11 Rekabetçi Etkileşimler 1
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları Pazar liderleri toplam marketi nasıl genişletebilir ve pazar payını nasıl koruyabilir? Pazar lideri rakipleri pazar liderlerine nasıl saldırabilir? Pazar takipçileri veya nişler nasıl etkili bir şekilde rekabet edebilir? Ürün ömrünün evrelerinde hangi pazar stratejileri uygundur? Pazarlamacılar strateji ve taktiklerini bir ekonomik gerileme veya duraklama durumuna nasıl ayarlamalıdırlar?
Şekil 11.1 Varsayılan Pazar Yapısı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-3
Toplam Pazarın Genişletilmesi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-4
Bir Markayı Kullanmanın Yeni Yöntemleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-5
Pazar Payının Korunması Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-6 Karşılık veren öngörü Yaratıcı öngörü
Şekil 11.2 Savunma Stratejisinin Türkerli Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-7
Şekil 11.3 Optimal Pazar Payı Konsepti Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-8
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-9 Pazar Lideri Rakibinin Stratejileri Stratejik hedef ve rakiplerin tanımlanması Genel bir saldırı stratejisinin seçilmesi Belirli bir saldırı stratejisinin seçilmesi
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Genel Saltırı Stratejileri Cephe Saldırısı Yandan Saldırı Kuşatma Saldırısı Pes geçme Saldırısı Gerilla Savaşı (Çete Savaşı)
Belirli Saldırı Stratejileri Fiyat indirimleri Daha düşük fiyatlı ürünler Değer-fiyatlı ürünler Prestijli ürünler Ürün çoğaltma Ürün yeniliği İyileştirilen hizmetler Dağıtım yeniliği İmalat-maliyetinin düşürülmesi Yoğun reklam promosyonu Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-11
Pazar Takipçilerinin Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-12
Pazar Nişlerinin Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-13
Uzman Niş Rolleri Son-Tüketici Uzmanı Dikey-Seviye Uzmanı Müşteri-Boyutu Uzmanı Belirli-Müşteri Uzmanı Coğrafik Uzman Ürün-Hattı Uzmanı Sipariş Uzmanı Kalite-Fiyat Uzmanı Hizmet-Uzmanı Kanal Uzmanı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-14
Ürün Ömrü Evreleri (ÜÖE) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-15
Şekil 11.4 Satışlar ve Kar Yaşam Evreleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-16
Şekil 11.5a Common PLC Patterns: Growth-Slump-Maturity Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-17
Şekil 11.5b Yaygın ÜÖE Modelleri: Devir-Geri Dönüşüm Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-18
Şekil 11.5c Yaygın ÜÖE Modelleri: Eskalop Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-19
Şekil 11.6 Stil, Moda, Merak Yaşam Süreleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-20
Pazar’da Avantaj Elde Etmek: Trivial Pursuit (Oyun) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-21
Çığır Açan bir Avantaj Yaratma Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-22
Büyüme Evresi Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-23
Electrolux Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-24
Marka Rotasını Değiştirmek Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Pazar Değişikliği Ürün Değişikliği Pazarlama Programı Değişikliği
Gerileme Gerileyen satışlar Müşteri başına düşün maliyet Kar gerilemesi Ağır hareket etme Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-26
Ekonomik Gerileme Döneminde Pazarlama Yatırım yapmak Müşterilere yaklaşmak Bütçeleri gözden geçirmek Etkili bir değer önerisi kullanma Dikkatlice öneri sunma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-27
İkna Edici Değer Önerisi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-28
Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular Pazar liderleri toplam marketi nasıl genişletebilir ve pazar payını nasıl koruyabilir? Pazar lideri rakipleri pazar liderlerine nasıl saldırabilir? Pazar takipçileri veya nişler nasıl etkili bir şekilde rekabet edebilir? Ürün ömrünün evrelerinde hangi pazar stratejileri uygundur? Pazarlamacılar strateji ve taktiklerini bir ekonomik gerileme veya duraklama durumuna nasıl ayarlamalıdırlar? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-29