TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – III
Advertisements

YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Tedarik Zinciri Ve Yönetimi
Lojistik Yönetimi Ders – I
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Tamir Bakım Planlaması
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Tedarik Zinciri Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ 2009 Prof.Dr. Şakir ESNAF İ.Ü.MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AVCILAR İSTANBUL.
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Lojistik Merkezin Önemi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
TEDARİK ZİNCİRİNDE KAMÇI ETKİSİ
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DEPO ve STOK YÖNETİMİ Eğitimi
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

Tedarik Zinciri Nedir? Hammadde temini yapan, onları ara mal ve nihai ürünlere çeviren, nihai ürünleri müşterilere dağıtan, üretici ve dağıtıcıların oluşturduğu bir ağdır.

TARLADAN MARKETE

1970 Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP) sisteminin tanıtılmasından 1960 Bowersox, fiziksel dağıtım düşüncesindeki ilgili akımları gözlemlemesine ek olarak, dağıtım fonksiyonunun firma dışında, kanal-içi entegrasyonla, rekabetçi bir avantaj sağlayacağını öne sürmüştür. 1970 Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP) sisteminin tanıtılmasından sonra yöneticiler; süreç içi çalışmaların, üretim maliyeti, kalite, yeni ürün geliştirme ve teslimde tedarik zamanları üzerine olan önemli etkisini anlamışlardır farklı depolar arası, depolama ve taşıma fonksiyonları ve müşteri hizmet seviyeleri bütünleştirilmiş böylece tedarik zinciri yönetimi gelişiminin ilk safhası olarak adlandırılan fiziksel dağıtım yönetimi aşamasına geçilmiştir. 1980’lerde global rekabetin artması dünya klasmanındaki firmaları daha düşük maliyetle, yüksek kalitede ve daha çok tasarım esnekliği ile güvenilir ürünler sunmaya zorlamıştır. Bu dönemde artık tedarik zinciri yönetiminin ikinci aşaması olan lojistik safhasına geçilmiştir

Houlihan, firmanın stratejik kararları ile lojistik odaklılığı birleştirerek, tedarik zincirini tek bir olgu olarak ele alan güçlü bir durum geliştirmiştir. Houlihan literatürde ilk defa bu sistem için tedarik zinciri terimini kullanan kişi olmuştur. 1990’ların ortasından sonra yöneticiler, tedarikçilerden alınan mal ve hizmetlerin, firma müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılama yeteneği üzerinde önemli bir etkisinin olduğunu fark etmişlerdir. Bu döneme literatürde, tedarik zinciri yönetimi aşaması denilmektedir.

Tedarik Zinciri Yönetimi Hammadde temininden üretime ve dağıtımla son müşteriye kadar bir malın ulaşabilmesi için bir değer zincirinde yer alan tedarikçi, üretici, dağıtıcı, perakendeci ve müşteriler arasında malzeme/ürün, para ve bilginin yönetimidir. Zincirdeki her firma hem tedarikçi hem de müşterdir (talep edendir). Bir firma birden çok tedarik zincirinin parçası olabilir.

Malzeme akışı Tedarikçi Üretici Toptancı Perakendeci Müşteri Bilgi akışı

Amaç Müşteri tatminini artırmak, Çevrim zamanını azaltmak, Stok ve stokla ilgili maliyetlerin azaltılmasını sağlamak, Ürün hatalarını azaltmak, Faaliyet maliyetini azaltmak

Süreçler Müşteri İlişkileri Yönetimi Talep Yönetimi Sipariş Verme Yönetimi İmalat Akış Yönetimi Satın Alma Yönetimi Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme İadeler

Tesisler Depolar Fabrikalar İşleme merkezleri Dağıtım merkezleri Satış mağazaları Ofisler

Tedarik Zinciri Yönetimine Neden İhtiyaç Duyulur? Operasyonların iyileştirilmesi Sadece organizasyon içi aktivitelerin iyileştirilmesi artık yeterli değil Dış kaynak kullanım seviyelerinin artması Organizasyon içinde üretmek yerine ürün ve hizmetleri başka firmalardan satın almak Taşıma maliyetlerinin artması Rekabet baskıları - Ürün sayısındaki artış, kısalan ürün ömür döngüleri, ürün kişiselleştirilmesi talebinin artması.

