Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DERS VE MESLEK SEÇİMİ BARBAROS ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEVGİ ÇİMENCAN 2010/2011 öğretim yılı 9.sınıflar öğrenci sunumu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DERS VE MESLEK SEÇİMİ BARBAROS ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEVGİ ÇİMENCAN 2010/2011 öğretim yılı 9.sınıflar öğrenci sunumu."— Sunum transkripti:

1

2 DERS VE MESLEK SEÇİMİ BARBAROS ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEVGİ ÇİMENCAN 2010/2011 öğretim yılı 9.sınıflar öğrenci sunumu

3 2 Ders seçimi nedir? Lise 1.’i bitiren öğrenciler Üniversitede okumak istedikleri programa uygun ders seçerler. Puan Türleri: –TÜRKÇE-SOSYAL(TS) Puan türene göre /Sözel –MATEMATİK-FEN (MF) Puan türene göre /Sayısal –TÜRKÇE-MATEMATİK(TM) Puan türene göre /Eşit Ağırlık –Yabancı Dil (Y.DİL)

4 3 Ders seçimi ne zaman yapılır? 9. Sınıfın sonunda İdarece belirlenen tarihlerde (mazereti bulunanlar okulun açılma tarihine kadar her hangi bir gün) Sınıf öğretmeni, veli ve öğrenci birlikte.

5 4 Lisede Ders seçimi; *Lise 1. sınıfın sonunda seçilecek dersler, öğrencilerin YGS- LYS’de yapacakları tercihlerde etkili olacaktır. *Liseden mezun olana kadar okuyacakları ders başarılarını ve yıl sonu sınıf geçme başarılarını belirleyecektir. *Lisede elde ettikleri başarı puanları Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı olarak YGS-LYS puanlarına eklenecek ve sınav başarılarına etki edecektir.

6 5 Ders seçiminin önemi; YGS-LYS sonunda tercih etmek istediğimiz meslekleri kapsamasına özen gösterilmesi gerekmektedir. Zira gelecekte kendimizin istediği meslek alanını için gerekli puanı oluşturan dersler dışında ders seçersek istediğimiz meslek grubu için gerekli soruları cevaplamakta zorlanırız

7 6 Ders seçme nasıl olmalıdır? Yönelme veya yönlendirmede, öğrencinin 9.sınıf ders başarıları, ilgi- yetenekleri dikkate alınarak bu doğrultusunda gelecekte gitmeyi planladığı meslekler için gerekli puan türünü temsil eden dersler olmalıdır.

8 7 LYS de puan türlerine kaynaklık eden dersler nelerdir? MF: Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri TM: Matematik, Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Matematik, Geomerti TS:Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Tarih, Coğrafya,Felsefe Grubu Yabancı Dil:Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Yabancı Dil

9 8 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için MF Puan türüne göre dersler ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ MATEMATİK 4 GEOMETRİ 2 FİZİK 2 KİMYA 2 BİYOLOJİ 2 DİL VE ANLATIM2 TÜRK EDEBİYATI3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ2 10.MF REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM 2114 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

10 9 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için TM Puan türüne göre dersler ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI31 MATEMATİK 4 GEOMETRİ 2 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 PSİKOLOJİ2 10.TM SANAT TARİHİ 2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM21 14 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

11 10 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için TS Puan türüne göre dersler 10.TS ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI3 COĞRAFYA22 TARİH 22 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 YABANCI DİL4 4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 SANAT TARİHİ2 PSİKOLOJİ 2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM21 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

12 11 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için DİL Puan türüne göre dersler 10.Y.DİL ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL46 2.YABANCI DİL24 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ 2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM21140 TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

13 12 Ancak 10.sınıftan sonra öğrenci, istemesi halinde başka puan türleri için gerekli derslere yönelebilir

14 13 Orta öğretim başarı puanı nasıl hesaplanır? Öğrencinin aldığı, hazırlık sınıfı dışındaki notlarının ortalaması, mezun olduğu okul, mezuniyet yılı dikkate alınarak hesaplanır. OBP,okuldaki diploma notlarının dağılımına ve adayın diploma notunun okul içindeki yerine göre değişir ve en az 100, en çok 500’dür. En küçük ve en yüksek not ortalamalarında yığılma dikkate alınacaktır.(en yüksek diploma notuna sahip aday sayısı arttığı ölçüde bu adayların OBP’ si 500’ün altına inecektir.

