JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Java Hakkında Java Nedir? Java’nın Tarihi Java’nın Avantajları
Advertisements

Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Java-Veri Tipleri- Operatorler
JAVA TEMELLERİ GİRİŞ JAVA TEMELLERİ GİRİŞ signalsec.com & mialkan.com.
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
Değişken , Veri Türleri ve Operatörler
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Nesneye Yönelik Programlama
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Miras Alma EM-406 Java.
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
Bölüm 2: Program Denetimi
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Sınıflar, Nesneler ve Metodlar
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Değişkenler veri tipleri operatörler
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
METODLAR.
Nesneye Yönelik Programlama
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ
Sınıflar ve Fonksiyonlar
Temel Veri Türleri ve Operatörler
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
© Haluk Bingöl v2.23 Java Programlama Dili - 01 Tek Class ile Programlama Dr. Haluk Bingöl BÜ - CmpE BU-SWE.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Kalıtım.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ VE SINIFLARIN DİĞER ÖZELLİKLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
Linux İşletim Sistemi Altında Bileşen Tabanlı Yazılım Geliştirmeye Olanak Sağlayan XCOM Sistemi İçin Java Desteği Ahmet Mutlu.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Sınıflar, Nesneler ve Metodlar
Görsel C# ile Windows Programlama
BTP206– Görsel Programlama II
Mobil Uygulama Geliştirme
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
BİLGİSAYAR programlama II
Temel Veri Yapıları Veri Yapıları 1. Bölüm 1. 2 Programlarımızda tanımladığımız nesneler ya tek parçadan ya da birden fazla parçadan oluşurlar. Tek parçadan.
RUBY BIL 341 PROGRAMLAMA DILLERI Ömer Demir. Tarihçe Yukihiro “matz” Matsumoto tarafından geliştirilmiştir. Yukihiro “matz” Matsumoto 1995 yılında piyasaya.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
10. NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK.
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H11
Excel’de VBA Programlama (Visual Basic Application)
Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit
3- VERİ TİPLERİ - OPERATÖRLER Nesne Yönelimli Programlama - i
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
Veri Tipleri 12/4/2018.
4- OPERATÖR – koşul - döngü Nesne Yönelimli Programlama - i
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Bölüm 2: Program Denetimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
GARBAGE COLLECTOR (  ÇÖP TOPLAYICI ).
Sunum transkripti:

JAVA 1

GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden bağımsız. Yüksek verimli. Çok işlevli. Yüksek seviye. Adım adım işletilen (interpreted) bir dildir. 2

Bir Java programı Java Virtual Machine (JVM) ile çalıştırılır. Programcılar yeni class’lar tanımlayabilirler. Java tanımlayıcıları rakamla başlayamaz. Java da pointer yoktur. 3

Objeler sadece referans yoluyla bildirilir. Obje oluşturmak için new operatörü kullanılır. “new “ operatörü ile alınan hafıza “delete” ile silinmez.Silme işlemi “Garbage collector” tarafında otomatik olarak yapılır.

Primitive Types vs. Reference Types Primitive boolean, byte, char, short, int, long, float, double Reference Object Null default değeri Object’lerin method’larını çağırmak için Kullanılır. 5

Control Structures Selection structure if if…else switch Repetition structure while do…while for 6

Compile and interpreted 7 Java derleyicisinin adı Javac’ dır. Javac,kaynak kodu byte koda çevirir.Bu sayede Java kodları platform bağımsız olarak çalışırlar. ( pc, mac, cep telefonu). Byte kodlar, Java Virtual Machine(JVM) üzerinde çalışır. Yorumlama işlemi Java Virtual Machine( JVM) tarafından gerçekleştirilir.

Java Geliştirme Safhaları 1. Edit 2. Compile 3. Load 4. Verify 5. Execute 8

Aritmetik Operatörler 9

Classes Her Java programında en az bir kullanıcı tanımlı sınıf vardır. Class tanımlamaları C++ ile çok benzerdir. public, private ve protected erişim tipleridir. Fonksiyon çağrıları “ method “ olarak adlandırılır. Java ‘da global fonksiyon yada global değişken yoktur. Java sabitler( constant) için “final” keywordunu kullanır. 10

Inheritance Yazılımın yeniden kullanılabilirliğidir. Var olan class’dan yeni bir class oluşturmamızı sağlar. Var olan class‘ın veri üyelerini ve method’larını içerir. Yeni tanımlanalar ile geliştirilir. Subclass, superclass’tan genişletilir. Subclass, C++ daki “derived class”a karşılık gelir. Superclass,C++ daki “base class”a karşılık gelir. 11

Inheritance hiyerarşisi 12

Object Class Class Object methods clone equals finalize getClass hashCode notify, notifyAll, wait toString 13

Polymorphism Genele programlama sağlar. Aynı çağrıya bir çok farklı sonuç üretir. Bir program super class değişkeni üzerinden method çağırırsa, super class değişkeninde saklana referans tipine göre doğru olan method çağrılır. Method’un çağrıldığı nesnenin tipine göre aynı isim ve imzaya sahip method ‘lar farklı sonuçlar üretebilir. Sistem kodunda çok az bir değişiklik yaparak yeni sınıflar eklenmasini sağlar. 14