Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DERS SEÇİMİ NEDİR VE NEDEN YAPILIR? Öğrenciler 9. sınıfın sonunda istedikleri ve başarılı oldukları derslerde kendilerini geliştirmek ve bu dersler ile.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DERS SEÇİMİ NEDİR VE NEDEN YAPILIR? Öğrenciler 9. sınıfın sonunda istedikleri ve başarılı oldukları derslerde kendilerini geliştirmek ve bu dersler ile."— Sunum transkripti:

1

2 DERS SEÇİMİ NEDİR VE NEDEN YAPILIR? Öğrenciler 9. sınıfın sonunda istedikleri ve başarılı oldukları derslerde kendilerini geliştirmek ve bu dersler ile ilgili uygun mesleklere yönelmek amacıyla ders seçimi yaparlar. Ders seçimi ile öğrenciler yetenekli ve istekli oldukları alanlarda kendilerini geliştirme imkanı bulmakta ve zorlandıkları, başarısız oldukları dersler yerine yapabildikleri, istekli oldukları derslerle daha fazla zaman harcamaktadırlar.

3 Eski Sisteme Göre Tercih Edilebilecek Alanlar Sözel – Sosyal Bilimler Eşit Ağırlık –Türkçe Matematik Yabancı Dil Sayısal – Fen Bilimleri

4 SAYISAL ALAN DERSLERİ: FİZİK,KİMYA,BİYOLOJİ,MATEMATİK,GEOMETRİ EŞİT-AĞIRLIK ALANI: EDEBİYAT,DİL VE ANLATIM,MATEMATİK,GEOMETRİ,COĞRAFYA SÖZEL ALAN : EDEBİYAT,DİL VE ANLATIM,TARİH,COĞRAFYA YABANCI DİL ALANI: YABANCI DİL, EDEBİYAT,DİL VE ANLATIM

5 Başarılı olunan dersler ve seçilecek alan ilişkisi Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri Sayısal alanı seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı? 1. Edebiyat, Dil Anlatım, Tarih, Coğrafya Sözel alanı seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı? 2. Matematik, Geometri, Edebiyat, Dil Anlatım,Coğrafya Eşit Ağırlık alanını seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı? 3. Yabancı Dil, Edebiyat, Dil Anlatım Yabancı Dil alanını seçmek için hangi dersleriniz iyi olmalı? 4.

6 YENİ SİSTEMİN ADI DERS SEÇİMİ

7 10. SINIF DERSLERİ 1.ORTAK DERS 2.SEÇMELİ DERS 3.DİĞER SEÇMELİ DERS olarak üç bölüme ayrılırlar.

8 10. SINIF SEÇMELİ DERSLER 9. sınıf öğrencileri, sene sonunda eski sisteme göre alan seçimi yerine,toplamda 15 saati dolduracak şekilde ders seçimi yaparlar Öğrenciler, başarılı-ilgili oldukları ve ilgilendikleri mesleklere yönelik olan dersleri seçerek 15 saati doldururlar. Diğer seçmeli derslerden 5 saat seçim yaparlar

9 SEÇMELİ DERSLERİN LİSTESİ SEÇMELİ DERSLER ( 15 SAAT)DERS SAATİ DİL VE ANLATIM2 ( ) TÜRK EDEBİYATI1 ( ) MATEMATİK2 ( )4 ( ) GEOMETRİ1 ( )2( ) FİZİK2( )3( ) KİMYA2( )3( ) BİYOLOJİ2( )3( ) TARİH2( ) COĞRAFYA2( ) PSİKOLOJİ2( ) YABANCI DİL4( )6 ( ) İKİNCİ YABANCI DİL2( )4( )