15 14 OBP HESAPLAMASI VE YGS OBP ları hesaplandıktan sonra, bu puanlar ağırlıklandırılarak, her aday için 3 tane AOBP (SÖZ,SAY,EA) hesaplanacaktır. OBP’ lerin ağırlıklandırılmasında, okulun son sınıf öğrencilerinin ilgili yılda elde ettiği SÖZ 1,SAY 1 ve EA 1 puanlarının ortalamaları kullanılacaktır. ( Yani mezun olunan okulun seviyesi, adayın alacağı AOBP’ nı etkileyecektir.) Testler YGS PUAN TÜRLERİ Türkçe % Temel Matematik % Sosyal Bilimler % Fen Bilimleri % YGS 1 MAT-FEN- TÜRKÇE YGS 2 FEN-MAT- TÜRKÇE YGS 3 TÜRKÇE-SOS- MAT YGS 4 SOS-TÜRKÇE- MAT YGS 5 TÜRKÇE-MAT- SOS YGS 6 MAT-TÜRKÇE- FEN SAY 1 SÖZ 1 EA 1

16 15 YGS-1 puanı : Aktuerya, Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Elektrik ve Elektronik Öğretmenliği, Gemi Makineleri, Güverte Makine, Mekatronik Öğretmenliği, Mobilya ve Dekorasyon Öğretmenliği, Yapı Ressamlığı Öğretmenliği gibi programlara girişte, YGS-2 puanı : Döküm Öğretmenliği, Ebelik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik, Kimya Öğretmenliği,Metal Öğretmenliği, Tekstil Öğretmenliği gibi programlara girişte kullanılacaktır.

17 16 Ön lisans ve Açık öğretim Programlarına Yerleştirmede; SAY-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-1 veya YGS-2 puanları, SÖZ-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-3 veya YGS-4 puanları, EA-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-5 veya YGS-6 puanları, kullanılacaktır.

18 17 Ön lisans ve Açık öğretim Programlarına Yerleştirmede; Ön lisans ve Açık öğretim Programlarına Yerleştirmede; SAY-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-1 veya YGS-2 puanları, SÖZ-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-3 veya YGS-4 puanları, EA-1 puanıyla öğrenci alan programlara girişte: YGS-5 veya YGS-6 puanları, kullanılacaktır.

19 18 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 1 LYS 2 MF1MF2MF3MF4

20 19 1. MF Grubu Puan Türleri Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (% olarak) TürkçeTem Mat Sos Bil. Fen Bil. Mat.GeoFiz.KimBiy MF MF MF MF

21 20 MF PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR MF-1 Puan Türü LYS PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR Matematik Ağırlıklı Temel Bilim Programlarından Aktuerya, Endüstriyel Tasarım, Matematik Programları, Tarımsal Biyoloji, ve Biyoloji Öğretmenliği gibi programlara girişte kullanılacak puan. MF-2 Puan Türü Fen Ağırlıklı Temel Bilim Programlarından Biyoloji, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fen Programları, Fizik Öğretmenliği,Kimya, Kimya Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği, Peyzaj Mimarlığı, Seramik Mühendisliği, Su Ürünleri, Tarım İşletmeciliği, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Zooteknik gibi programlara girişte kullanılacak puan. MF-3 Puan Türü Sağlık Bilimleri Programlarından Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği, Beslenme ve Diyetetik, Biyokimya, Biyo sistem Mühendisliği, Diş Hekimliği, Ebelik, Eczacılık, Hemşirelik, Moloküler Biyoloji ve Genetik, Tıp, Veterinerlik gibi programlara girişte kullanılacak puan. MF-4 Puan Türü Mühendislik ve Teknik Programlardan Tekstil Mühendisliği, Tarla Bitkileri, Sayısal Programlar, İnşaat Mühendisliği,Harita Mühendisliği, Jeoloji, Jeofizik, Jeodezi ve Fotogrametri, Makine Mühendisliği, Maden Mühendisliği,Mekatronİk Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği gibi programlara girişte kullanılacaktır.

