MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HEDEF VE MOTİVASYON BAHAR DOĞAN UTKU KOLEJİ REHBERLİK BİRİMİ.
Advertisements

DÜZLEM DERSHANESİ REHBERLİK SERVİSİ
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
Fen Bilimleri Merkezi.
Hareketlerimizin kaynağı
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
MOTİVASYON NEDİR? İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır.
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Bursa Birey Dershaneleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
MOTİVASYON SINAV KAYGISI STRES YÖNETİMİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
YÖNETİM VE MOTİVASYON.
MOTİVASYON.
2014 YGS VE LYS İÇİN MOTİVASYON SEMİNERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
BAŞARI VE MOTİVASYON MOTİVASYON.
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
NİÇİN ÇALIŞMALIYIM.
MOTİVASYON.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
BAŞARI VE MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MOTİVASYON.
BAŞARABİLMEK.
Kemal Ural Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
MOTİVASYON SINAV KAYGISI STRES YÖNETİMİ
MOTİVASYON Hazırlayan: Şenol GÖKSOY Bayramiç İmam Hatip Lisesi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
Ders Çalışma Teknikleri.
MOTİVASYON SINAV KAYGISI
MOTİVASYON VE VERİMLİ ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
. MOTİVASYON REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hazırlayan Hatice PAKSOY
1 MOT İ VASYON ARDAHAN REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ.
Pozitif Psikoloji Uzm. Psk. Aslı BAŞABAK.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
. REHBERLİK SERVİSİ MOTİVASYON NEDİR? İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici gücü oluşturur. İşte.
MOTİVASYON.
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU TEOG İLK 3 ÖĞRENCİSİ –Taha Emir Arslan –Bican Çağrı Göksel – Ramazan Duyar.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
MOTİVASYON VE HEDEF.
EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
1 MOT İ VASYON 2 İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici gücü oluşturur. Bu itici güce “GÜDÜ” adı.
. ÜNAL AYSAL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
NİÇİN ÇALIŞMALIYIM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KASTAMONU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
KİRAZLIYALI TEVFİK FİKRET ORTAOKULU
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Sunum transkripti:

MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle motivasyonun önündeki engellerin kaldırılması gerekir. Bu engeller; -Çalışmaya Başlayamamak -Çalışmayı Sevmemek -Başka Şeyler Yapmayı İstemek ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMAK Çalışmaya başlayamamanın nedeni çalışılması gereken dersi veya konuyu sevmemektir. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Neden çalışmanız gerektiğini düşünün, Hedef tespiti yapın, Çalışacağınız konuyla ilgili, ilginizi çekecek sorular çıkarın ve bunlara cevap arayın, Dersin veya konunun sevebileceğiniz bölümlerini düşünün. ÇALIŞMAYI SEVMEMEK Çalışmayı sevmemenin en büyük nedeni çalışılacak dersi veya konuyu anlamamaktır. Çalışılacak olan ders veya konuyu anlayabileceğiniz kaynaklardan çalışın, Hedefinizi parçalara bölün, Hedefinize ulaştığınızı hayal edin, Grup çalışması yapmayı deneyin BAŞKA ŞEYLER YAPMAYI İSTEMEK Bu durum çalışmaktan verim alamamaktan kaynaklanır. Verim alamamanın nedeni ise öğrenilenlerin günlük hayatta gerekliliğine inanmamaktır. Plansızlık ve bahanelere takılıp kalmak da bu sorunu oluşturur. Öğrendiğiniz bilgilerin sınavda karşınıza çıkacağını düşünün, Sorumluluğu ele alın, hayatınızla ilgili kararlar almayı bahanelerle engellemeyin.

Başaracağına İnanmama MOTİVASYONU BOZAN ETKENLER Çalışma İsteksizliği Endişeye Kapılmak Kendine Güvenmeme Başaracağına İnanmama Umutsuzluğa Kapılma ÇÖZÜMLER 1- ÇALIŞMA İSTEKSİZLİĞİ Çalışma isteksizliği pek çok nedene bağlı olabilir. Bunları: Hedef tespiti yapmamak, Plansız çalışmak, Çalışılacak konuyu – dersi anlamamak, Çalışılacak yerin çok olması, Çalışmayı ertelemek, olarak sıralayabiliriz.

ÇALIŞMA İSTEKSİZLİĞİNİ ORTADAN KALDIRMAK İÇİN; Ders çalışmayı bir İHTİYAÇ olarak gör. HEDEF tespiti yap. ANLA – SOR. Dersi EĞLENCELİ hale getir. Bütünü PARÇALARA ayır. Başarıyı HAYAL ET. GRUP çalışması yap. Belirsizliği ortadan kaldırmak için PLAN YAP. YAPILMAMIŞ DİĞER İŞLERİ HALLET. Mazeret üretme, elindeki İMKANLARI düşün ve değerlendir. Çalışmayı ERTELEME. Duvarına motivasyonunu artıracak SÖZLER as. Hayata OLUMLU BAK. Her şey düşüncede başlar. SOSYAL İHTİYAÇLARINI göz ardı etme. Sevdiğin işlere vakit ayır. İNAN!... İnanmak başarmanın yarısıdır. ÇİVİ ÇİVİYİ SÖKER. Çalışmayı istemediğin zamanlarda bile çalışmayı dene.

OKS sınavına hazırlanan bir öğrenciyi endişelendiren iki durum vardır. 2-ENDİŞEYE KAPILMA OKS sınavına hazırlanan bir öğrenciyi endişelendiren iki durum vardır. 1) Deneme Sınavlarının sonuçları, 2) Konuları yetiştirememe düşüncesi, Bu endişeleri yenmek için a) Deneme sınavlarını bir boy aynası gibi düşünün, b) Planlı programlı çalışın. 3-KENDİNE GÜVENSİZLİK Öğrencinin kendine güvensizliği kendini tam olarak tanımamasından ve başarılı olacağına inanmamasından kaynaklanır. Bunun için; - Öncelikle kendinizi her yönünüzle çok iyi tanıyın. Performansınızı ,yapabileceklerinizi tespit edin. - Bilinçaltınıza daima yapabileceğinize, başarabileceğinize dair olumlu mesajlar gönderin. 4-BAŞARACAĞINA İNANMAMA OKS sınavına hazırlanan bir öğrencinin önündeki en büyük engel nedir? - Sayısı çok fazla olan rakipleri mi? - İyi bir okulda okumuyor olması mı? - Yeterli ölçüde ders çalışma ortamına sahip olamayışı mı? - Yoksa bizzat sınavın kendisi mi? HANGİSİ? KİŞİNİN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL KENDİSİDİR? OKS ile ilgili olumsuz düşünceler ve başaramayacağına dair inançlar aşılması zor olan en büyük engel ve geçilmesi güç olan en büyük rakiptir. Bu yüzden başaramayacağınıza dair inançlarınız varsa hemen bunlardan kurtulun. 5- UMUTSUZLUĞA KAPILMA PES ETME Motivasyonun önündeki bir diğer iç etken de umutsuzluğa kapılarak, pes etmedir. -Olmuyor, -Ne yaparsam yapayım sonuç değişmiyor, -Boşuna uğraşıyorum, Siz de bu sözcükleri sık sık kullanıyorsanız pes etme sinyalleri vermeye başladınız demektir. Ve pes etmeye başlamak her şeyin sonunu hazırlar. Tüm emeğiniz,çabanız boşa gider. ÖYLEYSE; Ne olursa olsun asla pes etmeyin ve vazgeçmeyin Aynen sular gibi...” UNUTMAYIN Mermeri delen suyun gücü değil devamlılığıdır.”