Çekinip korkmadan kendini tehlike veya güçlüklere atan, acar. 2. Girişken.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
İletişim Nedir? İletişim Nedir? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmaktır”.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Güçlü ve kararlı ol. Tanrın RAB'bin verdiği görevleri yerine getir. Onun yollarında yürü ve Musa'nın yasasında yazıldığı gibi Tanrı'nın kurallarına, buyruklarına,
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
7. BASAMAK İlişki Yönetimi
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Pazarlama İlkeleri.
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
It’s My Life It’s My Choice
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Niçin Yaratıldık?
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Öğretimin Uyarlanması
Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Ödev yapma alIşkanlIğI
POZİTİF + YAŞAM TARZI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
EĞİTİMDE ÖDÜL VE CEZA Y. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Yoktan var olmaz bir duygu.
İNANILMAZ AMA GERÇEK. > Okulun ilk gününde 5
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
TUTUM VE ALGILAR.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SUNUSU
Çocuklarımız İçin Düşünün
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME TAKTİKLERİ.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
KABUL DİLİ.
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
KÜÇÜK BİR TEST ! Cem Yurtsev
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
NEDEN MANİPÜLASYON.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Nitel Araştırmalar.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Çekinip korkmadan kendini tehlike veya güçlüklere atan, acar. 2. Girişken.

describes someone who behaves confidently and is not frightened to say what they want or believe

 Saldırgan olmak değildir.

 Başkalarından üstün olma arayışı değildir.

 Her gün birçoğumuz toplu taşıma araçlarını kullanıyoruz. Bu araçlarda her yaştan, her eğitim düzeyinden, farklı ekonomik düzeylerden binlerce insanla yan yana oturuyoruz, aynı ortamı paylaşıyoruz, konuşuyoruz.  Diyelim ki on beş dakikadır beklediğiniz otobüs yaklaşıyor. Beklediğiniz durak kadar otobüsün içi de dolu. Yine de daha fazla beklemek istemiyorsunuz. Otobüs durduğu anda duraktaki herkes otobüse binmek için acele ediyor.

 Zaten otobüsün geç gelişine ve insanların bencilliğine kızgınsınız. Tam siz otobüse bineceğiniz anda orta yaşlı bir bayan sizi itip biniyor.

 Hiçbir şey söylemeyip bayandan sonra otobüse bindiniz. Çok yorgunsunuz ama o bayan otobüsteki son boş yere oturdu.  Ne hissedersiniz?

 “Napıyon teyze??! Hoop.”  Bayana izin vermeyip otobüse bindiniz. Ama arkanızdan homurdanmaları duyuyorsunuz. “Cık cık gençlerde de hiç saygı kalmadı... Eskiden Beyoğlu’na kravatsız girilmezdi…”  Nasıl hissederdiniz?

 Ses çıkartmayıp birinin sizi itip kakmasına izin verdiniz. Üstelik çok yorgunsunuz ve ayakta gitmek zorunda kaldınız.  Hakkınız yendi  Kendinize kızdınız  Kendinizi değersiz hissettiniz

 Sizden yaşça büyük birisine bağırdınız.  Hakkınızı korudunuz ama yine de iyi hissetmiyorsunuz çünkü bir anlık sinirle saygısızlık yaptınız, birisini kırdınız.  Diğer insanlardan da tepki aldınız.  Yine kendinizi değersiz hissediyorsunuz.

 Peki hangisi doğruydu?

 Gündelik yaşamda hayır diyemediğimiz için istemediğimiz bir çok durumla karşı karşıya kalabiliyoruz. Bu bazen borç para vermek, bir eşyanızın paylaşımı, iş yerinizde başkalarının işlerini yapmak zorunda kalmak, ikili ilişkilerde yanlış anlaşılmalara maruz kalmak, ikili ilişkilerde sürekli veren taraf olarak kullanıldığınızı hissetmek, eşinize çocuğunuza fazla tolerans göstermek, ev arkadaşınızın sorumluluklarını yüklenmek gibi bir çok durumda karşınıza çıkarak sizde öfke, kızgınlık gibi duygulara yol açabilir.

 Sevdiğimiz bir arkadaşımıza bağırmak, eşimizi dostumuzu gücendirmek, bir anlık kızgınlık anında aslında haksız olduğumuz şeylerle kendimizi savunmak… Bu tür durumlar öfke kontrolü konusunda zayıf olan insanlarda sık sık görülür; ama hiçbir zaman işe yaramaz. Aksine karşı tarafta ters tepki yaratabilir, kendimize güvenimizi, ve sevdiklerimizin saygısını kaybederiz. Öfkemize hakim olamayıp agresif tutumlarda bulunduğumuz durumlarda etrafımızdakileri incitip, kırıyoruz; onlara zarar veriyoruz.

 Bir iletişim biçimi olarak kabul edilen atılganlık; “başkalarının haklarını küçük görmeden ve zedelenmeden kişinin kendi haklarını koruması, düşünce, duygu ve inanışlarını doğrudan, dürüst ve uygun yollarla ifade etmesi olarak tanımlanmaktadır. (Jakubowski ve Lange 1978)

 Bu ilişki biçimi olumsuz iki uç olan “saldırganlık” ve “çekingenlik”e karşılık olumlu bir davranış olarak kabul edilir.

 Atılgan kişiler:  Haklarını bilirler,  Düşüncelerini, duygularını ve isteklerini ifade etmekte zorluk çekmezler,  Öfkelerini kontrol edebilirler.

 Kişinin toplumsal konumunu güçlendirir ve başkaları üzerinde daha etkileyici olmasını sağlar.

 Atılgan davranmak kendine güven duygusunu artırır ve çevredekilerde saygı uyandırır.

 Dürüst ilişkiler kurma şansını artırdığı gibi kişinin kendini daha iyi hissetmesine yardımcı olur ve kişiye günlük sıradan olayların denetimini elinde tutabiliyor olduğu duygusunu verir.

 Kişinin karar verme yeteneğini geliştirir ve kişiye yaşamdan beklentilerini elde etme şansı verir.

 Yani daha atılgan olarak hayatımızın iplerini elimize alırız ve olumsuz duyguların yerini tatmin, güven gibi olumlu duygular alır.

(Spiegler, 1988)  Beceri noksanlığı yani kişinin belirli durumlarda nasıl atılgan davranacağını bilememesi.

 Motivasyon eksikliği: Kişi bugüne kadar atılgan davranışları için pekiştirilmemiştir.

 Ayırt etme eksikliği: Kişinin ne zaman atılgan davranacağını bilememesi.

 Öğrenilebilir.

 Kişilere küçük yaştan itibaren kendilerini ve duygularını tanıma şansı verilmeli

 Duygularını ve isteklerini ifade etmelerine izin verilmeli. İsteklerine ve haklarına saygı göstererek örnek olunmalı

 Öfke kontrolü, iletişim engelleri ve sen dili öğretilmeli

 Bayram ziyareti için Trabzon’da bulunan birinin ağzından:  “Bayramın ikinci günü oradaki bazı arkadaşları ziyaret etmek için dolmuşa bindim. Dolmuş durağında bekleyen minibüse insanlar gelip oturuyorlar ve minibüsün dolmasını bekliyorlardı. Oturdum ve gazetemi okumaya başladım. Minibüs muavini olan genç yaşta bir adam kızgın bir sesle bir şeyler söylüyordu, ama pek dikkatimi vermedim, gazetemi okumaya devam ettim. Bir ara kuvvetli bir tokat sesi duydum. Baktım, minibüs muavini, yaşlı adama bir tokat atmış.”

 Yaşlı adam ne yaptı?  Yaşlı adam da gence bir tokat veya tekme atar ve çevreden müdahale ederek genci azarlarlar, yaşlıya böle davranılmayacağını söylerler.

 Yaşlı adamı koruyan biri genç muavini döver.

 Yaşlı adam gence ağza alınmayacak küfürler edip bir iki tane de patlatır.

 “Hemen gazetemi topladım, garda geçtim. Çünkü Karadeniz uşağı kızdı mı hemen tabancasına davranır, böyle bir durum olursa oradan fırlayıp kaçacaktım. Ama, çok ilginç bir şey oldu. Yaşlı adam genç muavine döndü ve şöyle dedi: “Ha sen bu tokadı attın. Besbelli ki hak ettim. Ama, ben bilmiyorum nasıl hak ettim. De bakalım nasıl hak ettim?”

 Genç muavin tekme tokat beklerken bir durumda iken bu sözlerle karşılaşınca şaşkınlıktan ağzı bir karış açık kaldı.”

 Yaşlı adam niçin böyle davrandı?