10 SEÇMELİ DERSLERE ÖRNEK SEÇMELİ DERSLER ( 15 SAAT)DERS SAATİ DİL VE ANLATIM2 ( ) TÜRK EDEBİYATI1 ( ) MATEMATİK2 ( )4 (x) GEOMETRİ1 ( )2 (x) FİZİK2( )3 (x) KİMYA2( )3 (x) BİYOLOJİ2( )3 (x) TARİH2( ) COĞRAFYA2( ) PSİKOLOJİ2( ) YABANCI DİL4( )6 ( ) İKİNCİ YABANCI DİL2( )4( )

11 SEÇMELİ DERSLERE ÖRNEK SEÇMELİ DERSLER ( 15 SAAT)DERS SAATİ DİL VE ANLATIM2 (x) TÜRK EDEBİYATI1 (x) MATEMATİK2 ( )4 (x) GEOMETRİ1 ( )2 (x) FİZİK2 ( )3 ( ) KİMYA2 ( )3 ( ) BİYOLOJİ2 ( )3 ( ) TARİH2 (x) COĞRAFYA2 (x) PSİKOLOJİ2 (x) YABANCI DİL4 ( )6 ( ) İKİNCİ YABANCI DİL2 ( )4 ( )

12

13 11. SINIF SEÇMELİ DERSLER 10. sınıf öğrencileri, sene sonunda eski sisteme göre alan seçimi yerine,toplamda 13 saati dolduracak şekilde ders seçimi yaparlar Öğrenciler, başarılı-ilgili oldukları ve ilgilendikleri mesleklere yönelik olan dersleri seçerek 13 saati doldururlar. Diğer seçmeli derslerden 2 saat seçim yaparlar

14

15 12. SINIF SEÇMELİ DERSLER 11. sınıf öğrencileri, sene sonunda eski sisteme göre alan seçimi yerine,toplamda 16 saati dolduracak şekilde ders seçimi yaparlar Öğrenciler, başarılı-ilgili oldukları ve ilgilendikleri mesleklere yönelik olan dersleri seçerek 16 saati doldururlar. Diğer seçmeli derslerden 2 saat seçim yaparlar

16

17 2013 YGS ve LYS 2013 YGS ve LYS

18 YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. GENEL BİLGİLER

19 1. AŞAMA: YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) YGS’de testlerde sorumlu olunan konular Ortak müfredata dayalı konular (6, 7, 8. sınıf ve 9. sınıf konuları) olacak. Sadece bazı derslerdeki konular lise-2 ve lise-3 (İnkılap tarihi, Felsefe gibi) sınıfına aittir. YGS’de muhakeme gücünü, yorum becerisini ölçmeye dayalı sorular sorulmaktadır. Özellikle son yıllarda genelde uzun paragraflar (daha çok Türkçe, felsefe), şekle dayalı uzun yorum soruları (coğrafya, matematik, geometri) gelebilmektedir. Belli oranlarda bilgiye dayalı sorular da gelmektedir.

20 YGS TEK SINAV YAPILIR. DÖRT TEST VARDIR : MATEMATİK FEN BİLİMLERİ( Fizik,Kimya, Biyoloji) SOSYAL BİLİMLER ( Tarih, Coğrafya,Felsefe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) TÜRKÇE TESTLERİ

21 YGS YGS ‘de ortak müfredat konuları olacağı için,aday,sınavda hangi testten yaparsa yapsın puan alır. Bu nedenle her testten ne kadar net yaparsa o kadar başarılı olur. YGS sonucunda adaya, 6 puan türü gelir.

22 Y G S 6 PUAN TÜRÜ VAR YGS1 ( fen ve matematik ağırlıklı puan) YGS2 ( fen ve matematik ağırlıklı puan) YGS3 ( Türkçe –sosyal ağırlıklı puan) YGS4( Türkçe –sosyal ağırlıklı puan) YGS5 ( Türkçe-Matematik ağırlıklı puan) YGS6 ( Türkçe-Matematik ağırlıklı puan)

23 2. AŞAMA LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI(L Y S ) – LYS ‘de 5 sınav vardır. Adaylar istediği kadar sınava girebilir: ancak adaylar girmek istedikleri bölümlere göre en az iki LYS sınavına katılacaktır. – Sorular lise-2, lise-3 ve lise-4 ağırlıklı konulardan oluşacak. Lise-1 konularında da az oranda soru gelecek. Soru tarzları da daha çok bilgiye dayalı sorular olacak.

