‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere ZEYNEP AYDOĞAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
HOŞGELDİNİZ.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
NASIL BİR AİLE?.
ANNE-BABA TUTUMLARI VE ÇOCUĞUN KiŞiLiK GELiŞiMiNE ETKiLERi
26 HOŞGELDİNİZ BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE ORTAMININ OLUŞTURULMASI
HOŞGELDİNİZ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
AİLE TUTUMLARI.
HOŞGELDİNİZ DEĞERLİ VELİLERİMİZ.
Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Sınav Kaygısı ve Aile Tutumları
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
KARATAY DR.SEDAT YÜKSEL İLKOKULU
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
HOŞGELDİNİZ ELİF BAŞLARLI Rehber Öğretmen Genç Osman Ortaokulu
AİLE TUTUMLARININ ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERI
Ticaret Meslek Lisesi Rehberlik Servisinin Hazırlamış olduğu “Aile İçi İletişim ve Çocuk Yetiştirilmesinde Ailenin Rolü” konulu seminere HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUĞUN BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
HOŞGELDİNİZ.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
OMÜ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU 5. SINIFLAR VELİ SEMİNERİ
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere.
“Aile İçi İletişim ve Çocuk Yetiştirilmesinde Ailenin Rolü”
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü’ konulu seminerimize HOŞGELDİNİZ
© Hayat Rehberiniz SEMİNERİMİ ZE HOŞ GELDİNİZ…
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere HOŞGELDİNİZ.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere ZEYNEP AYDOĞAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

Bugün Nelerden Bahsedeceğiz? Eğitimde Ailenin Rolünün Önemi Okul veli işbirliği Çocukla Sağlıklı İletişim Aile Tutumları Aile Ortamı

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Siz velilerimiz çocukların başarısında okul kadar hatta daha da önemli bir etkiye sahipsiniz.

ortamı ve tutumdur Çocuğunuzun ders başarısını etkileyen en önemli etkenlerden birisi Aile ortamı ve tutumdur Aile ne kadar sağlıklı ve bilinçli ise çocukların başarı düzeyleri o kadar yükseliyor.

Araştırma sonuçları: Ülkemizde yapılan bir araştırma ders başarısı düşük 7-17 yaş grubu çocukların yarısının anne baba ilişkilerinin kötü olduğu,

Yarısından fazlasının ise babalarının kendilerine vakit ayıramayacak kadar meşgul oldukları görülmüştür.

BAŞARIYI KAZANMADA HER ZAMAN TAKIM RUHU ESASTIR AİLE BİR TAKIMDIR

İşte Sayın Veliler: anne babalar olarak sizlerin çok önemli ve belirleyici bir rolünüz var. Öyleyse çocuklarınız için yapacağınız küçük özveriler, onları başarılı yapacak ve mutlu kişiler olarak hayata katılmalarını sağlayacaktır. İşte bunlardan bazıları:

EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ

OKUL BAŞARISI NELERE BAĞLI Uygun ders çalışma yöntemlerini kullanmasına Öğrencinin kendine olan güvenine Evde öğrenci için oluşturulan ortama Anne baba tutumlarına Okul ortamına Öğrencinin kapasitesine vb……..

DERS ÇALIŞMAYI NİYE BİLMİYORLAR? Ders çalışma alışkanlığı sonradan öğrenilen bir beceridir. Bundan önce ders çalışma saati diye bir şey yokken birden bire canını sıkan bir saatle karşı karşıya Buna alışması uzun ve sabır isteyen bir süredir

BİZLER NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ? Kendi başlarına yemek yemeği öğretirken gösterdiğimiz sabrı göstermemiz gerekiyor Dikkat süreleri çok kısadır,aralıkla çalışma alışkanlığı öğretmeliyiz Birkaç yıl ders çalışırken yanına oturmalı ve ders çalışma şeklini ona öğretmeliyiz Yavaş yavaş yanlarından ayrılıp kendi başlarına ders çalışmaya teşvik etmeliyiz.

