OKULDA İŞGÖREN HİZMETLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi
Advertisements

YILLIK VE MAZERET İZİNLERİ
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Personel Hareketliliği
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
DEVAM - DEVAMSIZLIK ve ÖĞRENİM HAKKI
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
SİNOP AYANCIK İMAM HATİP LİSESİ KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
ERENKÖY KIZ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
100. YIL İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
EMEKLİLİK VE SİCİL İŞLEMLERİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
NEVİŞET KAMEROĞLU ORTAOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
T.C KOZLUK KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
DİKKAT ! ORTA Ö Ğ RET İ M KURUMLAR YÖNETME Ğİ NDE S İ Z İ İ LG İ LEND İ REN ÖNEML İ DE ĞİŞİ KL İ KLER.
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
GÜVERCİNLİK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
KURUM YAZIŞMALARI 1 Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
SIRA NO HİZMET ADIİSTENEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) 6 İlköğretim Diploması 1.Sözlü Başvuru 15 Dk 7 Merkezi Sınav İşlemleri (TEOG)1.
NİŞANCI ŞEHİT ER EYÜP BEYAZIT İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU SIRA NO HİZMET ADIİSTENEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) 1 Öğrenci.
ŞEHİT KEMAL İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU SIRA NO HİZMET ADIİSTENEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) 1 Öğrenci Kayıt İşlemleri.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİNİN YER DEĞİŞTİRME
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
657 Sayılı Devlet Memurları
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
Eylül 2013 CUMARTESİ Resmî Gazete Sayı : YÖNETMELİK.
KONU:ÜCRET HAZIRLAYANLAR: MEHMET BURAK KARAKUŞ SELİM UĞRAŞ.
Destek Eğitim Odaları.
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ.
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
T.C Ordu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü Performans Değerlendirme Semineri.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
Memuriyete Giriş Adaylık Süreci.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
OKULDA PERSONEL ve ÖĞRENCİ HİZMETLERİ.
OKULDA PERSONEL HİZMETLERİ
OKULDA İŞGÖREN HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
KARAKAYA İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
KARAYAHŞİLER ORTAOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
Görev ve Sorumluluklar
Sunum transkripti:

OKULDA İŞGÖREN HİZMETLERİ Yrd. Doç. Dr. Binali TUNÇ

İşgören Hizmetleri İşgören hizmetleri, örgütsel amaçlara ulaşabilmek için, işgörenleri, etkili ve verimli biçimde harekete geçirebilecek etkinlikleri düzenlemeyi ve yürütmeyi içeren yönetim hizmetleridir.

Okulda İşgören Hizmetleri İnsan kaynağının sağlanması, İstekte-teklifte bulunma, İşgörenleri atama ve göreve başlatma, Görev yeri değişikliği, Ödül-ceza, Yetiştirme, geliştirme, Yükseltme, İşe son verme

İşgören Hizmetlerinin Önemi Tüm yönetim anlayışlarının en fazla ilgilendikleri konu işgörenlerin edimlerini (performanslarını) yükseltebilmektir. İşgören hizmetlerinin örgütlerdeki önemi bu durumdan kaynaklanmaktadır.

İşgören Hizmetlerinin Amaçları Cazip bir örgütsel ortam yaratabilmek, Örgütte düzeni sağlamak, İşgörenleri örgütte tutabilmek, İşgörenleri güdülemek, Başarımı (edim-performans) arttırmak, Devamsızlık oranını düşürmek, İşgören devrini düşürmek, Stres düzeyini düşürmek,

İş kazalarını ve hastalıkları azaltmak, İşgörenlerin doyum düzeyini arttırmak, Örgüte ve işe bağlılığı arttırmak, Yasal anlaşmazlıkları en aza indirmek, Tazminatları ve cezaları en aza indirmek, Örgütsel tanınma ve kamuoyu yaratmak.

İşgören Hizmetlerinin Gerçekleştirilmesinde İlkeler Tüm işlem ve eylemlerde dürüstlük, adalet ve açıklık sağlamak. Bilimsel verilere dayalı hareket etmek. Her türlü işgören hizmetlerinin niteliğini yükseltmek. Bilginin tüm birimler arasında ortak paylaşılmasını sağlamak. İş süreçlerini sürekli sorgulamak. İşgören değerlendirmesinde açıklık, genellik ve objektiflik sağlamak. İşten doyumu arttırmayı amaç edinmek.

Okuldaki İşgören Hizmetleri İşgörenlerin atanması, nakil ve görevlendirilmesi, Stajyerlik ve adaylık işlemleri, İşgörenlerin özlük hakları işlemleri, Sicil ve disiplin işlemleri, Sağlık, güvenlik ve askerlik işlemleri, İşgörenlerin devamı ve denetlenmesi, Hizmetiçi eğitim etkinlikleri.

A. İşgörenlerin Atanması, Yer Değiştirmesi ve Görevlendirilmesi Eğitim ve öğretim hizmetlerinin yurt genelinde etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi için; Gerekli ve yeterli düzeyde öğretmen ataması Öğretmen olarak atanacaklarda aranacak nitelikler, Öğretmenlerin atama ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemek.

