SuSE Studio ve SuSE Appliance Toolkit ile JeOS R. Tolga Korkunçkaya Novell Türkiye 2 Nisan 2010 Özgür Yazılım ve Linux Günleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Parti Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı biçimde.
Advertisements

E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Zaman Kaydı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Zaman Çizelgesi (CATS), bir çalışanın.
Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Tedarik için Teklif SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satıcılardan malzeme için.
Olası Müşteri için Müşteri Siparişi İşlemesi
Senaryoya Genel Bakış – 1
Servislerin Dışarıdan Tedariki SAP Best Practices.
Depo Onarımı SAP Best Practices.
Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis
Genel Masraf Payı Muhasebesi – Fiili SAP Best Practices.
Prim İşlemleri: Bedelsiz Ürünler
Dönemsel Faturalamayla Servis Sözleşmesi
Pipeline Performans Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Microsoft Gelişim Atölyesi Kampı 2 Şubat 2010 – Microsoft Türkiye İstanbul Ofisi Mesut MERT Teknoloji Danışmanı Microsoft Corporation.
Aktivite Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Spot Danışmanlık SAP Best Practices.
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Servis SAP Best Practices.
İÇERİK İhtiyaç Amaç Yazılım Emniyeti Yaşam Döngüsü Süreçleri Sonuç
Teslimat olmadan Stok Nakli
Örnek ve Simülasyon Maliyet Hesaplaması SAP Best Practices.
Yazılım Sertifikasyonunda Karşılaşılan Zorluklar
Yapılan Yatırımlar için Duran Varlık Girişi
Müşteri ve İlgili Kişi Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
SAP Best Practices Hazır Sektörel & Sektörler Arası Know-How SAP Müşterileri ve SAP İş Ortakları için Kullanılabilirlik.
Bölge Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Satış Miktarı Tahmini SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış tahminini üç aylık.
İadeler ve Şikayetler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteri siparişi.
Toplu Faturalamayla Müşteri Siparişi İşlemesi
Service Order Management (Standalone) CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Alacak Dekontu İşlemesi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Alacak Dekontu işlemesi,
Aday Müşteri Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Stok İşlemesi: Iskarta Stoku ve Bloke Stok SAP Best Practices.
Bedelsiz Teslimat SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteriye masrafsız.
Müşteri Konsinye İşlemleri
Satış: Dönem Sonu Kapanış İşlemleri
Yeniden İşleme (Yarı Mamul) SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Üretim siparişinde.
CRM için SAP Best Practices Yenilikler. © SAP 2010 / Sayfa 2 Müşteri İlişkileri Yönetimi için SAP Best Practices aşağıdaki alanlara ilişkin önceden konfigüre.
Müşteriler Muhasebesi
Dahili Projeler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Herhangi bir profesyonel hizmet.
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Proje SAP Best Practices.
Satış Masrafları Prosedürü SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış masrafları prosedürü.
E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Fırsat Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Şirketler Arası Müşteri Siparişi İşlemesi
Etkileşimli Raporlama CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Genel Masraf Yeri Planlaması
Fiziksel Envanter / Envanter Sayımı ve Karşılaştırması SAP Best Practices.
Seyahat Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Ortaya çıkan tüm seyahat masraflarının.
Etkileşim Merkezi Hizmet CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Basit Depo Yönetimi SAP Best Practices.
Planlanan Servislerin Satışı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bir müşteri, servis.
Dahili Bakım SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet senaryosu, çalışan tarafından.
Yeniden İşleme (Stoka Üretilen Malzeme) SAP Best Practices.
Müşteri Teklifi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Standart müşteri teklifinin müşteri.
Dönem Sonu Kapanış Projeleri SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu Senaryo projelere.
Seri Numarası Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı.
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Satış Sözleşmesi SAP Best Practices.
Bölüm Raporlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bölüm raporlamasının amacı,
Dönem Sonu Kapanışı Servis Siparişleri SAP Best Practices.
İç Sipariş AR&GE Planlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu proses, masrafları.
Türkiye için SAP Best Practices Baseline Package V1.605 What's New.
Siparişe Özgü Tedarik ile Depolanmayan Malzeme Kalemi Satışı
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
MIX 09 9/27/2017 © 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered.
Office 365 Bulutta Lider Güvenlik ve Kullanım Barış Bilge Bekoğlu
Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü
AE= COS (Phi_e) *Cos (Lambda_e)
AE= COS (Phi_e) *Cos (Lambda_e)
IOS’ta Mapbox ile Çevrimdışı ve Çok Katmanlı Harita Oluşturma ve Performans Kaybını Önleme Alperen ERASLAN Cem GÜNDÜZ Doruk PANCAROĞLU.
Sunum transkripti:

SuSE Studio ve SuSE Appliance Toolkit ile JeOS R. Tolga Korkunçkaya Novell Türkiye 2 Nisan 2010 Özgür Yazılım ve Linux Günleri Bilgi Üniversitesi, İstanbul

2

3 SuSE Linux Ajanda SuSE LifeCycle Management Server WebYast SuSE Studio SuSE Appliance Toolkit

4 SUSE ® Linux Enterprise The most interoperable platform for mission-critical computing from desktop to data center – physical and virtual

5 SUSE ® Linux Enterprise JeOS Just Enough Operating System Sadece gereken parçaları içeren, özellikle sanal ortamlar için ideal OS En önemli avantajları – En basit şekilde özelleştirilmiş bir OS oluşturma – SUSE Linux Enterprise Server taban olarak kullanıldığında sertifikasyonların hepsi geçerli – Farklı hipervizörler için “Mükemmel misafir” OS – Dilediğin kadar optimize et Oluşturduktan sonra yönetim araçları katkısı Ürün yaşam döngüsü kontrolü

SUSE Studio

7 SuSE Studio

8 Live CD/DVD (.iso) USB stick / hard disk image Kiwi Conf. Paket OVF

9 SuSE Studio Online Gezintisi * Ekran görüntüleri sunum ile birlikte ayrıca paketlenmiştir. Lütfen oradan devam ediniz...

SUSE Appliance Toolkit

1 * Build Manage Maintain + Bakım kolaylaştırma + Kurulum basitleştirme + OS özelleştirme SUSE Appliance Toolkit içerisinde yer alan araç- gereç bir uygulama bütününü oluşturma, özellştirme, yönetme, test etme, ürün yaşam döngüsünü kontrol etme, izleme, güncelleme ve hatta müşteriye satış noktasında tüm ihtiyacı karşılayacak şekilde düşünülmüştür. * Yap, işlet, devret

1212 SuSE Appliance Toolkit SUSE Appliance Toolkit SUSE Studio Onsite WebYaST SUSE Lifecycle Management Server SuSE Linux Enterprise Server SuSE Linux Enterprise JeOS SuSE Linux Enterprise Server for Amazon* EC

1313 SuSE Studio Onsite SUSE Studio'nun ayrı bir sunucu üzerinde (size özel) koşan halidir. VT desteği olan bir fiziksel sunucu üzerinde koşmalı ki oluşturduğumuz ürünleri test etme şansımız olabilsin. Tavsiye edilen minimum 8GB bellek ve 100GB veri deposu Ayrı yönetici hakları ve kullanıcı yönetimi arayüzü – Nagios and Munin – Web UI port 80 – Davetiye ile yeni kullanıcı kaydı

SUSE Lifecycle Management Server

1515 Güncelleme İşlemi

1616 SUSE Lifecycle Management Server İşletim sistemi güncellemeleri ile yazılım güncellemelerinizi birlikte uç noktadaki müşterinize iletebileceğiniz tam otomatik bir alt yapıdır. Müşterilerinizin güncellemeleri alımını kontrol edebilir, farklı süreler belirleyebilirsiniz. (subscription) Novell güncellemelerini müşteriniz uygulamadan önce müşterinizin şartlarının aynısında kendiniz test etme şansına sahip olursunuz. CRM sisteminiz için API mevcuttur. Kayıt sistemi mevcuttur. (Registration)

1717 SLMS YaST Modül: Ayarlar

1818

1919 SLMS WebUI

2020

2121

2

2323

2424 Güncelleme Akış Şeması

WebYaST

2626 WebYaST web tabanlı HTTP REST ucuna bağlanan kontrol arayüzüdür. YaST ayarlama modüllerinin bir kısmını kapsar. “Kara Kutu” tabir ettiğimiz appliance yönetimi içindir. Temel Amacı: Bootstrap yaparak kutuyu ayağa kaldırmaktır. Açık Kaynak Lisanslıdır. Kullanıcı dostu bir arabirim (UI), sunar ve firmanıza veya müşteriye özgün şekilde yeniden tasarlanabilir. > Theme desteği mevcuttur.

2727 WebYaST Modülleri Temel ayarlar sihirbazı Tarih/Zaman, Zaman dilimi, NTP Sistem durumu, kapat, yeniden başlat Sistem durumu izleme Güncelleme Ağ ayarları Lisanslama/EULA ve Kayıt Kullanıcılar Servis durdur/başlat/durum Log/Grafikler

2828 WebYaST ile Sistem Önyükleme

2929 WebYaST ile Sistem İlklendirme

3030

3131

3232 WebYaST ile Sistem Ayarları

3 WebYaST ile Sistem Güncelleme

3434 WebYaST ile Sistem İzleme

3535 WebYaST Modül Geliştirme REST plugin iskeletini kullanarak kolaylıkla yeni plugin geliştirme başlangıcı Gereksinim: yast2-devtools >= Gereksinim: Ruby ile yazılım geliştirme bilgisi Adımlar: 1. zypper install yast2-devtools 2. Git deposundan WebYaST kaynağı alınır, 3. y2tool create-new-package rest-plugin

3636 teşekkürler... Emeği geçen tüm gönüllülere ve İstanbul Bilgi Üniversitesine

3737 Bizimle çalışmak ister misiniz? adresine özgeçmişinizi gönderebilirsiniz...

Unpublished Work of Novell, Inc. All Rights Reserved. This work is an unpublished work and contains confidential, proprietary, and trade secret information of Novell, Inc. Access to this work is restricted to Novell employees who have a need to know to perform tasks within the scope of their assignments. No part of this work may be practiced, performed, copied, distributed, revised, modified, translated, abridged, condensed, expanded, collected, or adapted without the prior written consent of Novell, Inc. Any use or exploitation of this work without authorization could subject the perpetrator to criminal and civil liability. General Disclaimer This document is not to be construed as a promise by any participating company to develop, deliver, or market a product. It is not a commitment to deliver any material, code, or functionality, and should not be relied upon in making purchasing decisions. Novell, Inc. makes no representations or warranties with respect to the contents of this document, and specifically disclaims any express or implied warranties of merchantability or fitness for any particular purpose. The development, release, and timing of features or functionality described for Novell products remains at the sole discretion of Novell. Further, Novell, Inc. reserves the right to revise this document and to make changes to its content, at any time, without obligation to notify any person or entity of such revisions or changes. All Novell marks referenced in this presentation are trademarks or registered trademarks of Novell, Inc. in the United States and other countries. All third-party trademarks are the property of their respective owners.