Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR. ASİYE İVRENDİ Yer Bilgisi: Pamukkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı Konu:Eğitim ve Öğretim melike hüsna ekşioğlu Merve açık Nesrin özaydın Sümeyye özsoy
Türkiye'de çocukları okul öncesi eğitim kurumlarıa devam eden ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri ve okul öncesi Eğitim kurumlarının bu beklentileri karşılama Durumları
Eğitimin ilk basamağını oluşturan okul öncesi eğitimin genel ve temel amacı; 0-6 yaş arası çocukların bakım ve korunma ihtiyaçlarını karşılamak; psikomotor, zihinsel ve sosyal- duygusal alanlarda gelişmelerini sağlamak ve ilköğretime hazırlamaktır
Yaşamın sihirli yılları olarak adlandırılan bu dönemde, çocukların gelişimini en iyi şekilde desteklemek ve potansiyellerini en üst seviyeye ulaştırmakta eğitimciler kadar ebeveynlere de önemli sorumluluklar düşmektedir
Günümüzde ebeveynler nitelikli bir okul öncesi eğitim sürecinin ayrılmaz parçası olarak kabul görmektedirler. Çocuklarının etkili bir eğitim almalarını isteyen ailelerin beklentileri bu eğitimsel çerçevede yapılandırılmalı ve kaliteli bir okul öncesi eğitim kurumu da bu beklentileri karşılayacak şekilde donanımlı olmalıdır.
ebeveynlerin okul öncesi eğitimden beklentileri ve bu beklentilerin karşılanma düzeyleri üzerinde, gelir durumları, eğitim durumları ve yaşadıkları coğrafi bölge değişkenlerinin istatiksel olarak anlamlı bir fark yarattığı saptanmıştır. Cinsiyet ve yaş değişkenlerinin ise ebeveynlerin beklentileri ve bu beklentilerin karşılanma düzeyleri üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark yaratma