Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 1 TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ELEKTROD SEÇİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPRAĞIN HİKAYESİ HORİZON: Toprağı meydana getiren katmanlara horizon adı verilir. TOPRAK: Toprak taşların parçalanması ve ayrışmasıyla meydana gelen,
Advertisements

Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı
Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN
Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı
Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı
İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 5 KESME. Esası? Oksijen saflığının etkileri? Kesme üfleci ve çalışma şekli? Yüzey kalitesi değerlendirmesi?
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
MIG-MAG GAZALTI KAYNAK TEKNİĞİNDE KULLANILAN KORUYUCU GAZLAR
HOŞGELDİNİZ ALÜMİNYUM ALAŞIMLARININ KAYNAĞI K K ayna ayna Teknolojisi
Kaynak işlemi sırasında ;
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
ELEKTRİK AKIMI ISI Etkisi IŞIK Etkisi MANYETİK Etki KİMYASAL Etki
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÜÇGENLER ŞEYDA TOPÇU MATEMAT İ K A GRUBU 1. ÜÇGEN TANIMI 2 Bir üçgen, düzlemde birbirine doğrusal olmayan üç noktayı birleştiren üç doğru parçasının birleşimidir.
KAYNAK TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI
HOŞGELDİNİZ TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ALTERNATİF AKIM KULLANIMI K K ayna
HOŞGELDİNİZ DÖKME DEMİRLERİN KAYNAĞI K K ayna ayna Teknolojisi
JEOFİZİK ETÜTLERİ DAİRESİ
Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ.
YAKUP KAYA SABİT BAĞLANTILAR SABİT BAĞLANTILAR 1.MEKANİKSEL EKLER 1.MEKANİKSEL EKLER 2.FÜZYON EKLER 2.FÜZYON EKLER.
KAYNAKLI PARÇALARDA GÖRÜLEN HATALAR
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
Sürekli Olasılık Dağılımları
FOTOSENTEZ HIZINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
Yansıtıcı antenler.
İŞLU İstatistik -Ders 2-.
IR SPEKTROKOPİSİ.
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KONİ.
Kaynak Gösterme Teknikleri
NET 103 ÖLÇME TEKNİĞİ Öğr. Gör. Taner DİNDAR
Kırınım, Girişim ve Müzik
*Tıraş çeşitleri Kıvırma Tıraşı Yakma Tıraşı Bindirme Tıraşı
ATOM NEDİR?.
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
AÇILAR.
Endüstriyel Elektronik
Tarımda Yenilikçi Girdi Uygulamaları Bitki Besleme Ş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SİSMİK YORUMLAMA DERS-7 PROF.DR. HÜSEYİN TUR.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FOTOSENTEZ.
Işığın Kırılması.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
A.Ü. GAMA MYO. Elektrik ve Enerji Bölümü
A.Ü. GAMA MYO. Elektrik ve Enerji Bölümü
Sunum transkripti:

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 1 TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ELEKTROD SEÇİMİ HOŞGELDİNİZ K ayna K Teknolojisi K ayna K Teknolojisi

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 2 1- TUNGSTEN ELEKTROD ÇAPI 2- TUNGSTEN ELEKTROD UÇ AÇISI TUNGSTEN ELEKTROD SEÇİNDE DİKKATE ALINMASI GEREKEN FAKTÖRLER Elektrod çapı Uç açısı 3- TUNGSTEN ELEKTROD UÇ ÇAPI Elektrod çapı Uç açısı Uç Çapı

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 3 Tungsten elektrod çapı arttıkça daha yüksek akım değerlerinde çalışma imkanı sağlanır. Belirli bir akım değeri için çok daha kalın elektrot kullanıldığında ince çaplı elektrodlara göre kaynağa başlamak çok daha zor olur. Fakat kalın elektrotlarda aşınma problemi çok daha düşük seviyededir. Eğer belirli bir akım için önerilen elektrod çapından daha kalın elektrod kullanmak istiyorsanız, o zaman ark kararlılığını sağlamak için çok iyi bir tecrübe sahibi olmanız gerekir. 1- TUNGSTEN ELEKTROD ÇAPI

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 4 TUNGSTEN ELEKTROD UÇ AÇISI ARTTIKÇA; * NUFUZİYET ARTAR * KAYNAK DİKİŞ GENİŞLİĞİ AZALIR * ARK YELPAZESİ DARALIR TUNGSTEN UÇ AÇISININ KAYNAK DİKİŞ FORMUNA ETKİSİ

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 5 DEĞİŞİK UC AÇILARI

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 6 UCU SİVRİ TIG ELEKTRODUUCU KÖR TIG ELEKTRODU Kolay ark tutuşturma Genelde ark tutuşturma çok daha zordur. Düşük akım şiddetleri kullanılacağı için Torç daha az ısınır Yüksek akım şiddetleri kullanılacağı için Torç daha fazla ısınır Daha geniş ark yelpazesiDaha dar ark yelpazesi İyi ark kararlılığı Ark farklı yönlere sapma eğilimindedir Düşük kaynak nufuziyetiDaha yüksek kaynak nufuziyeti Elektrod ömrü daha azElektrod ömrü daha uzun ELEKTROD UC AÇISININ KAYNAĞA ETKİLERİ

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 7 DAHA KÜÇÜK ELEKTROD UÇ ÇAPI DAHA BÜYÜK ELEKTROD UÇ ÇAPI Kolay ark tutuşturma Genelde ark tutuşturma çok daha zordur. Ark farklı yönlere sapma eğilimindedirİyi ark kararlılığı Düşük kaynak nufuziyeti Daha yüksek kaynak nufuziyeti Elektrod ömrü daha azElektrod ömrü daha uzun TIG ELEKTROD UÇ ÇAPININ ETKİSİ

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 8 Elektrod Çapı ( mm) Doğru Akımda Kaynak Akımı (Amper) Alternatif Akımda Kaynak Akımı (Amper) Doğru kutuplama Ters Kutuplama Pozitif ve negatif bölgenin eşit olmayan dalga eğrisi Pozitif ve negatif bölgenin eşit dalga eğrisi Uygun değil Uygun değil Uygun değil ELEKTROD ÇAPINA BAĞLI OLARAK KULLANILABİLECEK KAYNAK AKIM DEĞERLERİ Değerler, toryumlu, tantallı TIG elektrotları için Argon gazı kullanımında geçerlidir.

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 9 Uç açısı 30° Uç açısı 60° Uç açısı 90° UÇ AÇISININ KULLANILAN DEĞİŞİK GAZLARA GÖRE DİKİŞ FORMUNA ETKİSİ

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 10 TIG ELEKTROD UCUNUN ELLE VEYA BİLEME MAKİNASI İLE BİLENMESİ SONUCU YÜZEY PÜRÜZLÜLÜĞÜ Bileme makinası ile bilenen uç Elle bilenen uç Parlatılmış yüzey

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 11 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 12

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 13

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 14

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 15

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 16

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 17

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 18