BAŞARIYI ARTTIRMA SEMİNERİ HAZIRLAYAN RÜSTEM KILINÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Advertisements

“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İSTİKRARLI BİR HAYAT FELSEFESİ NASIL OLUŞTURULUR ?
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

BAŞARIYI ARTTIRMA SEMİNERİ HAZIRLAYAN RÜSTEM KILINÇ

BAŞARININ FORMÜLÜ A=X+Y+Z  A: BAŞARI  X: ÇALIŞMAK  Y: EĞLENMEK  Z: ÇOK KONUŞMAMAK Albert Einstein

M.İ.Y.O. M: MÜZİKSEL İ: İŞİTME Y: YAZMA O: OKUMA

BAŞARININ SIRLARI HAZIRLIKLI OLMA DERS DIŞI FAKTÖRLER MOTİVASYON HEDEF BELİRLEME PLANLI ÇALIŞMA

HAZIRLIKLI OLMA  Aç yada tıka basa dolu mide ile ders çalışmayın.  Sizi etkileyen heyecan korku sinir- çalışma havanızı bozabilir.  Aşırı uykusuzluk.  Oda sıcaklığı tam olmalı.  Odada poster afiş resim gibi dikkat çeken şeyleri uzaklaştırın.  Ders çalışırken sürekli kalkmamanız için tüm malzemeler yanı başınızda olmalı.  Çalışma esnasında sürekli kendinizi kontrol edin.  Çalışma aralarındaki dinlenme çok uzun veya çok kısa olmamalı.  Yaptığınız plana mutlaka uyun.  Zorunlu olmadıkça bir çalışma bitmeden diğerine geçmeyin.

 Önce kendinizi keşfetmeli, tanımalısın.  Zamanı çok iyi planlayıp, çok iyi kullanmalısın.  Kendinize güveniniz olmalıdır.  Başarısızlıktan yılmayın ve kararlı olun.  Kendinizi sürekli yenileyin. Araştırmacı olun.  Okul yönetimi ile asla ters düşmeyin.  Öğretmenlerinizle asla ters düşmeyin.  Arkadaş seçiminizi iyi yapın.  Sizi frenleyen ne varsa ortadan kaldırın.  Eleştirilere açık olun.  Her söylediğiniz doğru olsun. Ama her doğruyu her yerde söylemeyin.  Başkaların kusurlarını affet ama kendi kusurlarını affetme.  Herkesle anlaşma ve uzlaşma yolunu aramalısın.  Tembellikten, hantallıktan ve bir işi yarım bırakmaktan sakının.  Hata yapmaktan korkmayın  Geçmişi arkanızda bırakıp planlar yapmalısınız.  Uyku düzenini disiplin altına almalısın.  Beynini ödüllendir. Dinlen spor yap.  Olaylar karşısında soğuk kanlı ve sabırlı olmalısın.  Toplumun değer yargılarına, kültürüne ve kutsal değerlerine saygı göstermelisin.  Çevrenizde sözünü tutan ve sır saklayan biri olarak tanınmalısın.  Olaylara her zaman güzel tarafından yaklaşmayı bilmelisin.  Amaçsız, acımasız ve sert tartışmalardan kaçının.  Kendinizde bulunan noksanlıkları ve kusurları düzeltmeden, başkalarının kusurlarıyla uğraşmayın. DIŞ FAKTÖRLER

MOTİVASYON  Kendinizi başarmaya inandırın.  Çalışma öncesi kendinize bir hedef tayin edin.  Çalışılan konuya merak uyandırın.  Dinlenerek çalışın.  Çalışma ortamını iyi düzenleyin.  Zor kısımları ve uzun çalışmaları parçalara ayırın.  Sizi kötü etkileyen arkadaş grubunuzdan uzaklaşın.  Yorulduğunuz zaman dikkat toplama egzersizleri yapın.  Öğretmenlerle iyi diyaloglar kurun.  Derslerde devamsızlık yapmayın.  Dersten önce derse hazırlanırsanız dersi daha iyi anlarsınız.

HEDEF BELİRLEME Başarı için, öğrencinin hayattan ne beklediğini amacının ne olduğunu bilmesi gerekir. Başarılı olmanın tek ve mutlak ölçüsü iyi bir üniversiteye girmek, herkesin gıpta ettiği bir mesleğe sahip olmak değildir. Elbette önemlidir ama İnsan, yetenekli olduğu çok değişik alanlarda, severek yapabileceği çeşitli işlerde kendini ortaya koyabilmişse, yaşamdan zevk alan biri ise, başarılı olmuş demektir. Hayatta en büyük amaç mutlu olmaktır. Her şey bunun uğruna yapılmaktadır. Ancak herkesin mutlu olmak için kullandığı araçlar farklıdır. Çalışmanızın yönünü belirlemek ve çalışma isteğinizi sürekli tutmak için yapmanız gereken en önemli şey, sizi ilerde umutlu edecek yolu belirlemektir. Neye ulaşmak için çalıştığınızı bilmeniz gerekir.

“ASLA MUTLULUĞA GİDEN BİR YOL YOKTUR, ÇÜN Kİ MUTLULUĞUN KENDİSİ YOLDUR.”

HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYEBİLMEK İÇİN, Amaçları (Uzun Vadeli), Bir yıllık amaçlar ( Orta vadeli ), Bir aylık amaçlar (Kısa vadeli) olarak değerlendirmek mümkündür. 10 yıl sonra neleri 1 yıl sonra neleri 1 ay sonra neleri başarmış olmayı isterdiniz? Hazırlayacağınız Program günlük tekrarı mutlaka içermelidir. Unutmayın ki öğrendiklerimizin %40’ını ilk 20 dakikada, % 55’ini 1 saatte, %65’ini 9 saatte, %80’ini 24 saatte unuturuz. Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” almamız gerekir. Bir gün içinde yapılabilecek faaliyetleri yan yana yazalım. TV seyretmek, Arkadaşlarla görüşmek, Ders çalışmak, Müzik dinlemek, Yemek, Uyku. Şimdi de her faaliyetin önem derecesini belirleyelim.  A- En yüksek öncelik (Olmazsa olmaz grubu)  B- Orta derecede (Olmalı grubu)  C- Düşük önem (Olsa da olur olmazsa da grubu) Planlama yapabilmemiz için kuralımız, A grubu faaliyetleri bitmeden B; B grubu faaliyetleri bitmeden, C grubu faaliyetlerine geçmemek.

PLANLI ÇALIŞMA Amacınıza ulaşmak için hangi dersi ne kadar çalışacağınızı, ne zaman çalışabileceğinizi, ne kadar gayret göstermeniz gerektiğini bilmelisiniz. Zamanı israf etmemek, en sağlıklı şekilde değerlendirmek için, her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma planı, haftalık olandır. Haftalık çalışma planı yaparken, her gün, hangi saatlerde hangi etkinliği yaptığınızı düşünerek, her etkinlik için belli zamanlar ayırın. Dersi en verimli çalışabilmeniz için yapmanız gereken şey, dersinizi engelleyecek etkenlerin en az olduğu saatleri çalışmaya ayırmaktır. Bunu saptadıktan sonra yapacağınız şey ise, çalışmanız gereken dersleri, belirlediğiniz saatlere dengeli olarak dağıtmaktır.

GÜNLÜK ÇALIŞMA PLANI  Günlük çalışma disiplin ve irade demektir.  O gün öğrenilen konuların tekrarı demektir.  Ödevlerin tamamlanması demektir.  Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir.

PLANLI ÇALIŞMANIN ÖNEMİ  Zamanı etkin şekilde kullanmanızı sağlar,  Neye, nereden başlayacağınıza karar vermenizi sağlar,  Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi sağlar,  Ne zaman dinlenip, ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi sağlar,  Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanızı kolaylaştıran çok önemli bir araçtır.

