Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KARS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KARS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KARS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

2 2 KARS REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ Taner ÖLMEZ Vedat ERKMEN

3 3 YANLIŞ KODLAMA 1 YIL YANLIŞ TERCİH 4 YIL YANLIŞ MESLEK 40 YIL ‘A SEBEP OLUR!...

4 4 Ders seçimi nedir? Lise 1.’i bitiren öğrenciler Üniversitede okumak istedikleri programa uygun ders seçerler. Puan Türleri: –TÜRKÇE-SOSYAL(TS) Puan türene göre /Sözel –MATEMATİK-FEN (MF) Puan türene göre /Sayısal –TÜRKÇE- MATEMATİK(TM) Puan türene göre /Eşit Ağırlık –Yabancı Dil (Y.DİL)

5 5 Ders seçimi ne zaman yapılır? 9. Sınıfın sonunda 9. Sınıfın sonunda İdarece belirlenen tarihlerde İdarece belirlenen tarihlerde (mazereti bulunanlar okulun açılma tarihine kadar her hangi bir gün) Sınıf öğretmeni, veli ve öğrenci birlikte. Sınıf öğretmeni, veli ve öğrenci birlikte.

6 6 Lisede Ders seçimi; *Lise 1. sınıfın sonunda seçilecek dersler, öğrencilerin YGS- LYS’de yapacakları tercihlerde etkili olacaktır. *Liseden mezun olana kadar okuyacakları ders başarılarını ve yıl sonu sınıf geçme başarılarını belirleyecektir. *Lisede elde ettikleri başarı puanları Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı olarak YGS-LYS puanlarına eklenecek ve sınav başarılarına etki edecektir.

7 7 YANLIŞ KIYILARDA YÜZMEYELİM!!!!!!!!!!  Yapacağımız yanlış bir ders seçimi üniversitede yanlış bölümlere,  Hayatta yanlış atılımlara,  Dolayısıyla mutsuz bir hayata yol açacaktır.

8 8 Ders seçiminin önemi; YGS-LYS sonunda tercih etmek istediğimiz meslekleri kapsamasına özen gösterilmesi gerekmektedir. Zira gelecekte kendimizin istediği meslek alanını için gerekli puanı oluşturan dersler dışında ders seçersek istediğimiz meslek grubu için gerekli soruları cevaplamakta zorlanırız

9 9 Ders seçme nasıl olmalıdır? Yönelme veya yönlendirmede, öğrencinin 9.sınıf ders başarıları, ilgi-yetenekleri dikkate alınarak bu doğrultuda gelecekte gitmeyi planladığı meslekler için gerekli puan türünü temsil eden dersler olmalıdır.

10 10 LYS de puan türlerine kaynaklık eden dersler nelerdir? MF: Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri TM:Matematik,Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Matematik, Geometri TS:Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı,Tarih,Coğrafya,Fel sefe Grubu Yabancı Dil:Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Yabancı Dil

11 11 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için MF Puan türüne göre dersler ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ MATEMATİK 4 GEOMETRİ 2 FİZİK 2 KİMYA 2 BİYOLOJİ 2 DİL VE ANLATIM2 TÜRK EDEBİYATI3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ2 10.MF REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM 2114 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

12 12 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için TM Puan türüne göre dersler ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI31 MATEMATİK 4 GEOMETRİ 2 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 PSİKOLOJİ2 10.TM SANAT TARİHİ 2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM21 14 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

13 13 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için TS Puan türüne göre dersler 10.TS ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI3 COĞRAFYA22 TARİH 22 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 YABANCI DİL4 4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 SANAT TARİHİ2 PSİKOLOJİ 2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM21 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

14 14 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için DİL Puan türüne göre dersler 10.Y.DİL ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL46 2.YABANCI DİL24 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ 2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM21140 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

15 15 Ancak 10.sınıftan sonra öğrenci, istemesi halinde başka puan türleri için gerekli derslere yönelebilir

16 16 Orta öğretim başarı puanı nasıl hesaplanır? Öğrencinin aldığı, hazırlık sınıfı dışındaki notlarının ortalaması, mezun olduğu okul, mezuniyet yılı dikkate alınarak hesaplanır. OBP,okuldaki diploma notlarının dağılımına ve adayın diploma notunun okul içindeki yerine göre değişir ve en az 100, en çok 500’dür. En küçük ve en yüksek not ortalamalarında yığılma dikkate alınacaktır.(en yüksek diploma notuna sahip aday sayısı arttığı ölçüde bu adayların OBP’ si 500’ün altına inecektir.

