Tanri nin varligini kabul eden görüsler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONUMUZ DİN FELSEFESİ.
Advertisements

AHLAK FELSEFESİ.
FİLOZOFLAR ALBÜMÜ SOCRATES Bilmek, hatırlamaktır.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
AYDINLANMA ÇAĞI.
EMPİRİZM.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
REHBERLİK.
KONUMUZ VARLIK FELSEFESİ.
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Mitos nedir? Mitos ve simge Mitos ve yaşanılmışlık
DİN FELSEFESİ Din nedir ,nasıl ortaya çıkmıştır?
Felsefe-Bilim İlişkisi
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
DİN FELSEFESİ ÇIKMIŞ SINAV SORULARI MURAT YILMAZ EGE ANADOLU LİSESİ.

I. ÜNİTE: DİN KAVRAMI VE İSLAM DİNİ
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
Aristo ve Francis Bacon
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
Evrensel Ahlak Yasasının Varlığını Kabul Edenler
İslam’da Bilginin Kaynakları
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİNE FARKLI BAKIŞ AÇILARI
VI. ÜNİTE DİN FELSEFESİ.
DÜNYA FELSEFE GÜNÜ Burak YILDIRIM 9/D
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
DİN FELSEFESİ A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU
AHLAK FELSEFESİ (ETİK).
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
ÜNİTE4. AHLAK FELSEFESİ YAZILIYA HAZIRLIK.
DİN FELSEFESİ VI. Ünite.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
FENOMENOLOJİK HUKUK ANLAYIŞI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Kurgusal Tarih Tasarımları
ORTA VE YENİÇAĞDA PSİKOLOJİNİN GELİŞİMİ VE ÇEŞİTLİ PSİKOLOJİK AKIMLAR
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU B) TANRININ VARLIĞINA İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR C) TANRININ VARLIĞINI KABUL EDEN YAKLAŞIMLARIN İLERİ SÜRDÜKLERİ DELİLLER D) TANRININ.
DİN FELSEFESİ Din nedir,nasıl ortaya çıkmıştır? İnsanların açıklayamadığı,doğada başa çıkamadığı varlıklara tapınma ihtiyacından ortaya çıkmış bir olgudur.
DİN FELSEFESİ Din nedir,nasıl ortaya çıkmıştır? İnsanların açıklayamadığı,doğada başa çıkamadığı varlıklara tapınma ihtiyacından ortaya çıkmış bir olgudur.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
İNSAN HAKLARI KONU VI HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİN GELİŞİM SÜRECİ-
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kurgusal Tarih Tasarımları
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
DİN FELSEFESİ A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU
ONTOLOJİK DELİL - Bu delil Tanrı’nın varlığını «Tanrı» kavramının çözümlemesiyle ortaya koymayı amaçlar. - Buna göre, Tanrı kavramı eğer çelişki içeren.
TANRI TASAVVURLARI Din ile Tanrı kavramları arasında çok sıkı bir ilişki vardır. Ancak yine de dinler Tanrı kavramı ile ilişkileri bakımından önemli ölçüde.
AHLAK KANITI -Bu kanıtın çeşitli türleri vardır.
DİN FELSEFESİ.
DİN FELSEFESİ VI. Ünite.
Sunum transkripti:

Tanri nin varligini kabul eden görüsler HAZIRLAYAN: MEHMET GÖÇER 11/F 664 HEMSİRELİK

Tanrının varlığını kabul eden görüşler a) Teizm * Ontoloji Kanıt * Düzen ve Amaç Kanıtı * Kozmolojik Kanıt * Ahlak Kanıtı * Dini Tecrübe Kanıtı b) Deizm c) Panteizm

Teizm: Tanrıya inanma anlamına gelir, Tanrıya inanmama anlamına gelen Ataizm’e karşıdır.  Teizm, Tanrının varlığını ve onun evrenin yaratıcısı, koruyucusu ve egemeni olduğunu kabul eden dini felsefedir. Teizme göre Tanrı öncesiz ve sonrasızdır. Dünyayla sürekli ilişki içindedir. Evrende olup biten her şey onun iradesinin ürünüdür.  Tanrının varlığını akıl yoluyla kanıtlamak için kanıtlar ileri sürülmektedir bunlar;