BİZLER NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ? Yanına oturduğumuz saatlerde bunu bir savaşa dönüştürmemeliyiz Ders çalışmaktan keyif almalı ki bir daha ders çalışmak istesin Çok kötü bir çalışma yapmış olsa bile önce iyi ve güzel yaptıklarını takdir etmeli ondan sonra yanlışlarını düzeltmesine yardım etmeliyiz. Yani tost tekniğini kullanmalıyız

BİZLER NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ? Her çocuğun birbirinden farklı olduğunu unutmayıp, çocuğumuzu başka çocuklarla kıyaslamamamız gerekir. Unutmayalım ki bir gün çocuğumuzda bizi başka anne ve babalarla kıyaslayabilir.

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Çocuğun kendine olan güveni eğitim başarısının ANAHTARIDIR Anne baba olarak bu güveni sağlayıcı çalışmalarda bulunmamız gerekiyor

ANNE BABA OLARAK BİZLER NE YAPMALIYIZ? ÖĞRETMEN DEĞİL ANNE BABA OLMALIYIZ! AMA NASIL? Okulla birlikte anne babalık işlevi artık yerini öğretmenlik işlevine bırakır.

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Anne baba olarak çocuğumuzun kendine olan güvenini kazanması için neler yapıyoruz? “seni tembel” “ne kadar salaksın bir işi yapamıyorsun” “beceriksizliğinden bıktım,bir işi de düzgün yapsan şaşırırım” vb…. Acaba dediklerinizi ne kadar ciddiye alıyorlar?

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Çocuklarınızı gün içinde kaç defa takdir ediyorsunuz veya kaç defa yaptığı yanlışı yüzünden uyarıyorsunuz? Ne olursa olsun takdirlerimiz uyarılarımızdan fazla olursa çocuğumuzun kendine güveni o kadar artar

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Çocuğumuza hiç mi uyarıda bulunmayacağız? Uygun iletişim yöntemlerini kullanarak Yapmaması gereken davranışı değil “Çöplerini yere atma” Yapması gerekeni söylemeliyiz “Çöplerini çöp kutusuna atar mısın?”

UYGUN İLETİŞİM YÖNTEMİ NEDİR? Çocuğumuz yargılamadan,eleştirmeden, suçlamadan akıl vermeden dinleyebilmek Kendi duygularımızı ve düşüncelerimizi uygun bir dille ifade edebilmek “Kirli çamaşırlarını kirli sepetine atmamışsın.buna kızıyorum çünkü yine ben odandan toplamak zorunda kalıyorum ve yoruluyorum”

EVDE UYGUN ORTAMI OLUŞTURMAK Varsa ders çalışması için bir odanın oluşturması Yoksa ders çalışma esnasında kullanacağı masaya farklı bir örtü örtmek Mümkünse hep aynı ders çalışma saatinde derse oturmasını sağlamak O ders çalışırken evde televizyon veya radyonun açık olmaması

Okul- Veli İşbirliği/okulla iletişim

Çocuğunuzun okul hayatına ilgili ve özverili olun. Öğretmenleri ile dialog halinde olun. Çocuğunuzun özel durumları varsa bunlar hakkında mutlaka öğretmeni bilgilendirin. Bunu yaparken dialog hatalarından kaçının. - Dersleri bölerek sınıfa girmek, En basit konularda bile sürekli telefonla aramak vb.

Ders başarı durumunu Sağlıklı ve devamlı takip edin. (Çocuğu aşırı ders baskısı altında tutmak, çalışırken kendinize bağımlı kılmak, ya da tamamen serbest bırakarak aslında hiç ilgilenmemek gibi hatalardan sakının.) “Bizim öğretmenimiz”, “ bizim okulumuz”, “bizim ödevimiz” ifadelerinden kaçının.

Çocuğunuzu okula karşı negatif etkileyecek, okulla,öğretmeniyle ve okumakla ilgili olumsuz eleştirileri onun yanında yapmayın.

Çocuğunuza uygun bir çalışma ortamı hazırlayın. Çocuğunuzun evde rahat çalışabilmesi için bir oda yada bir köşeye ihtiyacı vardır. Çalışma ortamında dikkat dağıtıcı şeyler (Televizyon, yoğun ses, müzik gibi) olmamalıdır.

EVDE UYGUN ORTAMI OLUŞTURMAK Ders, Oyun ve Televizyon saatleri için uygun bir programlama yapılması Hafta içi misafir kabul etmemeli veya bizler misafirliğe gitmemeliyiz.

Okulu ve okumayı önemseyin ve derslerine destek olun.

Çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sağlıklı iletişim kurun. Çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sohbet edin. Konuşmak için fırsatlar oluşturun. ( Farkında olarak ya da olmayarak en çok yaptığımız şey budur çoğunlukla..)

Sağlıklı dinleyin. Anlattıklarını mutlaka dinleyin. Onun seviyesine inerek, göz teması ile ve gerçekten vakit ayırarak dinleyin. ( can kulağı ile…) Bazen sadece dinlemek yeterlidir.

Sağlıklı iletişim için iletişim engellerinden kaçının. 1. Emretme, Y ö netme “ Yapman gerekir …” “… Yapacaksın ” “ Yapmak zorundasın ”  Korku ya da aktif diren ç yaratabilir;  S ö ylenenlerin tersini “ denemeye ” davet edebilir;  İsyankar davranışa ya da misillemeye yol a ç abilir.

2. Uyarma, Tehdit Etme (G ö zdağı Verme) “… yapamazsın … olur ” “ Ya yaparsın, yoksa babana söylerim ”  Korku, boyun eğme yaratabilir;  S ö z konusu sonu ç ların ger ç ekten meydana gelip gelmeyeceğini “ denemeye ” yol a ç ar;  G ü cenme, kızgınlık, isyankarlığa neden olabilir.

Mademki zamanında derslerini yapmadın, bende tatilini sana zehir ederim

Sürekli öğüt vermek, “… Yapmalıydın ” “… Ş ö yle yapmak gerekir ”  Zorunluluk ya da su ç luluk duyguları yaratır;  Ç ocuğun durumunu daha şiddetle savunmasına yol a ç abilir ( “ kim demiş ” ).

4.Yargılama, Eleştirme, Suçlama “Olgunca düşünmüyorsun…” “Sen zaten tembelsin…”  Yetersizlik, aptallık, yanlış değerlendirme anlamı taşır;  Ç ocuğun olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlanma korkusuyla iletişimi kesmesine yol a ç ar;  Genellikle çocuk yargı ve eleştirileri gerçek olarak algılar (“ben kötüyüm!”) ya da karşılık verir (“siz de daha mükemmel değilsiniz”).

Genel olarak iletişim engellerini maddelendirirsek: 1-EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK ( Kes şunu! ) 2-UYARMAK, GÖZDAĞI VERMEK ( Sus, yoksa! ) 3-AHLAK DERSİ VERMEK ( Senden daha iyisi beklenir ) 4-ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK ( Benim sana söylediklerimi yap ) 5-ÖĞRETMEK, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK 6-YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK ( Olgun biri gibi düşünmüyorsun ) 7-ÖVMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRMELER YAPMAK 8- AD TAKMAK, ALAY ETMEK 9- YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK 10-SORU SORMAK, SINAMAK, ÇAPRAZ SORGULAMAK 11-SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKACI DAVRANMAK, KONUYU SAPTIRMAK ( Çocuk gibi davranıyorsun)

Korkarım bu notların ardından ikinci dönem çok daha fazla çalışmak zorunda kalacaksın.Ama düşün, bu zor günlerin ardından güzel bir tatil yapacaksın İletişim engellerinden uzak durduğunuzda,çocuğunuzla aranızda güvenli ve sağlıklı bir iletişim temeli atmış olursunuz.

Aile Ortamı; Anne-baba çocuğun kişiliğinin oluşmasında çok önemlidir.Çocuk her şeyi taklit ederek öğrenir.Anne-babayı da taklit eder. Taklit ederken doğruları da, yanlışları da öğrenebilir. Çocuk temel alışkanlıklarını ailede kazanır. Anne- babalar, çocuklar için en yakın özdeşim modelleridir.

Çocuğun zeka ve kişilik gelişiminin temelinde annenin ve babanın davranışlarını buluyoruz. Onların tek kişilikleri, birbirlerine olan davranış ve tutumları ve çocuklarına gösterdikleri ilgi ve davranış biçimleri gerçekten çok önemlidir. Çocuğun zeka ve kişilik gelişiminde, özellikle anne ve baba davranışlarının büyük rolü vardır.

Bazı çocuk ileriki yaşamında tıpkı anne ve babası gibi davranır. Bazı çocuk öyle zorlanmıştır ki, reaksiyon olarak, kendisine yöneltilen davranış ve eğitim tarzının tam tersini seçer. Doğru ya da yanlış olduğunu gözetmeden... İçinde birikmiş acı ve sorunlar nedeni ile... Bazıları da, kendi anne ve baba davranışlarını bilinçli bir yorum süzgecinden geçirir ve en iyisini, en doğrusunu uygulamaya çalışır.

