Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Adı: Yakup Soyadı: ÇİFTÇİ No: Konu: Otobiyografi
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
İMRAN KERİMOV.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
BAŞARI VE MOTİVASYON.
MESLEKÎ EĞİTİM TANITIM ETKİNLİKLERİ.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
Ekim 1985 günü Anvers yakınlarındaki Mol kasabasında Sivaslı bir ailenin kızı olarak dünyaya geldi. Kafkasya kökenli olan Hadise'nin annesi Sivas'ın.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN.
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
2015 Doğru Tercih Hoşgeldiniz.
PINAR BATAN REHBER ÖĞRETMEN
Tercih İstatistikleri 2014
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI. Mevlana Değişim Programı, Türkiye’de yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim.
2015 YILI ÜNİVERSİTELERDE ÖZEL YETENEK PROGRAMLARI VE ŞARTLARI *Özel yetenek gerektiren programların sınavları ile seçme ve yerleştirme işlemleri yükseköğretim.
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
Öğretmenlik Mesleği.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
Şubat 2016 İstanbul Üniversite Tercih Kursu MTOK Kontenjanları Sunumu Hazırlayanlar: Mesut Sabancı Adem Kalebaşı.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PINAR BATAN REHBER ÖĞRETMEN. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin istedikleri takdirde bitirdikleri programın devamı niteliğinde,
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
İÇ SINAVI.
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları

2 Önümüzdeki bir saat  Soru bazında adayların değerlendirilmesi  Bağımlılık değerlendirilmeleri  KTMÜ ÖSYM ve ORT puanlarının karşılaştırılması

3 Denek sayısı  Anket, 2015 yılı KTMÜ ÖSYM sınavına girmiş ve tercih yapan adaylarla yapılmıştır  Anket yapılan aday sayısı : 2285

4 Anket formu

5 Adayların cinsiyete göre dağılımı

6 Adayların yaşlarına göre dağılımı

7 Adayların kardeş sayılarına göre dağılımı

8 Adayların hayatlarının son üç yılını geçirdiği yere göre dağılımları

9 Adayların hayatlarının büyük bölümünü geçirdiği yere göre dağılımları

10 Adayların mezun oldukları okula göre dağılımı

11 Adayların mezun oldukları okul türüne göre dağılımı

12 Adayların mezun oldukları okulun eğitim diline göre dağılımı

13 Adayların anne ve babalarının durumuna göre dağılımı

14 Adayların annesinin işine göre dağılımı

15 Adayların annesinin eğitimine göre dağılımı

16 Adayların babasının işine göre dağılımı

17 Adayların babasının eğitim durumuna göre dağılımı

18 Adayların ailelelerinin aylık ortalama toplam gelirlerine(som) göre dağılımı

19 Adayların Kırgızistan üniversiteleri giriş sınavından (ORT) aldıkları puanlara göre dağılımı

20 Adayların Manas Üniversitesini ne derece araştırmasına göre dağılımı

21 Adayların Manas Üniversitesini tanıtan faktöre göre dağılımı

22 Adayların Manas Üniversitesini tercih etmedeki baskın faktörlere göre dağılımı

23 Adayların Manas Üniversitesini tercih etme sebeplerine göre dağılımı

24 Adayların tercih etmek istedikleri Fakülte/Yüksekokul’a göre dağılımı

25 Adayların üniversite eğitimi alma nedenlerine göre dağılımı

26 Adayların kendilerini tanımlayan özelliklerine göre dağılımı

27 Adayların ilgi alanlarına göre dağılımı

28 Adayların özel yeteneklerine göre dağılımı

29 Adayların Manas üniversitesini tanıma süresine göre dağılımı

30 Aday yaşlarının bölgelere göre dağılımı

31 Aday cinsiyetlerinin bölgelere göre dağılımı

32 Adayların son üç yıl yaşadığı yere göre bölgelerin dağılımı

33 Adayların mezun olduğu okul dillerinin bölgelere göre dağılımı

34 Adayların mezun oldukları okulların bölgelere göre dağılımı

35 Adayların mezun oldukları okul türünün bölgelere göre dağılımı

36 Adayların mezun oldukları okul türüne göre tercih ettikleri fakülte\yüksekokul dağılımı

37 Adayların ORT’den aldıkları puan türü dilimine göre tercih ettikleri fakülte\yüksekokul dağılımı

38 Adayların son üç yıldır yaşadığı yere göre Manas Üniversitesi’ni tanıma faktörlerinin dağılımı

39 Adayların hayatının büyük bölümünü geçirdiği yere göre Manas Üniversitesi’ni tanıma faktörlerinin dağılımı

40 Adayların hayatının son üç yılını geçirdiği yere göre Manas Üniversitesi’ni tercih etmedeki baskın faktörlerin dağılımı

41 Adayların hayatının büyük bölümünü geçirdiği yere göre Manas Üniversitesi’ni tercih etmedeki baskın faktörlerin dağılımı