17 17 OBP HESAPLAMASI VE YGS OBP ları hesaplandıktan sonra, bu puanlar ağırlıklandırılarak, her aday için 3 tane AOBP (SÖZ,SAY,EA) hesaplanacaktır. OBP’ lerin ağırlıklandırılmasında, okulun son sınıf öğrencilerinin ilgili yılda elde ettiği SÖZ 1,SAY 1 ve EA 1 puanlarının ortalamaları kullanılacaktır. ( Yani mezun olunan okulun seviyesi, adayın alacağı AOBP’ nı etkileyecektir.) Testler YGS PUAN TÜRLERİ Türkçe % Temel Matematik % Sosyal Bilimler % Fen Bilimleri % YGS 1 MAT-FEN- TÜRKÇE YGS 2 FEN-MAT- TÜRKÇE YGS 3 TÜRKÇE-SOS- MAT YGS 4 SOS-TÜRKÇE- MAT YGS 5 TÜRKÇE-MAT- SOS YGS 6 MAT-TÜRKÇE- FEN SAY 1 SÖZ 1 EA 1

18 18 Ön lisans ve Açık öğretim Programlarına Yerleştirmede; SAY-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-1 veya YGS-2 puanları, SÖZ-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-3 veya YGS-4 puanları, EA-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-5 veya YGS-6 puanları, kullanılacaktır.

19 19 Ön lisans ve Açık öğretim Programlarına Yerleştirmede; Ön lisans ve Açık öğretim Programlarına Yerleştirmede; SAY-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-1 veya YGS-2 puanları, SÖZ-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-3 veya YGS-4 puanları, EA-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-5 veya YGS-6 puanları, kullanılacaktır.

20 20 YGS-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER AKTÜERYA BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ ve BİLİŞİM SİSTEMLERİ BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRT. BİLİŞİM SİSTEMLERİ ve TEKNOLOJİLERİ DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) HAVACILIK ELEKTRİK ve ELEKTRONİĞİ İMALAT MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K.) UÇAK ELEKTRİK – ELEKTRONİK UÇAK GÖVDE – MOTOR UÇAK GÖVDE - MOTOR BAKIM YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (M.T.O.K)

21 21 YGS-2 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ BESLENME ve DİYETETİK EBELİK FİZYOTERAPİ ve REHABİLİTASYON GIDA TEKNOLOJİSİ HEMŞİRELİK KİMYA ÖĞRETMENLİĞİ

22 22 YGS-3 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER REKREASYON YÖNETİMİ (M.T.O.K.)YGS-3

23 23 YGS-4 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRT. GASTRONOMİ GASTRONOMİ ve MUTFAK SANATLARI GÖRME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK İLAHİYATYGS-4İLAHİYAT İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖZEL ÖĞRETİM ÖĞRETMENLİĞİ TURİZM ANİMASYONU YAYGIN DİN ÖĞRETİMİ ve UYGULAMALARI ZİHİNSEL ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ

24 24 YGS-5 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER ÇOCUK GELİŞİMİ EL SANATLARI TASARIMI ve ÜRETİMİ (M.T.O.K.) GRAFİK TASARIMI (M.T.O.K.) MODA TASARIMI OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ REKREASYON SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ ve TURİZM REHBERLİĞİ SOSYAL HİZMET SPOR YÖNETİCİLİĞİ TAKI TASARIMI

