Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
Advertisements

TÜKETİCİ HAKLARI.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLİNÇ DÜZEYİ
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR
TEMEL İNSAN HAKLARINDAN BİRİDİR
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
Medeniyetin ilerlemesi ve gelişmesi sonucu yeni faaliyet alanlarının ortaya çıkması bunların hukuk açısından tabi olacakları hukuk dalını saptamada yazarları.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
E- Ticaret Altyapısı.
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
“EN İYİ DENETÇİ KİŞİNİN KENDİSİDİR.”
TÜKETİCİ HAKLARI.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
TÜSİAD VE FİKRİ HAKLAR Murat Peksavaş TÜSİAD Fikri Haklar Çalışma Grubu Başkanı.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama İlkeleri.
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Hazırlayan:Kerem Dolapçıoğlu
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLİNÇ DÜZEYİ
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLİNÇ DÜZEYİ.
TAKSİTLİ SATIŞ. “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” ile tüketici hakları yasal güvence altına alındı. Tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
PLANLAMA  GEÇMİŞ VERİLERDEN FAYDALANARAK GELECEĞE YÖNELİK TAHMİN,
DÜNYADA TÜKETİCİ HAKLARI ve UYGULAMALARI
TURİZM İŞLETMELERİNİN UYGULAMA İLE İLGİLİ SORUNLARI: TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI Hazırlayan: Gökhan GÜMÜŞ.
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
MÜŞTERİ KAVRAMI Piyasadaki herhangi bir ürünü satın alan ya da faydalanan bu kişiler tüketici olarak adlandırılmaktadır. Ancak, ürün farklılaşması talep.
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
TÜRK KOOPERATİFÇİLİĞİNİN AŞILMASI GEREKLİ SORUNLARI
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ VE TÜKETİCİ MAHKEMESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine üyelik

Tüketici; “ ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için nihai bir mal ve hizmeti satın alıp kullanan ya da kendi kendine üretip kendisi kullanan ve hiçbir mübadeleye sokmayan kişi, kurum ve aile ”

SİZİ YASA KORUR ! SİZİ YASA KORUR !

Tüketici; etki altında kalabilen, fikir değiştiren, sürekli tatmin arayan, davranışları zor çözümlenebilen bir birey haline gelmiştir.

Küreselleşmeyle birlikte;  Bilim ve teknoloji piyasaya/tüketiciye daha önce hiç sunulmayan malları sunmakta, bilinçdışı karar verme yetisini ve sağduyu etkilemektedir. Bu istem tüketiciyi baskı altına alıyor ve istem dışı davranışlara yönlendiriyor. KOMPLEKS PİYASA KARAR VERME YETİSİ

BİLİÇLİ TÜKETİCİ NEDİR Bir mal veya hizmeti satın alırken temel gereksinimini ön planda tutan, satın alacağı mal ve hizmetlerin kaliteli, güvenli, ucuz ve sağlıklı olması için araştırma yapan, tüketici haklarını bilen ve savunan, reklamların etkisinde kalarak davranış göstermeyen, israf yapmayan kişilerdir

ÖNERİLERİLERİMİZ A.Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz B.Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız C.Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız. D.Bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.

Tüketiciyi Güçsüz kılanlar  Dünya markalarının çoğalması,  giderek yaygınlaşan elektronik ticaretin sınır tanımaması,  departmanlı mağazaların artması,  mal ve hizmetlerin çeşitlenmesi,  aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar gibi satış tekniklerinin yaygınlaşması ile tüketici piyasadaki mal ve hizmetlerin kalitesini, niteliğini ve niceliğini bilemez duruma gelmiş güçsüz duruma düşmüştür

KARAR VERMEDE ZORLUKLAR  Artan tüketici ihtiyaçları yaşamı karmaşık bir hale getirmiş,  Yoğun tutundurma çabaları ihtiyaçlar açısından öncelikleri değiştirmiş,  Tüketim kalıpları değişerek tüketimde dengeleri bozmuştur

SİZİ YASA KORUR ! SİZİ YASA KORUR !

Tüketici Eğitimi ve Korunması Tüketicinin modern tüketim bilgilerini anlamasının gerekliliği ön plana çıkmakta, buna bağlı olarak adil bir rekabet için tüketicinin eğitilmesi ve korunması ihtiyacı da artmaktadır.

Ülkemizde Tüketicinin korunması;  Mevzuatın temeli 1982 Anayasasının 172 nci maddesi  1993 yılında Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nün kurulması  1995 yılında 4077 Sayılı “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” un çıkarılması 2013 Yılanda 6502 Sayılı yasa ile Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanunun yenilenmesi  Tüketici Mahkemeleri, Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, Reklam Kurulu, Tüketici Konseyi gibi yeni kurumların göreve başlaması

Tüketiciyi korumanın yolları Tüketiciyi tek başına kanunla ve kurumlarla korumak mümkün değildir.  kanunların topluma aktarılması, toplumsal bilincin artırılması, tüketiciye rehberlik etmesi, tüketicilerin örgütlenerek haklarını yüksek sesle talep etmesinin en önemli koşulu kuşkusuz tüketici eğitimi ve örgütlenmesidir.

Tüketici örgütleri;  Tüketicilerin haklarını korumak ve geliştirmek,  Tüketici bilincini oluşturmak ve yerleştirmek,  Tüketicinin kendi kendisini koruyabilmesi için gerekli girişimlerde bulunmak,  Yasal haklarının korunabileceği bir ortamı hazırlamak için kişilerin kendi rızalarıyla bir araya gelerek oluşturdukları tüzel kişiliğe sahip kuruluşlardır.

Ülkemizde durum;  örgütlenme bilincinin oldukça zayıf olması  finansal zorluklar  yasal kısıtlamalar nedeniyle, tüm çabalara karşın; yeterince etkili değiller  Tüketici dernek ve vakıflarına üye olmak, tüketici eylemliliklerine katılmak.

SİZİ YASA KORUR ! SİZİ YASA KORUR !

BUNLAR SİZİKORUMAZ SİZİ KORUMAZ BUNLAR SİZİ K KK KORUMAZ SİZİ YASA KORUR ! KORUR ! SİZİ YASA KORUR !

ALO 175 ALO 175