İNSAN VE SORUMLULUK YAPAN= HATİCE SEYYAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
YAYA TEMASI.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Sorumluluk Kazandırma Becerisi
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
SORUMLULUK.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Aileler İçin Güvenli İnternet Kullanımı
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ÇOCUKLARDA SORUMLULUK DUYGUSU GELİŞİMİ
Mehmet Hikmet Kaşerci Ortaokulu REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MONTESSORİ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
Engelli Çocukların Ailelerine Öneriler
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Engelli Çocuk Ailelerine Önemli Uyarılar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
SORUMLULUK.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
Değerler eğitimi.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
KASIM AYI DEĞERİ SORUMLULUK
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

SORUMLULUK Sorumluluk:Başkalarının haklarına saygılı olmak ve kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmek şeklinde tanımlanabilir.

n Bir yetişkini çocuktan, aklı başında insanı bilinçsiz birisinden ayıran en temel özellik sorumluluk üstlenme ehliyetidir. n Saint-Exupery “İnsan olmak her şeyden önce sorumlu olmaktır.” der. Saint-Exupery n Sorumluluk, bir insanın davranışlarının sonuçlarını üstlenmesi demektir.

n Sadece insanların değil, şirketlerin de sorumlulukları vardır. Şirketlerin varlık nedeni performans üretmek, sonuç almaktır. Şirketler, kaynakları en verimli şekilde kullanmak; en az maliyetle en fazla üretimi yapmak için çalışırlar.

n Sorumluluk, insanın üstendiği görevlerde elinden gelenin en iyisini yapmaya ve gönüllü olarak hesap vermeye hazır olması demektir. Sorumluluk her şeyi kadere bağlama kolaycılığından sıyrılıp olgunlaşmak demektir. Bir şeyin kader olduğunu düşünüyorsak sorumluluğun bize ait olduğunu kabul etmiyoruz demektir.

n Sorumluluktan kaçan ya da sorumluluk üstlenmeye korkan kişiler ister istemez ya başkalarına ya da koşullara bağımlı olurlar. Koşulların üzerine çıkıp hayatlarına yön veremezler. Sorumluluk almamak, koşullara teslim olmak, kendi hayatınla ilgili karar verme yetkisinden, dolayısıyla özgürlüğünden feragat etmek demektir.

Sorumluluk Sahibi Bireyler: n Kendi kaynaklarını kullanan, n Kendine güvenen, n Kendi kararlarını kendisi veren, n Davranışlarının sonuçlarını üstlenen, n Bağımsız hareket eden, n Başkalarının haklarını çiğnemeden, kendi ihtiyaçlarını karşılayabilen,kişilerdir.

Sorumluluk Sahibi Bireyler: n Öz eleştiri yapabilen, n İş birliğine yatkın, n Zamanı etkin kullanabilen kişilerdir.

OKULDA SORUMLULUKLARIMIZ a) Kendimize Karşı b) Arkadaşlarımıza Karşı c) Öğretmenlerimize Karşı ç) Diğer Görevlilere Karşı d) Okul Kurallarıyla İlgili Sorumluluklarımız

Okulda Sorumluluklarımız -Kendimize Karşı Sorumluluklarımız Düşüncelerimizi çekinmeden söylemeliyiz, Sınıfta söz alarak konuşmalıyız, Eleştirilere açık olmalıyız, Başkalarına karşı kırıcı eleştiri yapmamalıyız,

-Arkadaşlarımıza Karşı Sorumluluklarımız Arkadaşlarımızı incitmemeliyiz, Grup çalışmalarında kendimize düşen görevleri yerine getirmeliyiz, Arkadaşlarımız konuşurken sözlerini kesmemeliyiz, Söz alarak konuşmalıyız,

-Öğretmenlerimize Karşı Sorumluluklarımız n n Öğretmenlerimize saygılı davranmalıyız, n n Gördüğümüz yerde selam vermeliyiz, n n Sözlerini dikkatle dinlemeliyiz, n n Başarılarımızda onların payı olduğunu unutmamalıyız.

TRAFİKTE YAYANIN SORUMLULUĞU

n 1.KURALLARA UYGUN DAVRANMA n 2.KURALLARA UYGUN DAVRANMAYANLARI UYARMA n 3.YAYA KALDIRIMLI YOLDAN YÜRÜME n 4.YAYA KALDIRIMSIZ YOLDAN YÜRÜME

n 5.GÜVENLİ YOLUN SEÇİMİ n 6.KARANLIKTA GÖRÜLEBİLMEK İÇİN ÖNLEMLER ALMA n 7.KARŞIYA GÜVENLİ GEÇİŞ n 8.YAYANIN YOLU KULLANMASINDAKİ ÖNCELİK SIRASI

n 9.KARŞIDAN KARŞIYA GEÇİŞ KURALLARI

Sorumluluk kazandırmaya yönelik her sürecin temel ve değişmez öğeleri 1-Bilgilendirme: Çocuğun davranışında istenen değişimin gerçekleşebilmesi için önce, çocuğun bu değişim hakkında bilgilendirilmesi gerekir. n Çocuk davranışındaki değişimi bir ihtiyaç olarak görebilmeli..

