1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
KURUMSAL STRATEJİLER.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Yeni Pazarlama Teknikleri
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Turizm Pazarlaması Çevresi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

1

“turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2

 Belirli bir zamanda belirlenmiş bir satış düzeyine ulaşmak,  Verimliliği arttırmak,  Belirli bir dönemde pazardaki payı arttırmak,  Ticari riski azaltmak,  İşgören verimliliğini arttırmaktır. 3

 Geçmiş dönem verilerini dikkate alan ancak geleceğe yönelik,  Organize edilebilir,  Programlanabilir,  Belirli bütçe kararlarına dayandırılmış,  Turizm işletmesinin hedefleri ile ilişkili ve tutarlı,  Net ve basit,  Hedef pazara uygun ve hedef pazarın öncelikleriyle tutarlı,  Genel amaçlara uygun olmalıdır. 4

 Pazarlama çabalarının eşgüdümleştirilmesi,  Denetim standartlarının geliştirilmesi,  Temel hedef ve politikaların, amaçların daha doğru saptanması,  İlgili tüm kişilerin sorumluluklarının kavranması,  Beklenmedik değişikliklere karşı hazırlıklı olmak, 5

 Geleceğin sistemli olarak düşünülmesi,  İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerinin, pazardaki tehdit ve fırsatların ortaya çıkarılması,  Uzun dönemli planlar yapmaya katkıda bulunması,  Rakipler ve pazardaki durumları hakkında bilgi sahibi olunmasıdır. 6

1. Aşama: Durum Analizi 2. Aşama: Vizyon, Misyon, Hedefler Ve Amaçlar 3. Aşama: Stratejilerin Belirlenmesi4. Aşama: Uygulanacak Planın Seçimi5. Aşama: Denetim Ve Düzeltme 7

 Turizm işletmeleri, izlenen stratejilerle hedeflere ulaşamadığında, yeni bir büyüme stratejisi seçerek, hedeflenen kar ve satış düzeyine ulaşmaya çalışır.  İzlenebilecek stratejiler 3 grupta toplanabilir:  A. Yoğun büyüme stratejileri,  B. Bütünleştirici büyüme stratejileri,  C. Çeşitlenerek büyüme stratejileri 8

 A. Yoğun Büyüme Stratejisi: 3 grupta incelenebilir:  1. Pazara girme (nüfuz etme) stratejisi: Ürünün pazarda mevcut kullanıcılar tarafından daha fazla talep edilmesini sağlamak, rakiplerin müşterilerini kazanmak ve ürünü kullanmayanları da ürünü kullanır hale getirmek..  Yoğun reklam ve özendirme çalışmaları ile.. 9

 A. Yoğun Büyüme Stratejisi: 3 grupta incelenebilir:  2. Pazar geliştirme stratejisi: Mevcut turizm ürünlerini yeni pazarlara sunarak satışları arttırmak.  Örneğin; Coca Cola’nın stratejisi..  Ruslara satılan HD tatillerini, Almanlara da satmaya başlamak gibi 10

 A. Yoğun Büyüme Stratejisi: 3 grupta incelenebilir:  3. Ürün geliştirme stratejisi: Ürünün bileşiminde birtakım değişiklikler yaparak mevcut pazarlarda satış hacmini geliştirmek.  Mevcut ürün geliştirilir ya da mevcut bir pazara yeni bir ürünle girilir.  Örneğin; plaja yeni bir su kayağı getirmek 11

 B. Bütünleştirici Büyüme Stratejisi: Turizm işletmeleri, geriye veya ileriye doğru ya da yatay bütünleşme yoluyla da büyüyebilir.  İleriye doğru bütünleşme: Dağıtım kanalımda kendisinden sonraki kanal düzeyinde yer alan bir işletmeyi ele geçirmek  Çitçi Fırın  Süt Üreticisi Mandıra 12

 Geriye doğru bütünleşme: Dağıtım kanalımda kendisinden bir önceki kanal düzeyinde yer alan bir işletmeyi ele geçirmek  Süpermarketlerin üretim, ambalajlama işlemlerini kendisinin yürütmesi, bir çok yan üretim tesislerinin kurulması 13

 Yatay bütünleşme: Aynı kanal düzeyindeki işletmeler arasındaki birleşme anlamına gelmektedir (Otel zincirleri gibi) 14

 C. Çeşitlenerek Büyüme Stratejisi: Yeni pazarlara yeni ürünle girilir. 3 grupta incelenebilir:  Uyumlu çeşitlendirme: Mevcut ürün dizisine yeni ürünlerin eklenmesi (otelin alakart restoranlarına Meksika restoranını eklemesi gibi) 15

 Yatay çeşitlendirme: Mevcut ürünlerle herhangi bir benzerliği olmayan ürünlerin satışa sunulması (bir otelin fitness salonu/kumarhane açarak yeni bir hedef kitleye hizmet vermesi gibi)  Ya da McDonald’s’ın dondurma da satabilmesi..  Ya da cep telefonu üreticilerinin el bilgisayarı üretmeye başlaması.. 16

 Çoklu çeşitlendirme: Mevcut ürünlerle hiçbir ilişkisi olmayan ürünlerin yeni müşterilere sunulması (bir otel zincirinin medya kuruluşu satın alması gibi) 17