DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Advertisements

KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
Etkili Ders Çalışma Teknikleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ders Çalışma Teknikleri.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
ETKİN DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ

1.VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI OLMAK İÇİN…

1. HEDEF BELİRLEME 2. PLÂN YAPMA 3. İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA 4. MOTİVASYONU SAĞLAMA 5. KONSANTRASYONU SAĞLAMA 6. VERİMLİ ÇALIŞMAYI BİLME VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? “Nereye gittiğini bilen insana yol vermek için dünya kenara çekilir.” David Star JORDAN.

1. HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ?

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİÜNİVERSİTE LİSE SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN…

2. PLÂNLI ÇALIŞMA  Ç Ç Ç Çalışılması gereken dersler belirlenir.  H H H Hangi konuların çalışılacağı belirlenir.  K K K Kaynaklar belirlenir.  N N N Ne kadar çalışılacağı belirlenir.  H H H Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

Bir Taban Standardınız Olsun PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK PLANLI ÇALIŞIN

Çalışma planınızı yaparken; derslerin zorluk kolaylık derecelerini göz önüne alın. Zor gelen dersleri dikkatinizi en iyi yoğunlaştırabildiğiniz saatlerde çalışın.

Ders çalışmak için verimli saatler; 08:00 -11:00 Kortizol gibi uyanıklık veren hormonların en fazla salgılandığı periyod sabah 08: arasıdır. Uzmanlar bu saatlerin; planlama, düzenleme ve ileriye dönük yapıcı fikir üretimi için en verimli saatler olduğu görüşünde birleşiyor.

16:00- 18:00 Saat 16:00- 18:00 arası zihni canlılığın geri döndüğü saatler. Uzun dönemli hafızaya almak istediğiniz konuları çalışmak için ideal saat aralığı günün bu vakitlerdir.

19:00 -22:00 Saat 19:00'dan sonra yine zihni çalışma için verimli bir ara var. Yaklaşık 3 saat sürüyor Kalıcı bir öğrenme için bellemek istediğiniz konular üzerinde ilk olarak zihnin en açık olduğu sabah saatlerinde yoğunlaşın. Sonra akşama doğru 16:00-18:00 arası bu bilgileri tekrar edin.

Herhangi bir dersle ilgili çalışma gün ve saatlerinizi belirlerken; o dersin sınıfta veya dershanede işlendiği güne yakın olmasına dikkat edin. Böylelikle hem yakın aralıklarla tekrar yapmış olursunuz hem de ders çalışırken aklınıza takılan soruları unutmadan hocalarınıza sorabilirsiniz.

Çalışma saatleriniz istikrarlı olsun. Yani mümkün olduğunca her gün aynı saatlerde çalışın ki beyniniz otomatik olarak kendini o saatlerde ders çalışma moduna getirebilsin.

Çalışma saatlerinizi mümkün olduğunca yemek saatiyle çakıştırmamaya özen gösterin. Yemek arasından hemen sonra değil en az yarım saat sonra tekrar ders çalışmaya başlayın.

Yaygın görüşe göre yarım saatten az bir çalışma verimsizdir. Yarım saatten kısa süreleri, bir kitabı karıştırmak, liste yapmak gibi işler için kullanılabilirsiniz.

Verimli çalışma için en yararlı zaman dilimleri ortalama 1.5 saatlik sürelerdir. Genel olarak 1.5 saatten sonra vücut yorulma sinyalleri verir. Esneme, dikkat dağılması, uyku bastırması vb. Sinyaller gelmeye başladıktan sonra çalışmaya kısa bir ara verin. Bu ara dakikayı geçmesin.

PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

3. ÇALIŞMA ORTAMI “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.”  Televizyon  Bilgisayar  Telefon  Düzen  Müzik  Havalandırma

ÇALIŞMA ODANIZDA Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…

4. MOTİVASYON  Çalışmaları ertelemeyin.  Olumlu düşünün.  Hedefi hayal edin.  Anlarsanız seversiniz…

5. KONSANTRASYON  Eşiğin aşılması  Sağlık sorunları  Hayal kurma  Çalışma ortamı  Uykusuzluk

6. VERİMLİ ÇALIŞMA  ÖN HAZIRLIK  DİNLEME  OKUMA  NOT TUTMA  TEKRAR  TEST TEKNİĞİ

A. ÖN HAZIRLIK  Gözden geçirin.  Soruları cevaplayın.  Tablo ve grafikleri inceleyin. VERİMLİ ÇALIŞMA

B. DİNLEME  Ön hazırlık yapın.  Dersi aksatmayın.  Dersi kaynatmayın.  Soru sorun. VERİMLİ ÇALIŞMA

C. OKUMA  Hedef belirleyin.  Metni gözden geçirin.  Not alın.  Altını çizin. nlaşılamayan yerleri belirleyin. VERİMLİ ÇALIŞMA

D. NOT TUTMA  Dersi aksatmayın.  Önce dinleyip sonra yazın.  Anlaşılamayan yerleri sorun.  Kısaltmalar yapın. VERİMLİ ÇALIŞMA

E. TEKRAR  Zihinden tekrar yapın.  Yazarak tekrar yapın.  Karşılaştırma yapın.  Dersten sonra tekrar edin.  Yatmadan önce ve kalkınca tekrar edin. VERİMLİ ÇALIŞMA

F. TEST TEKNİĞİ  Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin  Önce konu çalışın.  Sonra soru belirleyin.  Bir oturuşta süreli olarak çözün.  Cevapları en son kontrol edin.  Yanlışları belirleyin.  Bilemediklerinizi sorun. VERİMLİ ÇALIŞMA

NASIL DERS ÇALIŞ MALIYIZ ? “Nasıl ders çalışmalıyız?” sorusunu cevaplamadan önce, Niçin ders çalışmalıyız ?”?” sorusunun cevabını bulmalıyız.

DERS ÇALIŞIRKEN Ortamın uygunluğuna dikkat edin. Önemsiz sorunlarla zihninizi meşgul etmeyin. Gereksiz ayrıntılara dalmayın. Aşırı mükemmelci olmayın. Çevredeki olumsuz uyaranları kaldırın. Yetersizlik duygunuzu yenin. Tertip ve düzen içinde amaca uygun çalışın.

SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI

SINAVDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI HİÇBİR SORUYA BAKMADAN GEÇMEYİN TEST SÜRESİNİ İYİ AYARLAYIN TEST SIRASINDA KISA SÜRELİ ARALIKLAR VERİN TESTTE ALT ALTA 4 TANE AYNI ŞIK GELMEMELİDİR TESTTE ŞIKLARI TAŞIRMADAN TAM OLARAK KARALAYIN ZOR OLAN SORULARI İŞARETLEMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ ÇÖZEMEDİĞİNİZ SORUYU SONRAYA BIRAKIN ÇALIŞACAĞINIZ YERİ GÖZDEN GEÇİRİN.

YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 1. AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

3. EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE ÇALIŞMAK

4. YATARAK VE UZANARAK ÇALIŞMAK

5. TELEVİZYON KARŞISINDA ÇALIŞMAK

6. MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK

7. EZBERLEYEREK ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK

8. KAYNAKLARDAN YARARLANMAMAK

9. DERSLERDEN KORKMAK, ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

10. DERSLERLE İLGİLİ ÖNYARGILAR

11. DÜZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

12. ÇALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

 “Bu gün, günümde değilim.”  “ “Moral bozucu bir gün.”  “ “Hiç şansım yok.” Şu matematiği nasıl halledeceğim?” Keşke hiç doğmasaydım.” Her şey kötü gidiyor.” Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” Arkadaşlarla çalışmaktan nefret ediyorum.” Fen ile aram ne zaman düzelecek?” Yaaa yine mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN

BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK

BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

Edison: “Hayır, başarısız olmadık, yapmamamız gereken 700 şey öğrendik.” diye cevap veriyor. Edison’ un Asistanı: “700. denemede de başarısız olduk” dediğinde, ASLA VAZGEÇMEYİN

BAŞARIDA SÜREKLİLİK NEDEN ÖNEMLİDİR? TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. İBN-İ SİNA

Çalışmadan başarılı olabilir miyim? Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR Sadece tavuklardır…

Vazgeçemediğiniz bazı alışkanlıklarınızı, başarı yolunda feda etmekten kaçınmayın. Unutmayın, “Yarınlar, rahatlarına kıyanlarındır.” (Peyami Safa)

Dinlemek bir beceridir, Dinlediğiniz için, Teşekkürler …