BİLGİ ÇARKI. ELİF KÜTÜK ŞEYMA NUR AĞIRTOPÇU MERCAN ÖZEN DİN KÜLTÜRÜ AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

SİMETRİ VE ÖTELEME SİMETRİ VE ÖTELEME MATERYALİN ADI
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
3D DEFTER VE SES.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
Materyal Tasarımım Ders:Dil ve Edebiyat Konu:Zarflar MUSTAFA UYSAL
Z ÇİVİLERİ ▬ TC. RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
Another graphic or chart
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİ VE MATERYAL DERSİ
EĞİTSEL KURAMLAR PROJE: Bir Ok Atana Bir Soru Bedava Grup Üyeleri; Murat YILMAZ Cebrail SE Ğ MEN MEHMET Ş ER İ F TEK İ N.
Materyal sunumU SUNUMU HAZIRLAYAN: BEKTAŞ TAGUR OKUL NUMARASI: ÖĞRENİM TÜRÜ: 1. ÖĞRETİM SUNUM TESLİM: Yrd.Dç.Dr.Mustafa Nuri Ural.
My Colorful World.
Programlı Öğretim.
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
3D MODELLER MALİYET ANALİZİ SUNUMU
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
SALİM ÖZATA – BAYRAM TUNÇ – MUHAMMET GÖCEN
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
OYNAYARAK ÖĞRENİYORUM
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KESİRLERDEN MEKTUP VAR!
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak
LİSELERE GEÇİŞTE YENİ UYGULAMA
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Sunum transkripti:

BİLGİ ÇARKI

ELİF KÜTÜK ŞEYMA NUR AĞIRTOPÇU MERCAN ÖZEN DİN KÜLTÜRÜ AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)

DERS: ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI SINIF:LİSANS KONU: EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ MODEL: ASSURE

SÜREÇ PLANLAMASI Konuyu kapsamlı olarak araştırmak Araştırılan konunun döküman olarak alınması Dökümanların incelenmesive özet çıkarılması Modelin seçilmesi ve projeye uygulanması Materyalin tasarlanması Tasarımın hazırlanması

1.ÖĞRENCİ ANALİZİ Öğrencilerin Genel Özellikleri: Sınıf :lisans Yaş : Sınıf mevcudu: Karma sınıf Özel yetenekler: Tartışma, soru cevap Ön yeterlilikler: Daha önceki öğrenme yaşantılarında edindikleri bilgiler vs. ASSURE MODELİNİN TASARIMA UYGULANMASI

2.HEDEF DAVRANIŞLAR  Eğitim teknolojisinin günümüzdeki durumunu seçer.  İki dönem arasındaki farkı seçer.  Bütün dönemleri tarihi akış içerisinde seçer.  Verilen özelliklerin hangi döneme ait olduğunu seçer.  İcatları dönemlere göre seçer.

 Comenius’un öğretim metodunu seçer.  Comeniusun öğretim yöntemlerini seçer.  Socrates’in kuramını seçer.  Socrates’in eğitim metodunu seçer.  Aberald okulunun akımlarını seçer.  Aberald okulunun yöntemlerini seçer.

 Lancaster’in öğretim yöntemini seçer.  Harbertian’ın kuramını seçer.  Amerika öğretim metodunu etkileyen iki ismi seçer.  Pestolozzi’nin öğretim yöntemini seçer.  Pestolozzi’nin hangi alman eğitimci üzerinde etkisi olduğunu seçer.

 Froebel’in yöntemlerini seçer.  Froebel’in eğitim teknolojisini hangi yönden etkilediğini seçer.  Bilişssel öğrenme döneminin hangi tarihlerde olduğunu seçer.  Günümüzde eğitim teknolojisine ilişkin gelişmeleri seçer.  Fiziki bilimler döneminin hangi tarihler arasını kapsadığını seçer.

 Fiziki bilimler döneminde kullanılan materyalleri seçer.  Davranışçı akımın öncüsünü seçer.  Eğitim teknolojisinin daha çok ortam ürün araç olarak görüldüğü dönemi seçer.  Fiziki bilimler döneminin özelliklerini seçer.

 Eğitim teknolojisinin davranış bilimleri döneminde nasıl algılandığını seçer.  Bilişssel öğrenme döneminin işlevini seçer.  Bilişssel yaklaşımı benimseyen isimleri seçer.  Günümüzdeki döneme ait yeni uygulamaları seçer.  Eğitim teknolojisinde günümüzdeki dönemin özelliklerini seçer.

 Lancaster’in eğitim teknolojisine etkisini seçer.  Comenius’un eğitim teknolojisindeki katkılarını, etkisini, kuramını seçer.  Bilişssel öğrenme döneminin ürünlerini seçer.  Lancaster’in hangi tarihler arasında yaşadığını seçer.  Comenius’a göre eğitimin amacını seçer.

 Programlı öğretimi ilk geliştiren ismi seçer.  Socrates’in hangi tarihler arasında yaşadığını seçer.  Fiziki bilimler döneminin işlevini seçer.  Davranış bilimleri döneminin ürünlerini seçer.  Davranış bilimleri döneminin işlevini seçer.

