ÇOCUK VE SUÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Okul Başarısında Ailenin Rolü
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
11-12 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
ANNE BABA TUTUMLARI.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ZORBALIK.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ERGENLİK.
ERGENLİK.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ŞİDDET.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ÇOCUK VE SUÇ

SUÇLU ÇOCUK YOKTUR, SUÇA İTİLMİŞ ÇOCUK VARDIR. “Suç” toplumsal, kültürel koşulların ve bireyin içinde yaşadığı çevrenin kötü etkilerinin bir sonucu olup, kişiyi toplum halinde yaşayan öteki bireylerin karşısına çıkaran bir çatışmanın ürünüdür. Ceza hukukunun tanımına göre ise “suç” yasanın cezalandırdığı harekettir.

SUÇLU ÇOCUK YOKTUR, SUÇA İTİLMİŞ ÇOCUK VARDIR. Çocuklar tarafından işlenen suçlar ise gerek türleri gerekse nedenleri açısından yetişkinlerden farklıdır. Bunun için “suça itilmiş çocuğun”, suçlu yetişkinlerden ayrı olarak değerlendirilmesi gereklidir.

Çocuk suçluluğu psiko-pedagojik ve sosyal bir olgudur. Bu dönemde islenen suçu, yetişkin dönemde işlenen suçtan ayıran en büyük özellik, kişiliğin oluşma aşamasını içeriyor olmasıdır. Yeterince olgunlaşmamanın sonucu olarak çocuk belirgin bir dengesizlik içindedir. Çocuğun, gerek kendi kişisel durumundan gelen etkenler gerekse çevresel etkenler onun bu uyumsuz davranışı göstermesinde önemli etmenler olarak gözükmektedir.

Çocuk suçluluğuna, ergenlik döneminde daha çok rastlanmaktadır. Bu dönemde, suça yönelten etkenler, hızlı bir bedensel ve ruhsal değişimden, kalıtsal nedenlerden, zekâ potansiyelinin sınırlılığından kaynaklanacağı gibi, çocukluk evresine dek uzanan yanlış eğitim ve yetersiz sevgi kökenli de olabilir. ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

ÇOCUK SUÇLULUĞUNUN NEDENLERİ

ÇOCUK SUÇLULUĞUNUN NEDENLERİ … KİŞİYE VE KİŞİLİĞE BAĞLI NEDENLER

ÇOCUK SUÇLULUĞUNUN NEDENLERİ … ZEKÂ SEVİYESİ VE SUÇ İLİŞKİSİ Zekâ geriliğinin etki altında kalmayı kolaylaştırması, uyum problemleri yaratması, suçlarını ve suça ilişkin delilleri karartmadaki başarısızlıkları suç açısından bu oranı arttıran etmenler olarak değerlendirilmektedir

ÇOCUK SUÇLULUĞUNUN NEDENLERİ … ÇEVRESEL NEDENLER AİLE OKUL

ÇEVRESEL NEDENLER Kalıtım ve biyolojik etkenler, çocuğun zekâ düzeyi, psiko-patolojik durumlar ve beden kusurlarının teorik olarak çocuk suçluluğunda etkili olabileceği destek görse de günümüzde daha çok çevre faktörlerinin etkili olduğu kabul edilmektedir.

AİLE Parçalanmış aile Anne-baba tutumları ve aile içi ilişkiler Ailede disiplin ve ceza anlayışı İstenmeyen çocuk Ailede suçlu bireyin/bireylerin olması Diğer etkenler …

EĞİTİM-ÖĞRETİM VE OKUL Okur-yazarlığın en önemli kazanımı “bir insanın yaşamı ile diğerinin yaşamı arasında bir bağın kurulmasını mümkün kılmasıdır. Çünkü okuma yazma, insanları başkalarının yaşamlarını hayal etmeye zorlamaktadır”

Öfke kontrolünü sağlama, kişilerle yaşanan çatışmaları doğru bir biçimde çözme ve karşılaşılan soruna/sorunlara rasyonel ve hukuksal bir tutum geliştirme ÖRNEK OLAY Yasak aşk yaşayan bir çiftin durumundan haberdar olan komşu bir bayanın, bu durumu kızın ailesine aktaracağı yönündeki açıklaması veya tehdidi, kız ve erkek arkadaşı açısından önemli bir sorun teşkil etmektedir. Kız ve erkek arkadaşı, söz konusu durumu babasına aktaracağı korkusuyla tanıdıkları olan bu bayanı öldürmeye karar verip, cinayeti işlerler.

Bir okulun yapılması, bir hapishanenin kapanması demektir. Victor Hugo

OKUL Akademik başarı, Okula yönelik tutumlar (okulu sevip sevmemeleri, okula bağlılık), Eğitim sistemi, Okul yönetiminin öğrencilere yönelik tutumları (kötü davranmaları, etiketleme), Öğrenciler arasındaki ilişkiler, Okul yönetiminin disiplin anlayışı, Okuldaki başarı düzeyi ve not durumu, Okuldan kaçma sıklığı veya okuldan atılma Suç ve okul ilişkisini araştıran çalışmalarda çoğunlukla yukarıdaki konuların incelendiği görülmektedir.

Örneğin okulda başarılı olan ve okulunu seven öğrencilerin diğerlerine göre daha az suç işledikleri saptanmıştır.

AİLELERE ÖNERİLER Çocuğunuzla iletişime geçin ve güven ilişkisi kurun. Çocuğunuza, karşılaştığı problemleri nasıl çözmesi gerektiği konusunda rehberlik edin. Çocuklara evdeki kuralları ve sorumluluklarını anlayabileceği bir dille anlatın. Özellikle sorumluluklarını yerine getirme konusunda net ve tutarlı davranın.

AİLELERE ÖNERİLER Çocuğu suç işlemeye iten etkenleri (arkadaşlar, çevre) araştırın.  Çocuğu takibe alıp, okuldan uzaklaşmasını/ayrılmasını engellemeye çalışın. Çocuğun etiketlenmesini önleyin. Okul psikolojik danışmanından ya da bir uzmandan destek alın. Kaynakça :ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