KORO ÇALIŞMALARI

KORO (Kuartet) Ses Açma Bona Deşifre Tekrar

M.İ.O. ÇALIŞMALARI

M.İ.O Ses Açma Bona Deşifre Tekrar

ORKESTRA ÇALIŞMALARI

ORKESTRA OTURUŞ DÜZENİ

ORKESTRA (Kuartet) Dizi Arpej Yay Teknikleri Deşifre Tekrar

PİYANO ÇALIŞMASI

PİYANO DiziArpej Deşifre Tekrar

ALAN ÇALGI ÇALIŞMASI

Alan Çalgı Parmak ısıtma Dizi Arpej Deşifre Tekrar

1. Kulak eğitimine çok önem veriniz. Bardak, pencere camı, kuş cıvıltıları gibi sesleri nota olarak tanımaya çalışınız. 2. Parmak alıştırmalarına sürekli olarak çalışınız. Ancak ileri yaşlara kadar günde birkaç saatini teknik çalışmaya vererek, böylelikle olgun bir icra gücüne erişeceğini sananlar çoktur; bu durum alfabeyi her gün biraz daha hızlı okumaya benzer. Zamanınızı daha iyi kullanınız. 3. Yarım yamalak çalışmayınız. Her zaman istekle çalışınız ve eserleri hiç bir zaman yarım bırakmayınız. GENÇ MÜZİSYENLERE ÖĞÜTLER

4. Kolay eserleri iyi ve güzel biçiminde çalmaya özen gösteriniz. Bu, güç bir eseri zoraki çalmaktan daha iyidir. 5. Çalarken sizi dinleyenlerle kesinlikle ilgilenmeyiniz. 6. Yanınızda hep bir üstat sizi dinliyormuş gibi çalınız. 7. Günlük müzik çalışmalarınızdan sonra yorgunluk hissediyorsanız, ısrar etmeyiniz. İsteksiz ve neşesiz günlerinizde çalmaktansa dinlenmek daha iyidir. GENÇ MÜZİSYENLERE ÖĞÜTLER

8. Kötü eserleri ne çalınız ne de mecbur kalmadıkça dinleyiniz. 9. Büyük bestecilerin önemli eserlerini tanımalısınız. 10. Bütün moda haline gelmiş şeyler, o modanın değişmesiyle ortadan kalkarlar. Sadece moda olan şeylerle uğraşırsanız "dar kafalı" olursunuz. 11. Herkes birinci keman çalmak isteseydi, hiç bir orkestra kurulamazdı. Müzik ile ilgilenen herkes yerini bulmalıdır. 12. Özellikle Bach'ın füglerini dikkate alınız. Onun 48 prelüd ve füg'ü günlük ekmeğiniz olsun, sadece bu sayede bile iyi müzisyen olunur ! GENÇ MÜZİSYENLERE ÖĞÜTLER

13.Dinlenmek için şiir okuyunuz, sık sık açık havada geziniz. 14.Şarkıcılardan çok şey öğrenebilirsiniz, fakat her söylediklerine de inanmayınız. 15. Müzisyen olmak ne demektir? Eseri- gözler notada- güçlükle bitirebiliyorsanız müzisyen sayılmazsınız. Müziği yalnız parmaklarınızla değil, KAFANIZLA ve YÜREĞİNİZLE hissedebiliyorsanız, işte o zaman "müzisyen" sıfatını kazanabilirsiniz. GENÇ MÜZİSYENLERE ÖĞÜTLER

16. HALK ezgilerini iyice dinleyiniz. Bunlar en güzel melodilerin kaynağıdır ve her ulusun karakterini taşırlar. 17. ÖĞRENMENİN SONU YOKTUR.  Robert SCHUMANN GENÇ MÜZİSYENLERE ÖĞÜTLER

…bitti…