 1900’lü yıllar sonrasında tarihe gelişim dönemlerini seçer.  Günümüzde eğitim teknolojisine ilişkin gelişmeleri seçer.  Davranışçı akımın öncülerini seçer.  Fiziki dönemin özelliklerini seçer.  Davranış bilimleri dönemin özelliklerini seçer.  Bilişssel öğrenme döneminin özelliklerini seçer.

 1900’lü yıllar öncesinin ve sonrasının özelliklerini seçer.  1900’lü yıllar öncesinde eğitim teknolojisine katkısı olan isimleri seçer.  Eğitim teknolojisine katkısı olan isimlerin bu alana ne tür katkıda bulunduklarını seçer.  Eğitim teknolojisine katkısı olan isimlerin yöntem ve kuramlarını seçer.

3. MEDYA VE MATERYAL SEÇİMİ YENİ MATERYALİN TASARLANMASI Materyalin Adı: Bilgi Çarkı Tasarım Amacı: Dersi eğlenceli hale getirerek, konuyu pekiştirmek

Kullanılan Malzemeler: 60’a 60 kontraplaktan yapılmış daire 1m gövde için tahta 40 cm taban tahtası 3 ayrı renkte mukavva 3 adet tutkal,4 stick yapıştırıcı, maket bıçağı,makas Küçük zarflar,küçük kağıtlar, 2 adet asetat kalemi 1 adet sprey boyası

Materyalin Hazırlanışı ve Kullanımı: Öncelikle 1m gövde tahtası hazırlanır.Bilgi Çarkını ayakta tutabilmek için taban tahtası hazırlanır ve bu taban tahtası gövdeye monte edilir. Daire için atölyeden alınan kontraplak kıl testereyle yarıçapı 30 cm olacak şekilde dairesel hale getirilir ve hazırlanmış olan gövde tahtası ilk önce taban tahtası ile birleştirilir daha sonra da daire şeklinde kesilen kontraplak monte edilir.

Çarkın rahat dönebilmesi için hem arka taraftan hem de ön taraftan küçük tahtalar ile merkezinden sabitlenir. Bilgi Çarkı’nın ön yüzüne 3 adet farklı renkteki mukavvalar yapıştırılır. Mukavvaların üzerinde konuyla ılgili önemli isim ve dönemler bulunmaktadır.

Ayrıca mukavvaların üzerinde bulunan renkli zarflarda öğrencinin soruyu yanlış bilmesi durumunda faydalanacağı özetleyici bilgiler vardır. Materyalin Bilgi Çarkı şeklinde yapılma nedeni ; öğrenciye sorulacak olan sorunun konusunu yine öğrencinin belirlemesidir.

4. MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI Materyal ve ortamın hazırlanması: Sınıfta başarı düzeyini artırmak için, öğretim yöntem ve tekniklerini araç ve materyalleri etkili biçimde kullanmalı öğrenciye sunulacak materyalin konumu belirlenmeli ve bunu sağlayabilmek için öğrenci oturma düzeni göz önünde bulundurulmalıdır.

ÖĞRENME DENEYİMLERİNİN :Eğitim teknolojisi gelişim sürecinin günümüze kadar olan etkisi slayt yardımıyla ayrıntılı bir şekilde anlatılır. Ardından konuyu özetleyici dönemler ve isimler materyal üzerinde öğrenciye sunulur.

BİLGİ ÇARKININ KULLANIMI Bilgi çarkı genellikle grup halinde oynanabildiği gibi bireyselde oynanabilir. Sınıf gruplara ayrılır. Her grupta bir sözcü bulunmakta ve bu kişi grup adına çarkı çevirip gelen dönem veya isme göre soruya grubunun verdiği cevabı açıklamaktadır.

Her grubun 4 çevirme hakkı bulunmaktadır. Eğer çevirmede öğrenciye bonus gelirse beş cevap hakkı 5 çıkmaktadır. Her soru 10 puan olmaktadır. Oyun sonunda grupların genel puanları değerlendirilir. Ve kazana grup belirlenir. Ve öğretmenleri tarafından ödüllendirilir.

5. ÖĞRENEN KATILIMI Ders katılımı artırmak için öğrenciye bilgi çarkı sunulur. Çarkta sorulan sorularla aktif katılım sağlanır.

MALİYET ANALİZİ MALZEMELERTAHMİNİ FİYATÖDENEN TUTAR 1)MARANGOZ70TL50TL 2)KIRTASİYE45TL68TL A)MUKAVVA10TL15TL B)KARTON15TL20TL C)YAPIŞTIRICI10TL20TL D)KALEM5TL8TL E)ZARF5TL 3)TAHTA BOYASI10TL 4)MATBAA?10TL TOPLAM MALİYET125TL138TL

Grup olarak aramızda 125tl tahmin edip 130tl topladık materyalin bitiminden sonra bize maliyeti 138tl oldu tekrar bütçe sağlayarak açığı kapattık.