Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
Advertisements

E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Yeni Pazarlama Teknikleri
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
E-TİCARET.
Yararlı Mı? İNTERNETTE ALIŞVERİŞ Zararlı Mı?.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
E- Ticaret Altyapısı.
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
Bolum 4- 2.
Özgür Kayaş Müzeyyen Tekinşen
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
N Fun Club Sistemine HOŞGELDİNİZ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Yrd. DOÇ. DR. LEVENT VURGUN
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Hazırlayan: Selim ERDEM
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İşletme Yönetimi.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)

İçerik Neden böyle bir konu? Showrooming nedir? Showrooming etkisi? Showrooming nedenleri? Showrooming Türkçe karşılığı Showrooming Boyutları Sonuç ve Öneriler

Neden böyle bir konu? 1) Pazarlamada ortak bir dil gerekliliği; Marka Değeri Marka Denkliği Marka Ederi Marka Sermayesi Bir tez öğrencisi hangi kavramı kullanmalı sizce?

Neden böyle bir konu? 2) Pazarlamada Türkçe literatür oluşması; Bilim dili, yaratıcı-üretici düşüncenin yansıdığı en önemli araçlardan biridir. Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA), bilimsel çalışmalarda, iletişimde, eğitim ve öğretimde Türkçenin kullanılması ve geliştirilmesini teşvik etmektedir.

Showrooming nedir? 2010 yılında akıllı telefonların perakendeciler için tehdit olduğu kaleme alındı (Bustillo ve Zimmerman,2010). “Showrooming” ilk olarak 2011 yılında kullanılan bir kavramdır (Bosman, 2011).

Showrooming nedir? “tüketicilerin bir ürün ile ilgili bilgi almak, ürünü denemek, fiziksel ve kullanım riskleri gibi risk faktörlerini azaltmak amacıyla mağazaya gidip veya alışveriş sırasında bir ürünü mağazada görüp aynı zamanda da telefonu ile online perakendecilerin internet sitelerine girerek fiyat karşılaştırması yapmaları ve bunun sonucunda da ürünü mağazadan değil de daha ucuza satan online perakendecilerden sipariş etmeleri” Showrooming kavramının ilk tanımı 2011 yılında Zimmerman tarafından yapılmıştır;

Showrooming nedir? Amazon, Fire Phone markalı akıllı telefonuna showrooming özelliği ekledi ve diğer akıllı telefon markaları için de aplikasyon geliştirdi.

Showrooming Etkisi ABD’de tüketicilerin (Kasım,2013); Aylık geliri 7.500$ altında olanların %40’ı Aylık geliri 7.500$ üzerinde olanların %53’ü en az bir defa showrooming davranışı göstermiştir. Interactive Advertising Bureau tarafından 2014 yılında ABD’de yapılan araştırmaya göre; Mağaza içerisinde akıllı telefonları ile ürün karşılaştırması yapanların %42’si showrooming yaparak bir yılda yaklaşık olarak 1.000$ harcadıklarını belirtmişlerdir.

Showrooming Etkisi İ ngiltere’de akıllı telefon kullanan tüketicilerin (Mayıs, 2014); yaş grubunun %50’si yaş grubunun %53’ü Çin’de 2013 yılında tüketicilerin %24’ü 2015 yılında tüketicilerin %45’i showrooming yaptıklarını belirtmişlerdir.

Showrooming Nedenleri? Ürün karşılaştırma imkanı, Akıllı telefon kullanımının artması ve aplikasyonların kullanım kolaylığı, Online alışveriş sırasında ikinci el ürün bulabilme, Fiyat avantajı sağlaması.

Showrooming’in Türkçe Karşılığı Showrooming = Mağaza İstismarı İstismar: Birinin iyi niyetini kötüye kullanma (TDK Sözlük) Mağaza istismarında mağazanın müşteriye sunduğu hizmetler ile müşteri memnuniyetini arttırıcı her türlü faaliyetleri istismar edilmektedir.

Mağaza İstismarı Boyutları Perakendeci Boyutu Tüketici Boyutu Etik Boyutu

Mağaza İstismarı Boyutları Perakendeci Boyutu: Mağazalı perakendeciliğin maliyetleri; kira,maaş, depolama, aidat, tanıtım vb. İşgörenin performansına olumsuz etki, Fiyat farkı sonucu müşteri kaybı

Mağaza İstismarı Boyutları Perakendecilerin mağaza istismarına karşı önlemleri; En iyi fiyat garantisi Mağazada deneyerek ürünü teslim alma

Mağaza İstismarı Boyutları Tüketici Boyutu: Tüketicilerin fiyat hassasiyeti artmıştır (Biao vd.,2010; Valls vd., 2011), Teknolojinin gelişmesi ile her an istenilen yerde istenilen zamanda alışveriş kolaylığı, Algılanan risk faktörlerini ortadan kaldırma isteği,

Mağaza İstismarı Boyutları Etik Boyutu: Mağazaların satışlarında meydana gelen düşüş, Kapanan mağazaların etkisi; işsizlik, boş dükkanlar, diğer işletmelere etki, markaya karşı oluşan olumsuz algı, AVM’lerin kapanması vb. ABD gibi ülkelerde vergi ödenmemesinin oluşturduğu etki,

Sonuç ve Öneriler Showrooming kavramı son yıllarda perakendecilik sektöründe karşılaşılan yeni bir kavramdır. Bu kavramın Türkçeleştirilmesi ve ortak bir dil oluşturulması bilim dilinin geliştirilmesine katkıda bulunacaktır. Rapp. vd (2015), mağaza istismarı ile ilgili akademik çalışmanın çok az olduğunu belirtmişlerdir.

Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Soru ve Öneriler… “Bir ulusun dili, bütün bilim kavramlarını oluşturacak şekilde gelişmemişse, o ulusun bilim ve kültür alanında bir varlık göstermesi beklenemez” Mustafa Kemal ATATÜRK