Anne Baba Tutumları

Olumsuz Aile Tutumları Aşırı Koruyucu Tutum Aşırı Baskıcı- Otoriter Tutum Aşırı Hoşgörülü- Tavizkar Tutum

Aşırı Koruyucu Tutum Bu ailelerde anne-babalar çocuğa gereğinden fazla özen gösterip onu denetim altında tutarlar. Çocuğun başına kötü şeyler gelir diye kendi başına bir şeyler yapmasına izin vermezler. Çocuğun tüm ihtiyaçları büyükleri tarafından karşılanmaya çalışılır.

AŞIRI KORUYUCU ANNE VE BABA TUTUMUNUN ÇOCUK ÜZERİNE ETKİLERİ Çocuğun aşırı bağımlı,ürkek,çekingen ve güvensiz bir kişilik geliştirmesine neden olur. Çocuğun hatalarının sonucunda yaşayarak öğrenmesine izin verilmez, sorumluluk duygusunun gelişmesi engellenir. Çocuk ileriki yaşamında karar almakta ve uygulamakta zorluk çekeceği gibi yaşama karşı içinde bir korku oluşturur. Çocuğun kişiliği olgunlaşamaz. İnatçı, istediğini tutturan, mantıksız kavgalar çıkaran,çabuk mutsuz olan bir çocuk ve ileride benzer niteliklere sahip bir yetişkin olur. Çevresindeki insanlarla iletişim kurmakta güçlük çeker.

Aşırı Baskıcı-Otoriter Tutum Otoriter tutumda çocukların kişilik özellikleri, ilgi ve gereksinimleri dikkate alınmamaktadır. Çocuğun istekleri bastırmaya çalışılır. Katı bir disiplin anlayışı vardır.Çocuğa açıklanmadan kurallar konulur ve bu kurallara kesinlikle uyması istenir, bu konuda anne-baba asla tartışma kabul etmez.

AŞIRI BASKICI VE OTORİTER TUTUMUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Çocuğun kendine güven duygusu oluşmaz. Yaratıcılık engellenir. Hata yapanlar mutlaka cezalandırılmalıdır görüşünü benimserler. Rutin ve sınırları belli olan iş ve meslekleri seçerler. En küçük bir hatada bile hoşgörüleri olmayabilir. Okul yaşamlarında fazla başarılı olamazlar. Anne-babalarının (veya bir otoritenin)olmadığı ortamlarda kendilerini boşlukta hissederler ve bir otorite bulma arayışı içine girerler.

Çocuğunuzun sınırlarını zorlamayın. Her çocuğun kapasitesi, yetenekleri, ilgileri, farklıdır. Çocuğunuzdan yapabileceklerinden fazlasını beklemek, onlara eğitim hayatları boyunca verebileceğiniz en büyük zarardır.

Çocuğunuza sürekli ve çok fazla “ders çalış” demeyin. Ölçülü miktarlarda yapılan “ders çalış” uyarısı ve takibi, çalışma ortamının da hazır olması çok daha fazla işe yarar. Diğer çocuklarla ders veya başka konularda kıyaslama içine girmeyin.

Başkalarıyla kıyaslanan çocuk sevilmediğini düşünür. Oysa çocuklarımız aileleri tarafından koşulsuz sevilmeye ihtiyaç duyarlar.

Dayak ve şiddetten kaçının. Saldırganlık çocukta ciddi olumsuz sonuçlar doğurur.

Aşırı hoşgörülü –Tavizkar tutum Denetimin düşük, tepkiselliğin yüksek olduğu bir tutumdur. Saldırgan tutumlar dahil çocuğun her tür davranışları hoşgörü ile karşılanır. Davranışlara sınır çekilmez ve yaptırım uygulanmaz. Anne babaların bu aşırı hoşgörülü tutumları çocuğun onlara hükmetmesine ve çok az saygı göstermesine neden olur.Toplumun kendilerine vermediği hakları kendisine veren çocuk içinde bulunduğu grubun veya okulun kurallarına uymada güçlük çeker.