* Ontoloji Kanıt:   Kanıtın ontolojik olması Tanrının varlığından hareket edilmesinden kaynaklanmaktadır. İlk kez öne süren St. Anselmus’tur. Tanrı tasarlanabilen en yetkin (mükemmel) varlık olarak tanımlanır. Tanrı kendisinden daha büyük ve yetkin olan bir varlığın tasarlanamayacağı varlıktır. Yetkin bir varlık, var olmadığı takdirde yetkin olamaz. İşte bu anlaşıta, Tanrının var oluşu Tanrı tanımından zorunlu olarak çıkacaktır. Descartes de bu kanıtı kullanmıştır.

* Kozmolojik Kanıt: İlk neden kanıtı olarak da bilinen bu kanıt, aynı zamanda nedensellik ilkesine dayanır. Hiçbir şey nedensiz olamaz, var olan her şeye mutlak olarak, kendisinden önce gelen bir şey neden olmuştur. Kozmos (evren) de bu şekilde dir. Evrenin var olduğunu bildiğimize gir onu bu günkü durumuna bir dizi neden ve sonucun getirmiştir. Neden sonuç ilişkisindeki sonuç ilk nedenin Tanrı olduğudur.

* Düzen ve Amaç Kanıtı:  Bu kanıt çevremizde doğal dünyaya baktığmızda, her şeyin kendi işlevini yerine getirecek şekilde, en ince ayrıntısına kadar düzenlenmiş ve ayarlanmış olduğunu göreceğimizi belirtir. İşte bu durum bir yaratıcının var oluşunu kanıtlar. Gözün yapısındaki düzen ve amaç bu kanıtı örneklendirir. Düzen ve amaç kendi kendine ortaya çıkmaz, belli amaca hizmet eder, irade sahibi Tanrı tarafından gerçekleştirilir.

* Ahlak Kanıtı: Tanrı olmasaydı her şey mübah ( sevap ya da günah olmayan) olurdu. İyi ve kötünün bir anlam ifade edebilmesi için karşılıklarının görülebilmesine bağlıdır. İyi ve kötünün karşılığının teminatı ise Tanrı’dır

* Dini Tecrübe Kanıtı:  Bir çok insan Tanrının varlığının kanıtı olarak iç duygularını ve sezgilerine başvurmaktadır. Tasavvufta da Mevlana,  Yunus Emre gibi düşünürler bu gruba girerler. Tanrıyı ispat etmeye gerek yoktur. O zaten sezgiyle kavranabilir.

Deizm: Deizm, Tanrının varlığına inanmakla birlikte Tanrının evrenden aşkın (transandantal) olduğunu, evrenin dışında olduğunu, bir kez yaratıp sonradan evrene müdahale etmediğini savunur.  Deizm iki temel ilkeye dayanır. * Varlığı akılla bilinen Tanrı anlayışı * Evrenin yaratıldıktan sonra kendi yasalarına göre işleyişi Deizm dine akılcı açıdan yaklaşmıştır. Mucizelere karşıdır. Batıl inançlara ve dogmalara itiraz eder. Locke, Rousseau ve Voltaire bu görüşün savunucularıdır.  

Panteizm HERŞEY TANRI PARÇASIDIR TANRI BİR VE AYNIDIR Tanrı everen ikiliğini reddeder, tanırının her şeyi içerdiğini dolayısıyla doğanın ve insanın bağımsız varlıklar olmadığını öne süren bir yaklaşımdır Tanrı ve evren bir bütündür Spinoza, G Bruno temsilcileridir

Panteizm:  Panteizim, Tanrı ile evreni bir kılan, her şeyi Tanrı olarak gören felsefi öğretidir. Tanrı evrenden ayrı değildir, tam tersine evren ile bir ve aynıdır. Tanrının doğanın dışında olması mümkün değildir. Tanrı evren ile özdeştir. En önemli temsilcisi Spinozadır. İlk panteist filozof ise Xenofanes’tir