Küreselleşmenin artması e-ticaretin öneminin artması Tedarik zincirinin karmaşıklığı Stok yönetimi ihtiyacı - Tüm tedarik zinciri boyunca

Tedarik Zinciri Yönetiminde Kırbaç Etkisi Kırbaç etkisi bir tedarik zincirinde son tüketiciden üreticilere doğru gidildiğinde talebin varyansının giderek artması durumudur.

Kırbaç Etkisinin Başlıca Nedenleri; Sipariş ile teslimat arasında geçen sürenin uzunluğu Tahmin hataları Bilgi paylaşımındaki problemler Uzun temin süreleri Yığın siparişler Fiyat değişiklikleri Promosyonlar Ürün karması değişiklikleri

Sonuç olarak; Envanter: Daha fazla stoğua ihtiyaç duyulur. Nakliye: Araçların daha verimsiz kullanımına neden olur.Daha pahalı nakliyat. Depolama: Gereğinden fazla depolama alanı kapasitesine gerek duyulur. Üretim: Kapasitenin verimsiz kullanımına neden olur. Müşteri Memnuniyeti: Düşük hizmet seviyesi ile birlikte elde bulundurmamaya ve kayıp satışlara sebep olur.

KIRBAÇ ETKİSİ NASIL ÖNLENİR? Talep Tahmini Fiyat Yönetimi Bilgi Paylaşımı Son müşteriden, üreticiye ve onun tedarikçilerine kadar sipariş, talep, kapasite ve diğer bilgilerin paylaşılması, müşteri stoğunun tedarikçi tarafından yönetilmesi ve tedarik zinciri stok yönetiminin merkezileştirilmesi, tedarik ve sipariş sürelerinin kısaltılması da tedarik zincirinde stok maliyetlerinin hızla düşürülmesinde ve kamçı etkisinin önlenmesinde büyük rol oynayacaktır .

TZY de Performans Ölçütleri Müşteri Memnuniyeti Bilgi ve Malzeme Akış Entergrasyonu Etkili Risk Yönetimi Tedarikçi Performansı Maliyet Minimizasyonu

Tedarik Zinciri Yönetiminin Faydaları Daha düşük stok Daha yüksek verimlilik Daha çevik bir yapılanma Daha kısa tedarik zamanı Daha yüksek kar Daha fazla müşteri bağımlılığı Ayrı organizasyonları birleşik olarak hareket eden bir sisteme dönüştürür

Tedarik Zinciri Yönetiminin Güçlükleri Organizasyonların bütünleştirilmesindeki engeller Üst yönetimin tedarik zincirinin faydalarına inandırılması Küçük firmaların tedarik zincirine girişteki tereddüt etmesi Değişkenlik ve belirsizlik Uzun tedarik zamanları

SONUÇ Günümüz rekabet ortamında tedarik zinciri yönetimi kullanılarak, işletmelerin tek tek amaçlarını en iyilemek yerine zincirin bütününde en iyileme yoluna gitmesi bütün zincir üyeleri için daha çok yarar elde etme imkanı sağlar.

SORULAR 1- Aşağıdakilerden hangisi tedarik zinciri yönetiminin temel amaçlarından değildir? Müşteri tatminini artırmak B) Stok ve stokla ilgili maliyetlerin azaltılmasını sağlamak C) Ürün hatalarını azaltmak D) Müşterileri artırmak

CEVAP D

2- Aşağıdakilerden hangisi tedarik zinciri analizinde ele alınan konulardan değildir? Planlama süreci B) Kaynak süreci C) Teslim süreci D) Satış süreci

CEVAP D

TEŞEKKÜRLER… 1211011001 Seniha Elif Deveci 1211011009 Menekşe Savaş