İZİNVERİCİ (HOŞGÖRÜLÜ) TUTUMUN ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Her istediğini yaptırmayı alışkanlık haline getirir. Kural tanımaz. Ev dışındaki kurallarla karşılaşınca hayal kırıklığına uğrar. Her istediği olmadığı için arkadaşlarına uyum sağlamakta güçlük çeker. Anne-babasına hükmeder ve onlara çok az saygı gösterir. Bencil ve şımarık olur. Başkaldırıcı olur ve toplum dışı davranışlar sergiler. Doyumsuz olur.

Aşırı kural koymak da, fazlasıyla kuralsız olmak da çocuğa zarar verir. Çocuk için evde düzenli ve kuralların olduğu bir ortam gereklidir.

Günümüzde özellikle Televizyon ve bilgisayar konusunda seçici ve sınırlayıcı olun. Çok fazla televizyon ve bilgisayara maruz kalan çocuklarda davranış problemleri oluşmaktadır.

Olumlu Aile Tutumu (Destekleyici Tutum) Bu tutuma sahip anne babalar, çocuklarını herhangi bir karşılık beklemeden içten ve derinden bir duyguyla severler. Çocuklarının davranışlarını ilgi ve anlayışla izleyip, kendi ayakları üzerinde durabilecek şekilde yetiştirirler.

Çocuğunu kabul eden anne ve baba çocuğun ilgilerini göz önünde bulundurur ve onun yeteneklerini geliştirecek ortam hazırlar. Aileyi ilgilendiren kararlar alınırken çocuğunda fikri alınır.bu ailelerdeki genel görüş “çocukta bizimle yaşıyor ve alacağımız kararlarda onunda söz hakkı olmalıdır.”şeklindedir.

Çocuk sınırlar içerisinde özgürdür. Neyi,ne zaman ve ne şekilde yapacağını çok iyi bilir. Aile bireyleri arasında etkili bir iletişim söz konusudur.

Destekleyici tutumu benimseyen aile çocuklarına iyi model olan ailedir. Unutmayın ki, çocuğunuz birçok davranışınızı örnek alıyor!

Çocuğunuza sürekli ne söylerseniz öyle olma ihtimallerini arttırırsınız. Bu olumlular için geçerli olsa da daha çok olumsuz sıfatlar için geçerlidir. Çünkü daima ortada bunu destekleyecek bir sebep vardır.

Destekleyici tutumdaki aile çocuğuna sevgisini gösteren ailedir.. Sevmek ve sevdiğinizi hissettirmek arasında çok büyük fark vardır.

Ailenin mutluluğu çocuğa psikolojik güven verir. Aile içi anlaşmazlıklar ve tartışmalar mümkün olduğunca çocuğun yanında yapılmamalıdır. Aile içinde çocuğa karşı tutarsızlıklar olmamalıdır. (Çift yönlü davranış çocuğu yalancılığa ve ikiyüzlülüğe iter.)

Asıl önemli olan aranızdaki iletişimdir. Eğitim ve diplomadan daha önemli bir şey; çocuğunuzla aranızdaki sıcak iletişimin kaybolmamasıdır. Hayat boyu buna ihtiyacınız olacak.

ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR? EĞER BİR ÇOCUK KINANARAK YAŞARSA SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANCA DAVRANIŞLAR İÇİNDE YAŞARSA KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLEREK YAŞARSA SIKILGANLIĞI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK UTANÇ İÇİNDE YAŞARSA SUÇLULUK DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANLIKLAR İÇİNDE BÜYÜRSE SALDIRGANLIĞI ÖĞRENİR.

EĞER BİR ÇOCUK HOŞGÖRÜYLE YAŞARSA SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK TEŞVİK EDİLEREK YAŞARSA ÖZGÜVENİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEĞER VERİLEREK YAŞARSA SAYGI DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK EŞİTLİK ORTAMINDA YAŞARSA ADALETİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK GÜVEN DUYGUSU İÇİNDE YAŞARSA İNANMAYI ÖĞRENİR.

EĞER BİR ÇOCUK DOSTLUK İÇİNDE YAŞARSA DÜNYADA SEVGİ ARAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK SEVGİ İÇİNDE BÜYÜRSE GÜVENMEYİ ÖĞRENİR. ÇOCUK AİLENİN, AİLE DE TOPLUMUN ÜRÜNÜDÜR; ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR.

TEŞEKKÜRLER...