24 LYS’ DE YER ALACAK TESTLER ve KAPSAMLARI LYS-1= Matematik, Geometri- (Analitik Geo.) LYS-2= Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji) LYS-3= Türk Dili ve Edebiyat, Coğrafya-1 LYS-4= Tarih, Coğrafya-2, Felsefe Grubu LYS-5= Yabancı Dil

25 SINAVLAR VE PUAN KARŞILIKLARI LYS1 –LYS2 : MF PUAN TÜRÜ LYS1- LYS3 : TM PUAN TÜRÜ LYS3-LYS4 : TS PUAN TÜRÜ LYS5 : DİL PUAN TÜRÜ

26 MF PUANI GEREKTİREN MESLEKLER Sağlık Alanı Meslekleri Sağlık Alanı Meslekleri TIP DİŞ HEKİMLİĞİ ECZACILIK VETERİNERLİK FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON HEMŞİRELİK EBELİK ODYOLOJİ ERGOTERAPİ MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK BESLENME VE DİYETETİK BİYOKİMYA GERONTOLOJİ TARLA BİTKİLERİ TARIMSAL BİYOTEKNOLOJİ GENETİK VE BİYOMÜHENDİSLİK GEBETİK VE BİYOİNFORMATİK GERONTOOJİ HEMŞİRELİK VE SAĞLIK HİZMETLERİ BİYOTEKNOLOJİ

27 TÜM MÜHENDİSLİKLER FEN ÖĞRETMENLİKLERİ FEN ALANI BÖLÜMLERİ MATEMATİK BÖLÜMÜ MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ İSTATİSTİK AKTÜERYA BİLİMLERİ ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ BAHÇE BİTKİLERİ BİTKİ KORUMA ZOOTEKNİK İÇ MİMARLIK MİMARLIK GEMİ VE YAT TASARIMI GÜVERTE PİLOTAJ TARIM MAKİNALARI ZOOTEKNİK ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA ENDÜSTRİYEL TASARIM ENFORMASYON TEKNOLOJİLERİ TARIM İŞLETMECİLİĞİ BİTKİSEL ÜRETİM VE TEKNOLOJİLERİ BİLGİSAYAR –ENFORMATİK SÜT TEKNOLOJİSİ

28 TM PUANI GEREKTİREN MESLEKLER BANKACILIK ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ EKONOMETRİ İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI MALİYE ÇALŞIMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İİŞKİLERİ LOJİSTİK YÖNETİMİ MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ İŞLETME DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ İKTİSAT SAĞLIK İDARESİ SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ TURİZM VE OTELCİLİK TURİZM İŞLETMECİLİĞİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER ULUSLAR ARASI LOJİSTİK ULUSLAR ARASI TİCARET ULUSLAR ARASI TİCARET VE FİNANS ULUSLAR ARASI TİCARET VE PAZARLAMA ULUSLAR ARASIİŞLETMECİLİK ULUSLAR ARASI TİCARET VE FİNANSMAN ULUSLAR ARASI GİRİŞİMCİLİK HUKUK SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ KAMU YÖNETİMİ PSİKOLOJİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK TEKSTİL TASARIM SİGORTACILIK VE RİSK YÖNETİMİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SİYASET BİLİMİ GRAFİK ARKEOLOJİ SOSYOOJİ SOSYAL HİZMETLER ANTROPOLOJİ ÇOCUK GELİŞİMİ TEKNOLOJİ VE BİLGİ YÖNETİMİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ YÖNETİM BİLİMLERİ PROGRAMLARI AİLE VE TÜKETİCİ BİLİMLERİ EŞİT AĞIRLIKLI PROGRAMLAR BİLİM TARİHİ KÜRESEL VE ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARASI İLİŞKİLER ANTROPOLOJİ FELSEFE FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ SOSYOLOJİ SERAMİK SOSYAL HİZMETLER MODA VE TEKSTİL TASARIMI KLASİK ARKEOLOJİ İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİPREHİSTORYA NOT: Örnek olması açısından TM puan türüyle alan meslekler gösterilmektedir : Mesleklerin tümü değil ancak büyük bir kısmı görünmektedir.

