Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MERSİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Meriç Belediyeler Birliği
SUNUM.
ANKARA 2013.
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
SEKTÖRLER ARASI İŞBİRLİĞİNE DAYALI İSTİHDAMI GELİŞTİRME VE GİRİŞİMCİLİĞİ DESTEKLEME PROJESİ “iş arayana, girişimciye ve işletmelere destek” Proje Uygulama.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı EKÖK.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
1 Hayat Boyu Öğrenme Programı / Grundtvig INTEGRA.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşgücü Piyasası ve Eğitim sektörü arasında Karşılıklı Güvenin Oluşturulması.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Mahkûm Kadınlar İçin Kariyer Planlama Merkezleri Projesi
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
KALKINMA AJANSLARI 1 Milli E ğ itim Bakanlı ğ ı Mesleki ve Teknik E ğ itim Genel Müdürlü ğ ü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlı ğ ı.
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ
Safiye BAYRAKTAR. Fransız iktisatçı ve maliyeci Milletler Cemiyeti genel sekreter yardımcılığına atandı Avrupa birliği fikri.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Barışçıl Okuldan Toplumsal Barışa - Demokratik Yurttaş Eğitimi Avrupa Birliği.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ŞANLIURFA.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.7 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.5 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ERZURUM.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ORDU.
DOĞU ANADOLU TARIMSAL ÜRETİCİLER VE BESİCİLER BİRLİĞİ DERNEĞİ.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ANKARA.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MANİSA.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADANA SANAYİ ODASI MECLİS TOPLANTISI
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERNEĞİ
GIDA GÜVENLİĞİ PROJESİ KOBİ EĞİTİM SEMİNERİ
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 GAZİANTEP.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
GAZİANTEP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
AVRUPA UZAKTAN RADYO LABORATUVARI AURL
Sunum transkripti:

Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MERSİN

Proje Detayları

PROJE ÖZETİ BAŞLANGIÇ TARİHİ: PROJE SÜRESİ: 23 Ay FAYDALANICI: Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu SÖZLEŞME MAKAMI: T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı GIZZDH SequaEDUSER UYGULAMA: GIZ International Services, Almanya, Konsorsiyum Ortakları: ZDH, Almanya, Sequa, Almanya, EDUSER,Türkiye ADAPTESK

Proje Detayları Projenin Genel Hedefi: Daha sürdürülebilir bir ekonomik büyümeyi sağlamak amacıyla insan sermayesine daha fazla yatırım yaparak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırılması Özel Hedefler: KOBİ çalışanlarına ve işverenlerine çalışma becerileri kazandırmak ve Eğitim ve Danışmanlık Merkezlerinin hizmet kapasitelerini artırmak yoluyla bu kişilerin yeterliliklerini artırarak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırıması

Projenin Coğrafi Kapsamı 8 İl: Ankara, Bursa, Manisa, Mersin, Gaziantep, Şanlıurfa, Erzurum, Ordu

Teknik Destek Ekibi  Basak Isbir-Karaman Proje Direktörü GIZ  Aise Akpinar Proje Direktörü Eduser Vekaleten Takım Lideri  Michael Dan, Takım Lideri  Liesl Münch, Kapasite Geliştirme & Uyumluluk Kilit Uzmanı  Jove Jankulovski, Eğitim Kilit Uzmanı  NN. İletişim Uzmanı  Çeşitli Kilit olmayan Uzmanlar TESK Ekibi  Elif Güliz Bayram, Kıdemli Operas. Faydalanıcı Tems.  Fuat Elvan, Proje Koordinatörü  Mehmet Güven, Proje Koordinatör Yardımcısı E.Çolpan Erdem Yazıcı, Eğitim Uzmanı  Zeynep Gazioğlu Kayacı, Kapasite Geliştirme Uzmanı  Zeynep Ercan, İletişim Farkındalık Uzmanı  Selin Eren, Kıdemli Olmayan Uzman AdapTESK Proje Ekibi

Eğitim İhtiyaçları Analizi

Başarılar 8 ilin hepsi ziyaret edilmiştir. Ankara dışındaki tüm illerde Başkan, Birlik Genel Sekterleri, Birlik Personeli, Birlik ve Oda Yön. Kur. Üyeleri, Oda Genel Sekreterleri, Esnaf & Sanatkar, Potansiyel Eğitmen ve Paydaşlarla toplantılar yapılmıştır. Mülakat ve 10 farklı anket (toplantılar & online) temel alınarak değerlendirme yapılmıştır. Eğitim İhtiyaçları Analizi

EİA Katılım

Esnaf & Sanatkâr Anket Cevap Oranı

Bölgelerin Mobilizasyonu Toplam ÜyeKatılan E&S% Toplam Anket. E&S % Gaziantep ,17%1360,43% Bursa ,02%110,02% Manisa ,18%1450,34% Erzurum ,28%500,35% Sanliurfa ,06%370,12% Ordu ,42%800,41% Mersin ,13%1520,33% Ankara ,00%850,00% TOPLAM ,18%6110,25%

EİA Bulguları Mersin

Mersin’deki Esnaf / Sanatkârlar … erkek … yaşlarında … şehirde yaşıyor … işe yönelik eğitimleri seviyor … 1-3 günlük eğitimler istiyor … tercihen Salı ve Perşembe … en uygun zaman akşamları Esnaf ve Sanatkârların Genel özellikleri

Mersin’deki E&S’ların Yaşı

Katılan Sektörler - Mersin

Eğitim ihtiyacının olmaması Eğitimin oldukça pahalı olması Para darlığı Eğitimin uzunluğu Eğitimlerin en yoğun dönemde verilmesi Eğitim saatinin uygun olmaması Eğitim yerinin uygun olmaması Eğitmeni beğenmemesi Esnaf&Sanatkarın Eğitime Katılmama Sebepleri

Mersin’de Esnaf Sanatkarların Eğitimlere Katılmama Sebebi

E&S için İhtiyaç Duyulan Eğitim Konuları

Tercih Edilen Eğitim Süresi (E&S)

Tercih Edilen Eğitim Zamanı & Günü (E&S)

Eğitim Süresi: 1-3 gün Üst üste en fazla 3 gün Eğitim Zamanı: Akşam En Uygun Eğitim Günleri: Salı’dan Perşembe’ye Tercih Edilen Eğitim Konuları: İşle İlgili Eğitimler Teknik Eğitimler E&S Eğitimi - Mersin

Mersin Birliği Mersin’deki Birlik … iyi bir üye hacmine sahip … mobilizasyon kabiliyeti yüksek … mesleki eğitim tesisleri mevcut

Birlik Personelinin Eğitim İhtiyaçları - Mersin

Birlik için Tercih Edilen Eğitim Süresi

Birlik için Tercih Edilen Eğitim Zamanı ve Günü

Eğitim Süresi: GS’ler için 2-3 ya da 5 gün, Personel için 1-2 ya da 5 gün YK Üyeleri için 3 ya da 5 gün Üst üste en fazla 2 gün Eğitim zamanı: YK Üyeleri ve Personel için Öğleden Sonraları Genel Sekreterlerin özel bir tercihi yok En Uygun Eğitim Günleri: GS’ler için Perşembe ve Cuma YK Üyeleri & Personel için Cumaları Birlik Eğitimi - Mersin

Mersin’deki Odalar … pek çok farklı sektörde faal … ağırlıklı sektörler Metal & Makine (10%), Araba & Motorlu Taşıtlar (8%), Kağıt & Baskıcılık (7%) Uaşım (6%), Gıda Hizmetleri (6%)

Mersin’deki Odaların Aktif Olduğu Sektörler

Training Needs Chambers Mersin

Odalar için Tercih Edilen Eğitim Süresi

Odalar için Tercih Edilen Eğitim Zamanı ve Günü

Eğitim Süresi: GS’ler & YK üyeleri için 2-3 gün, Üst üste en fazla 2 gün Eğitim Zamanı: GS’ler için sabahları YK Üyeleri için akşamları En Uygun Eğitim Günleri: GS’ler için Salı’dan Cuma’ya Yön. Kur. Üyeleri için Salı’dan Perşembe’ye Odaların Eğitimi - Mersin

Genel Bulgular Mersin görece yüksek bir üye hacmine sahip Tüm birlikler E&S göstergesine ulaşabilmek için üye sayılarının yaklaşık %10’unu mobilize etmelidir Tüm Birlikler potansiyel esnaf ve sanatkarı proje faaliyetlerine dahil etmek istiyor Tüm Birlikler eğitimlerin ilçelerde de olmasını istiyor Tüm Birlikler 2 veya 4 öncelikli sektörle sınırlandırılmak istemiyor- tüm büyük ve aktif odalar / üyeler dahil edilmeli Eğitimler kısa ve talep odaklı olmalı Potansiyel eğitmenlerin tecrübesi E&S, Birlik ve Odaların eğitim ihtiyaçlarıyla uyuşuyor – projenin sürdürülebilirliği açısından iyi EİA Bulgularına İlişkin Özet Bilgiler

Birlik ve Odalar için önerilen eğitimler Eğiticilerin Eğitimi için tasarlanan dersler (1.8) Birlik /Oda Personeli için 15 günlük bir eğitim Mesleki Eğitim Personeli için 5 günlük bir eğitim Eğitim Süpervizörleri için 2 günlük bir eğitim Birlik & Oda Personeli için planlanan eğitimler (1.9) Birlik Personeli için 3 günlük 3 eğitim (7 il) Oda Personeli için 3 günlük 3 eğitim (Tüm iller) Birlik & Oda Yönetimi için planlanan eğitimler (1.10) Birlik GS için 3 günlük 1 eğitim (Ankara’da) Birlik Başkanları için 3 günlük 1 eğitim(Ankara’da) Oda GS için 3 günlük 2 eğitim (tüm iller) Oda Başkanları için 1 günlük 2 eğitim (tüm iller) Oda Yön. Kur. Üyeleri için 1 günlük 2 eğitim (tüm iller) EİA Bulgularına İlişkin Özet Bilgiler

Esnaf & Sanatkarlar için önerilen eğitimler Esnaf & Sanatkarlar için Genel Eğitimler (2.1A) Haftalık akşam/öğleden sonra dersler Bilgisayar odasında haftalık uzaktan eğitim İki haftada bir 2 günlük eğitimler Aylık olarak kurumlarla birlikte düzenlenen eğitimler İki ayda bir zorunlu eğitimler Esnaf &Sanatkarlar için Sektöre yönelik Eğitimler (2.1B) İki ayda bir düzenlenen 4 günlük eğitim (Tüm iller) Üç ayda iki kez düzenlenen 10 günlük yoğun eğitim (Tüm iller) EİA Bulgularına İlişkin Özet Bilgiler

TDE aşağıdaki sektörlerde çalışmayı önermektedir*: Metal & Makine Araba & Motorlu Taşıtlar Elektrik & Elektronik Tekstil Kağıt & Baskıcılık Gıda Üretimi Ağırlama Sektörü de dahil olmak üzere Gıda Hizmetleri Küçük Perakendecilik Sağlık & Güzellik Ulaşım *Üyeler, görüşmeler ve EİA Araştırmasına olan katılıma dayanmaktadır Mersin’deki Başlıca Sektörler

Uygulama Stratejisi

Eğitim Uygulama Konsepti (3 Aşamalı) Farkındalık Stratejisi E&S’ların mesleki mobilizasyonarının sağlanması Eğitim & Danışmanlık Hizmetlerinin Kurumsallaşması Eğitimlerin standart ve düzenli olarak gerçekleştirilmesinin sağlanması İllerde Ana Eğitim Uzmanlarının Yetiştirilmesi Birliklerin, Odaların ve E&S’ların eğitimi için gerekli eğitim kaynaklarının mevcut olmasını sağlamak Uygulama Stratejisi

E&S Eğitimlerinin Uygulanışı E&S’ların Bilgi ve Uyum Yeteneğinin Artırılması Farkındalık oluşturma / İletişim Çeşitli formatlarda kurumsallaşmış eğitim Aylık eğitim programı

AEU’nun görevleri arasında şunlar yer alır: Yerel Proje Koordinatörüne / Birlik Yönetimine eğitim etkinliklerinin / toplantılarının örgütlenmesinde ve yürütülmesinde destek olmak Birliklere, Odalara ve Esnaf Sanatkarlara Eğitim vermek Esnaf sanatkarlara yönelik danışmanlık hizmetlerinde Birliğe desteğe vermek; Farkındalık oluşturma kampanyasının yürütülmesinde Birliğe destek olmak Eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesi için projenin paydaşlarıyla bağlantı kurmak; Pilot illerde proje hakkında irtibat kurulacak kişi olarak görev yapmak. İllerdeki Ana Eğitim Uzmanlarının (AEU) görevleri

İlginize Teşekkürler