42 Adayların tercih etmedeki baskın faktörlere göre tercih ettiği Fakülte\Yüksekokul dağılımı

43 Aday cinsiyetlerine göre kişi özelliğinin dağılımı

44 Adayların ilgi alanlarına göre tercih ettikleri Fakülte\Yüksekokulların dağılımı

45 Adayların tercih ettikleri Fakülte\Yüksekokula göre özelliklerinin dağılımı

46 Adayların özel yeteneklerine göre tercih ettikleri Fakülte\Yüksekokulların dağılımı

47 Adayların KTMÜ’yü tanıdığı süreye göre KTMÜ’yü tanıtan faktörlerin dağılımı

48 Adayların KTMÜ’yü tanıdığı süreye göre tercih ettikleri Fakülte\Yüksekokul’ların dağılımı

49 Adayların KTMÜ’yü tanıdığı süreye göre KTMÜ’yü tercih etme sebeplerinin dağılımı

50 Cinsiyete göre ORT puan aralıklarının dağılımı

51 Kardeş sayısına göre ORT puan aralıklarının dağılımı

52 Bölgelere göre ORT puan aralıklarının dağılımı

53 Mezun oldukları okul türüne göre ORT puan aralıklarının dağılımı

54 Mezun oldukları okulun eğitim diline göre ORT puan aralıklarının dağılımı

55 Aylık ortalama gelire göre ORT puan aralıklarının dağılımı

56 Annenin eğitimine göre ORT puan aralıklarının dağılımı

57 Babanın eğitimine göre ORT puan aralıklarının dağılımı

58 Annenin işine göre ORT puan aralıklarının dağılımı

59 Babanın işine göre ORT puan aralıklarının dağılımı

Yılı KTMÜ ÖSYM ve ORT Puanlarının Karşılaştırılması

61 Değerlendirme verileri

62 Fakülte ve Yüksekokulların karşılaştırılması

yılı KTMÜ ÖSYM Puanı ve ORT puanı dağılımları

yılı KTMÜ ÖSYM Puanı ve ORT puanı dağılımları

65 Bölümlerin karşılaştırılması

66 Bölümlerin karşılaştırılması

67 Bölümlerin karşılaştırılması

68 Genel sonuçlar kız  Adayların 2/3 sinden fazlası kız öğrencilerden oluşmaktadır.  3 veya 4’ün üzeri kardeş sayısı  3 veya 4’ün üzeri kardeş sayısı adayların birikimli oranı %74,4’tür. köyde  Adayların yarısından fazlası köyde yaşamaktadır. Bişkek ve Çuy bölgesinde  4 adaydan 1’i Bişkek ve Çuy bölgesinde yaşamaktadır. kamu okullarından mezun  Adayların yaklaşık %90’ı kamu okullarından mezun olmuştır.  Normal lise ve Gimnaziya  Normal lise ve Gimnaziya okullarından mezun olan adayların birikimli oranı %83,3 dür. Kırgızca ve Rusca  Eğitim dili Kırgızca ve Rusca olan okullardan mezun olan öğrencilerin birikimli yüzdesi %96,7 dir.

69 Genel sonuçlar sağ olmayan aday oranı %0,6’dır sağ fakat ayrı yaşayan öğrencilerin oranı %10,3  Anne ve babası sağ olmayan aday oranı %0,6’dır. Anne ve babası sağ fakat ayrı yaşayan öğrencilerin oranı %10,3’dür. ev hanımıdır  Adayların yarısının annesi ev hanımıdır. yüksekokuldan  Adayların yaklaşık yarısının annesi yüksekokuldan mezundur. babası işçidir  Adayların yaklaşık %40’ının babası işçidir. yüksekokuldan  Adayların yaklaşık yarısının babası yüksekokuldan mezundur. 20 bin som ve altıdır  Adayların %70’inin ailesinin aylık ortalama gelir düzeyi 20 bin som ve altıdır  Adayların %40’ının ORT puanı aralığındadır. oldukça  Adayların yaklaşık %45’i KTMÜ’yü oldukça araştırmışlardır.

70 Genel sonuçlar KTMÜ imkanları  Adayların KTMÜ’yü tercih etmedeki en baksın faktör %37,5 ile KTMÜ imkanları olmuştur. kaliteli eğitim  Adayların KTMÜ’yü tercih etme sebebi %56 ile kaliteli eğitim olmuştur. okuyan arkadaşından ve KTMÜ’ü mezunundan  Adayların yaklaşık %40’ı KTMÜ’yü KTMÜ’de okuyan arkadaşından ve KTMÜ’ü mezunundan tanımıştır. İİBF’yEdebiyat Fakültesini  4 adaydan 1’i İİBF’yi ve yine 4 adaydan 1’i de Edebiyat Fakültesini tercih etmektedir. amaçlarını gerçekleştirmek  Adayların %29’u üniversitede amaçlarını gerçekleştirmek için okumak istemektedir. sorumluenerjik çalışkansabırlıgirişkenlider  Adayların en belirgin özellikleri sırasıyla sorumlu, enerjik, çalışkan, sabırlı, girişken ve lider olmalarıdır.

71 Genel sonuçlar okumaspormüzik bilgisayarteknoloji  Adayların en belirgin ilgi alanları sırasıyla okuma, spor, müzik, bilgisayar ve teknoloji’dir. edebiyatspor müzik  Adayların en belirgin özel yetenekleri sırasıyla edebiyat, spor ve müzik’tir. 1-2 yıldır  Adayların yaklaşık %36’sı KTMÜ’yü 1-2 yıldır tanıyor. fark  Adayların KTMÜ ÖSYM ortalama puanı ile ORT ortamala puanı arasında fark vardır.

72 Teşekkürler Sorularınız lütfen…