n 2-Takip Etme: Çocuk, yapacağı iş hakkında bilgilendirildikten sonra, ona bir süre tanınması ve bu süre içinde işi yapıp yapmadığının takip edilmesi çocuğun sorumluluğu almasını kolaylaştırır. 3-Geri Bildirimde Bulunma: Eğer çocuk kendisine verilen sorumluluğu yerine getiriyorsa, olumlu sözler söylenerek motive edilmesi çocuğun kendine olan güvenini artırır, kendisiyle gurur duymasını sağlar. 3-Geri Bildirimde Bulunma: Eğer çocuk kendisine verilen sorumluluğu yerine getiriyorsa, olumlu sözler söylenerek motive edilmesi çocuğun kendine olan güvenini artırır, kendisiyle gurur duymasını sağlar.

4-Hatırlatma: Çocuk sorumluluğu almakta direnç gösteriyorsa yeniden bilgilendirme yapılması gereklidir. 5-Tekrar: Yapılması gerekenlerin sabırlı ve kararlı bir biçimde belirli aralıklarla tekrarlanması çocukta sorumluluk davranışının gelişmesine yardımcı olacaktır. 5-Tekrar: Yapılması gerekenlerin sabırlı ve kararlı bir biçimde belirli aralıklarla tekrarlanması çocukta sorumluluk davranışının gelişmesine yardımcı olacaktır.

Sorumluluk bilincini geliştirmede ailenin rolü n Beklentilerinizde gerçekçi olmaya çalışın. Prensip:Kuralları belirlerken çocuğunuzun yaşını ve özel durumlarını dikkate alın. Prensip:Kuralları belirlerken çocuğunuzun yaşını ve özel durumlarını dikkate alın. n Bazı davranışlarının yaşı gereği doğal ve geçici olduğunu unutmayın. *Prensip:Bazı davranışlar gelişim sürecinin parçasıdırlar.

n Çocuğunuza davranışı ile ilgili beklentinizi tam olarak öğretin. *Prensip:Bildiğini veya yaşı gereği bilmesi gerektiğini varsaymayın.

n Sorunlarla karşılaşmadan önce doğru davranışı hatırlatın. *Prensip:Kendisinden beklenenleri bildiğinden emin olun.

n İyi davranışını kullanma olanağı veren uygun ortamlar hazırlayın. hazırlayın. *Prensip:Deneyimlerle öğrenmesini kolaylaştırın.

n Çocuğa kuralların düzenlenmesi düzenlenmesi ve uygulanmasında ve uygulanmasında aktif rol ve sorumluluk verin. aktif rol ve sorumluluk verin.. “Sabahleyin zamanında kalkabilmen için odana saat koyuyorum.” için odana saat koyuyorum.” *Prensip:Kuralları benimsemesi ve uyması daha kolay olur.

n Her türlü durum için değil de, günlük yaşantınızı de, günlük yaşantınızı olumsuz biçimde etkileyen olumsuz biçimde etkileyen sorunlarla ilgili kural koyun. sorunlarla ilgili kural koyun. *Prensip:Kurallar karmaşası içinde kalmayın

n Kontrolün anne-babada olması, çocuğun yaptığı her şeyin kontrol edilmesi anlamına gelmemektedir. *Prensip:Hayata hazırlayacak becerileri edinmesine fırsat verilmelidir *Prensip:Hayata hazırlayacak becerileri edinmesine fırsat verilmelidir

n Aile üyeleri çocukla ilgili amaç ve beklentilerde uyuşmalıdır. *Prensip:Tutarlı kurallar, güven,düzen ve kontrol sağlar.

n Çocuğunuzun sizi tartışma ortamı içine çekmesine izin vermeyin. ortamı içine çekmesine izin vermeyin. n “Oynamak istemeni anlıyorum ama şimdi yatman gerekiyor.” *Prensip:Durumla ilgili bir ifade kullanarak çok açık bir şekilde ondan ne istediğinizi söyleyin

n Çocuğunuza bütün özellikleri ile değer verdiğinizi, sevdiğinizi hissettirin. *Prensip:Çocuğunuza “yanlış” bir kişi olduğu izlenimi vermeden, istenilen davranış değişikliklerini sağlayın.

SORULAR

n Sorumluluk Nedir? n Sorumluluk Sahibi Bireyler Nasıl Kişilerdir? n Trafikte yayanın sorumluluğuna 3 Örnek Veriniz ? n Sorumluluk bilincini geliştirmede sizce ailenin rolü ne kadar önemli? Açıklayınız ? n Sorumluluk kazandırmaya yönelik temel ögeler nelerdir? n Okulda sorumluluklarımız nelerdir?

HATİCE SEYYAR HATİCE SEYYAR