Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
Advertisements

TÜRKİYENİN İKLİMİ Türkiye'de gerek matematik konumun gerekse özel konumun etkisiyle birden fazla iklim görülür. Ülkemizde dört mevsim belirgin olarak görülür.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Bölgelere Göre Meme kanseri yeni vaka görülme ve ölüm durumu (Yüz b inde ) 1.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
A DRESE D AYALı N ÜFUS K AYıT S ISTEMI S ONUÇLARı, 2015.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
ASGARİ ÜCRET GERÇEĞİ 8 Aralık 2016, İstanbul.
Ankara İli Trafik Kazası Vakalarının Karşılaştırması (2002 – 2003 Yılları) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Giray Şahin.
Kamu Okulları ve Özel Okullar:
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik....
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Küresel okur-yazarlık oranı yetişkin
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
COĞRAFİ KONUM.
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
ADI :Kuzey Eftal SESLİOKUYUCU
SBEP ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI TARIM
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
Orta öğretimdeki ders ve bölüm seçmeler aracılığıyla kızların dil ve sosyal, erkeklerin fen ve teknik bilimlerde yoğunlaşması, kadınların yüksek eğitimde.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin, kadın erkek kimliklerinin kuruluşunda ciddi bir etmen de okuldaki iş bölümü ve hiyerarşidir. Kadın öğretim.
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
Düzgün iş.
ÖZ GELİRLER.
2008 YILI ELEKTRİK ve DOĞALGAZ ZAMLARI
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Milli Eğitim’in BÜYÜK BAŞARISI ülkemizdeki çocukların yüzde 84
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Türkiye'nin İklimi Türkiye, genelde Akdeniz ikliminin etkisi altındadır. Ancak bununla beraber, birbirlerinden belirgin farklarla ayrılabilen karasal ve.
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Sunum transkripti:

Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma oranlarına sahip olan, Ege (%95,6) ve Orta Anadolu'dur (%94,8). Bu düzeyde en düşük okullulaşma oranları ise Güneydoğu (%70,9) ve Ortadoğu Anadolu'da (%73,3) belirlenmiştir. Doğubatı eksenindeki kırılma eğitimsiz kadın oranları için daha da belirgindir. Batı Marmara, Batı Anadolu, Doğu Marmara, Batı Karadeniz, İstanbul ve Ege'de %10'larda kalan eğitimsiz kadın oranları Kuzeydoğu'da %40'lara, Ortadoğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'da ise %50'lere tırmanmaktadır.

TÜSİAD 2000 raporunda olduğu gibi eğitimsiz kadın oranlarıyla okula kayıtlı olmayan kız çocuk oranlarının en yüksek olduğu yöreler aynıdır: Sırasıyla Güneydoğu Anadolu, Ortadoğu Anadolu ve Kuzeydoğu Anadolu.

Türkiye'de 2000'li yılların yükseköğretim okullulaşma oranlarında, kadınlar için 1999–2000'deki %10.5'ten 2005–2006'daki %17.4'e, erkekler için %12.7'den %20.2'ye doğru bir artış gerçekleşmiştir. Bu artış, Türkiye'de amansız bir yarışmaya evrilmiş olan yüksek öğrenimden pay kapma sürecinde kadınlarla erkekler arasındaki farkın daralmasına karşın, Türkiye'de her iki cinsiyetin de bu düzeyde öğrenim görme olasılığının çok az olduğunu gizlememelidir.

Türkiye 25-64 yaş arasındaki kadınların yükseköğrenime katılmaları bakımından OECD ülkeleri arasında %7.1 ile sonuncu sırada, aynı yaş grubundaki yükseköğrenim mezunu erkekler açısından ise %10.7 ile Portekiz'den sonra sondan ikinci sırada gelmektedir. Dahası, Türkiye yükseköğrenime katılımın kuşaktan kuşağa gelişim hızı açısından da OECD ülkelerinin en geriden gelenidir.

OECD ülkelerinin yarısından fazlasında kadınların yükseköğretim okullulaşma oranları, Kanada,Finlandiya, İsveç ve Yeni Zelanda'da büyük farklarla olmak üzere, erkeklerin önüne geçmiş bulunmaktadır. Buna karşılık Kore ve İsviçre gibi kimi ülkelerde yüksek öğrenim gören erkek sayısı kadınlardan çok daha fazladır.

Kamu Okulları ve Özel Okullar: Vakıf Üniversitelerinde Kadınlar Azalıyor

Kamusal ve özel öğretim kurumlarının toplumsal cinsiyet açısından karşılaştırılmasında en ilginç gösterge vakıf üniversitelerindeki kadın varlığında görülen ciddi azalmadır. Bu durum, üniversite giriş sınavlarındaki kadın başarı oranlarındaki artışın kadınların kamu ve merkez üniversitelerine giriş şansını artırmasından kaynaklanabileceği gibi artan maliyetin, kız çocukların paralı öğretime katılımını engellemesiyle de ilişkilendirilebilir. Aynı azalış, özel azınlık ve özel yabancı öğretim kurumlarının okul öncesi dönemlerinde de söz konusu olmuştur. Buna karşılık her iki kategoride de ilköğretim nüfusunda kız öğrenci oranları artmıştır. Ayrıca özel ortaöğretim kurumlarındaki kadın temsili, resmi ortaöğretime kıyasla daha yüksektir.

KAYNAKLAR “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetin Önlenmesi Projesi” Editörler: Ebru Hanbay Çakır (Proje Toplumsal Cinsiyet Kilit Uzmanı) Işın Gürel (Proje İletişim Kilit Uzmanı) - Nur Otaran (Proje Uzmanı) Agacinski, S. (1998), Cinsiyetler Siyaseti, Ankara, Dost Kitapevi Ercan, C. A. (2014), Cinsiyetin Toplumsal Roldeki Yeri, Konya, Çizgi Kitapevi Yayınları Savran, G. A. Demiryontan N. T. (ed) (2012), Kadının görünmeyen emeği, İstanbul, Yordam Kitap (2. Basım)