22 21 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 1 LYS 3 TM 1TM 3TM 2

23 22 2. TM Grubu Puan Türleri Türkçe % T.Mat % Sosyal % Fen B. % Mat. % Geom. % TDE % Coğraf ya 1 % TM TM TM

24 23 TM PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR TM-1 puan türü az da olsa Matematik ağırlıklıdır. TM-3 puan türü az da olsa Türkçe-Edebiyat ağırlıklıdır. TM-2 puan türünde Matematik ile Türkçe-Edebiyat eşit ağırlıklıdır. TM-1 Puan Türü İktisat, İşletme, Maliye, Muhasebe, Bankacılık ve Sigortacılık, Ekonometri, Ekonomi, İşletme, Enformatiği,Pazarlama gibi programlara girişte kullanılacaktır. TM-2 Puan Türü Hukuk, Kamu Yönetimi, Uluslar Arası İlişkiler, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Sınıf Öğretmenliği gibi programlara girişte kullanılacaktır. TM-3 Puan Türü Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sanat ve Sosyal Bilimler Programları,Çocuk Gelişimi gibi programlara girişte kullanılacaktır.

25 24 İKİNCİ AŞAMA(LYS) PUAN TÜRLERİ LYS 3 LYS 4 TS 1TS 2

26 25 3. TS Grubu Puan Türleri Türkç e % T.Mat % Sosy al % Fen B. % TDE % Coğ- 1 % Tarih % Coğ- 2 % Fels. Gr. % TS TS

27 26 TS PUAN TÜRLERİ ve GİRİLEBİLECEK OKULLAR TS-1 puan türü sosyal programlar için, TS-2 puan türü dil (Türkçe, edebiyat) ve tarih programları için öngörülmüştür. TS-1 Puan Türü:Halkla İlişkiler, Reklamcılık, İletişim, Medya ve İletişim, Basın Yayın, Gazetecilik, Radyo, Sinema ve Televizyon, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği gibi programlara girişte kullanılacaktır. TS-2 Puan Türü Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe Öğretmenliği, Tarih, Sanat Tarihi, Sanat Yönetimi gibi programlara girişte kullanılacaktır.

28 27 İKİNCİ AŞAMA (LYS) PUAN TÜRLERİ YDİLYD 1YD 2

29 28 4. YDİL Grubu Puan Türleri Türkçe % T.Mat % Sosyal % Fen B. % Yabancı Dil % DİL DİL

30 29 YDİL PUANI İLE GİRİLEBİLECEK OKULLAR DİL-1 puan türü İngilizce, Almanca ve Fransızca Yabancı Dil Programları için, DİL-2 puan türü diğer Dil Programları için öngörülmüştür. Fransızca Öğretmenliği İngiliz Dili ve Edebiyatı İngilizce Öğretmenliği Mütercim-Tercümanlık Hırvat Dili ve Edebiyatı Hungaroloji İtalyan Dili ve Edebiyatı Japonca Öğretmenliği Alman Dili ve Edebiyatı Dil bilim Dil Ağırlıklı Programlar Turist Rehberliği

31 30 ÖSYS Yerleştirme Puanlarının Hesaplanması 1) Yerleştirme puanları hesaplanırken, Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı (AOBP)0,15 ile çarpılarak sınav puanlarına (YGS ve LYS puanları) eklenecektir. Y-YGS = YGS + (0,15 x AOBP) Y-LYS-MF = LYS-MF + (0,15 x AOBP) Y-LYS-TM = LYS-TM + (0,15 x AOBP) Y-LYS-TS = LYS-TS + (0,15 x AOBP) Y-LYS-DİL = LYS-DİL + (0,15 x AOBP) LYS, YGS ve AOBP puanları en büyük değeri 500 olduğu için,yerleştirme puanının en büyük değeri: (0,15 x 500) = 575 olacaktır.

