1 ÖNEMLİ İTİKADI MEZHEPLER  1- Ehl-i Sünnet Kavramı  2- Ehl-i Bid’at Kavramı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

İSLAM DİNİNE GÖRE MEZAR İNŞA ETTİRMEK. Ulemanın çoğu tesnim in, yani kabrin üstünün deve hörgücü gibi yapılıp yerden bir karış kadar yükseltilmesinin.
Hadis Usûlü 11. Ders (13. hafta)
Ramazan ve Kur’an Vaazı
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 15 Ekim 2014, Çarşamba Kur’an’ı anlamada izleyeceğimiz yöntem DERS 3
REĞAİB KANDİLİ.
Kur’ân Doğru Bilgiye Önem Verir
NAMAZ Görmedin mi? göklerde ve yerde bulunan herşey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah´a hakikaten secde ediyorlar.
Hadis Usûlü 2. Ders (2. hafta)
Güzellik ve Güzelleşme
HZ.PEYGAMBER (S.A.V.)’İN ÜMMETİNE MİRASI;GÜVENİLİR VE DOĞRU OLMAK
DEĞERLER EĞİTİMİ HAKSIZ KAZANÇ
RABBENA DUALARI YAZILIŞI ANLAMI FAZİLETİ HAZIRLAYAN: RESUL ŞAHİNER
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLAR İLE İLGİLİ HADİS VE AYETLER
MEZHEPLER.
TERAVİHLE RAMAZANI YAŞAMAK
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
Kötülüge Karsı Iyilik Idris Yavuzyigit /idrisyavuzyigit.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
NEVEVÎ. الحديث الأول عن أمير المؤمنين أبي حفص عمر بن الخطاب رضي الله تعالى عنه قال : سمعت رسول الله صلى الله تعالى عليه وعلى آله وسلم يقول : « إنَّما.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi 6. Ders.
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Son Dönem -devam 11. Ders.
Rahmân, Rahîm olan Allah’ın ismiyle.
1 1.ÜNİTE KUR’AN’A GÖRE HZ. MUHAMMED’(sav)İN KONUMU SAYFA:
UMRE İBADETİ ÜLÜĞÜ Recep ŞAHAN Viyana.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Performans ödevi
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
HADİSLERİN BİZLERE ULAŞMA MACERASİ. حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا يَحْيَى، عَنْ شُعْبَةَ، حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ، مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ
Denge nedir?.
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ. Her dinin milletin kutsal veya diğer zaman dilimlerinden farklı kabul ettiği kendine özgü belirli gün ya da ayları vardır. Yüce.
EĞİTİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (Hizmet İçi Eğitim ve Rehberlik Daire Başkanlığı) VAAZLARDA HADİSLERDEN YARARLANMA ESASLARI Sunum: Abdurrahman AKKUŞ.
1 3. Şerh Ve Derlemecilik Dönemî  Hicrî 8. asır ortalarından başlayıp, asrımızın başına kadar devam eden bu dönem kelâm ilminin taklid, duraklama ve gerileme.
Sunabihi (Rah Aly.) anlatıyor: Ölüm döşeğinde yatmakta olan Ubade b. Samit'i (R.A.) ziyarete gittim. Onu gürünce ağladım. Ubade, "Dur biraz! Neden ağlıyorsun?
EĞİTİMLE İLGİLİ HADİSLER
B- Ehl-i Bid’at 1. Mutezîle 2. Şia 3. Haricîyye 4. Mürcîe
Aile Hayatımız T.C. ŞEHZADELER MÜFTÜLÜĞÜ. Aile Hayatımız T.C. ŞEHZADELER MÜFTÜLÜĞÜ.
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
- HADİS - 1- Peygamber Efendimizin söz, fiil ve takrirlerinin sözlü ifadesidir. 2- Peygamberimize izafe edilen söz, fiil, takrir ile yaradılış veya ahlaka.
İSTİŞARE VE ÖNEMİ.
Hz. İbrahim Prof. Dr. Şadi Eren.
MUHARREM AYI VE AŞURE GÜNÜ
REGAİP KANDİLİ HAZIRLAYAN:
RAMAZAN AYI VE ORUÇUN FAZİLETİ HAZIRLAYAN: İbrahim SUCUOĞLU
UMRE İBADETİ ÜLÜĞÜ.
Zayıf Hadis Sahih ve Hasen hadis şartlarını taşımayan hadistir.
Sahih hadislerin anlaşılma problemi
HADİS USULÜ Hadis Usulü:kabul ve red yönünden ravi ile mervinin (rivayet edilen hadisin) durumunun bilinmesidir. Hadisler üç bakımdan ele alınırlar Ravi.
İFRAT VE TEFRİT İfrat: Herhangi bir konuda gereğinden fazla ileri gitme, aşırıya kaçmak, ölçüyü aşmak anlamına gelir. Tefrit: Herhangi bir konuda geride.
Hint Alt Kıtasında Sünnet
HADİS Mİ DEĞİL Mİ?.
DADAŞKENT MERKEZ CAMİİ
Hadis Alimlerin Uydurma Hadislerin Cazibesine Katıldıkları İddiası ve Eleştirisi
İslam Medeniyetinde VAKIF VE SOSYAL DAYANIŞMA
HZ. Muhammed’in Hayatı Performans görevi. Peygamberimizin sağlığı korumak ile ilgili örnek almamız gereken sünnetleri KONU.
Din Kardeşliği ve Önemi
CUMA GÜNÜ VE NAMAZI.
KÜTÜB-İ SİTTE MUSANNİFLERİ
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
İMÂNLA İLGİLİ HADİS-İ ŞERİFLER عن عبدالله بن عمرو رَضِيَ اللّهُ عَنْهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ
يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِى الْاَرْضِ حَلَلاً طَيِّباًوَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِۜ اِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُب۪ينٌ Bakara 168.
HADİS Mİ DEĞİL Mİ?. “Vatan sevgisi imandandır.” Bu sözün halk arasında Peygamber Aleyhisselam’a nispeti pek yaygındır. Fakat kaynaklarda bunun hadis olmadığı.
HASET VE KISKANÇLIK HASTALIĞI HAZIRLAYAN:Enes Ziya Maraşlı.
Amentü Hassasiyeti. İNSAN BİR DİN SEÇMEK ZORUNDA MIDIR ?
Sunum transkripti:

1 ÖNEMLİ İTİKADI MEZHEPLER  1- Ehl-i Sünnet Kavramı  2- Ehl-i Bid’at Kavramı

2 Ehl-i Sünnet  Peygamber Efendimiz bir hadislerinde, Yahudilerin 71, Hıristiyanların 72, ümmetinin de 73 fırkaya ayrılacağını, bu 73 fırkanın birinin kurtuluşta, diğerlerinin ateşte olacağını haber vermiştir.  Birçok âlim hadisteki rakamları gerçek sayılar olarak kabul etmiş, mezhepleri 73 sayısına vardırmak için gayret göstermişlerdir.

3 Ehl-i Sünnet  Ebu Davud 2/503, Tirmizi 3/367, İbn-i Mace 2/479, İbn-i Hibban 1834, Hakim 1/128, Ahmed 2/332, Ebu Yala 3/280 de rivayet etmişlerdir.  Tirmizi hadisin hasen/sahih olduğunu, Hakim Müslim’in şartlarına göre sahih olduğunu söylemiştir.  Hadisin son kısmı olan biri hariç hepsi cehennemdedir.

4 Ehl-i Sünnet  Ulema ikiye ayrılmıştır.  Kabul etmeyenler (İbn Hazm)  Kabul edenler (İbn Teymiyye)  ستفترق أمتي على نيف وسبعين فرقة كلها في الجنة إلا واحدة  ستفترق أمتي على ثلاث وسبعين فرقة الناجية منها واحدة والباقون هلكى  ستفترق أمتي ثلاثا وسبعين فرقة كلها في النار إلا واحدة وهي ما أنا عليه وأصحابي  ستفترق أمتي على ثلاث وسبعين فرقة اثنتان وسبعون في النار وواحدة في الجنة وهي : من كان على مثل ما أنا عليه وأصحابي

5 Ehl-i Sünnet  سَتَفْتَرِقُ أُمَّتِى عَلَى ثَلاَثٍ وَسَبْعِينَ فِرْقَةً  سَتَفْتَرِقُ أُمَّتِي عَلَى بِضْعٍ وَسَبْعِينَ فِرْقَةً ، أَعْظَمُهَا فِرْقَةُ قَوْمٍ يَقِيسُونَ الآمُورَ بِرَأْيِهِمْ فَيُحَرِّمُونَ الْحَلاَلَ وَيُحَلِّلُونَ الْحَرَامَ.  ستفترق أمتي على ثلاث وسبعين فرقة كلهن إلى النار ما خلا واحدة ناجية وكلهم يدعي تلك الواحدة.  أَلاَ إِنَّ مَنْ قَبْلَكُمْ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ افْتَرَقُوا عَلَى ثِنْتَيْنِ وَسَبْعِينَ مِلَّةً وَإِنَّ هَذِهِ الْمِلَّةَ سَتَفْتَرِقُ عَلَى ثَلاَثٍ وَسَبْعِينَ ثِنْتَانِ وَسَبْعُونَ فِى النَّارِ وَوَاحِدَةٌ فِى الْجَنَّةِ وَهِىَ الْجَمَاعَةُ  إِنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ افْتَرَقَتْ عَلَى إِحْدَى وَسَبْعِينَ فِرْقَةً ، وَإِنَّ أُمَّتِي سَتَفْتَرِقُ عَلَى ثِنْتَيْنِ وَسَبْعِينَ فِرْقَةً ، كُلُّهَا فِي النَّارِ ، إِلاَّ وَاحِدَةً وَهِيَ : الْجَمَاعَةُ

6 Ehl-i Sünnet  Genel olarak hadisin ilk kısmını sahih kabul etmişler son kısmını ise mevzu kabul etmişlerdir.  Çokluktan kinaye  hadisteki  1- “kurtuluşa erenler”  2- “ateşte olanlar”  A) Ehl-i sünnet  B) Ehl-i bid'at