Göreve Başlatma Atama, ile-ilçeye ve ya eğitim kurumuna yapılır. Atama kararnamesini alan okula başvurur (Aynı ile atanan 1 gün içinde, başka ile atanan 15 gün içinde göreve başlamalıdır) Süresi içinde başlamayanlar, il-ilçe MEM. ne bildirilir. Göreve başlayanlar kadro defterine kaydedilir, özlük dosyası açılır, mal bildirim formu dolturtulur.

Yer Değiştirme İsteğe ve özür durumuna bağlı il içi ve il dışı yer değiştirme yapılır. Yer, süre vb. hususlar (klavuz) bakanlıkça belirlenir, Yer değiştirme için adaylığın kalkması şarttır, Atama norm kadro açığı ve hizmet puanı üstünlüğüne ve tercihe göre yapılır. Öncelikle aynı tür ve derecedeki okula atama yapılır

Yer Değiştirme Suretiyle Atama Çeşitleri İsteğe bağlı yer değiştirmeler, Özür durumuna bağlı yer değiştirmeler (sağlık, eş, öğrenim), Zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değiştirmeler (3 yıl),

Okuldan – Görevden Ayrılma Görevinden ayrılan çalışanların durumu kütük ve sicil defterine işlenir. Nakil yoluyla görevinden ayrılanlara maaş ve nakil ilmühaberleri hazırlanıp kendilerine verilir. Sicil özeti ve son üç yıllık devamsızlık durumu istenmesi halinde gönderilir. Başka bir okula tayin olan öğretmenlere nakil yolluğu verilir.

B. Stajyerlik ve Adaylık İşlemleri Okula atanan aday öğretmenler; Temel Eğitim: Devlet memurlarının ortak nitelikleri (10 gün- 2 ay) Hazırlayıcı Eğitim: Görevle ilgili bilgi ve beceriler (1-3 ay) Staj: uygulamalı eğitim (en az iki ay) evrelerinin herbirinde başarılı olduktan ve bu süre içinde olumlu sicil aldıktan sonra, adaylıkları kaldırılır ve “asli memur” olur.

B. Stajyerlik ve Adaylık İşlemleri Adaylık 1-2 yıldır Eğitimler mesai dışında yapılır. Bir evreyi tamamlamayan üst evreye alınmaz. Adaylığın bir evresinde başarısız olanlar tekrar o eğitime alınır (1 kez) (Uygulamada başarısız olanlar başka sicil amirinin maiyetinde sürdürür). Başarısız olanların görevine son verilir, 3 yıl memurluğa alınmazlar.

C. İşgörenlerin Özlük Haklarının Sağlanması Özlük hakları, işgörenlere güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sağlayarak, bir yandan işgörenlerin korunması, bir yandan da çalışma verimliliğinin arttırılması amacıyla yapılan işlemleri kapsar. Maaş, Ekders, Yolluk, doğum , tedavi ve ölüm yardımı,

D. Sicil ve Disiplin İşlemleri Eğitim işgörenlerinin sicil işlemleri okul müdürlerince gerçekleştirilir. Ayrıca, ikinci ve üçüncü sicil amirleri de işgörenlerin sicilini değerlendirirler. Öğretmenlerin sicil raporları Aralık ayında doldurulur.

E. Sağlık, Güvenlik ve Askerlik İşlemlerinin Yapılması İşgörenlere, kendilerinin ve bakmakla yükümlü oldukları eş, çocuk, anne-babalarının sağlıkla ilgili işlemleri; okulun güvenliğini sağlama, ayrıca okulda meydana gelebilecek çeşitli kaza, yangın veya doğal afetlere müdahale ekipleri oluşturma; okulda görev yapan erkek işgörenlerin askerlik işlemlerini yapma bu konudaki hizmetleri oluşturur.

F. İşgörenlerin Devamının İzlenmesi ve Denetlenmesi Eğitim işgörenlerinin eğitim-öğretim yılı içinde, mesai günleri ve saatleri içinde okulda bulunmalarının sağlanması, izinli olanların kayıtlarının tutulması okul yönetimince gerçekleştirilir. Ayrıca okul yöneticisi okuldaki işgörenlerin etkinliklerini denetlemekle yükümlüdür. Okul yöneticisi işgörenlerin etkinliklerini, olması gereken standartlarla karşılaştırarak, müdahale etme, düzeltme, geliştirme ve yönlendirme işlemlerini gerçekleştirebilir.

G. Hizmetiçi Eğitim Etkinlikleri Hizmetiçi eğitim etkinlikleri, eğitim işgörenlerinin hizmeti daha iyi yapabilmeleri, verimliliği artırmaları, değişmelere ve gelişmelere uyum sağlamaları, alanlarında yükselmeleri, yeterliklerini geliştirmeleri ve alan değiştirmeleri amacı ile yapılan eğitimleri kapsamaktadır.