29 TS PUANI GEREKTİREN MESLEKLER BASIN VE YAYIN MEDYA VE İLETİŞİM GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI GAZETECİLİK FİLM TASARIMI GÖRSEL İLETİŞİM GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI SANAT TARİHİ HALKLA İLİŞKİLER İLETİŞİM İLETİŞİM TASARIMI İLETİŞİM SANATLARI HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK COĞRAFYA COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ TARİH TARİH ÖĞRETMENLİĞİ RADYO VE TELEVİZYON RADYO TELEVİZYON VE SİNEMA YENİ MEDYA REKLAMCILIK REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLER REKLAM TASARIMI VE İLETİŞİMİ TÜRK HALK BİLİMİ SÜMEROLOJİ TELEVİZYON HABERCİLİĞİ VE PROGRAMCILIĞI MEDYA VE İLETİŞİM TARİH TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLİĞİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLĞİ REKREASYON YÖNETİMİ SANAT TARİHİ HİTİTOLOJİÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATIREKREASYON YÖNETİMİ NOT:NOT: Örnek olması açısından TS puan türüyle alan meslekler gösterilmektedir : Mesleklerin tümü değil ancak büyük bir kısmı görünmektedir.

30 DİL PUANI GEREKTİREN MESLEKLER ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI FRANSIZCA ÖĞRETMENİĞİ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ……vb İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ …..vb KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT MÜTERCİM TERCÜMANLIK TURİZM REHBERLİĞİ ÇEVİRİ BİLİMİ DİL BİLİMİ SİNOLOJİ DİLBİLİM NOT:NOT: Örnek olması açısından Dil puan türüyle alan meslekler gösterilmektedir : Mesleklerin tümü değil ancak büyük bir kısmı görünmektedir.

31 Kimlere danışılabilir? Derslere giren öğretmenlerin kanaati sorulmalı. Rehberlik servisiyle görüşülmeli. Uygulanan testler ve meslekler hakkında bilgi alınmalı. Meslek sahipleriyle görüşülmeli. Ailenin fikri sorulmalı. Tercih edilmesi düşünülen alanda okuyan üst sınıf öğrencileri ile görüşülmeli. Ama bu öğrenciler seviyeli, tutarlı ve güvenilir olmalı.

32 Ders seçimi yapılırken kimi zaman öğrencinin özellikleri kafa karıştırırken bazen de anne- baba, konu-komşu, öğretmen görüşleri fikir ayrılıklarına neden olabilir. Elbette ki ailenin, hele de öğretmenlerin fikirleri son derece önemlidir. Fakat birincil kaynak öğrencinin yetenekleridir. İlgiler ve değerler zamanla değişebilirse de yeteneğin değişmesi çok olası değildir. Mesleğe göre ders seçimi yapılmaz; yeteneğe, ilgiye ve değerlere göre ders ve dolayısıyla meslek seçilir.

33 TÜM ÖĞRENCİLERİMİZİN HAYALERİNİ GERÇEKLEŞTİRMELERİ DİLEĞİYLE


"DERS SEÇİMİ NEDİR VE NEDEN YAPILIR? Öğrenciler 9. sınıfın sonunda istedikleri ve başarılı oldukları derslerde kendilerini geliştirmek ve bu dersler ile." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları