ÇOCUKLARIN DUYUSAL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OTİZM (AUTISM).
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Duran Uygur
ANA BABA VE ERGENLİK.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
MADDE BAĞIMLILIĞI.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Kişisel Rehberlik.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ERGENLİK.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MOTOR GELİŞİM.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
ANA BABA VE ERGENLİK.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
DUYGU VE HEYECAN.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARIN DUYUSAL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA

DUYUSAL GELİŞİM NEDİR? Duyuşsal gelişim; kişinin çevresindeki etkileşiminin, olgunlaşma ve öğrenmeye etkisi sonucu ortaya çıkan gelişimdir. Kişi, çevresiyle etkileşimi sırasında daima az veya çok, bir duygu içinde olur. Duyuşsal gelişim kişilerde okul öncesi dönemde başlar ve ergenlik döneminde en yoğun seviyeye ulaşır. Duyuşsal gelişim = Duygusal gelişim.

Duyusal Gelişim Kaç Şekilde Oluşur? Duyuşsal gelişim üç şekilde oluşur: 1 – Saldırgan davranışlara yönelten öfke, nefret, kıskançlık, düşmanlık vb. gibi davranışlar . 2 – Yasaklayıcı ve savunucu davranışlara yönelten korku, sıkıntı, keder, üzüntü, şiddetten korkma, bıkkınlık vb. gibi davranışlar. 3 – Sevindirici davranışlara yönelten sevgi, sevinç, zevk, şefkat, sempati haz, coşku, merak duyma vb. davranışlar.

Bebeklik dönemi hangi süreyi kapsar ve kaç bölümde incelenir? Bebeklik dönemi, bebeğin doğumundan 1. yaş gününe kadar  geçen süreyi kapsar. Bebekli dönemi, yeni doğan dönemi ve yeni doğan sonrası dönem olmak üzere iki bölümde incelenir. Yeni doğan dönemi 0-28 gün arasını, yeni doğan sonrası dönemi ise 1-12. aylar arasını kapsar.

Okul döneminde çocukta görülen gelişimler nelerdir? 6-12 yaş arası dönemi kapsar. Okul döneminde çocuğun büyüme hızı azalır, el becerileri ve hareket kabiliyeti artar. Okul çevresi ve eğitim, çocuğun yaşama bakış açısını genişletir, sorumluluk sahibi olmayı, başkalarına saygı göstermeyi, hakkını aramayı, aradığı bilgiye ulaşmayı, kendini ifade etmeyi öğrenir. Somut düşünceden soyut düşünceye geçiş başlar. Zaman, sayı ve uzay kavramları gelişir. Grup arkadaşlıkları başlar, liderlik, takdir edilme, çevre tarafından beğenilme isteği belirginleşir.

Tam ergenlik çağında bulunan gençlerde oluşan özellikler nelerdir? Gençlerin kendilerini bulmaya ve bağımsızlık kazanmaya çalıştığı dönemdir. Gençler bu dönemde aile otoritesinden kurtulmaya çalışır. Bu duruma eleştiren aile bireyleriyle kutuplaşmalar başlar. Ailesine kızan genç, yanlış arkadaşlıklara yönelim gösterebilir. Spor ve Grup içerisinde etkin olmaya çalışır. Bazen grup davranışlarını doğru bulmasa bile, gruptan dışlanmamak için aynı davranışlara katılabilir. Bu dönemdeki gençlerde cinsel kimliğin belirlenmesinde sorunlar oluşabilir.

Sosyalleşmenin Şartları 1- Sosyal becerileri geliştirmek: Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen bazı faktörler vardır: a) çocuğun mizaç: Bazı çocuklar, diğerlerine göre daha sosyaldirler ve böylece, çevrenin daha fazla ilgi ve sempatisini toplarlar. Sıcak kişiler-arası ilişkileri, sosyal beceri gelişimini kolaylaştırır. b) Yakın ilişkilerin niteliği: çocuğun diğerleriyle yakın ilişkiler kurma olanağına sahip olması, belli bir sosyalliği garantiler, çünkü; başkalar ile iyi ilişkiler kurması konusunda gerekli olan güveni çocuğa verir. diğer başka yetişkinlerle güvene dayalı ilişkiler kurma şansı olan çocuk, toplumda kabul edilen sosyal davranışları öğrenir. c) çevrenin izlenimi: çocuk, daha bebekken, çevresindekiler, onun ihtiyaçlarına cevap verebilmek için kullandığı jest ve mimikleri anlamlandırmalıdırlar. İhtiyaçlarının doyurulması ve saygı duyulması , onu başkalarına açılmaya ve sosyal becerilerini geliştirmeye iter. e) Psiko motor gelişim: Psiko motor becerileri ve kapasitesi sayesinde çocuk, çevresiyle olan ilişkilerini çeşitlendirebilir ve başka kişileri Tanıma olasılığını arttırarak sosyal ilişkilerini zenginleştirir. f) Bilişsel gelişim: Bilişsel beceriler, çocuğu, yavaş yavaş egosantrik bakış açısından uzaklaştırarak, Başka duygu ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamasına, dolayısıyla, onlarla daha iyi ilişkiler kurmasına olanak Tanır.

Sosyalleşme süreci içerisinde çocuğun kazanması gereken temel sosyal beceriler Empati duygusunun gelişimi; Başka Haklarına saygı bilincinin gelişimi; Başkalarına yardım bilincinin gelişmesi ve bundan memnuniyet duyma; İşbirliği bilincinin gelişimi ve rekabet duygusunun tehlikelerini öngörebilme; Arkadaşlığı keşfetme ve bundan zevk alma, sevin duyma; Kendini daha çok”sözlü” ifade edebilme hassasiyetine sahip olmak;

Duyusal alanda bazı temel kurallar: Arzu edilmeyen bir davranış durdurmak için uygun bir zamanda araya girerek kesin ve kararlı davranmak. çocuğun asla başkasının Haklarını ihlal etmesine, vurup kırmasına izin vermemek. Ansızın oluşan bir problem karşısında çabuk hareket etmek. örneğin; şiddetli meydan okumayla sonuçlanabilecek her türlü tartışmayı hemen sonlandırmak. Bazen bir problem karşısında fiziksel bir uyarı gerekebilir. Örneğin; çocuğu yavaşça, ama kararlı bir biçimde kollarından tutup gitmesini engellemek ve sizi dinlemesini sağlamak gerekebilir. Şu cümle etkili olabilir: “Sakinleştiğin zaman gitmene izin verebilirim ve o zaman konuşabiliriz”.

Etkinlik değerlendirme formu Etkinliğin Adı : Kibirli arı ve papatya Yaş grubu: 5-6 Kişi sayısı: 6 Materyal: makas karton bant Süre: 20 dakika Oynanış şekli: Öğretmen hikayeyi okuyarak çocuklardan bu hikayede geçen yüz ifadelerini bulmalarını ve tahtaya yapıştırmalarını ister ve bu şekilde oyun sürer

KAZANIM GÖSTERGELER Dil Alanı Kazanım10* Görsel materyalleri okur BİLİŞSEL ALAN Kazanım 1*Nesne durum olaya dikkatini verir Göstergeleri*Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır Sosyal Duygusal Alan Kazanım7* Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler Göstergeleri* bir işi bitirmek için çaba gösterir Kazanım 15* Kendine güvenir Göstergeleri* Grup önünde kendini ifade eder Dil Alanı Kazanım10* Görsel materyalleri okur Göstergeleri* Görsel materyalleri inceler açıklar

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR Aile katılımı MATERYALLER Renkli fon karton Kuru boya Yapıştırıcı Makas SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR Şaşırma Üzülme Kızgınlık Sevinme Aile katılımı Ailelerde evde karşılaştıkları durum hakkında örnek vererek çocuklarından yüz ifadelerinin duruma göre nasıl olacağını sorgulaya bilirler Değerlendirme Günlük hayatta en çok hangi yüz ifadesini kullanırsın ? Şuan ki ruh halini yansıtacak yüz ifadelerinden birini seçseydin hangisi olurdu? Papatyanın yerinde olsaydın üzülmek yerine başka bir ifade kullanırmıydın?

Etkinlik değerlendirme formu Etkinliğin Adı: Çiçek böcek oyunu Yaş Grubu. 5-6 Kişi sayısı : 10 Materyal: karton yapıştırıcı Süre: 20 dakika Oynanış şekli: Öğretmen komut vermeden önce yere karton şekiller yerleştirilir Öğretmen komutuyla birlikte çicek denilince içeri böcek denilince dışarı çıkılır kelebek denilince tek ayak şeklin üstünde durulur böylece tek kişi kalana kadar oyun sürer

KAZANIM GÖSTERGELER Motor Alanı Kazanım2* Denge hareketleri yapar Göstergeleri* Konma ile ilgili denge hareketleri yapar Durma ile ilgili denge hareketleri yapar Kazanım5* müzik ve ritim eşliğinde hareket eder Göstergeleri müzik ve ritim eşliğinde hareketleri söylendiği şekilde yapar

Materyaller Sözcük ve Kavramlar Aile Katılımı Değerlendirme Fon karton Makas Yapıştırıcı Sözcük ve Kavramlar İçeri Dışarı Aile Katılımı Ailelerde evde çocuklarından bunu halı desenlerinin üzerinde deneyerek etkinliğe katkı sağlaya bilirler ya da farklı düzlemler üzerinde deneye bilirler Değerlendirme Kavramlarla yapılan hareketi bağdaştırırken zorluk çektinmi? Denge kontrolünde sorun yaşadınmı?

Hazırlayanlar Elif Atak 140301055 Edibe Arslan 14030152 Fatma Koçer 140301056 Havva Özdoğan 140301062