6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TÜKETİCİ DAVRANIŞI.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TÜKETİCİ PAZARI ve TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
İNTERNET VE İNTERNET ÜZERİNDEN PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN BAŞLAMASININ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BTEP 301 – KONU 6.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Bolum 4- 2.
8 – 1 Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall. Yalın Üretim 8 For Operations Management, 9e by Krajewski/Ritzman/Malhotra.
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
MOTİVASYON.
10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
1 9 Marka Değeri Yaratma.
4 Pazarlama Araştırmasının Yürütülmesi 1. Bölüm Soruları  İyi bir pazarlama araştırmasını oluşturan unsurlar nelerdir?  Pazarlama verimliliğini ölçmek.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
21. Pazarlama Kongresi - Kütahya
Tüketici Karar verme Süreci
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PAZARLAMA FİNANS İŞLETME FONKSİYONLARI ve PAZARLAMA PAZARLAMA ÜRETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın alma davranışlarını nasıl etkilemektedir?  Tüketici tepkilerinin pazarlama programına etki eden temel psikolojik süreçler nelerdir?  Tüketiciler satın alma kararlarını nasıl verirler?  Tüketiciler bilinçli ve mantığa dayalı bir karar sürecinden nasıl ayrılırlar?

Tüketici Davranışları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-3

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-4 Tüketici Davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir? Kültürel Faktörler Sosyal Faktörler Kişisel Faktörler

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-5 Kültür Nedir? Kültür kişinin aile ve diğer temel kuruluşlarla sosyalleşme süreçleri sonucunda edindiği istek ve davranışların ana belirleyicisidir.

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-6 Alt Kültürler  Milletler  Dinler  Irk Gurupları  Coğrafik Bölgeler

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-7 Amerikan Kültürü ile ilgili şaşırtıcı gerçekler  Ortalama bir Amerikalı:  yılda 300 adet sakız çiğner  yılda 9 kez sinemaya gider  yılda 4 kez seyahat eder  her yıl 7 spor aktivitesine katılır

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-8 Sosyal Sınıflar En üst sınıf Alt-üst sınıf Üst-orta sınıf Orta sınıf.Çalışan Sınıf Üst-alt sınıf En alt sınıf

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-9 Sosyal Faktörler Referans Guruplar Aile Sosyal roller Statüler

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-10 Referans Guruplar  Üyelik gurupları  Birincil guruplar  İkincil guruplar  İstek uyandıran guruplar  İlişkisel olmayan guruplar

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-11 Satın Alma Kararlarını Etkileyen Aile Farklılıkları

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-12 Kişisel Faktörler  Yaş  Yaşam döngüsünün mevcut evresi  Meslek  Varlık  Kişilik  Değerler  Yaşam Bişimi  Benlik kavramı

Yaş ve Yaşam Döngüsünün mevcut Evresi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-13

Meslek ve Ekonomik Koşullar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-14

Kişilik Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-15

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-16 Marka Kişiliği  İçtenlik  Heyecan  Liyakat  Çok Yönlülük  Sağlamlık

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-17 Tablo 6.2 SSYB Pazarlama Bölümleri (Sağlık ve Sürdürülebilir Yaşam Biçimleri)  Sürdürülebilir Ekonomi  Sağlıklı Yaşam Biçimleri  Ekolojik Yaşam Biçimleri  Alternatif Sağlık Hizmetleri  Kişisel Gelişim

Şekil 6.1 Yüketici Davranış Modeli Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-18

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-19 Motivasyon Freud’un Teorisi Davranış bilinçaltı Motivasyonu tarafından yönetilir Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Davranış en ufak karşılanmamış İhtiyaca göre şekillenir Herzberg’in İki-Faktör Teorisi Davranış motive edici ve hijyen faktörleri ile yönetilir

Maslow’un Hiyerarşisi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-20

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-21 Algı  Seçici algı  Seçici saklama  Seçici çarpıtma  Bilinçdışı algı

Öğrenme Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-22

Duygular Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-23

Hafıza Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-24

Şekil 6.3 State Farm Zihin Haritası Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-25

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-26 Şekil 6.4 Tüketici Satın Alma Süreci Problem Teşhisi Bilgi Araştırması Alternatiflerin Değerlendirilmesi Satın Alma Kararı Satın Alma Sonrası Davranış

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-27 Bilgi Kaynakları ReklamKişisel HalkDeneyimsel

Şekil 6.5 Karar Alma Sürecinde Birbirini İzleyen Adımlar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-28

Tablo 6.4 Bir Tüketici’nin Dizüstü Bilgisayarlar Markalarına yönelik Düşünceleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-29

Şekil 6.6 Alternatif Değerlendirme ve Satın Alma Süreçeri Arasındaki Adımlar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-30

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-31 Telafisi Olmayan Modellerin Seçimi  Bağlayıcı  Sözlüksel  Bakış açısına bağlı eleme

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-32 Öngörülen Riskler  Görevsel  Fisiksel  Finansal  Sosyal  Psikolojik  Zaman

Şekil 6.7 Tüketiciler Ürünleri Nasıl Kullanır ve Elden Çıkarır Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-33

Düşük-Dahiliyetlerde Karar Verme Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-34

Karar Sezgileri  Elde Edilebilirlik  Kişileştirilebilirlik  Güven ve uyum Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-35

Tasarlama Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-36

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-37 Zihinsel Muhasebe  Tüketiciler genellikle:  Kazanımları diğerlerinden ayırır  Kayıpları entegre eder  Kü.ük kayıpları daha büyük kazanımlara entegre eder  Küçük kazanımları büyük kayıplardan ayırır

Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular  Tüketici özellikleri satın alma davranışlarını nasıl etkilemektedir?  Tüketici tepkilerinin pazarlama programına etki eden temel psikolojik süreçler nelerdir?  Tüketiciler satın alma kararlarını nasıl verirler?  Tüketiciler bilinçli ve mantığa dayalı bir karar sürecinden nasıl ayrılırlar? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-38