İSLÂHİYE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E B A P ( E ğitimde B aşarıyı A rttırma P rojesi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Sınav ve Ders Başarısında
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
ANNE-BABALARIN DİKKATLERİNE!
BAŞARI VE MOTİVASYON.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Sorumluluk Bilinci.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
DİĞER TUTUMLAR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya, kullanıcılarına karşılıklı paylaşım imkanı sağlayan, kullanıcılarını kişisel veya gruplar.
Sunum transkripti:

İSLÂHİYE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E B A P ( E ğitimde B aşarıyı A rttırma P rojesi)

‘’ Bilgiye sahip olarak doğmuş birisi değilim. Öğretmeyi seviyorum ve öğrenmeye çalışıyorum.” E ğitimde B aşarıyı A rttırma P rojesi

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciyi kayıtsız şartsız sevmek ve olduğu gibi kabul etmek.Çocukların insana verilmiş en güzel değerler olduğunu bilmek… YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenci sevgisini bir nedene bağlamak, onu olduğu gibi kabul etmemek.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye yeterince ilgi göstermek ve sevgi vermek.Unutulmamalıdır ki en kötü insana bile ilgi ve sevgi gösterilse bir gün mutlaka o insan bu ilgi ve sevginin karşılığı olarak iyi yanını gösterir. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye yeterince ilgi ve sevgi göstermemek,onu zaman ayırmamak.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye sen dili ile değil ; ben dili ile konuşmak. Senin için çok üzülüyorum ; seni çok merak ettim gibi ifadeler kullanmak. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye emirler yağdırmak,sürekli sen diliyle hitap etmek.Sen işe yaramazın birisin,sen bunu yapmak zorundasın gibi ifadeler kullanmak.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye bazen hayır diyebilmek. Örneğin, öğrencinin her isteğini yerine getirmek öğrencinin doğru tutum ve kişilik geliştirmesini engeller. Kontrolün velide kalması için bazen veli öğrencinin isteklerine hayır diyebilmelidir. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrencinin her isteğine evet demek,her arzusunu yerine getirmek.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciyi aldığı sonuca göre değil,gösterdiği gayret ve çabaya göre değerlendirmek.Bazen öğrenci çok çalışsa da başarılı olamayabiliyor.Ancak Veli aldığı nota göre değil,öğrencinin gayretini takdir etmelidir.Bunu göz önünde bulundurmalıdır. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciyi sürekli aldığı sonuca göre değerlendirmek, vereceği sevgiyi alacağı notuna bağlamak.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrencinin kendisine güven duymasını sağlayacak ve öğrenciyi stresten kurtaran sosyal etkinliklere izin vermek… VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Zaman kaybı ve boş uğraşlar diye öğrencilerin sosyal etkinliklerine izin vermemek,Onun sosyalleşmesini sağlayan, stresini alan etkinliklerden mahrum etmek…

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ  Velinin kendisini zaman zaman öğrencinin yerine koyarak empati yapması gerekir.Seni anlıyorum,senin sorumluluğunun farkındayım, senin için bunları yapmak kolay değil gibi ifadelerle öğrenci empatik düşünce ile sürekli desteklemek. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ  Velinin kendisini öğrencinin yerine koymaması ve ona anlayış göstermemesi.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciyle birlikte etkinlik düzenlemek. Tüm aile bireyleriyle birlikte kitap okumak, film izlemek,satranç oynamak gibi… VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Her aile ferdinin bağımsız hareket etmesi,aile fertlerinin birbiriyle olan bağlarını kopararak kendi dünyalarına çekilmesi.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Nasihat vermekten çok istenilen davranışları önce velinin kendisi yapması, sonra öğrenciden istemesi. Eğitim doğruları söylemek değil, doğruları yapmak ve göstermek olduğunu unutmamak.Örneğin öğrenciden kitap okumasını isteyen velinin öncelikle kendisinin kitap okuması. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Velinin yapmadığı ve göstermediği davranışları öğrenciden istemesi.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Önemli kararları birlikte almak.Eğer velinin istekleri var ise veli bunları dile getirmeli daha sonra öğrencinin istekleri var ise öğrenci de bunları dile getirmelidir.Birlikte karşılıklı bir anlaşma yapılmalıdır.Bu anlaşmaya her iki tarafta ayak uydurmalıdır. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Ailenin önemli kararlarına çocukları katmamak. Onlara danışmamak.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrencinin bireysel farklılıklarına saygı göstermek… Bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurmak. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Her çocuğu aynı görmek,her başarıyı aynı değerlendirmek, çocuktaki farklılıkları fark etmemek.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye nasıl davranacağını bilmiyorsa uzmanlardan yardım almak… rehber veya iyi bir öğretmenden fikir almak gibi… VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Velinin gerektiğinde uzmana başvurmaması, öğretmenlerden öğrenci için yardım almaması.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Çocuğun yapabildiği ve sahip olduğu yetenekleri güzel sözlerle takdir etmek..İşte Süpermen benim kızım, Allah’ın sevdiği kul bu olsa gerek gibi… VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Çocuğa olumsuz yönde etiketlemeler yapmak. Geri zekalı, sen başarısızın birisin gibi…

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrencisini tek ve biricik görmek,öğrenciyi kendi kapasite ve zekasına göre değerlendirmek. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciyi başkalarıyla kıyaslamak.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye nasihatten uzak, istenilenleri etkili bir şekilde ifade ederek bir anlayış ortaya koymak. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye sürekli nasihat vermek,sürekli çalış demek, aynı konuşmaları tekrar etmek.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciden yapabileceği ve başarabileceği hedefler belirlemek.Yaşına uygun işler istemek. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciden başaramayacağı işler istemek.Onun omzuna kaldıramayacağı yükler yüklemek.Yaşına uygun olmayan davranışlar göstermesini beklemek.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye verdiği nimetlerin sunduğu imkanların anne babaların görevi olduğunu dile getirmek,yapılan her emeğin çocuğun hakkı olduğunu söylemek. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciden verdiklerini sürekli istemek ve yüzüne vurmak.Her verileni başa kalkmak.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrencinin başarısızlıklarından çok başarılarını göz önünde bulundurmak. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrencinin başarılarından çok başarısızlıklarını göz önünde bulundurmak.

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Veli az kural koymalı bunun mantıklı açıklamasını yapmalı.Kurala uyulup uyulmadığını takip etmelidir. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye aşırı kural uygulayarak baskı kurmak.Kurallarla yaşamını çekilmez hale getirmek.Aralıksız dört saat çalışacaksın gibi…

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrenciye sürekli sevgi ile yaklaşmalı,korkuyu bir silah gibi kullanmamalıdır. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Öğrencinin gelecekle korkutmak.İstenilenleri korku ile öğrenciye yaptırmak. Bu gidişle işsiz kalacaksın kimse seni adam yerine koymayacak,bunu yapmazsan ben yapacağımı bilirim gibi…

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Çocukla ilgili kararları çocuğa danışarak almak, etkinliklerde çocuğun isteklerini göz önünde bulundurmak… VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Çocuğun her kararını,her etkinliğini sadece velinin kendisinin belirlemesi…

VELİNİN YAPMASI GEREKEN DAVRANIŞ Her insanda alınabilecek bir ders vardır.Her kişiden bu çocuk da olsa öğrenilebilecek olan vardır düşüncesiyle hareket etmek,bazen ben de bilmeyebilirim düşüncesine sahip olmak. VELİNİN YAPMAMASI GEREKEN DAVRANIŞ Velinin her şeyi bildiğini iddia etmesi. Bizim çocuk hiperaktif, çocuğa sen ne bilirsin ki gibi tavırlar sergilemek.

“Eğitimin yapamayacağı hiçbir şey yoktur. Hiçbir şey onun etki alanının dışında kalamaz. Eğitim, Kötü ahlakları iyiye çevirebilir; kötü ilkeleri yıkabilir ve yerine yenilerini koyabilir; insanları melekler seviyesine çıkarabilir." E ğitimde B aşarıyı A rttırma P rojesi

HAZIRLAYANLAR İSLAHİYE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EBAP VELİ BİLİNÇLENDİRME KOMİSYONU SÜLEYMAN AKTI Tasarım ABDULLAH İSMETOĞLU BİST İslahiye Fen Lisesi Md Yrd. Bilişim Teknolojileri Öğretmeni E ğitimde B aşarıyı A rttırma P rojesi