32 31 Alanlardan tercih edilebilecek yüksek öğretim programları nelerdir? Fen Bilimleri Alanı: Mühendislikler, Tıbbi Bilimler, Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlikleri, Mimarlık ve Bölümleri, Fen Bilimleri Bölümleri, Bilgisayar ve ilişkili Programlar, Uçak, Uzay, Astronomi ve Gemi Bölümleri.

33 32 Türkçe Matematik Alanı: İktisat, İşletme, Ekonometri, Muhasebe Bankacılık, Finans,Kamu Yönetimi, Sınıf öğr., Hukuk, SBF, Uluslar arası İlişkiler, Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sağlık ve Turizm İşletmecilikleri, Felsefe Grubu, Üstün Zekalılar ve Okul Öncesi Öğr.

34 33 Sosyal Bilimler Alanı: Tarih, Coğrafya, Sosyal Bilgiler, Türk Dili ve Edebiyatı,Türkçe ve zihin engelliler Öğr., Basın Yayın, İletişim, Halkla ilişkiler, Arkeoloji, Sanat Tarihi, Reklamcılık, Gazetecilik, Radyo Televizyon ve Sinema, Yabancı Dil Alanı: Yabancı Dil ve Edebiyatları, Mütercim Tercümanlık, Turist Rehberliği, İngilizce Öğr. Tü yabancı dillerMütercimlikTurist rehberliğiTü yabancı dillerMütercimlikTurist rehberliği

35 34 Meslek Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar; Öğrencinin kendi özelliklerini tanıması. Yetenekleri, İlgileri, Beklentileri, Kişilik Özellikleri Mesleklerin özelliklerini tanıması. Kendi özellikleri ile, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulması gereklidir.

36 35 Meslek seçmek hayat biçimi seçmek demektir çünkü: Birey, istekleri doğrultusunda bir meslek tercihi yapmadığında, ne içinde bulunduğu meslekte yeteneklerini kullanıp başarılı olabilir ne de mutlu bir birey olarak mesleğini sürdürebilir.

37 36 Meslek Seçiminde Toplumumuza özgü, etkili olabilecek faktörler ; Anne–babaların arzularına uymak, Beğenilen–sevilen kişilerin mesleklerine özenmek, Günümüzde popüler olan mesleği edinmek, Daha çok para kazanılan mesleği seçmek, Toplum içinde sadece saygınlığı olan meslekleri seçmek, Öğretmenlerin uygun gördüğü meslekleri seçmek,

38 37 İş bulması kolay olan meslekleri seçmek, Üniversiteye girmeyi kolaylaştıran, düşük puanla yerleşilen meslekleri seçmek Sevildiği sanılan meslekleri seçmek, (Sadece olumlu özellikleri tanınarak yanılgıyla seçmek) Hayallerle geliştirilen idealdeki meslekleri seçmek,

39 38 HEPİNİZİN MUTLU BİR HAYAT ADIMINDA DOĞRU SEÇİMİ YAPMANIZ DİLEĞİYLE….. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SERVİSİ

40 39 İ LG İ N İ ZE TE Ş EKKÜR EDER, GELECEG İ M İ Z İ N F İ DANLARINA BA Ş ARILAR D İ LER İ M


"DERS VE MESLEK SEÇİMİ BARBAROS ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEVGİ ÇİMENCAN 2010/2011 öğretim yılı 9.sınıflar öğrenci sunumu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları