11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Girişimcilik.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
PAZARLAMA YÖNETİMİ ve STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Bölüm 12 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Hızlı Tüketim Ürünleri
Süreç Tipleri.
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Bölüm 11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Bölüm 14 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
1 9 Marka Değeri Yaratma.
4 Pazarlama Araştırmasının Yürütülmesi 1. Bölüm Soruları  İyi bir pazarlama araştırmasını oluşturan unsurlar nelerdir?  Pazarlama verimliliğini ölçmek.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

11 Rekabetçi Etkileşimler 1

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi nasıl genişletebilir ve pazar payını nasıl koruyabilir?  Pazar lideri rakipleri pazar liderlerine nasıl saldırabilir?  Pazar takipçileri veya nişler nasıl etkili bir şekilde rekabet edebilir?  Ürün ömrünün evrelerinde hangi pazar stratejileri uygundur?  Pazarlamacılar strateji ve taktiklerini bir ekonomik gerileme veya duraklama durumuna nasıl ayarlamalıdırlar?

Şekil 11.1 Varsayılan Pazar Yapısı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-3

Toplam Pazarın Genişletilmesi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-4

Bir Markayı Kullanmanın Yeni Yöntemleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-5

Pazar Payının Korunması Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-6 Karşılık veren öngörü Yaratıcı öngörü

Şekil 11.2 Savunma Stratejisinin Türkerli Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-7

Şekil 11.3 Optimal Pazar Payı Konsepti Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-8

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-9 Pazar Lideri Rakibinin Stratejileri  Stratejik hedef ve rakiplerin tanımlanması  Genel bir saldırı stratejisinin seçilmesi  Belirli bir saldırı stratejisinin seçilmesi

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Genel Saltırı Stratejileri  Cephe Saldırısı  Yandan Saldırı  Kuşatma Saldırısı  Pes geçme Saldırısı  Gerilla Savaşı (Çete Savaşı)

Belirli Saldırı Stratejileri  Fiyat indirimleri  Daha düşük fiyatlı ürünler  Değer-fiyatlı ürünler  Prestijli ürünler  Ürün çoğaltma  Ürün yeniliği  İyileştirilen hizmetler  Dağıtım yeniliği  İmalat-maliyetinin düşürülmesi  Yoğun reklam promosyonu Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-11

Pazar Takipçilerinin Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-12

Pazar Nişlerinin Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-13

Uzman Niş Rolleri  Son-Tüketici Uzmanı  Dikey-Seviye Uzmanı  Müşteri-Boyutu Uzmanı  Belirli-Müşteri Uzmanı  Coğrafik Uzman  Ürün-Hattı Uzmanı  Sipariş Uzmanı  Kalite-Fiyat Uzmanı  Hizmet-Uzmanı  Kanal Uzmanı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-14

Ürün Ömrü Evreleri (ÜÖE) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-15

Şekil 11.4 Satışlar ve Kar Yaşam Evreleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-16

Şekil 11.5a Common PLC Patterns: Growth-Slump-Maturity Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-17

Şekil 11.5b Yaygın ÜÖE Modelleri: Devir-Geri Dönüşüm Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-18

Şekil 11.5c Yaygın ÜÖE Modelleri: Eskalop Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-19

Şekil 11.6 Stil, Moda, Merak Yaşam Süreleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-20

Pazar’da Avantaj Elde Etmek: Trivial Pursuit (Oyun) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-21

Çığır Açan bir Avantaj Yaratma Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-22

Büyüme Evresi Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-23

Electrolux Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-24

Marka Rotasını Değiştirmek Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Pazar Değişikliği Ürün Değişikliği Pazarlama Programı Değişikliği

Gerileme  Gerileyen satışlar  Müşteri başına düşün maliyet  Kar gerilemesi  Ağır hareket etme Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-26

Ekonomik Gerileme Döneminde Pazarlama  Yatırım yapmak  Müşterilere yaklaşmak  Bütçeleri gözden geçirmek  Etkili bir değer önerisi kullanma  Dikkatlice öneri sunma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-27

İkna Edici Değer Önerisi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-28

Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular  Pazar liderleri toplam marketi nasıl genişletebilir ve pazar payını nasıl koruyabilir?  Pazar lideri rakipleri pazar liderlerine nasıl saldırabilir?  Pazar takipçileri veya nişler nasıl etkili bir şekilde rekabet edebilir?  Ürün ömrünün evrelerinde hangi pazar stratejileri uygundur?  Pazarlamacılar strateji ve taktiklerini bir ekonomik gerileme veya duraklama durumuna nasıl ayarlamalıdırlar? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-29