşmazlığına İlişkin Türkiye’nin ve Yunanistan’ın Tezleri 98 1. Yunanistan’ın Tezleri 99 a. Siyasal ve Ülkesel Bütünlük İlkesi 100 b. Adaların Kıta Sahanlığına Sahip Olması İlkesi 102 c. Türkiye ile Adalar Arasında Eşit Uzaklık İlkesinin Uygulanması 104 2. Türkiye’nin Tezleri 106 a. Anlaşmanın Esas Olması 107 b. Doğal Uzantının Esas Olması 108 c. Hakkaniyet İlkelerinin Esas Olması 110 d. Adaların Özel Durum Oluşturması 112 e. Ege Denizi’nin Yarı Kapalı Deniz Olması 114 f. Lozan Dengesi 115 Sonuç 117

Araştırmada Kolaylıklar A. Konu Seçimi 1. Konu seçimi ve hazırlık 2. Konu özellikleri 3. Hazırlık okuması B. Konu Sınırlandırması ve Tez Cümlesinin Belirlenmesi C. Geçici Plan Hazırlanması D. Kaynakların Toplanması E. Kaynakların Okunup Değerlendirilmesi F. Araştırmanın Yazılması

Araştırmada Kolaylıklar D. Kaynakların Toplanması - Aynı konudaki çalışmalar incelenmeli - Yükselme «Başkalarının omuzuna basarak» mümkündür. - Kaynaklar: *Kitaplar *Makaleler *Tezler * Seminer Bildirileri * Dergiler Raporlar vb. - Bilgisayar iile kaynak tarama - Kütüphanede araştırma - Elektronik kütüphaneler vb.

Araştırmada Kolaylıklar E. Kaynakların Okunup Değerlendirilmesi - Kaynakların tasnifi ve ilgili olduğu bölümün belirtilmesi - Geçici plan yapılıp, okunan bölümlerin hangi başlıkla ilgili olduğu not alınmalı

Araştırmada Kolaylıklar F. Araştırmanın Yazılması 1. Üslup ve Metnin Yazılması 2. Biçimsel Koşullar 3. Metin Aktarmaları 4. Dipnot ve Bibliyografya (Kaynakça) 5. Çizelge ve Şekiller

F. Araştırmanın Yazılması 1. Üslup ve Metnin Yazılması - Tüm kaynaklar elde edilmiş olmalı - Kaynaklar okunmalı, ilgisizler ayıklanmalı - Konuya hakim olunmalı - Yazı üslubu - İlk müsveddenin yazılması - İlk müsveddenin gözden geçirilmesi - Giriş ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması - Son okuma ve Metne son şeklinin verilmesi 2. Biçimsel Koşullar 3. Metin Aktarmaları 4. Dipnot ve Bibliyografya (Kaynakça) 5. Çizelge ve Şekiller

F. Araştırmanın Yazılması 2. Biçimsel Koşullar: Araştırmanın Kısımları a. Ön Kısım (1) Başlık Sayfası (2) Önsöz (3) İçindekiler (4) Çizelgeler (5) Kısaltma Listesi b. Metin Kısmı (1) Giriş (2) Bölümler (3) Sonuç c. Son Kısım (1) Bibliyografya (Kaynakça) (2) İndeks (3) Ekler ve Notlar

a. Ön Kısım (1) Başlık Sayfası (2) Önsöz (3) İçindekiler (4) Çizelgeler (5) Kısaltma Listesi

b. Metin Kısmı: Bölümler

b. Metin Kısmı: Bölümler

b. Metin Kısmı: Bölümler

Kötü bir başllangıç, kötü bir son yaratır. Euripides b. Metin Kısmı: Bölümler Giriş Nasıl Yazılır? Kötü bir başllangıç, kötü bir son yaratır. Euripides

F. Araştırmanın Yazılması 2. Biçimsel Koşullar: Araştırmanın Kısımları a. Ön Kısım b. Metin Kısmı c. Son Kısım (1) Notlar - Kaynak Dipnotları - Açıklama Dipnotlar (2) Ekler -Ek 1, Ek 2 vb. - Ek 1.1. Ek 1.2 vb. (3) Bibliyografya (Kaynakça) (4) İndeks

Araştırmada Kolaylıklar F. Araştırmanın Yazılması 1. Üslup ve Metnin Yazılması 2. Biçimsel Koşullar 3. Metin Aktarmaları 4. Dipnot ve Bibliyografya (Kaynakça) 5. Çizelge ve Şekiller

Araştırmada Kolaylıklar 3. Metin Aktarmaları: Doğrudan/Dolaylı a. Doğrudan Aktarma

Araştırmada Kolaylıklar 3. Metin Aktarmaları: Doğrudan/Dolaylı a. Doğrudan Aktarma

