FORD SEVENLER EL KALDIRSIN.. BRIEF Ford müşterilerini daha iyi tanımayı ve değerli müşterilerini tespit etmeyi amaçlamıştır. & Müşterilerinin tercih ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNTERNETTE STRATEJİK PAZARLAMA
Advertisements

2012
OTS Platformu ile Şifre[PIN] ile Promosyon Yönetimi
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
Google Analytics Nedir?
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
C R M.
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
Eczane Sadakat Kart Sistemi
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
Bu müşterilere %5 indirim ve sepette bıraktığı ürünlere göre ilgi duyacakları ilave ürün önerileri sunarak, alışverişlerini tamamlamaya yönlendirdik.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
Yechicken Kurumsal Kimlik  Yechicken markası Türkiyedeki 2 milyar dolarlık fastfood sektöründe Amerikan sermayeli restoran zincirlerine alternatif olarak.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2 AY DENEMESİ BEDAVA 10 AY İNDİRİM KAMPANYASI.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
ne yapar? tweety, timisi Creative tarafından geliştirilmiş bir yazılımdır. tweety, belli bir lokasyonda tweet atan kullanıcıları tespit eder ve bu kullanıcılara.
Değişim Zamanı Kampanyası
AK Sigorta Ücretsiz İşyeri Sigortası Kampanyası.
12 Ay İndirim Kampanyası Müşteri Yönetimi Direktörlüğü 30/11/2011.
TTNET TARİFE - KOTA DEĞİŞİKLİKLERİ OCAK
Ticari Tivibu Paket Ücretleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Bilişim Ortağınız.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Yazılım Mühendisliği1. CRM Nedir Müşteri İlişkisi? Müşteri olma potansiyeli olan (prospect) / pazarlama tarafından müşteri olarak kazanılmaya çalışan.
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
Müşteri Yaşamçevrimi Yönetimi: Müşteri Tutma (Retention) ve Geliştirme
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Lecture 1 - Müşteri İlişkileri Yönetimine İlişkin Bulgular
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
TATA MOTORS.
kredi kartı sadakat programı
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
Trink Para Puan Toplama Sistemleri
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Yabancı Türlere Ait Gözlem Formu
HEDEF KİTLE AMAÇ STRATEJİ
Aracınız Yeni Bir Ford Gibi Kokmayalı Uzun Yıllar Olmadı Mı?
AMAÇ ÇÖZÜM SONUÇ koctas.com.tr üzerinden sepetine ürün ekleyip satın
YENİ YILDA BULUŞALIM..
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
Kamyonet Taksi Kamyonet Taksinin kurucusu olan Umut Gürses bu projeyi askerde hayalinde gerçekleştirmiş ve askerlik bittikten sonra da hayali gerçekleştirmenin.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Rezervasyon ve Masa Yönetimi Yazılımı Tablizt
PROEJE CRM Hazırlayan : Murat USLU
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

FORD SEVENLER EL KALDIRSIN.

BRIEF Ford müşterilerini daha iyi tanımayı ve değerli müşterilerini tespit etmeyi amaçlamıştır. & Müşterilerinin tercih ve ihtiyaçlarını anlayarak, bu bilgiler ışığında sadakatlerini korumak ve markaya olan bağlarını artırmak için bir müşteri segmentasyon projesi oluşturmayı hedeflemiştir.

STRATEJİ Ford müşterilerini, araç seçimi ve davranış verilerinden yola çıkarak, değer, tercih ve ihtiyaçlarına göre segmente etmiş, her bir segmente özel strateji geliştirmiştir. & Bu stratejiler doğrultusunda hedef kitleli kampanyalar ve iletişimler yapmayı ve böylece doğru kişiye doğru zamanda, doğru teklifi sunarak değerli müşterilerin sadakatini artırmayı, yukarı ve çapraz satış kampanyaları ile cirolarını ve alışveriş frekanslarını çoğaltmayı, küskün ve kaybedilen değerli müşterileri geri kazanmayı planlamıştır.

MÜŞTERİ YOLCULUĞUNUN YÖNETİLMESİ & YILLIK CRM STRATEJİLERİ UYGULAMA : SEGMENTASYON YAKLAŞIMI

UYGULAMA : SATIŞ BAZLI SEGMENTLER FORD TUTKUNLARI MÜTEVAZİ DOSTLARVURKAÇLARGELİP GEÇENLERPOTANSİYELLERİKİNCİ ELCİLERYENİLER Yüksek sadakat Birden fazla Ford araç Yüksek ciro Yüksek sadakat Birden fazla Ford araç Düşük ciro Düşük sadakat Yüksek ciro Pasiflik Düşük sadakat Düşük ciro Pasiflik Tek araç 1-3 yıl önce araç alımı Servis işlemi var Satış işlemi yok İlk araç alımını son 1 yıl içinde yapanlar Müşteriler farklı özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda 7 farklı segmente ayrılmıştır.

POTANSİYELLERİKİNCİ ELCİLERYENİLER Yüksek sadakat Birden fazla Ford araç Yüksek ciro Yüksek sadakat Birden fazla Ford araç Düşük ciro Düşük sadakat Yüksek ciro Pasiflik Düşük sadakat Düşük ciro Pasiflik Tek araç 1-3 yıl önce araç alımı Servis işlemi var Satış işlemi yok İlk araç alımını son 1 yıl içinde yapanlar FORD TUTKUNLARI MÜTEVAZİ DOSTLARVURKAÇLARGELİP GEÇENLER BAKIMLILAR GARANTİ SONRASI KAÇANLAR DENEYENLER YÜKSELENLER UYGULAMA : SERVİS BAZLI SEGMENTLER Müşteriler farklı davranış özellikleri doğrultusunda toplam 4 farklı davranış segmentine atanmıştır. Araçlarını düzenli olarak bakıma getirenler. Aracının garantisi bittikten sonra servislere bir daha gelmeyenler. Farklı Ford modellerini denemeyi sevenler. Araç segmentini yükseltme eğilimi gösterenler.

UYGULAMA : KİŞİYE ÖZEL E-POSTA GÖNDERİMLERİ

SONUÇLAR 2015 yılında 2 segmentasyon kampanyası hayata geçirilmiş ve yaklaşık 30 bin kişiyle iletişim kurulmuştur. Bu kampanyalar kapsamında 37 araç satılmış ve yaklaşık 2 milyon TL ciro elde edilmiştir. Bu kampanyalar sayesinde 12 kişi ilk defa Ford sahibi olmuş, pasifleşen 15 eski Ford müşterisi geri kazanılmıştır. Bu kampanyalarla birlikte son üç yıl içinde Ford araç almış 10 müşteriye ise yeni bir Ford araç daha satılmıştır. Ford genelinde müşterilerin 2. araç alımı için geçen süre 33 ayken kampanyaya konu kişilerde bu süre 29 ay olmuştur. Bu kampanyayla birlikte 17 Ford müşterisi Ford’un en değerli segmentleri olan Ford Tutkunları ve Mütevazi Dostlar segmentine yükselmiştir.