REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Girişimcilik.
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Pazarlama Teknikleri.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ
Pazarlama Giriş 1 1.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Pazarlama İlkeleri.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İş Planı.
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
Medya Planlaması ve Stratejisi
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama hedefleri nelerdir  Hedef kitle doğru tanımlandı mı  Beklentiler belirli bir şekilde ifade edildi mi / ölçülebilir mi  Zaman planlandı mı  Bütçe planlandı mı Reklamda Kampanya Stratejisi  Açık, güçlü ve iyi odaklanmış bir tema var mı? Konumlandırma stratejisi doğru mu?  Rakiplerle kıyaslandığında kullanılan bütçe doğru ve yeterli mi?  Yaratıcı grup ve medya planlamacılar yenilikçi ve yaratıcı mı?  Belirlenen amaçlar karşılanabilir mi?

 Strateji, taktik gibi kelimeler askeri literatürden alınmıştır. Soyut bir savaşa atıf yaparlar.  Strateji; planlama, koordinasyon ve işlemlerin genel yönetimini ifade eder.  Taktik; stratejinin uygulandığı kısa süreç içinde verilen kararları ifade eder.  İşletmeler arasında gözle görülmeyen bir savaş vardır.  Bugün reklam stratejisinin en büyük katma değeri; müşteri değeri üzerine yapılan vurgudur. Ürün için, aracı, satıcı ve tüketici ile birlikte maksimum faydanın vurgulanmasıdır.  İlk adım; ürün konumlandırma, Kullanıcı o ürünü neden tercih edecek?  İkinci adım; pazarlama, fiyat, dağıtım ve tutundurma.  Üçüncü adım; Hedef kitle üzerinde doğru ve etkili mesaj ne olacak?

 Reklam Stratejisi Oluştururken  Durum gerçekçi bir gözle gözden geçirilmeli  Rakipler doğru bir şekilde tanımlanmalı, incelenmeli  Kaynaklar belirlenmeli  Reklam amaçları ve uygulama arasındaki ilişki gözden geçirilmeli  Stratejinin rekabet avantajı gözden geçirilmeli  Reklam Stratejisini Değerlendirirken  Doğru hedef kitle seçildi mi?  Tema uygun mu? Tema ve reklam kampanya amaçları uygun mu?  Analizler doğru yapıldı mı?  Zamanlama doğru mu?  Doğru medya belirlendi mi?  İletişim stratejisi bütün olarak belirlendi mi?  Stratejiyi uygulayacak koşullar var mı?

Reklamda Kampanya Süreci Bir kampanya planlamadan önce işletme ajansa başlangıç özeti sunar. Bütçe İşletme; Ürün veya hizmeti Pazar; Pazar analiz raporu ve Dağıtım: Ürünün Adı, Fiyatı, Ambalajı, pazardaki rekabet durumu Başlangıç Özeti İşletmenin pazarlama stratejisi Halkla İlişkiler, sponsorluk ya da satış teşvik gibi planları Bütünleşik pazarlama iletişimi; bütün bu unsurların eşgüdümlü olmasını kapsar. Pazarlama İlkeleri Kampanya amaç ve teması Medya Planı Yaratıcı Reklam Uygulamaları Ajans Bu sırada reklam sürecinin tüm aşamalarını belirten bir anlaşmanın imzalanması, sonradan doğabilecek sorunları engelleyecektir. Müşteri Onayı Fiili uygulama Reklam Kampanyası Reklam izlenme oranı Baskı veya film kalitesi Medya planı başarısı Yapılan harcamaların faturalandırılması (Ajans tarafından) Kampanya Sonrası Değerlendirme