ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ETKİLİ ANNE BABA OLMAK.
İLETİŞİM ve ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
Konu:Öğrenci-Öğretmen iletişimi ve Etkin Dinleme
Hazırlayanlar İLETİŞİM engelleri Prof. Dr. Hüseyin PEKER Hazırlayanlar
BECERİLERİ SEMİNERİNE
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
MERHABA.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psikolojik Danışman ve Rehb.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI 12 – 18 YAŞ.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
İLETİŞİM.
BEN DİLİ SEN DİLİ.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK EĞİTİMİ -THOMAS GORDON
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ : Giriş
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
İLETİŞİM ve ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
1 İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ETK İ L İ Ö Ğ RETMENL İ K E Ğİ T İ M İ HAZIRLAYAN Do ğ an UMUT
AİLEDE İLETİŞİM.
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
KENDİNİ TANIMA.
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck

ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu sürecin etkili olabilmesi icin o iki kisi arasinda cok özel bir iliskinin kurulmasi gerekir Etkili iletisim kuran ögretmen, ögretme-ögrenme zamanini dolu dolu ögretmeye ayirabilecektir

S INIF ICI SORUNLARI CÖZMEK

K ABUL EDEN ÖGRETMENLER - KABUL ETMEYEN ÖGRETMENLER

‘‘Edebiyat dersinden nefret ediyorum. Kendimi mikroskop altindaki bir böcek gibi hissediyorum. O kadar korkuyorum ve geriliyorum ki, en basit seylerde bile yanlis yapiyorum. Sonunda da azarlaniyorum. Bu dersin ögretmenini mutlu etmenin bir yolu oldugunu sanmiyorum.”

S ÜREKLI DEGISEN PENCEREDE DURAGAN OLMAYAN CIZGI

D EGISIK Ö GRENCILERE K ARSI D EGISIK D UYGULAR N ASIL A NLASILIR ?

S ORUN K IMIN ?

Ö GRENCILERIN SORUNLARI OLDUGUNDA ÖGRETMENLER NE YAPABILIRLER ? Kabul Etmeme Dili-iletisimin 12 engeli 1. Emir vermek, yönlendirmek 2. Uyarmak, gözdagi vermek 3. Ahlak dersi vermek 4. Ögüt vermek, cözüm ve öneri getirmek 5. Ögretmek, nutuk cekmek, mantikli düsünceler önermek 6. Yargilamak, elestirmek, suclamak, ayni düsüncede olmamak 7. Ad takmak, alay etmek 8. Yorumlamak, analiz etmek,tani koymak 9. Övmek, ayni düsüncede olmak, olumlu degerlendirme yapmak 10. Güven vermek, desteklemek, avutmak, duygularini paylasmak 11. Soru sormak, sinmak, sorguya cekmek, capraz sorgulamak 12. Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, sakaci davranmak, konuyu saptirmak

S ORUNLU ÖGRENCILERE YARDIM ETMENIN ETKILI YOLLARI 1. Etkili dinleme (sessizlik) 2. Kabul tepkileri 3. Kapi aralayicilar ve konusmaya cagri 4. Etkin dinleme (geri ileti)

E TKIN DINLEME

Ö GRENCILER SORUN YARATINCA ÖGRETMENLER NE YAPABILIRLER ? BEN-ILETI 1. Davranis (Ben Serpille konusurken sen aramiza girdigine….) 2. Somut etki (…ne söyleyecegimi unutuyorum…) 3. Duygu (…ve sinirleniyorum.) Sen iletisisini Ben iletisine cevirmek „Ahmet niye Aysenin defterini karaladin? Bu günlerde cok yaramaz oldun”. 1. Davranis … 2. Somut etki… 3. Duygu…

S INIFTA CATISMA 1. Yöntem I = ögretmen kazanir 2. Yöntem II = ögrenci kazanir 3. Yöntem III = kaybeden yok

I YI VE ETKILI BIR ILETISIM KURABILMEK ICIN … 1. Iletisimde bulundugumuz kisilere saygi duymak 2. Empatik anlayisla yaklasabilmek 3. Etkin dinlemeyi saglamak 4. Uygun bir bicimde kendini acma 5. Sözel ve sözel olmayan mesajlarin uyumlu olmasi 6. Ben-iletilerini kullanmak 7. Saydam olmak, maske takmamak 8. Tam ve tek mesaj yollama.

Y ÖNTEM III – A LTI ASAMADA SORUN CÖZME 1. Sorun tanimlama 2. Olasi cözümler üretme 3. Cözümleri degerlendirme 4. En iyi cözümün hangisi olduguna karar verme 5. Bu kararin nasil uygulanacagini belirleme 6. Cözümün basarisini degerlendirme

BITTI