Algoritma ve Programlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ayrık Yapılar Algoritma Analizi.
Advertisements

BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Algoritma ve Akış Diyagramları
Problemi Çözme Adımları
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
C++’A GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
Karar ifadeleri ve Döngüler
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
Algoritma ve Akış Diyagramları
Nesneye Dayalı Programlama
ALGORİTMA ve PROGRAMLAMA
Görsel C# ile Windows Programlama
Bilgisayar Programlama
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Bilgisayar Programlama Güz 2011
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Paralel Programlamaya Giriş
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
Algoritma ve Akış Diyagramları
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
C++’a Giriş Yılmaz Kılıçaslan.
C++ Ders Notları 2.Ders (Dilin Yapısı)
C++.
PROGRAM DENETİM DEYİMLERİ
ALGORİTMA.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
TEK Mİ ÇİFT Mİ? TOPLA YA DA ÇIKAR.
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
Algoritmalar ve Programlama I Ders 2: Akış Diyagramları
2. HAFTA 2. Hafta.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
ALGORİTMA VE AKIŞ ÇİZELGELERİ
Algoritma Mantığı ve Akış Diyagramları
3. HAFTA 3. Hafta.
Döngü Komutları. for deyimi bir alt limitten, bir üst limite kadar programın belirli bir parçasını tekrar eder. for deyiminde sayaç artış oranı da verilmelidir.
ALGORİTMA NEDİR? İster bilgisayarda, ister matematikte, isterse günlük hayatta karşımıza çıkan her problemin çözüm yolu vardır. Örneğin yemek yerken farkında.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
BİLGİSAYAR programlama II
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Bilgisayar Programlama III C
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
PROGRAMLAMA MANTIĞI, ALGORİTMA PROBLEM ÇÖZME
Akış Diyagramları - 1. Akış Diyagramı  Algoritmalar doğal dille yazıldıklarında herkes tarafından aynı biçimde anlaşılmayabilir.  Ancak, akış diyagramlarında.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
O R T L G İ M A A Ve Akış şemaları.
PROGRAMLAMA TEMELLERİ Burak UZUN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Burak UZUN.
Algoritma ve Akış Şemaları
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (10. Sunu)
CEIT Hafta.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
DİZİLER Bellekte sıralı bir şekilde bulunan ve aynı türden bilgilerin saklandığı veri yapısına dizi (array) denir. Örneğin kullanıcıdan 7 kişinin not ortalamasını.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Algoritmanın Hazırlanması
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ FORTRAN 77.
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Recursion (Özyineleme)
Algoritma ve Akış Diyagramları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Algoritma ve Programlama

Bilgisayar ve Programlama Bilgisayar nasıl çalışır?

Nasıl Çalışır?

Program Geliştirme Basamakları Gereksinimlerin Toplanması ve Analizi GELİŞTİRME BAKIM ve ONARIM TASARIM TEST

Algoritma Nedir? Al-Harezmi…  Belli bir problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için çizilen yola algoritma denir. 

Değişkenler Değişkenler (variables) bir program içinde kullanılan temel nesnelerdir. İçlerinde veri depolayabilir ve depolanan veriler programı kullanırken değiştirilebilir. Bu nedenle değişken diye adlandırılırlar.

Doğrusal Akış Şemaları Örnek: Klavyeden girilen İki sayının toplamını hesaplayıp yazan algoritma ve akış şemasını hazırlayınız. (X: Birinci sayı, Y: İkinci sayı, Z: toplam) A1 : Başla A2 : Klavyeden oku X A3 : Klavyeden oku Y A4 : Hesapla Z = X + Y A5 : Yaz Z A6 : Dur

Akış Çizelgeleri (Flow Diagrams) Algoritmanın başladığını ya da sona erdiğini belirtmek için kullanılır. Araç belirtemeden giriş ya da çıkış yapılacağını gösterir. Oklar işin akış yönünü gösterir. Hesaplama ya da değerlerin değişkenlere aktarımını gösterir. Klavye aracılığı ile giriş ya da okuma yapılacağını gösterir. Aritmetik ve mantıksal ifadeler için karar verme ya da karşılaştırma durumunu gösterir. Yapılacak işler birden fazla sayıda yinelenecek İse, diğer bir deyişle iş akışında çevrim (döngü) var ise bu sembol kullanılır.

Örnek – Akış Şeması BAŞLA OKU X OKU Y Z=X+Y YAZ Z DUR

Çay içer misiniz? Demleyelim o zaman…

Ring’e binme, Telefon etme, Yemek yapma… Gündelik hayatınızdan… bir algoritma adımlarla ve akış diyagramları ile yazınız.

Döngüsel Akış Şemaları Klavyeden girilen bir yazıyı 5 kez yazdıran algoritma ve akış şemasını oluşturunuz. ( Y : Yazı, S : Sayaç ) A1 : Başla A2 : Oku Y A3 : Yaz Y A4 : S = S + 1 A5 : Eğer S < 5 ise A3 e git A6 : Dur

Örnek – Döngüsel Akış Şemaları BAŞLA OKU Y Sayısı bilinen döngülerde; başlangıç değeri, son değer, artış sayısı S = 0 , 5, 1 YAZ Y S Döngünün çalıştığı bölüm DUR

En Büyüğü Bulma Algoritması largest ← L0 for each item in the list (Length(L)≥1), do if the item > largest, then largest ← the item return largest

Neler Yaptık? Minion Soundbox Magic 8 Ball Nasıl Yaptık?

Peki ya Geleneksel metin tabanlı programlama C++ Java C# Phyton Ruby …

Hello World in C++ #include<iostream> using namespace std; // main() is where program execution begins. int main() { cout <<"Hello World";// prints Hello World return0; }

C++ Toplama #include<iostream> using namespace std; int main() { int toplam=0; int a=0; İnt b=0; cin>>a>>b; toplam=a+b; cout << toplam;// toplamı yazdırır return0; }

App Inventor’da Toplama

If…Else #include <iostream> using namespace std; int main() // Most important part of the program! { int age; // Need a variable... cout<<"Please input your age: "; // Asks for age cin>> age; // The input is put in age

If…Else if ( age < 100 ) { // If the age is less than 100 cout<<"You are pretty young!\n"; } else if ( age == 100 ) cout<<"You are old\n"; } else { cout<<"You are really old\n"; // Executed if no other statement is }

Android Ekranı Koordinat Düzlemi X Y