Araştırmada Kolaylıklar 3. Metin Aktarmaları: Doğrudan/Dolaylı a. Doğrudan Aktarma

3. Metin Aktarmaları: Doğrudan/Dolaylı a. Doğrudan Aktarma

3. Metin Aktarmaları: Doğrudan/Dolaylı a. Dolaylı Aktarma

3. Metin Aktarmaları: Doğrudan/Dolaylı a. Dolaylı Aktarma

3. Metin Aktarmaları: Doğrudan/Dolaylı a. Dolaylı Aktarma

Araştırmada Kolaylıklar F. Araştırmanın Yazılması 1. Üslup ve Metnin Yazılması 2. Biçimsel Koşullar 3. Metin Aktarmaları 4. Dipnot ve Bibliyografya (Kaynakça) 5. Çizelge ve Şekiller

Kaynak gösterme nedenleri F. Araştırmanın Yazılması … 4. Dipnot ve Bibliyografya (Kaynakça) Kaynak gösterme nedenleri Ahlaki ve yasal zorunluluk Bilimsel değerin gösterilmesi Kaynaklara hakimiyet Savunulan görüşlerin güvenirliliği Diğer araştırmacılara kaynak konusunda yol gösterme

Kaynak gösterme Yöntemleri F. Araştırmanın Yazılması … 4. Dipnot ve Bibliyografya (Kaynakça) Kaynak gösterme Yöntemleri Dipnot yöntemi - Kaynak dipnot - Açıklama dipnot Bağlaç yöntemi

F. Araştırmanın Yazılması … 4. Dipnot ve Bibliyografya (Kaynakça) Dipnot Yöntemi Numaralandırılması - Sayısı az ise (4-5 sayfada bir dip not varsa), her sayfada 1’den başlanır - 1’den başlanarak numara verilir - Sayısı çok ise, her bölüm için ayrı dip not verilir. – - Numaralandırmada rakam kullanılır ama sayı az ise “ * , +” vb. işaretler kullanılır. b. Sayfa içindeki yeri c. Yazımında uyulması gereken kurallar - İlk kez - Tekraren

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi (Kitap)

İlk kez dipnot verilmesi (Kitap) (Yazar-çeviren/derleyen adı) Dipnot Yöntemi İlk kez dipnot verilmesi (Kitap) (Yazar-çeviren/derleyen adı) - iki-üç yazar varsa Dört ve fazla yazar varsa

Dipnot Yöntemi İlk kez dipnot verilmesi (Kitap) (Yazar-çeviren/derleyen adı) - Yazar adının bulunmaması, takma ad kullanılması vb.

Dipnot Yöntemi İlk kez dipnot verilmesi (Kitap) (Yazar-çeviren/derleyen adı) - Yazar adı yok ama çevirenin adı varsa - Tercüme kitaplarda

Dipnot Yöntemi İlk kez dipnot verilmesi(Kitap) (Yazar-çeviren/derleyen adı) - Kitap kurum tarafından yazılmışsa

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi (Kitabın başlığı) Yayım bilgileri

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi Kitabın basıldığı yer

a. İlk kez dipnot verilmesi Kitabın Yayınevi Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi Kitabın Yayınevi ”Yazarın kendi yayını” ifadesi yazılabilir

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi Yayım tarihi

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi Kitabın Sayfa numarası

a. İlk kez dipnot verilmesi (Makale) Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi (Makale) Kitaptan farkı, makalenin başlığının yazılma şekli ile yayın yeri ve yayınlayanla ilgili bilgiler yok. Ayrıca tarih parantez içinde.

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi (Gazete)

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi

Dipnot Yöntemi a. İlk kez dipnot verilmesi

b. İkinci defa dipnot verilmesi Dipnot Yöntemi b. İkinci defa dipnot verilmesi Üç farklı yöntem var:

b. İkinci defa dipnot verilmesi Dipnot Yöntemi b. İkinci defa dipnot verilmesi Üç farklı yöntem var:

b. İkinci defa dipnot verilmesi Dipnot Yöntemi b. İkinci defa dipnot verilmesi Üç farklı yöntem var:

b. İkinci defa dipnot verilmesi Dipnot Yöntemi b. İkinci defa dipnot verilmesi Üç farklı yöntem var:

b. İkinci defa dipnot verilmesi Dipnot Yöntemi b. İkinci defa dipnot verilmesi Üç farklı yöntem var:

b. İkinci defa dipnot verilmesi Dipnot Yöntemi b. İkinci defa dipnot verilmesi Üç farklı yöntem var:

b. İkinci defa dipnot verilmesi Dipnot Yöntemi b. İkinci defa dipnot verilmesi Üç farklı yöntem var: