1.Gösterdi ğ im görseller size ne ça ğ rıştırıyor? 2. Ülkemizde bu tip eserler mevcut mu? 3. Kültürel miras denilince aklınıza ne geliyor? 4. Toplumsal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSMİN HALLERİ 1.YALIN HAL 2.YÖNELME HALİ 3.BULUNMA HALİ 4.AYRILMA HALİ
Advertisements

Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
EYLEMDE KİP.
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI
ZARFLAR (BELİRTEÇLER)
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
ZAMANLARINA GÖRE FİİLLER
NOKTALAMA İMLERİ.
SIFATLAR ÖN AD.
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
TÜRKÇE / CÜMLE TÜRLERİ CÜMLE TÜRLERİ.
 Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna nokta konulmalıdır?  A)Ah, keşke oraya gitmeseydim  B)Ağzından şu kelimeler döküldü  C)Bahçeye mi çıkmış.
EKLER.
TÜRKÇE Mehmet KOCA Ayşe BAYAM Melike DUATEPE Sunuindir.blogspot.com.
CÜMLENİN ÖĞELERİ Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
6. EYLEM KİPİNDE ANLAM KAYMASI.
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Cümle Bilgisi
Cümle Bilgisi Hazırlayan Şerife TUNCA
CÜMLE TÜRLERİ VE CÜMLENİN ÖĞELERİ
Yüksek Türk!Senin için yüksekliğin sınırı yoktur.İşte parola budur.
FİİLDE KİP (ANLAM) KAYMASI
YAPIM VE ÇEKİM EKLERİ.
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
FİİLDE ÇATI Fiillerin özne ve nesne ile olan ilişkisine çatı denir.
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
FİİL (EYLEM).
FİİLLER.
CÜMLENİN ÖĞELERİ Evlerin bölümleri odalardır; cümlenin bölümleri de öğelerdir. Cümle öğeleri, cümlenin parçaları demektir. Evin bölümleri odalar, salon,
Evet ( ) haklı. Sence de öyle değil mi( )
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Erciyes Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği 2. sınıf
HAZIRLAYAN:ZEHRA ŞAHİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ(tırnak işareti,ünlem,kısa çizgi)
NOKTALAMA İŞARETLERİ Tırnak İşareti (“ ”) Ünlem İşareti ( ! )
NOKTALAMA İŞARETLERİ Eğik Çizgi ( / ) Yay Ayraç ( )
Parantez ve Köşeli parantez
Fiillerde Anlam (Zaman) Kayması
ZAMİRLER.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
TÜRKÇE / HABER KİPLERİ HABER KİPLERİ.
CÜMLENİN ÖGELERİ Cümle; bir düşünceyi, bir duyguyu, bir olayı, bir isteği, bir yargıyı tam olarak anlatan sözcük veya söz grubuna denir. Cümleyi oluşturan.
YAPISINA GÖRE CÜMLE ÇEŞİTLERİ
FİİLLERDE KİP A-HABER KİPLERİ(Bildirme) Bu kiplerde belirli bir zaman kavramı vardır,işin yapılıp yapılmadığı bellidir.Fiilin yapıldığını,yapılmakta.
CÜMLE TÜRLERİ.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
ÖZNE YÜKLEM UYGUNLUĞU.
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
CÜMLENİN ÖĞELERİ 1. YÜKLEM Türkçe bir cümlede, yüklem mutlaka olmalıdır. Yüklemi olmayan bir cümle olmaz. Yüklem, tümcede iş, oluş, hareket, davranış,
CÜMLENİN ÖGELERİ.
ANLAMINA GÖRE CÜMLELER
Kılış (İş) Eylemleri : Öznenin kendi iradesiyle bir nesne üzerinde gerçekleşen ve bu eylemden nesnenin etkilendiği tüm eylemler iş-kılış anlamlıdır. Kadın.
FİİLLERDE KİP.
TÜRKÇE ANLATI SLAYTI EV İ N KAYAHAN. CÜMLE, BIR DÜŞÜNCEYI, BIR DILE Ğ I, BIR HABERI YA DA DUYGUYU TAM OLARAK ANLATAN, BIR VEYA BIRDEN ÇOK SÖZCÜKTEN.
EK FİİL / EK EYLEM /.
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
KARADA YÜZEN DONANMA.
GURBET DUYMUŞ FİİLLER (EYLEMLER).
GENEL TEKRAR - 7 CÜMLE ÇEŞİTLERİ FEM DERSHANELERİ
EK FİİL (EK EYLEM) TÜRKÇE / EK FİİL (EK EYLEM) Eren TAŞKAYA
HAZIRLAYAN:ZEHRA ŞAHİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ(tırnak işareti,ünlem,kısa çizgi)
FİİLER Abdulcelil KAHVECI
HATIRLAYALIM.
Sunum transkripti:

1.Gösterdi ğ im görseller size ne ça ğ rıştırıyor? 2. Ülkemizde bu tip eserler mevcut mu? 3. Kültürel miras denilince aklınıza ne geliyor? 4. Toplumsal hayatımızda kültürel mirasları korumamız bize neler kazandırır? 5.Miras kalan eşyaları satmayı uygun buluyor musun?

ARAŞTIRIYORUM Ö Ğ REN İ YORUM UNESCO Dünya Kültür Mirasları Listesi’ne alınan tarihi eserlerimizi ve bu listeye aday gösterilen eserlerimizi araştırınız…

TAÇ MAHAL İ N H İ KÂYES İ

DE Ğ ERL İ ARKADAŞLAR, Ş İ MD İ M İ RAS KEÇE ADLI METN İ D İ NLE YECE Ğİ Z. ANCAK S İ ZDEN D İ NLEME KARTI HAZIRLAMANIZI VE 5N1K’YA CEVAP VERMEN İ Z İ İ ST İ YORUM 5N1K: ? Ne? Nerede? Ne zaman? Nasıl? Neden? KİM?

1.Keçi kılının dokunmadan yalnızca dövülmesiyle elde edilen kaba kumaş. 2.yere serilen halı, kilim vb. yünlü döşemelik: Mecmua: Dergi. Şahrem: Parça parça, sık ve derin yarıklar halinde Sedir: Arkalıksız, üstü minderli ve yastıklı olabilen, oturmaya veya yatmaya yarayan ev eşyası, divan: Korniş: Perde asmaya yarayan, metal veya plastikten yapılmış araç. Antika: Tarihsel bir döneme ait olan. Tarh: Bahçelerde çiçek dikmeye ayrılmış yer:

2. ETK İ NL İ K 2. ETK İ NL İ K : Aşa ğ ıda verilen kelime gruplarının anlamlarını sözlükten bularak cümle içinde kullanıp noktalı yerlere yazınız. Didik didik etmek Ümit etmek Kabul etmek Mirasa konmak Lime lime olmak Bir konuda derinlemesine, en ufak ayrıntısına kadar araştırma yapmak. Bir olayın gerçekleşmesinden vazgeçmemek, olaca ğ ını ummak. Benimsemek, razı olmak. Bir kimseye önemlice bir kalıt (mirasın) kalması. Parçalarına ayrılmak, paramparça olmak, parçalanıp ufalanmak.

1. Aileye neler miras kalmıştır? 2. Ev halkının mirasla ilgili düşünceleri nedir? 3. Ev halkı keçeyi nerede kullanıyor? 4. Eskici keçeyi neden almak istemiştir? 5. Aile en sonunda keçeyi ne yaptı? Sen olsan ne yapardın? Neden?

Hikâyedeki şahısları belirleyiniz. Onların keçe satılmadan önce ve keçe satıldıktan sonraki duygu ve düşüncelerini yazınız. Hikayedeki Şahıslar Keçe satılmadan önceki duygu ve düşünceleri Keçe satıldıktan sonraki düşünceleri

ARAŞTIRDIM Ö Ğ REND İ M Araştırdı ğ ınız UNESCO Dünya Kültür Mirasları Listesi’ne alınan tarihi eserlerimizi ve bu listeye aday gösterilen eserlerimizi söyleyiniz…

OKUDU Ğ UNUZ MET İ NDEN HAREKETLE YEN İ B İ R MET İ N OLUŞTURUNUZ.

Ne kadar akıllı bir çocuksun! Yaşasın, yarın ablamlar bize gelecekmiş! Adam, çok zeki(!) oldu ğ unu söylüyor. Yazık, yapayalnız kaldı! alay be ğ enme acıma sevinç b. “alay” kelimesi ile hangi cümleyi eşleştirdiniz? Bu cümlede ünlem işaretinin kullanımında nasıl bir farklılık görüyorsunuz?

7.ETK İ NL İ K: Hangi cümledeki ünlem işaretlerini yay ayraç içine alırsak cümle alay ve küçümseme anlamı kazanır? İ şaretleyiniz Yaa, demek beni hatırladın! Ay ne harika bir çiçek! Eh artık sen de bu iyili ğ imi unutmazsın! Çalışmadan sınavı kazanacakmış! Görmeyeli nasıl da güzelleşmişsin!

Keloğlan bir gün eşeğine biner. (………………………) Keloğlan bir gün eşeğine binmiş.(………………………) Verilen cümleleri inceleyerek fiillere gelen eklerin zamanlarını yanlarına yazınız. Annemler yarın sabah Denizli’den trenle gelir. (………………………) Annemler yarın sabah Denizli’den trenle gelecek.(………………………) Mehmet, her sabah kahvaltıdan sonra parkta koşar. (………………………) Mehmet, her sabah kahvaltıdan sonra koşuyor.(………………………) Mustafa Kemal 9Eylül 1922’de İzmir’e giriyor. (………………………) Mustafa Kemal 9Eylül 1922’de İzmir’e girdi. (………………………) Geniş Zaman Duyulan Geçmiş Zaman Geniş Zaman Gelecek Zaman Geniş Zaman Şimdiki Zaman Görülen Geçmiş Zaman b. Yukarıdaki cümlelerin anlamları aynı olmasına ra ğ men fiillerde niçin farklı zaman ekleri kullanılmıştır? Noktalı yere yazınız.

Fiillerde Anlam (Zaman) Kayması Fiil çekimlerinde kullanılan kip ve zaman ekleri her zaman kendi anlamlarında kullanılmaz. Bu ekler birbirlerinin yerlerine de geçebilir. Elbette bu, cümlenin anlamıyla ilgilidir. Kısaca, cümlede yüklemin çekimlendi ğ i kip veya zamanla işin yapıldı ğ ı kip veya zamanın farklı olmasına anlam kayması denir. “Sizi yarın burada bekliyorum.” cümlesinde “bekliyorum” yüklemi şimdiki zamanla çekimlendi ğ i halde iş “yarın” yani gelecek zamanda yapılacaktır. Öyleyse burada zaman kayması vardır.

………………………. Burak dün eve gidiyor ama kardeşini evde bulamıyor. ……………………… ………………………. Yarın Türkçe ö ğ retmenimin verdi ğ i proje ödevini teslim ederim. ……………………… ………………………. Her gece yatmadan önce kitap okuyorum. ……………………… ………………………. Fatih Sultan Mehmet İ stanbul’u 1453 yılında fetheder. ……………………… Geçmiş zaman anlamı vardır. Şimdiki zaman ekidir. Gelecek zaman anlamı vardırç Geniş zaman ekidir. Geniş zaman anlamı vardır. Şimdiki zaman ekidir. Geçmiş zaman anlamı vardır. Geniş zaman ekidir.

Aşa ğ ıdaki fiillerde zaman ve anlam kayması vardır. Örne ğ i inceleyerek di ğ er boşlukları da siz doldurunuz. Kırmızı başlıklı kız bir gün büyükannesine gitmek için yola çıkar. …………………………………………………………………. Anadolu 1071’den itibaren Türk yurdu olur. …………………………………………………………………. Ö ğ retmenimiz Ankara’dan yarın geliyor. …………………………………………………………………. O kadar titiz bir insan ki her gün bir makine çamaşır yıkıyor. …………………………………………………………………. Kırmızı başlıklı kız bir gün büyükannesine gitmek için yola çıktı. Anadolu 1071’den itibaren Türk yurdu oldu. Ö ğ retmenimiz Ankara’dan yarın gelecek. O kadar titiz bir insan ki her gün bir makine çamaşır yıkar.