25 25 YGS-6 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER BANKACILIK BANKACILIK ve FİNANS BANKACILIK ve SİGORTACILIK DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ GAYRİMENKUL ve VARLIK DEĞERLEME GÜMRÜK İŞLETME İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ KONAKLAMA ve TURİZM İŞLETMECİLİĞİ MUHASEBE MUHASEBE BİLGİ SİSTEMLERİ MUHASEBE ve FİNANSAL YÖNETİM OTEL YÖNETİCİLİĞİ PAZARLAMA

26 26 YGS-6 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ SAĞLIK YÖNETİMİ SERMAYE PİYASASI SERMAYE PİYASASI DENETİM ve DERECELENDİRME SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ SİGORTACILIK SİGORTACILIK ve RİSK YÖNETİMİ SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ TEKSTİL TASARIMI ve ÜRETİMİ (M.T.O.K.) TURİZM İŞLETMECİLİĞİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ ve OTELCİLİK TURİZM ve OTEL İŞLETMECİLİĞİ TURİZM ve OTELCİLİK ULAŞTIRMA ve LOJİSTİK ULUSLARARASI FİNANS ULUSLARARASI LOJİSTİK ve TAŞIMACILIK ULUSLARARASI TİCARET ULUSLARARASI TİCARET ve İŞLETMECİLİK ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK ÜSTÜN ZEKALILAR ÖĞRETMENLİĞİ YİYECEK - İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ

27 27 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 1 LYS 2 MF1MF2MF3MF4

28 28 1. MF Grubu Puan Türleri Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (% olarak) TürkçeTem Mat Sos Bil. Fen Bil. Mat.GeoFiz.KimBiy MF MF MF MF

29 29 MF-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER AKTÜERYA BİLİMLERİ ASTRONOMİ ve UZAY BİLİMLERİ BİLGİSAYAR BİLİMLERİ FİNANS MATEMATİĞİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ İSTATİSTİK İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ MATEMATİK MATEMATİK – BİLGİSAYAR MATEMATİK MÜHENDİSLİĞİ MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ MATEMATİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ UYGULAMALI MATEMATİK

30 30 MF-2 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER BAHÇE BİTKİLERİM BAHÇE BİTKİLERİ ÜRETİMİ ve PAZARLAMASI BİTKİ KORUMA BİYOLOJİ BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ FİZİK FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ KİMYA SÜT TEKNOLOJİSİ TARIM İŞLETMECİLİĞİ TOPRAK BİLİMİ ve BİTKİ BESLEME ZOOTEKNİK

31 31 MF-3 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER BESLENME ve DİYETETİK BİYOKİMYA DİŞ HEKİMLİĞİ EBELİK ECZACILIK FİZYOTERAPİ ve REHABİLİTASYON GENETİK ve BİYOMÜHENDİSLİK GERONTOLOJİ HEMŞİRELİK HEMŞİRELİK ve SAĞLIK HİZMETLERİ MOLEKÜLER BİYOLOJİ ve GENETİK TARIMSAL BİYOTEKNOLOJİ TARLA BİTKİLERİ TIP VETERİNERLİK

32 32 MF-4 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BİLGİSAYAR – ENFORMATİK BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BİLGİSAYAR ve ENFORMASYON SİSTEMLERİ BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ BİLİŞİM SİSTEMLERİ ve TEKNOLOJİLERİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ BİYOMÜHENDİSLİK BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ CEVHER HAZIRLAMA MÜHENDİSLİĞİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ DERİ MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRONİK ve HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ENDÜSTRİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ

33 33 MF-4 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI ENDÜSTRİYEL TASARIM ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ ENFORMASYON TEKNOLOJİLERİ FİZİK MÜHENDİSLİĞİ GEMİ İNŞAATI ve GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ GEMİ MAKİNELERİ GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ GEMİ ve DENİZ TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ GEOMATİK MÜHENDİSLİĞİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ GÜVERTE HARİTA MÜHENDİSLİĞİ HAVACILIK ve UZAY MÜHENDİSLİĞİ HİDROJEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ İÇ MİMARLIK İMALAT MÜHENDİSLİĞİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ

34 34 MF-4 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER JEODEZİ ve FOTOGRAMETRİ MÜHENDİSLİĞİ JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ KENTSEL TASARIM ve PEYZAJ MİMARİSİ KİMYA - BİYOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ KİMYA ve SÜREÇ MÜHENDİSLİĞİ KONTROL MÜHENDİSLİĞİ MADEN MÜHENDİSLİĞİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ MAKİNE ve İMALAT MÜHENDİSLİĞİ MALZEME BİLİMİ ve MÜHENDİSLİĞİ MALZEME MÜHENDİSLİĞİ MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ METEOROLOJİ MÜHENDİSLİĞİ MİMARLIK MÜHENDİSLİK PROGRAMLARI

35 35 MF-4 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER MÜHENDİSLİK ve DOĞA BİLİMLERİ PROGRAMLARI NÜKLEER ENERJİ MÜHENDİSLİĞİ ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ ORMAN MÜHENDİSLİĞİ OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PETROL ve DOĞALGAZ MÜHENDİSLİĞİ PEYZAJ MİMARLIĞI POLİMER MÜHENDİSLİĞİ SERAMİK MÜHENDİSLİĞİ SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA TARIM MAKİNELERİ TARIMSAL YAPILAR ve SULAMA TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ UÇAK MÜHENDİSLİĞİ YAT TASARIMI YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ

36 36 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 1 LYS 3 TM 1TM 3TM 2

37 37 2. TM Grubu Puan Türleri Türkçe % T.Mat % Sosyal % Fen B. % Mat. % Geom. % TDE % Coğraf ya 1 % TM TM TM

38 38 TM PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR TM-1 puan türü az da olsa Matematik ağırlıklıdır. TM-3 puan türü az da olsa Türkçe-Edebiyat ağırlıklıdır. TM-2 puan türünde Matematik ile Türkçe-Edebiyat eşit ağırlıklıdır.

39 39 TM-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER BANKACILIK BANKACILIK ve FİNANS BANKACILIK ve FİNANSMAN BİLGİ ve BELGE YÖNETİMİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ DENİZ İŞLETMECİLİĞİ ve YÖNETİMİ EKONOMETRİ EKONOMİ EKONOMİ - YÖNETİM BİLİMLERİ PROGRAMLARI EKONOMİ ve FİNANS EKONOMİ ve İDARİ BİLİMLER PROG. İÇ MİMARLIK ve ÇEVRE TASARIMI İKTİSAT İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İŞLETME İŞLETME – EKONOMİ İŞLETME ENFORMATİĞİ KÜLTÜR VARLIKLARINI KORUMA ve ONARIM LOJİSTİK YÖNETİMİ

40 40 TM-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER MALİYE MUHASEBE MUHASEBE ve DENETİM MUHASEBE ve FİNANS YÖNETİMİ PAZARLAMA SAĞLIK İDARESİ SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ SAĞLIK YÖNETİMİ SİGORTACILIK ve RİSK YÖNETİMİ TARIM EKONOMİSİ TEKSTİL GELİŞTİRME ve PAZARLAMA TEKSTİL TASARIM TURİZM İŞLETMECİLİĞİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ ve OTELCİLİK TURİZM ve OTEL İŞLETMECİLİĞİ TURİZM ve OTELCİLİK ULUSLARARASI FİNANS

41 41 TM-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK ULUSLARARASI İŞLETME ULUSLARARASI İŞLETME YÖNETİMİ ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK ULUSLARARASI LOJİSTİK ULUSLARARASI LOJİSTİK ve TAŞIMACILIK ULUSLARARASI LOJİSTİK YÖNETİMİ ULUSLARARASI TİCARET ULUSLARARASI TİCARET ve FİNANSMAN ULUSLARARASI TİCARET ve İŞLETMECİLİK ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK YÖNETİMİ ULUSLARARASI TİCARET ve PAZARLAMA YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ

42 42 TM-2 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER AİLE ve TÜKETİCİ BİLİMLERİ AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ EŞİT AĞIRLIKLI PROGRAMLAR HUKUK KAMU YÖNETİMİ KÜRESEL ve ULUSLARARASI İLİŞKİLER SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SİYASET BİLİMİ SİYASET BİLİMİ ve KAMU YÖNETİMİ SİYASET BİLİMİ ve ULUSLARARASI İLİŞKİLER ULUSLARARASI İLİŞKİLER ULUSLARARASI İLİŞKİLER ve AVRUPA BİRLİĞİ

43 43 TM-3 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER ANTROPOLOJİ ARKEOLOJİ ÇOCUK GELİŞİMİ EDEBİYAT PROGRAMLARI EKONOMİ POLİTİK ve TOPLUM FELSEFESİ FELSEFE FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ GRAFİK İNSAN ve TOPLUM BİLİMLERİ KLASİK ARKEOLOJİ PREHİSTORYA PROTOHİSTORYA ve ÖNASYA ARKEOLOJİSİ PSİKOLOJİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SANAT ve SOSYAL BİLİMLER PROGRAMLARI SERAMİK SOSYAL HİZMETLER SOSYOLOJİ

44 44 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 3 LYS 4 TS 1TS 2

45 45 3. TS Grubu Puan Türleri Türkç e % T.Mat % Sosy al % Fen B. % TDE % Coğ- 1 % Tarih % Coğ- 2 % Fels. Gr. % TS TS

46 46 TS PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR TS-1 puan türü sosyal programlar için, TS-2 puan türü dil (Türkçe, edebiyat) ve tarih programları için öngörülmüştür.

47 47 TS-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER ARKEOLOJİ ve SANAT TARİHİ BASIN ve YAYIN COĞRAFYA COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ DÜNYA DİNLERİ GASTRONOMİ ve MUTFAK SANATLARI GAZETECİLİK GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI HALKBİLİM HALKLA İLİŞKİLER HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK HALKLA İLİŞKİLER ve TANITIM İLETİŞİM İLETİŞİM BİLİMLERİ İLETİŞİM SANATLARI İLETİŞİM TASARIMI İLETİŞİM ve TASARIM KÜLTÜR YÖNETİMİ RADYO ve TELEVİZYON

48 48 TS-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER MEDYA ve GÖRSEL SANATLAR MEDYA ve İLETİŞİM MEDYA ve İLETİŞİM SİSTEMLERİ RADYO, TELEVİZYON ve SİNEMA REKLAM TASARIMI ve İLETİŞİMİ REKLAMCILIK REKLAMCILIK ve HALKLA İLİŞKİLER SİNEMA ve TELEVİZYON SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ TELEVİZYON HABERCİLİĞİ ve PROGRAMCILIĞI TÜRK HALKBİLİMİ YENİ MEDYA

49 49 TS-2 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER AZERBAYCAN TÜRKÇESİ ve EDEBİYATI ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ ve EDEBİYATLARI HİTİTOLOJİ REKREASYON YÖNETİMİ SANAT TARİHİ SANAT ve TASARIM YÖNETİMİ SANAT YÖNETİMİ SÜMEROLOJİ TARİH TARİH ÖĞRETMENLİĞİ TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENLİĞİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

50 50 İKİNCİ AŞAMA (LYS) PUAN TÜRLERİ YDİLYD 1YD 2

51 51 4. YDİL Grubu Puan Türleri Türkçe % T.Mat % Sosyal % Fen B. % Yabancı Dil % DİL DİL

52 52 YDİL PUANI İLE GİRİLEBİLECEK OKULLAR DİL-1 puan türü İngilizce, Almanca ve Fransızca Yabancı Dil Programları için, DİL-2 puan türü diğer Dil Programları için öngörülmüştür. Fransızca Öğretmenliği İngiliz Dili ve Edebiyatı İngilizce Öğretmenliği Mütercim-Tercümanlık Hırvat Dili ve Edebiyatı Hungaroloji İtalyan Dili ve Edebiyatı Japonca Öğretmenliği Alman Dili ve Edebiyatı Dil bilim Dil Ağırlıklı Programlar Turist Rehberliği

53 53 ÖSYS Yerleştirme Puanlarının Hesaplanması 1) Yerleştirme puanları hesaplanırken, Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı (AOBP)0,15 ile çarpılarak sınav puanlarına (YGS ve LYS puanları) eklenecektir. Y-YGS = YGS + (0,15 x AOBP) Y-LYS-MF = LYS-MF + (0,15 x AOBP) Y-LYS-TM = LYS-TM + (0,15 x AOBP) Y-LYS-TS = LYS-TS + (0,15 x AOBP) Y-LYS-DİL = LYS-DİL + (0,15 x AOBP) LYS, YGS ve AOBP puanları en büyük değeri 500 olduğu için,yerleştirme puanının en büyük değeri: (0,15 x 500) = 575 olacaktır.

54 54 Alanlardan tercih edilebilecek yüksek öğretim programları nelerdir? Fen Bilimleri Alanı: Mühendislikler, Tıbbi Bilimler, Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlikleri, Mimarlık ve Bölümleri, Fen Bilimleri Bölümleri, Bilgisayar ve ilişkili Programlar, Uçak, Uzay, Astronomi ve Gemi Bölümleri.

55 55 Türkçe Matematik Alanı: İktisat, İşletme, Ekonometri, Muhasebe Bankacılık, Finans,Kamu Yönetimi, Sınıf öğr., Hukuk, SBF, Uluslar arası İlişkiler, Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sağlık ve Turizm İşletmecilikleri, Felsefe Grubu, Üstün Zekalılar ve Okul Öncesi Öğr.

56 56 Sosyal Bilimler Alanı: Tarih, Coğrafya, Sosyal Bilgiler, Türk Dili ve Edebiyatı,Türkçe ve zihin engelliler Öğr., Basın Yayın, İletişim, Halkla ilişkiler, Arkeoloji, Sanat Tarihi, Reklamcılık, Gazetecilik, Radyo Televizyon ve Sinema, Yabancı Dil Alanı: Yabancı Dil ve Edebiyatları, Mütercim Tercümanlık, Turist Rehberliği, İngilizce Öğr. Tü yabancı dillerMütercimlikTurist rehberliğiTü yabancı dillerMütercimlikTurist rehberliği

57 57

58 58 Meslek Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar; Öğrencinin kendi özelliklerini tanıması. Yetenekleri, İlgileri, Beklentileri, Kişilik Özellikleri Mesleklerin özelliklerini tanıması. Kendi özellikleri ile, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulması gereklidir.

59 59 Meslek seçmek hayat biçimi seçmek demektir çünkü: Birey, istekleri doğrultusunda bir meslek tercihi yapmadığında, ne içinde bulunduğu meslekte yeteneklerini kullanıp başarılı olabilir ne de mutlu bir birey olarak mesleğini sürdürebilir.

60 60

61 61 Meslek Seçiminde Toplumumuza özgü, etkili olabilecek faktörler ; Anne–babaların arzularına uymak, Beğenilen–sevilen kişilerin mesleklerine özenmek, Günümüzde popüler olan mesleği edinmek, Daha çok para kazanılan mesleği seçmek, Toplum içinde sadece saygınlığı olan meslekleri seçmek, Öğretmenlerin uygun gördüğü meslekleri seçmek,

62 62 İş bulması kolay olan meslekleri seçmek, Üniversiteye girmeyi kolaylaştıran, düşük puanla yerleşilen meslekleri seçmek Sevildiği sanılan meslekleri seçmek, (Sadece olumlu özellikleri tanınarak yanılgıyla seçmek) Hayallerle geliştirilen idealdeki meslekleri seçmek,

63 63 HEPİNİZİN MUTLU BİR HAYAT ADIMINDA DOĞRU SEÇİMİ YAPMANIZ DİLEĞİYLE….. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ

64 64 İ LG İ N İ ZE TE Ş EKKÜR EDER, GELECEG İ M İ Z İ N F İ DANLARINA BA Ş ARILAR D İ LER İ Z..

65 65 Doğru hedefler belirleyip bu hedefler doğrultusunda emin adımlarla yürümeniz umudu ile …


"1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KARS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları