1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
Advertisements

5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
EV KAZALARI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE YAŞANAN FİZİKSEL DEĞİŞİMLER
EV KAZALARI.
OTİZM (AUTISM).
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
BÜYÜME: Vucüdun uzunluk ve ağırlık yönünden artışı anlamına gelen bir terimdir. GELİŞME: Büyüyen organizmanın dokularının yapısındaki olgunlaşmayı.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
BÜYÜME VE GELİŞME.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Erken Çocukluk Döneminde Bedensel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim
FİZİKSEL VE DEVİNİMSEL (MOTOR) GELİŞİM
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
SAĞLIKLI BÜYÜMEK VE GELİŞMEK
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
0-6 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Motor Gelişim.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Yaşam Dönemleri ve Gelişim Görevleri Havighurst'un çeşitli yaşam dönemleri için belirlediği gelişim görevleri.
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları
ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
4 yaşındaki çocukta otizm belirtilerinin araştırılması
DİL GELİŞİMİ.
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Prof. Dr. Güler Küçükturan
Uzm.Dr.Sevil ARABACI Dr.Canan ... Adölesan Merkezi
BİLİŞSEL GELİŞİM.
OKUL ÇOCUĞUNUN BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
KRONİK HASTALIKLI ÇOCUK VE AİLESİNE YAKLAŞIM
BEBEKLİK DÖNEMİ.
HAREKET ve FONKSİYON GELİŞİMİ
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MOTOR GELİŞİM.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
ÇOCUKLARDA DOLAŞIM SİSTEMİ
ERGENLİK.
ERGENLİK.
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
EV KAZALARI.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN

SUNUM İÇERİĞİ OYUN ÇOCUĞU (1-3 YAŞ) Fiziksel büyüme ve gelişmesi Sistemlerin gelişimi Motor gelişimi Dil gelişimi Diş gelişimi Psikoseksüel Gelişimi Bilişsel Gelişimi Psikososyal Gelişimi Ahlak ve Spiritual Gelişim Tuvalet Eğitimi Beslenmesi Kontrolleri Kaza ve Yaralanalar Oyun Kuramcılara Göre Oyun Çocuğu

KEŞFETME ARAŞTIRMA OYUN ÇOCUĞU (1-3 YAŞ ) Bu dönede konuşma, yürüme ve motor fonksiyonlarının gelişmesi ile çok hareketli bir dönem başlamıştır. Çocuk dokunma, manipüle etme, çevreyi keşfetmeye oldukça meraklıdır. Çevresindeki eşyaların büyüklüğü, şekli, rengi, ağırlığı ve fonksiyonu onun ilgisini çeker. KEŞFETME ARAŞTIRMA (Conk Z. Pediatri Hemşireliği, 2013, Ankara, Akadeisyen Kitapevi)

daha bağımsız hale gelir. Yürümeye ve konuşmaya başlayarak, süt çocuğu döneminin güçsüz ve edilgen durumundan daha bağımsız hale gelir. (Conk Z. Pediatri Hemşireliği, 2013, Ankara, Akadeisyen Kitapevi)

Çocuklar için kazaların yoğun olduğu bir dönemdir. Çocuk yürümeye çabalar, araştırır, her şeyi ağzına götürür, dokunur sallar ve atar. Tehlikeyi tanımaz Çocuklar için kazaların yoğun olduğu bir dönemdir. Ele avuca sığmaz, inatçı ve öfkelidir. (Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2013, Ankara)

Fiziksel Büyüme ve Gelişme Bir yaşından sonra, bu dönemde büyüme yavaşlar. Ağırlık artışı yılda ortalama 2.3 kg’dır. Boyu ise yılda 10.6 cm uzar. Bu dönemin sonunda çocuk ortalama 14.5 kg ve 95 cm boya sahiptir. (Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, MSYO,2005)

Motor Gelişimi Kaba Motor 13-15. aydan itibaren yardımsız yürür ve ayakta durur. 18. ayda acemice koşar, sık düşer ve iki ayağı üzerinde hoplar. Kendi kendine sandalyeye oturur. 24. ayda merdivenlerden tek başına iner ve çıkar. Koşabilir, düşmeden objeleri toplar. 30. ayın sonunda basmaktan ya da sandalyeden atlar. Dişlerini fırçalayabilir. (Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2013, Ankara)

Psikoseksüel Gelişim Çocuk genellikle 2 yaşında cinsiyet farklılıklarını anlar. Belli vücut bölgelerine dokunmanın zevkli olduğunu bulur. Genital okşama (mastürbasyon) oraya çıkabilir. Uyluklarını sıkma ve oyuncaklarına sarılma gözlenir. Ebeveynler bu davranışlara tepki vermemelidirler. (Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, MSYO,2005)

Bilişsel Gelişimi 15 ayda nesne devamlılığı gelişir. Oyuncağını görmese de arar, varlığını bilir. Nesne sürekliliği yaklaşık 8. ayda başlayan 18. ayda tamamlanan bir özelliktir. Beceri kazanmak için pek çok yeni durumu dener. Yeni ve eski bilgilerini birleştirir. (Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, MSYO,2005)

Psikososyal gelişim 15.ay Ebeveynden ayrılmayı tolere eder, Yabancılardan daha az korkar. Aile bireylerini kucaklar, fotoğraftaki resimleri öper. Öfke nöbetleri olabilir. 18. ay Gördüklerini taklit eder. Öfke nöbetleri daha da belirgindir. Battaniyesi gibi bir objeye bağlılık olabilir. Negativizm daha belirgindir. (Conk Z. Pediatri Hemşireliği, 2013, Ankara, Akadeisyen Kitapevi)

Ahlak ve spiritual gelişim Kohlberg’in (1981) ahlak gelişim teorisine göre ; çocuk bu evrede doğru ve yanlış kavramlarını biçimlendirmeye başlar. Fowler’e göre(1974) göre ; bu dönem inanç şekillenmesinin ilk evresi olduğundan çok önemlidir. İnancın farklılaşması veya şekillenmesi 2 yaşın başlarında gelişir.

TEŞEKKÜRLER.. 