Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
Advertisements

Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
ENGELLİ VE AİLELERİ YARDIMLAŞMA DERNEĞİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
EKO KULÜP ECO CLUB.  Bu çalı ş manın uzun süreli olması için okul yönetimiyle konu ş up, ENKA STORE’un önünde sürekli kalacak bir.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Gizli / İsimsiz Raporlama Tanıtımı
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
5. Sınıf Unit 7 Party Time (Ünite 7 Parti Zamanı)
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Kayna ş tırma Uygulamaları ve Ö ğ retmen Yeterlilikleri: Ö ğ retmenler Yeti ş tirilmeli mi? Geli ş tirilmeli mi? Doç.Dr. Hasan Gürgür Bu çalı ş ma Türkiye.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
GRUNDTVIG LEARNING PARTNERSHIPS A Project Bringing Generations Together: “ Inclusive Intergenerational Family Learning as a Tool For Lifelong.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
Nasa programs for students.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
DISCUSSION
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Present Perfect & Simple Past I love to travel. I have been to more than 10 countries.
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. THE LIFE OF MUSTAFA KEMAL.
SUPERB OPPORTUNıTY FOR YOU ıN TURKıYE ıT ıS TıME TO ıNVEST ıN TURKEY! GRANTS CONSULTANCY THROUGH THE USTA CONSULTANCY SERVICES We provide application and.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Hüsamettin Ataman – Mimar - Denizli
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
THE MYSTERIOUS ISLAND JULES VERNE. INFORMATION ABOUT THE BOOK  Name of the book: The Mysterious Island  Author: Jules Verne  Type: Adventure  Number.
Prepared by Erkan ERCOŞKUN
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup Work ve e-Twinning: Methods ve Results İZMİR ÖZEL FATİH KOLEJİ

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY  is the main action of the European Union‘s eLearning Programme  is a part of the „Life Long Learning“ programme like Comenius and Erasmus  contains the European eTwinning portal, offers a helpdesk for teachers, publishes pedagogical and information materials.  offers the Twinspace, an eLearning platform with a CMS (Content Management System), a mail box system and closed chatrooms, where schools can run their projects.

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY Main activity of the third year of the Comenius project „Learning to learn“ Students of the four partner schools discussed on themes of their interest - formed multinational teams - worked together and developed their issue - created a presentation November 2007 to March developed topics to work on

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY Phase 1: Forming groups 12/11/2007 to 14/12/2007 Nearly 70 students exchanged their ideas in forums of Twinspace about „Responsibilities“, „Trends“, „Relationships“ and „Perspectives“. They built up 8 teams:  Internet and its effects  Bodyart  Effects of music on people’s psychology and music culture  Global warming  Effects of environment on historical sites  International comparison of family behaviour  Friendship  School systems and job perspectives

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY Phase 2: Processing team work 17/12/2007 to 01/02/2008 About 50 students worked in 8 teams guided by 9 teachers. studentsguiding teachers Turkey205 Germany151 Romania92 Greece81

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY Phase 3: Presentation 04/02/2008 to 10/03/2008 All teams prepared a power point presentation.

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY MUSIC EFFECTS ON PEOPLE’S PSYCHOLOGY AND MUSIC CULTURE

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY EFFECTS OF MUSIC ON PEOPLE’S PSYCHOLOGY AND MUSIC CULTURE Müziğin insan psikolojisine ve müzik kültürüne etkisi üzerine çalıştık Konu öğrenciler için ilginç bir konu olduğu için öğrenci bulmada zorlanmadım Takım çalışmalarına ilk başlayan biz olduk, Türkiye’den 3, Yunanistan’dan 2, Romanya’dan 1 öğrenciyle benim rehberliğimde çalışmalara başladık

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY Kendi öğrencilerimle sürekli iletişimde olmayı sağladım. Bunu, özellikle onların motivasyonunu yüksek tutarak gerçekleştirdim Ancak diğer partnerlerimizin öğrencileriyle iletişim kurmak çok da kolay olmadı. Bu konuda bazı zorluklar yaşadık. Bu zorlukların üstesinden gelmek için takım öğrencilerimin rehber öğretmenleriyle iletişim kurmaya çalıştım Öğrencilerimiz ve biz eTwinning çalışmaları sayesinde bir çok kazanımlar elde ettik. Bunu, çalışmalar sonunda uygulamış olduğumuz anketlerden anlamaktayız EFFECTS OF MUSIC ON PEOPLE’S PSYCHOLOGY AND MUSIC CULTURE

Multinational Groupwork Elke Hofmann – Hessenkolleg Wetzlar GERMANY / Engin Yılmaz – İzmir Özel Fatih Koleji TURKEY THANK YOU FOR YOUR ATTENTION.. BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.. This project has been founded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made by the information contained therein.