EMEVİLER DÖNEMİNDE SOSYAL TABAKALAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz.Ali Dönemi ( ).
Advertisements

HZ. MUHAMMED VE DÖRT HALİFE DEVRİ
ORTA VE BATI AFRİKA’DA KURULAN MÜSLÜMAN DEVLETLER
Tarih bilimi araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak amacıyla,
İSLAM KÜLTÜR VE UYGARLIĞI
İSLAMİYETİN YAYILIŞI SOSYAL B. PERFORMANS GÖREVİ
Milliyetçilik, Küreselleşme, Azınlıklar dersi – 6
EMEVİ DEVLETİNİN KURULUŞU ( )
7.  Öldürülmesi :  Mısır, Kufe ve Basralılardan oluşan isyancı bir gurup, Medine’ ye gelerek Valilerin değiştirilmesine destek olunmasını, Hz.Ali, Talha.
HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ
Abbasiler Dönemi.
TÜRKİYE – AVRUPA BİRLİĞİ – ABD İlişkiler Nereye Gidiyor? 21 Mart 2006, Salı TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ.
KONU:DÖRT HALİFE DÖNEMİ
TÜPRAŞ 50.YIL ANADOLU LİSESİ
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Türkler ve Müslümanlık
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
Genel HatlarIyla Hİndİstandakİ Türk SanatI
HAZIRLAYANLAR MERVE ERDOĞAN SİMGE AKYILDIRIM
TÜRKİYE ORTADOĞU İLİŞKİLERİ VE SURİYE KRİZİ
Mürcie/Tanımı Mürcie, R-C-A filinden türetilen ve
En fazla müslümanın yaşadığı ilk 10 ülke
Ali er-Rıza: .
Emevi Tarihi Berat Köse.
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
Abbasi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.
En fazla müslümanın yaşadığı 10 ülke
FatImi Tarihi Berat Köse.
4 Halife Dönemi Berat Köse.
EBRU SAF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ/3.
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
EMEVİLER DÖNEMİNDE EĞLENCE HAYATI
TÜRK İSLÂM DEVLETLERİ Türklerin İslam'la Tanışma Süreçleri
Ayşegül Tursun Şeymanur Boy Sacide Serdar Alla Alaeddin Merve Alan.
EMEVÎLER (661–750).
Prof. Dr. İhsan Süreyya SIRMA. (10 Temmuz 1944, Siirt, Pervari)10 TemmuzSiirtPervari fikir adamı, öğretim görevlisi, İslâm tarihi uzmanı ve yazar.İslâm.
VAAZDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI
ÖĞRENME ALANI HZ. MUHAMMED.
4 Halife Dönemi Yapan : Umut Yapan : Berat Yapan : Ozan Ders : Temel Dini Bilgiler Hoca : Ali Baykal Not : Dikkatli Dinleyin…
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
Türklerin Müslüman Oluşu
Osmanlı Siyasi Tarihi (Yıkılış Dönemi)
Dünya Kömür Rezervleri:
İSLAM TARİHİ I.
EMEVİLER * İlk İslam hanedanı * 90 yıl * 7. ve 8. yüzyıllar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSLAM TARİHİ I.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erken Dönem Abbasi Halifelerinin Din Politikası
Abbasi İhtilalı’nın Sosyo-Politik Arka Planı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜLÜS EMEVİLERİ ( ).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Osmanlı Devleti’nde Dini Hayat ve Gayr-i Müslimler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SÂMERRÂ DÖNEMİ ( / ).
Hz. Osman Dönemi.
EMEVİLER Hz. ALİ TARAFTARLARI.
Resmi dil: Farsça Başkent: Tahran En büyük şehir: Tahran Yüzölçümü: km² Nüfusu: 75 milyon Para birimi: İran Riyali.
Abbasi DEVLETİ’NİN ERKEN DÖNEMİ I
 Türklerin İslamiyet’i kabul etmeleri, İslam tarihi ve dünya tarihi açısından neticeleri itibariyle çok önemlidir. Çünkü Türkler İslamiyet’i küçük bir.
İSLAM TARİHİ I.
İSLAM TARİHİ I.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kazanım SB İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar.
Sunum transkripti:

EMEVİLER DÖNEMİNDE SOSYAL TABAKALAR

MÜSLÜMANLAR Müslüman Araplar Mevali Köle ve Cariyeler Bedeviler GAYRİ MÜSLİMLER Hristiyanlar Yahudiler Mecusiler, Sabiiler vd.

MÜSLÜMAN OLUP ARAP OLMAYANLAR MÜSLÜMANLAR MÜSLÜMAN OLUP ARAP OLMAYANLAR (MEVALİ) MÜSLÜMAN ARAPLAR BEDEVİLER KÖLELER VE CARİYELER

MÜSLÜMAN ARAPLAR

Müslüman Olup Arap Olmayanlar (MEVALİ)

Emevîler Döneminin Başlangıcından Ömer b Emevîler Döneminin Başlangıcından Ömer b. Abdülazîz Dönemi Sonuna Kadar Mevâlînin Durumu

Ömer b. Abdülazîz Dönemi Sonrası Mevâlînin Durumu, Emevî idarecilerinin Mevâlî Politikaları: 1- Hişâm b. Abdülmelik Döneminde (105-125/724-743) Mevâlînin Durumu HORASAN Soğd isyanı Haris b. Süreyc isyanı KUZEY AFRİKA BÖLGESİ Berberi isyanı 2- Hişâm b. Abdülmelik Döneminden Sonra Emevîler’in Yıkılışına Kadar Mevâlînin Durumu:

KÖLELER VE CARİYELER

BEDEVİLER

GAYRİ MÜSLİMLER (ZIMMİLER) HRİSTİYANLAR YAHUDİLER MECUSİ VE SABİİLER

KAYNAKLAR * Aksu, Ali, Emevîler Döneminde Sosyal Tabakalar, İSTEM: İslâm San’at, Tarih, Edebiyat ve Mûsikîsi Dergisi, 2006, cilt: IV, sayı: 8, s. 63-82 *Aycan, İrfan, Emevîler Döneminde Mevâli ve Zımmîlerin İdaredeki Rolü, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, cilt: XXXVII, s. 175-190 * Atçeken, İsmail Hakkı ,Ömer b. Abdülazîz Dönemi Sonrası Emevî İdarecilerinin Mevâlî Politikaları, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fak. Dergisi, 2002, sayı: 13, s. 69-88 * Delice, Ali, Emevi Devletinin Yıkılış Nedenleri Üzerine Bazı Mülahazalar, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 3, s. 299-320 * Daftary, Farhad, Emeviler Döneminde ve Abbasilerin İlk Dönemlerinde İran, Horasan ve Mâverâünnehir’deki Mezhebi ve Milliyetçi Hareketler, çeviren: Mehmet Atalan, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2006, cilt: IV, sayı: 2, s. 139-158 * Aycan, İrfan, Müslüman Yönetimlerde Bir Arada Yaşama Tecrübeleri (Emevi Modeli), İslam ve Demokrasi, Kutlu Doğum Sempozyumu - 1998, 1998, s. 31-39 * Aydınlı, Osman, Mezheplerin Oluşum Sürecinde Mevâlî’nin Rolü, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, cilt: II, sayı: 3, s. 1-26 * Öztürk, Levent,İslam Toplumunda Hristiyanlar, Ocak 2012 , s.175-183 * Aycan, İrfan, Ömer b. Abdulaziz ve Gayr-i Müslimler, Dinî Araştırmalar, 1999, cilt: I, sayı: 3, s. 65-81

HAZIRLAYANLAR Ayşe ÇINAR G120400099 Kevser SOSA G120400007 Ayşenur NUROĞLU G120400075 Maşite ŞENTÜRK G130400079 Seyhan UÇAR G120400144 Sümeyye YILMAZ G110400101